HyperioN en DJ's Koffermod | ||
Ik weet dat het niet meer zo heel erg origineel is, maar toch hebben een vriend een Koffermod gemaakt. Deze vriend heet op GoT DJ11 maar heeft nog geen posts Na veel voorbereidend werk, waarvan de meeste tijd zat in het vinden van een geschikte koffer (de Gamma in het dorp had er geen We hebben veel delen van een huidige ATX-kast gebruikt, zodat de koffer "upgradable is". We hebben bijvoorbeeld de mobo-backplate intact gehouden, zodat er gemakkelijk een nieuw mobo in te zetten is. Hetzelfde geld voor het rack van de HDD's en cdromdrive. We hebben ter bevestiging overal inbusboutjes en moertjes gebruikt. | ||
De hardware | ||
De hardware die erin zit:
| ||
Pics!!!!!! | ||
![]() De voeding zit aan de "deksel" van de koffer gemonteerd. Jup, de kabels moeten nog opgeruimt worden maar dat is echt een heel karwei met zo'n kleine koffer. | ![]() Shotje van de achterkant. We hebben uit een bestaande atx case het achterste uitgezaagd en hierin gemonteerd. Zo blijft alles stevig en netjes. | ![]() De voorkant. Gaten van de fans zijn met een gatenboor uitgeboord (uitgezaagd?). De cdromdrive zit verticaal want anders past het niet |
![]() Voorkant/bovenkant. | ![]() De enige foto die ik liever niet zou willen posten | ![]() Nog een shotje van de voorkant. Zie de l33te schakelaar. Omlaag is power, omhoog is reset. |
En verder... | ||
Dank aan Syngrow voor het maken van de pics. Als je meer pics wilt moet je maar vragen. Ohja, de naam Leviathan heeft verder geen betrekking op de mod zelf ofzo, het klinkt gewoon stoer (Voor de niet-gamers: Leviathan is de enorme tank uit UT2004 waar je met zn zessen in kunt.) (eigenlijk juist verkeerdom...leviathan is huge, koffer is klein..maarja.) |
Ziet er leuk en standaard uit
Ik vind die open voeding wel een beetje eng hoor
Dit word de een typische AuwOpen voeding
nog een paar aandachtspuntjes
- had leuk geweest als je je cdrom had gestealt
- ik denk dat je nog last krijgt van "ik pak even de cd eruit... ...oeps gereset
"
- beetje jammer van die boutjes die aan de buitenkant er uit komen
Voor de rest een leuke mod
Ik vind die open voeding wel een beetje eng hoor

Dit word de een typische AuwOpen voeding
nog een paar aandachtspuntjes
- had leuk geweest als je je cdrom had gestealt
- ik denk dat je nog last krijgt van "ik pak even de cd eruit... ...oeps gereset
- beetje jammer van die boutjes die aan de buitenkant er uit komen
Voor de rest een leuke mod
[ Voor 43% gewijzigd door thebigbozz op 28-04-2004 23:32 ]
Verwijderd
J6.... (zory voor de taal)... Kijk dit is nou een Koffermod. Volgens is er in tijden niet zo goed afgewerkte en doordachte koffer verbouwing
plaats gevonden op GOT.
Echt... 8 van de 10 punten heb je binnen!!!
Echt... 8 van de 10 punten heb je binnen!!!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 23:23 ]
Verwijderd
Erg netjes... ziet er erg netjes uit van de buitenkant (als zou ik nog iets met die cdrom speler doen (Stukje traanplaat dr voor?).)
Ik vindt die open voeding ook beetje kreapy maar wel cowl
mooi afgewerkt? Man, de 230~ kabels zijn geisloreert met wat tape. Nee, das lekker veilig voor jou en je hardware

Nou ik denk niet dat je dat knopje zo snel perongeluk omschakelt mijn ervaring met die grotere schakelaartje is dat ze vaak wat zwaarder zijn te schakelen maar iniedergeval net maar mischien rounded kabel en een beetje kabelmesh/tiewraps om die los hangende kabels anders blijven ze straks een keer achter je voeding oid hangen.
En een beetje krimpkous om die 230 heen zoals net al wordt opgemerkt (krimpkous is voor de niet kenners super makkelijk met een goede fohn er om heen tesmelten vooral voor dit soort dingen)
En een beetje krimpkous om die 230 heen zoals net al wordt opgemerkt (krimpkous is voor de niet kenners super makkelijk met een goede fohn er om heen tesmelten vooral voor dit soort dingen)
[ Voor 23% gewijzigd door Schapie op 28-04-2004 23:47 ]
No signature found
Verwijderd
offtopic:
D'r konden toch "maar" 5 man in een leviathan: 4 side turrets, en 1 piloot/ main turret (missiles of charged singularity cannon)
D'r konden toch "maar" 5 man in een leviathan: 4 side turrets, en 1 piloot/ main turret (missiles of charged singularity cannon)
Bah altijd dat traanplaat ik zou het er hier niet opzetten vernaggelt je hele modVerwijderd schreef op 28 april 2004 @ 23:30:
Erg netjes... ziet er erg netjes uit van de buitenkant (als zou ik nog iets met die cdrom speler doen (Stukje traanplaat dr voor?).)
Verwijderd
Die open voeding is zo'n probleem niet, je moet toch flink wat moeite doen om een ongeisoleerd componentje je raken waar een gevaarlijke stroom op zou staan (neem aan dat je wel zo slim bent om de stekker eruit te trekken), alleen die isolatie met tape... Haal eens wat krimpkous, is stukken veiliger. Tape wordt hard na verloop van tijd en de lijm gaat niet meer hechten, dan zit je met een probleem.
Verwijderd
Of een stuk overgebleven koffer behuizings materiaal.... ik bedoel om hem netjes weg te werken en dat je hem niet zo snel ziet, of gewoon een klepje ofzo die open gaat.
K vind t egt heel vet maar is dit niet een ietsie beetje een CiP op 95%?? K denk dat als je dingen nog even mesht en mooi afwerkt(plexi-voeding? lampje?) dat je nog meer uit dit koffertje haalt.
If it ain't broken, don't fix it
Hij is inderdaad nog niet helemaal af, zoals ik al zei moeten de kabels nog weggewerkt worden, maar dan is ook echt alles gedaan.
Alhoewel, de CD-ROM stealthen hebben we nog helemaal niet aan gedacht. Valt misschien nog wel te overwegen. Maar met traanplaat ga ik het sowieso niet doen, k vind dat zooo ugly.
Die 230V kabels met tape is inderdaad niet echt veilig, moet echt nog iets aan gebeuren. Verder maak ik me niet zorgen om 'cd-tje eruit, reset'..dat gebeurt echt niet zo snel.
Open voeding moést wel, anders had het met geen enkele mogelijkheid in de koffer gepast.
Alhoewel, de CD-ROM stealthen hebben we nog helemaal niet aan gedacht. Valt misschien nog wel te overwegen. Maar met traanplaat ga ik het sowieso niet doen, k vind dat zooo ugly.
Die 230V kabels met tape is inderdaad niet echt veilig, moet echt nog iets aan gebeuren. Verder maak ik me niet zorgen om 'cd-tje eruit, reset'..dat gebeurt echt niet zo snel.
Open voeding moést wel, anders had het met geen enkele mogelijkheid in de koffer gepast.
offtopic:
@CABAL: ohja, vijf
@CABAL: ohja, vijf

[ Voor 5% gewijzigd door HyperioN op 29-04-2004 09:01 ]
je liegt levithan is een armor uit diablo 2 en die was eerder
maar any why nette simpele mod. mischien leuk lampie er in??
niet erg bijzonder wel gewoon netjes
Ziet er wel cewl uit, maar als je eens een originele koffermod wil maken moet je de kabels ook ff sleeven. Ik heb zelf namelijk nog nooit een koffermod gezien, die er van binnen ook mooi afgewerkt uit zag.
Verwijderd
Wel netjes gedaan.
alleen lijkt me de plaats van de voeding niet echt logisch. Wanneer je er een kaart bij wil zetten die een beetje groot is dan zit hij al gauw in de weg. Ook open is niet echt verstandig, al zal je niet gauw iets raken want je hebt je koffer toch nooit open wanneer hij aan staat.
en een koffer is nie zo krap hoor.... zit er zelf aan te denken mijn koffer te verbouwen zodat er een waterkoelingsetje in past... moet makkelijk kunnen want ik heb ruimte genoeg over, en met mijn window ziet het er nog gaaf uit ook
alleen lijkt me de plaats van de voeding niet echt logisch. Wanneer je er een kaart bij wil zetten die een beetje groot is dan zit hij al gauw in de weg. Ook open is niet echt verstandig, al zal je niet gauw iets raken want je hebt je koffer toch nooit open wanneer hij aan staat.
en een koffer is nie zo krap hoor.... zit er zelf aan te denken mijn koffer te verbouwen zodat er een waterkoelingsetje in past... moet makkelijk kunnen want ik heb ruimte genoeg over, en met mijn window ziet het er nog gaaf uit ook
Leuk gedaan! Vooral omdat ik zelf ook zo'n koffer heb gekocht, precies dezelfde. Ik ben echter al een tijdje bezig geweest, maar ik was niet tevreden over het resultaat, dus ik heb ook geen foto's op GoT geplaatst en ook geen foto's toen hij 'af' was. Ik heb hier wel even een foto om te laten zien hoe mijn opstelling is:
Plaatje koffer
Ik heb dus het moederboard op dezelfde plek als jij. Ik heb mijn voeding op de plek waar jouw cd-rom speler zit (ik heb geen cd-rom speler, netwerk voldoet
) en mijn harde schijf hangt aan het deksel. Verder heb ik de binnenkant zwart geverfd en de voeding ook zwart gespoten (alles moet zwart
). Ook heb ik een raam in de vorm van het AMD logo, met daarachter een blauwe CCFL en nog een blauwe LED casefan.
Maar over mijn afwerking was ik niet zo tevreden, dus ik ga binnenkort een nieuwe koffer kopen, om een nog betere koffer te maken
Als hij af is, komen er pics!
Plaatje koffer
Ik heb dus het moederboard op dezelfde plek als jij. Ik heb mijn voeding op de plek waar jouw cd-rom speler zit (ik heb geen cd-rom speler, netwerk voldoet
Maar over mijn afwerking was ik niet zo tevreden, dus ik ga binnenkort een nieuwe koffer kopen, om een nog betere koffer te maken
[ Voor 3% gewijzigd door nnk op 29-04-2004 20:24 ]
dit is echt wel een chill koffertje geworden , hiermee mag je best op reis gaan
een 'normale' koffer, jouw koffer, is misschien niet krap..maar jij zult schrikken als je dit koffertje ziet. Dit is echt, maar dan ook echt de enige manier waarop het allemaal erin paste. De voeding had nog op de plaats kunnen zitten waar de hdd's nu zitten en omgekeert, maar de hdd's moesten op deze manier want ze hebben altijd horizontaal gewerkt. Als we ze nu verticaal zouden plaatsen aan de "deksel" van de koffer, net zoals nnk hier gedaan heeft, zouden ze kapot gaan.Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 17:51:
Wel netjes gedaan.
Hele toffe mod :-) ziet er stoer uit (who cares about the voeding
)
we zijn zelf ook met een wezig
(beetje late reactie)
we zijn zelf ook met een wezig
(beetje late reactie)
My favorite programming language is solder.
Verwijderd
Leviathan is wel meer.
Ik noem: Mythologie (enorme walvis)
Farscape (A ship. A living ship).
En zo kan ik wel doorgaan. Algemene betekenis is: GROOT.
Ik noem: Mythologie (enorme walvis)
Farscape (A ship. A living ship).
En zo kan ik wel doorgaan. Algemene betekenis is: GROOT.
Pagina: 1