ps2 muis en keyboard op laptop

Pagina: 1
Acties:

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 22:01

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Ik zit met een probleempje en ik hoop dat een van jullie me kan helpen. Ik heb al even gezocht op GoT en het volgende gevonden:
PS/2 splitter
maar daar word geen voor mij geschikte oplossing gegeven.

Het zit namelijk zo:
Ik heb een duitse laptop staan die ik aan mijn zusje wil geven. Maar dit ding heeft een duits toetsenbord, geen touchpad maar zo'n raar knopje, en de accu is ook al niet al te best. En aangezien ik ook nog wel een monitor heb staan leek me het handigst als ze hem gewoon als desktop pc gaat gebruiken.

En dan komt nu het probleem:
Hij heeft maar één ps2 poort en één usb poort. En die laatste is een beetje ziek (hij doet het vaker niet dan wel) dus die wil ik niet gaan gebruiken. Nou heb ik voor mijn eigen laptop een ps2-splitter zodat ik een muis en toetsenbord kan aansluiten. Ik heb deze splitter op die duitse (toshiba) geprobeerd maar hij werkt niet (op m'n eigen laptop wel)als ik alleen het toetsenbord of alleen de muis aansluit dan werkt hij wel.

Wie weet voor mij een oplossing?
Ligt het aan de splitter? Of is het een instelling in windows (2000) Of ligt het aan de bios? (toshiba satelitte 4070CDS) En waar zou ik dan moeten zoeken want ik heb in de bios niets gevonden.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als de splitter niet werkt, dan ondersteunt de laptop het gewoon niet.

Misschien de boel gewoon eens opnieuw installeren met de laatste/juiste drivers?
Dat lost vaak een hoop vage problemen op. :)

Senile! Senile Oekaki

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 22:01

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Splitter word idd niet ondersteund. (daar lijkt het tenminste op) Maar ik heb er verder ook niet naar gekeken omdat ik de brakke usb poort heb gefixt.
problem solved

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 20:31

McFizban

Hackito ergo sum.

Ik werk met een HP laptop en daar werken sommige splitters niet op. Nu werk ik met een speciale (door HP geleverd) en en dat werkt perfect.
Het lijkt er dus op dat er ten minste twee soorten splitters zijn. Ga eens met de laptop naar een winkel en vraag of je er een paar mag uit proberen.

Hmm, allerlaatste zin net te laat gelezen. Maar goed, aan deze opmerking hebben meer mensen wat ;)

[ Voor 15% gewijzigd door McFizban op 30-06-2004 17:51 ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.