Toon posts:

[WinXP] NTLDR missing *

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Windows XP proffesional op een splinternieuwe PC geinstalleerd.
Alles goed gegaan, alleen krijg ik af en toe bij het opstarten de volgende foutmelding:

'NTLDR missing...boot from system disc'

Als ik vervolgens de PC reset start hij gewoon op zoals het hoort.
Deze foutmelding krijg ik vooral als ik de PC helemaal heb uitgeschakeld, als ik vanuit Windows herstart is er niets aan de hand.
Iemand een idee wat er aan de hand is, en ik ik dit misschien kan oplossen?
Bij voorbaat dank.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Zit er geen diskette meer in je computer ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alle stations zijn leeg.

Verwijderd

zeker raid (juiste drivers)?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij geen raid.
Ik heb zelf geen drivers geinstalleerd, Windows vond alles wat nodig was tijdens de installatie.......volgens mij.

Verwijderd

jammer ;) (kan ik je niet verder helpen)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas...bedankt in ieder geval.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
[google=ntldr missing]
[search=ntldr missing]
zoeken bij de MS Knowledge Base naar 'ntldr missing'

Veel geluk met oplossen iig :)

[ Voor 67% gewijzigd door Rafe op 09-04-2003 07:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens zoeken...bedankt.

Verwijderd

Helaas geen oplossing, maar als iemand die heeft hoor ik het ook graag.

Heb net een via-epia 9000M bordje binnen, en heb er gewoon 20gb hdd op gezet, ntfs format, 4x brandertje en samsung floppy, 512mb ddr, en ook ik heb dit probleem af en toe, terwijl ik windows nog niet eens heb geinstalleerd, nog voordat ik boot-from-cd kan laten doen geeft ie deze fout.

Vanmiddag heb ik nieuwe cd voor win, dan probeer ik het opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar weten of jij meer geluk hebt dan ik.

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Ik weet niet zeker of je hier wat aan hebt, maar ik heb vorige week ook veel problemen gehad met de installatie op een nieuwe PC.
Ook de NTDLR error heb ik gehad. Verder allerlei soorten BSOD's en spontane resets.
Soms installeerde XP volledig en waren er pas na 15 minuten XP-en problemen, maar soms gebeurde het ook al tijdens de installatie.

Oplossing voor mij was het voltage van de CPU en het geheugen 0.1 volt verhogen.
Hierna verliep alles vlekkeloos.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

als ik het goed heb zit het in de Master Boot Reckord.
Als je fdisk /mbr doet wil het in veel gevallen oplossen.
Ik weet niet precies waar het van komt, soms kan het van overklokken komen, brak geheugen of een virus. :)

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

- Doe je Windows XP cd in je speler en herstart de PC (zorg wel dat Boot from CD aanstaat in je BIOS),
- Je krijgt een blauw scherm (niet hét, maar een), de Windows Setup gaat laden,
- Als het laden is afgelopen krijg je een ovezicht, kies daar R
- Je komt in een DOS-omgeving met speciale commando's, kies daar eerst de Windows-installatie die je wilt repareren, en het Admin-wachtwoord
- Typ vervolgens: 'fixmbr' [enter] en 'fixboot' [enter], alle essentiele opstartbestanden worden hersteld.

Succes!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 08:01:
Laat maar weten of jij meer geluk hebt dan ik.
Wat had je nu al geprobeerd m.b.v. de tips van Rafe?

Bijv. HOW TO: Troubleshoot the "NTLDR Is Missing" Error Message is een handige, ondanks dat het voor Win2k is. Plus natuurlijk de tig topics hier op GoT.
offtopic:
Die tips achter de links die Rafe gaf zijn natuurlijk zaken die je al lang geprobeerd hebt - het is per slot van rekening eenvoudig weg je topictitel, maar geef dat voortaan ook even aan in je topicstart: scheelt ons een hoop overbodige tips geven ;)
Zie ook WOS Policy - lees ook even het stukje over de topictitel: ook dat maakt het ons makkelijker om jou te helpen. Ik pas het deze keer wel voor je aan :Y)

Maar geef dus aan wat al wel of niet werkte; zo kom je n de search nog wat topics tegen waar het om een of andere reden pas na een beetje 'spelen' lukte :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Volgens mij heb je gewoon geen partitie geactiveerd. Is zo op te lossen met opstart flop en fdisk.

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem.
ik krijg alleen de mededeling als ik de pc probeer op te starten vanaf floppy.
als ik de pc normaal probeer te booten, is er echter geen probleem.
Ik moet hem vanaf de flop starten vanwege een update.
wie o wie kan mij helpen.

Verwijderd

heb ik ook gehad na het uitproberen met partition magic... even de goede partitie geactiveerd en klaar!!! :D

Verwijderd

Heeft inderdaad iets met de mbr te maken alleen de tools van de windows xp cd konden me toen niet helpen. Heb het op een omslachtige manier gedaan, eerst win98 geinstalled en daarna de xp upgrade gedaan. Is een paardemiddel maar het werkt wel!

Verwijderd

ummm, waarom installeer je XP dan niet gewoon over de oude installatie van XP heen?? Dus bij de vraag of je wilt reparen of installen, kies je install. Vervolgens geeft die aan dat er al een XP geinstalleert is, daar kies je voor de optie Reparen. (de andere optie is verwijderen, ook mooi maar nie handig als je je stuff wilt houden)

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik had dit net ook kan is heel simple

ntldr en ntdetect.com uit de crdrom:\i386 te kopieren naar de c:/

en dan controleren of de boot.ini goed verwijst naar de systeem map

zo niet moet je boot.ini zelf maken

[boot loader]
timeout=30
default=multi(o)disk(0)rdisk(0)partition(1)\winnt

[operating systems]
multi(o)disk(0)rdisk(0)partition(1)\winnt=" windows versie

dit is gewoon een staandaart boot.ini

Lesdictische is mijn hash#

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik denk dat de TS inmiddels het probleem heeft opgelost; er is ook vrij veel te vinden over dit onderwerp:

[search=ntldr]

Aangezien de oplossing voor dit probleem niet altijd de door jou gegeven oplossing is doe ik dit topic toch maar op slot :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.