Wat valt er te zeggen over....

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Hoi Iedereen.

Ik heb hiero 2 x 1gb dual channel (bestaande uit 2 x 512mb) geheugen liggen. Het ene is van Corsair en het andere is van Mushkin.

Het corsair is:
Corsair Platinum TwinX CMX512-3200C2PT XMS3200 400Mhz CL2 (een dual channel set van 1gb).

Het Mushkin is:
PC3200 Level One 2:3:2 400Mhz (een dual channel set van 1gb).

Dit is de eerste keer dat ik dergelijk geheugen tot m'n beschikking heb. Wat is er over dit geheugen te zeggen als men bijvoorbeeld kijkt naar de overklokbaarheid, snelheid, kwaliteit etc. Kortom: Welke set van 1gb moet ik houden (ik wil hier graag 1 set van houden en de andere ga ik inzetten in een andere, minder veel eisende pc).

Graag jullie advies.

PS! Ik heb zelf nog niets kunnen testen omdat ik nog zit met een lege kast (die gemod wordt, vandaar m'n vraag eigenlijk).
Dit geheugen moet draaien op een DFI LanParty NF2 Ultra (400) Rev. B met een AMD Athlon XP Mobile Barton 2500+. Verder zit er nog een Club3d R9800 Pro @ Gigiacube XT bios in.

M'n systeem wordt gecooled door een vrij uitgebreide watercoolingsetup. Watercooling op CPU (uiteraard), op GPU en op de Northbridge. Pomp is een Eheim 1048. CPU blok is een Innovatek Coolrev. 4, GPU blok is een Innovatek Graph-o-matic, dezelfde zit ook op m'n GPU.

Ik neem aan dat jullie hieraan genoeg info hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door TheWizzard op 10-05-2004 18:28 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Kan je alleen achter komen door te testen, en de chips na te gaan op je modules. Is niks over te zeggen verder (doe voortaan een betere topictitel ;) ). Beide sets zullen van een behoorlijke kwaliteit zijn, maar hoe ver je komt met overclocken is niet te zeggen, behalve door jouzelf als je de modules flink gaat stresstesten met strakke timings.

:w Turkish ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 10-05-2004 18:30 ]

LinkedIn
Instagram

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

De overclockbaarheid is een kwestie van een beetje mazzel hebben. Je kan van tevoren niet zeggen welk geheugen beter te overclocken is. Hangt onder andere af van welke chips merk/type erop zitten etc.
Overigens je kan wel een beetje voorspellen door in DOC te lezen met welke set de beste prestaties worden behaald welke het beste zal doen. Maar garanties kunnen hier niet op gedaan worden natuurlijk ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
aha....ja dat is ook wel zo. Ik dacht alleen dat gezien bijvoorbeeld het merk ofzo, dat op basis daarvan al uitspraken gedaan konden worden. Ook heb ik met deze typen geheugen totaal geen ervaring, vandaar ook m'n vraag aan degenen die misschien dit geheugen hebben of gehad hebben en op basis van hun opgedane ervaringen iets erover konden zeggen.

@Turkish: ik heb op got gezocht, maar ik kan alleen al op corsair niets vinden....

[ Voor 12% gewijzigd door TheWizzard op 10-05-2004 19:04 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

TheWizzard schreef op 10 mei 2004 @ 19:00:
aha....ja dat is ook wel zo. Ik dacht alleen dat gezien bijvoorbeeld het merk ofzo, dat op basis daarvan al uitspraken gedaan konden worden. Ook heb ik met deze typen geheugen totaal geen ervaring, vandaar ook m'n vraag aan degenen die misschien dit geheugen hebben of gehad hebben en op basis van hun opgedane ervaringen iets erover konden zeggen.

@Turkish: ik heb op got gezocht, maar ik kan alleen al op corsair niets vinden....
Ik doelde een beetje op het pifast topic, daar is een klassementje gemaakt waar ook in opgenomen is wat voor geheugen men gebruikt heeft. Aan de hand daarvan kan je kijken of jouw geheugen in de snelste setups gebruikt is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Neem dit als handvat: [rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic (deel 5)[/rml] want verder kunnen wij er ook niks over zeggen. Succes :)

En volgende keer iets meer creativiteit tegen je topictitle aangooien graag :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.