Toon posts:

Herkend niet gehele geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 reepjes geheugen op me moederbord geprikt.

2x 64 mb pc100

1 module double sided (16 chips)
1 module singe sided (8 chips)

Probleem/Vraag:

De bios ziet nu echter maar 98 mb zitten. Ligt dit aan het feit dat single en double sided niet goed samengaat?

Ik heb de FAQ echter gelezen maar die snap ik niet helemaal (verhaal met die hoeveelheid chips enzo) *Dit zal wel aan mij liggen :/

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:10

Shunt

Boe

je zal een ouder mobo hebben. de meeste kunnen enkel dubbel sided mem aan. en dus meestal 16 chips. dit is niet te verhelpen dus dat zal gewoon zoeken worden naar 64 mb dubbel sided mem ;).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Waarschijnlijk kan je moederbord geen single sided modules aan. Heeft te maken met de indeling van de geheugen chips.
Beetje ouder moederbord waarschijnlijk? Op zich moet het niet uitmaken of je single en double sided naast elkaar gebruikt als je mobo bijde ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 10 mei 2004 @ 11:36:
je zal een ouder mobo hebben. de meeste kunnen enkel dubbel sided mem aan. en dus meestal 16 chips. dit is niet te verhelpen dus dat zal gewoon zoeken worden naar 64 mb dubbel sided mem ;).
Kijk das duidelijk. Tja heb het al gezegt zal wel aan mij liggen maar dit kon ik niet duidelijk voor mij uit de FAQ halen

Thnx! :)

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 10 mei 2004 @ 11:37:
Waarschijnlijk kan je moederbord geen single sided modules aan. Heeft te maken met de indeling van de geheugen chips.
Beetje ouder moederbord waarschijnlijk? Op zich moet het niet uitmaken of je single en double sided naast elkaar gebruikt als je mobo bijde ondersteund.
Tja van 1 van de modules ziet ie maar 32 mb. Hij ziet dus wel "iets" zitten. Hoe weet je wat je mobo voor mem nodig heeft (qua ?? sided mem) :? Dit zie ik echter nooit bij de specs van je mobo staan. In dit geval asus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 11:44 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Als je er ook even bij vertelt welk mobo het betreft kunnen we je misschien écht helpen i.p.v. gissen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 10 mei 2004 @ 11:43:
Als je er ook even bij vertelt welk mobo het betreft kunnen we je misschien écht helpen i.p.v. gissen ;)
Asus CUV4X-E

• olof
  • Nu online
Als het goed is staat het netjes in de handleiding hoor.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je me misschien vertellen wát voor jou hier onduidelijk is: Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen? Dan zal ik kijken of ik hem niet duidelijker kan maken :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 10 mei 2004 @ 11:50:
Kun je me misschien vertellen wát voor jou hier onduidelijk is: Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen? Dan zal ik kijken of ik hem niet duidelijker kan maken :)
Tja ik snap dat van die structuurdiepte
x datalijnen en dat datalijnen gedoe niet. :/ En de rest eigenlijk ook niet zo B)

edit:

Ik heb een andere manual gevonden en daarin staat; support: equipped with four dual inline memmory modules can support up to 1,5 gieg blalababla en dat er pc tot pc133 in kan.

Maar er staat niks over of het dual of single mem moet zijn :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 12:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 11:56:
[...]

Tja ik snap dat van die structuurdiepte
x datalijnen en dat datalijnen gedoe niet. :/ En de rest eigenlijk ook niet zo B)
Je hoeft de betekenis van de termen niet per-se te kennen, zolang je de waarden/cijfertjes ervan maar kan terugvinden in de tabel :) Vervang de termen gewoon door p, q, r, s, etc, dan krijg je hetzelfde resultaat hoor :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 10-05-2004 12:40 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Dat bord heeft an sich geen problemen met single- en doublesided spul; VIA chipsets kunnen van alles en nog wat aan :) Probeer eerst te achterhalen wélke DIMM nu de problemen oplevert door ze één voor één op dat bord te gebruiken (niet gelijktijdig dus) en ook verschillende sloten te gebruiken. En probeer dan de gebrekkige DIMM in een ander bord indien mogelijk.
Kijk ook even naar de instellingen in het BIOS, misschien staat de geheugenbus te snel o.i.d.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• hemz
  • Laatst online: 05-11-2024
Bij oudere mobo's kunnen 2 verschillende geheugenmodules problemen geven.
Misschien dat het hierbij ook het geval is? :?

Verwijderd

Nieuwe bios al geprobeerd? ook de beta?
http://www.asus.com.tw/su...pe=Latest&SLanguage=en-us

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 10 mei 2004 @ 13:59:
Dat bord heeft an sich geen problemen met single- en doublesided spul; VIA chipsets kunnen van alles en nog wat aan :) Probeer eerst te achterhalen wélke DIMM nu de problemen oplevert door ze één voor één op dat bord te gebruiken (niet gelijktijdig dus) en ook verschillende sloten te gebruiken. En probeer dan de gebrekkige DIMM in een ander bord indien mogelijk.
Kijk ook even naar de instellingen in het BIOS, misschien staat de geheugenbus te snel o.i.d.
Hoe weet je dat dat geen problemen geeft met single- en doublesided spul?

Ik weet welke probs geeft, dat had ik al geprobeerd. ;) Maar op een ander mobo's (asus p3b) (asus cubx) ziet ie wel alles. Vreemd! Dat van de snelheid heb ik op auto staan dus lijkt me ook wel goed.... :/
Pagina: 1