Toon posts:

[HDD] Opslagruimte verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een oude (pIII) compaq desktop gekregen van het werk van mijn vader. Daar zat een WD 10.0 Gb harde schijf in. Deze heb ik in mijn eigen computer geplaatst. De schijf werkt opzich goed, alleen word er van de op de bovenkant van de HDD aangegeven dat hij een grote van 10.0 Gb heeft alleen word er maar 5,38 Gb weergegeven in windows. Ik heb de schijf geformatteerd, gedefragmenteerd en de foutcontrole er op los gelaten, maar hij geeft geen fouten aan.
Mijn vraag is dus hoe dit komt en of dit nog te herstellen is.

Alvast bedankt

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is? al doorgespit?

En, wat geeft het bios in jouw PC aan voor groote?

[ Voor 15% gewijzigd door Sosabowski op 10-05-2004 18:18 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 08:34
Nee eens een kijkje bij de partitie instellingen. Dat kun je doen met een tool (part. magic), of gewoon met systeeminfo in windows.

Waarschijnlijk gebruikt de partitie op die harde schijf niet de volledige ruimte van je schijf.

..:: ::..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
alleen word er van de op de bovenkant van de HDD aangegeven dat hij een grote van 10.0 Gb heeft alleen word er maar 5,38 Gb weergegeven in windows.
Wordt de schijf correct door het BIOS gedetecteerd? En wat voor partities zijn er gedefineerd? ZOu een beetje lullig zijn als je 4gb aan ongepartitioneerde ruimte 'kwijt' bent ;)

Verwijderd

Topicstarter
In de bios wordt de schijf goed aangegeven (10005 Mb) Hij is niet in partities opgedeeld, maar zal ik proberen die partitie tool te downloaden om het nog eens te controleren (in windows geeft die hem als één schijf aan....)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 18:42:
In de bios wordt de schijf goed aangegeven (10005 Mb) Hij is niet in partities opgedeeld, maar zal ik proberen die partitie tool te downloaden om het nog eens te controleren (in windows geeft die hem als één schijf aan....)
Hoezo partitietool downloaden? Je kan toch gewoon met fdisk (Win9x/DOS) of met Disk Management (WinNT/2k/XP) kijken?
Pagina: 1