[XP] Na NTLDR probleem nu een dubbele installatie,hoe verder

Pagina: 1
Acties:

• juani
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik moest me comp. opnieuw opstarten. toen stont er: ntldr niet gevonden, druk contl.+alt+del. om opnieuw op te starten. nou nog steeds niet, ik windows XP cd erin, kon ik niet herstellen, omdat ik een administratorwachtwoord nodig had. Toen heb ik WINXP opnieuw geinstalleert op een andere harde schijf (d). nu kan ik nergens kiezen naar welk besturingssysteem ik wil voor het opstarten. hij komt niet meer in de lijst voor. tipz? ik kan wel op mijn c schijf alle windows bestanden zien, hij is niet ge deinstalleert. ik kan ook alle gewone bestanden op de comp. zien, maar er staat nix in de lijst met geinstalleerde bestanden. ik hoop dat iemand me kan helpen

UPDATE: ik heb gehoord dat ik win. XP opnieuw moet installeren over de andere op schijf C. is dit goed? Ben ik dan mijn doc. en program files kwijt?

Verwijderd

Als ik u was zou ik eerst alles backuppen voor je gaat proberen.

Ntldr is een veel voorkomende foutmelding. Herkent uw bios uw harde schijf nog?
Het enige was er tegen die fout te doen is een herinstall.
[edit]

Wat heb je allemaal al geprobeerd?
[edit 2]
Ik heb even gezocht op google en kwam bij deze topic uit :-)

[rml][ WinXP] NTLDR missing *[/rml]

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 23:22 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Wat staat er in je boot ini?

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft XP" /fastdetect

Waarschijnlijk, zet daar onder een regeltje met

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft XP nummer 2" /fastdetect

Ofzo :)
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 23:18:

Ntldr is een veel voorkomende foutmelding. Herkent uw bios uw harde schijf nog?
Het enige was er tegen die fout te doen is een herinstall.
NTLDR betekend boot bestand die ontbreekt, hdd word dus normaal gevonden enkel mist hij wat bestanden... een simpele opstart met je bootcd/diskette en eeen fixboot zou het al oplossen... beetje zielig om dan gelijk te herinstalleren.

[ Voor 43% gewijzigd door Icey op 09-05-2004 23:20 ]

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 14:00
Juani,

Welkom in de wondere wereld die pc heet :)

Erst over je administratot wachtwoord, heb je ooit daar iets in gevult? zo nee dan kan door 2x control alt delete te drukken het inlog scherm oproepen, daar typ je administrator in en hou het wachtwoord blanco.

Als het goed is kan je dan inloggen, echter het kwaad is hier al geschiet.Xp zal waarschijnlijk je d p[artitie geformat hebben tijdens de tweede install van xp. Bestanden die dus op dze partitie stonden, zijn zonder tools (data recovery tools) waarschijnlijk niet meer te redden.

Echter mocht je nog meer partities hebben, raad ik je aan al de bestanden die je wil bewaren , op een partitie te goien .En een compleet nieuw install te doen.Denk ook ff aan je mail, en de map mijn docs ect. succes iig :)

:( zit ik lap tekst te typen, wordt er eeea gepost met de zelfde strekking :P laat het lekker staan, heb ik het niet voor niks gedaan.

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• juani
in zon andere topic stond:

- Doe je Windows XP cd in je speler en herstart de PC (zorg wel dat Boot from CD aanstaat in je BIOS),
- Je krijgt een blauw scherm (niet hét, maar een), de Windows Setup gaat laden,
- Als het laden is afgelopen krijg je een ovezicht, kies daar R
- Je komt in een DOS-omgeving met speciale commando's, kies daar eerst de Windows-installatie die je wilt repareren, en het Admin-wachtwoord
- Typ vervolgens: 'fixmbr' [enter] en 'fixboot' [enter], alle essentiele opstartbestanden worden hersteld.

Succes!

ik heb dus het admin wachtwoord niet. weet iemand hoe ik hieraan kan komen? ik heb nu 2x windows XP. 1 op 'C' en de andere op 'D'. (die op d heb ik er nu op gezet.) nu kan ik nergens kiezen om het andere besturingssysteem te kiezen, en hij staat ook niet in de lijst. maar alle bestanden staan nog wel in de map c:/windows. ik wil graag me c besturingssysteem trug met mijn documenten en alles. kan dit nog? ik heb service center al gebeld, maar die segge dat ze geen admin wachtwoord hebben. (als ik de xp cd erin doe kan je nog wel win. xp op c repareren). ik hoop dat iemand dit een beetje snapt.

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
juani schreef op 10 mei 2004 @ 18:57:
ik heb dus het admin wachtwoord niet. weet iemand hoe ik hieraan kan komen?
Probeer aan de cd (programma) ERD Commander 2003 (of was het nou 2002) te komen, boot hiervan start de locksmith op en reset het administrator account password.

Suc6

while ( !$succeed ) { $try++ }

• juani
is er niet ergens iets in regedit of ergens anders waar je dit kan veranderen? ik kan het nergens vinden.. tenminste niet op internet. Heb ik wat aan ShareGuard Locksmith 2.1?

Ik heb nog vraagje: als ik nu met mijn andere besturingssysteem naar mijn documenten van het andere besturingssysteem ga, kan ik daar niet komen. kan ik daar wel komen als ik alles op een andere computer harde schijf zet, dan windows opnieuw installeren, en dan weer trug?

• Icey
Heb je nou al in je boot.ini gekeken? Je maakt het veel te moeilijk voor jezelf met locksmith en stuf... ntldr is nu terug gezet door je 2e installatie, nu pas je je boot.ini aan, restart en tadaa je zit weer in je oude originele installatie...

Waarom doe je zo moeilijk?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

juani,

Welkom op GoT :)

Op dit forum hebben we een aantal regels opgesteld waar een topic aan hoort te voldoen. Deze regels maken het jou makkelijker om te onthouden wat je in je topicstart moet zetten, en zijn voor je lezers handig omdat ze weten welke informatie ze kunnen verwachten.

Deze regels worden wat uitgebreider toegelicht in de policy. Ik zal de drie belangrijkste punten er even uitlichten omdat je topic niet helemaal voldoet aan de eisen die we hiervoor opgesteld hebben:

Probeer eerst je probleem zelf op te lossen. Lukt het niet om je probleem op te lossen dan kun je een topic openen op GoT. Zorg dat je duidelijk verteld waar je al op gezocht hebt en waarom het resultaat daarvan jou niet verder heeft geholpen. Hierdoor voorkom je dat we je tips gaan geven die je allang geprobeerd hebt; en dat is natuurlijk niet handig :)

Zorg voor een duidelijke topicstart. Zet hierin duidelijke foutmeldingen die je krijgt en informatie die voor ons handig is om je probleem op te lossen. Zorg er ook voor dat je zinnen in duidelijk Nederlands en goed leesbaar zijn opgesteld.

Kies een duidelijke titel. Dit kan vaak erg lastig zijn; maar kijk toch eerst even naar de rest van de topictitels op het forum. Je zult zien dat je meestal het beste het OS of programma tussen blokhaken kunt zetten en daarachter wat er fout gaat. Een goede topictitel moet jouw probleem meteen duidelijk maken.

Jouw topic voldoet eigenlijk aan geen van deze eisen. Probeer in ieder geval zelf even te zoeken want over deze foutmelding is heel wat te vinden. Ik zal je topictitel even aanpassen. :)

win xp probleem > [XP] Na NTLDR probleem nu een dubbele installatie,hoe verder

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• juani
dankje _/-\o_ ik zal er de volgende keer op letten. O-)

• Icey
Omdat ik het gevoel heb dat je mijn posts negeert, terwijl ik je probeer te helpen zet ik maar het groffere geshut in...

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/hallo.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Spider.007 op 10-05-2004 22:24 ]

Pagina: 1