Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Koffer mod vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik was plan om een koffer mod te maken daarover had ik een paar vragen:

Hoe kan ik het beste de pci kaarten vastzetten ?
Hoe kan ik het beste mijn Aan/uit knop en reset zetten knop er in zetten ?
en hoe kan ik het beste miin mobo vastzetten?

B.v.d

Penkala

Verwijderd

zou zeggen neem even de moeite om een paar voorbeelden van koffer mods te bekijken en je hebt het antwoord op al deze vragen

Verwijderd

Haal een PCI-rekje uit een oude kast, heb ik ook gedaan voor mn mod (in aanbouw) :)

Verwijderd

uh , met schroeven ??
je moet gewoon ff goed searchen @ GoT en wat rondkijken bij de gamma enzo en dan kom je een heel end

Verwijderd

Afhankelijk van de functie van de PC kun je ook een mobo kopen waar alles onboard zit (VGA, LAN en sound). Dan zit je ook niet meer met pci sloten.

Als het een power systeem moet worden kun je beter niet zo'n mobo kopen.

Verwijderd

Topicstarter
jhah ik het GoT al rond gezocht maar hoe wou je het doen met schroeven dan zie je de schroeven er door heen das niet mooi

Ik heb nog niet zoveel centen voor een nieuwe mobo

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 21:57 ]

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Welkom op GoT! ;)

Het lijkt mij handig dat je het mobo vlak aan de kant monteert, gezien het feit dat er ook nog kaartjes (PCI/AGP) in moeten, want je kan immers niet alles on-board hebben (zeker niet met die ouwe mobo's). Het lijkt me niks uit te maken waar de aan/uit-knop zit, zolang ie maar niet voor problemen zorgt :p

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 16:22
Dacht je van een beetje eigen creativiteit om dit op te lossen.
Heb je nog meer eer van je werk ook, kun je vervolgens met je oplossing hier nog even de blits maken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat wij je alle oplossingen gaan voorkauwen.
Kun je net zo goed je spulletjes bij een van ons inleveren, en je koffermod ook nog door ons laten bouwen. Geef in ieder geval zelf eens aan wat je in gedachten had, misschien kan daar nog op gereageerd worden, hoe je iets misschien beter iets anders kan doen.
Dit is wel heel summier, geef je topic weinig kans eigenlijk zo.

Systemspecs

Verwijderd

lijm 2 latjes op de bodem, plankje er op, en daar de mobo op schroeven, zie je de schroeven ook niet meer.

Of zoals ik heb gedaan, die originele afstandhoudertjes die je normaal onder je mobo hebt direct in (voorgeboorde) gaatjes geschroefd + gelijmd.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
k heb ook een koffermod gemaakt.
voor mobo en pci sloten de mobo backplate en het achterste stuk van je kast heel laten en in je koffer monteren, dan zit zeker alles goed.
powerknop kun je beter een nieuwe knop voor gebruiken.
check: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/906580

Verwijderd

Topicstarter
dankje zerox

jah ik en een maat waren vanplan om de mobo aan de kant te zetten en voeding er naast dan gaan we figuur zagen alle gaten en zo er goed duidelijk op tekenen en dan figuurzagen :)

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 20:06
Ik heb zelf ook een koffermod gemaakt, en daarbij heb ik aparte gaten in de zijkant van mijn koffer gezaagd/gedremeld. Dus geen heel PCI rekje inbouwen, want ik wilde de aluminium rand van de koffer (zeg maar de sluiting tussen deksel en onderkant) intact houden. Vervolgens heb ik de metalen plaatjes gedeeltelijk afgezaagd, zodat die niet meer boven de rand uitkwamen. Onder het gedremelde gat voor de aansluiting heb ik een klein gaatje geboord, met daarachter in het metalen plaatje van de kaart een wat kleiner gat. Daar heb ik vervolgens een schroefje ingedraaid. Zo zitten de kaarten vast zonder dat je een heel PCI rek hoeft in te bouwen.
Klein nadeel is natuurlijk wel dat de aansluitingen van je kaart niet boven de alu rand uit mogen komen, anders moet je die alsnog doorzagen. Voor de meeste moderne videokaarten werkt deze methode dus minder goed. Als oplossing daarvoor ga ik er een Radeon 9100 inbouwen. Die zijn low-profile en dat past dus weer wel :).

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
ik ben dus die maat :P
(ik was weer eens te laat :p )

[ Voor 59% gewijzigd door Puch-Maxi op 09-05-2004 22:25 ]

My favorite programming language is solder.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Sorry, maar dit is wel erg basic. Een beetje zelf zoeken kan geen kwaad hoor ;)

/slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.