Toon posts:

Nieuwe PC: traag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een week geleden mijn systeem helemaal opnieuw geinstalleerd. Windows XP Pro english version
Service Pack 2
Alle updates
Asus P4P800 Gold
P4 2,8Ghz Prescott Core
1024 DDR PC3200 van Kingston
Asus Nvidia Gforce 4 Ti4200 128mb
2x IBM 80 gig

Probleem is nu dat hij toch best traag is. Regelmatig als ik naar deze computer gaat dan doet hij er even over om die icoontjes te vinden daar. Heb ook steeds vaker dat hij gewoon vast loopt als ik in een folder zit. Wordt hij blank en geeft aan Not Responding. Dan beeindig ik de actie en dan verdwijnt alles om een paar seconden later terug te komen. Er zijn dan wel een aantal processen gestopt en die zie je dan ook niet meer in de system tray.
Hoe kan ik dit oplossen, want aan mijn specs zal het niet liggen. TENZIJ het mijn hdd's zijn.

Verwijderd

Een virusscanner of draaiende services willen er nog wel eens voor zorgen dat de computer met dit soort processen wat langzamer is. Dus zet eens wat services en eventueel je virusscanner uit.

edit:
hoe is het eigenlijk met je cpu-usage als je computer idle is?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner heb ik juist nog niet geinstalleerd. Wil ik pas doen als ik weet waarom hij zo traag is. Als hij idle is zal dat rond de 1/4 zitten geloof ik

Verwijderd

Heb je ook wat services uitgezet die niet nodig zijn? Bijvoorbeeld Indexing Service etc die de computer lekker traag maken :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18

inXs

known as inXs

Heb ik ook een keer gehad na een verse format en install.. Toen nogmaals een format en install en doet werkte het weer :+ Dus misschien iets fout gegaan ?

superB

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Had je het ook voor je SP2 installeerde? (Die is nog beta)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Zitten die 2 80 gigers in Raid?

Zoja? Heb je al de Raid drivers geinstalleerd / andere geprobeerd.

Draaien anders eens ff chkdsk. Het kan best zijn dat 1 van je hdds niet helemaal lekker.

En defragmenteer even (Bij een format gaat niet al je data weg, het staat dan gemarkeerd als overschrijfbaar)

Verwijderd

Topicstarter
Services die heb ik nog niet uitgezet. De dingen die er draaien zijn naar mijn weten toch de minimale vereisten die draaien. ik draai gemiddeld tussen de 200 en 250 mb aan geheugen als ik niets doe dan he....

Nee, staan niet in Raid. Mijn secundaire HDD zit helemaal vol en heb geen zin om dan telkens 160 gig te gaan formatten dus hou het gewoon zo.

Ziet er volgens mij wel naar uit dat ik gewoon ff opnieuw moet formatten en installen. Hmmm Misschien dit weekend dan maar weer..

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 19:43
Ik zou de guide van blackviper is nalopen, daar staan veel dingen die je niet hoef te gebruiken die cpu en recourses eet.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dj_Neo_Ziggy schreef op 10 mei 2004 @ 13:24:
Ik zou de guide van blackviper is nalopen.
Waar kan ik die vinden?

:D Hier in het Engels

In het Nederlands

[ Voor 32% gewijzigd door i2Paq op 10-05-2004 14:38 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De topictitel heb ik even opgevrolijkt. :)

Overigens is het niet onhandig om even snel de disken te testen met het diagnostic programmatje van IBM, als tweede zou ik de disken verdenken eigenlijk (als eerste software). Zie ook Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? uit de OM FAQ.

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Wauw wat een goede vertaling (let op m'n sig :p).

Je kan je schijfsnelheden ook testen met het progje HDTach

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Pagina: 1