PS/2 splitter

Pagina: 1
Acties:

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53
Ik heb een ps/2 split kabeltje gekregen om een muis en toetsenbord op mijn laptop aan te sluiten. Helaas werkt dit niet, de eerste keer kreeg ik allemaal piepjes tijdens het opstarten, de tweede keer gebeurde er helemaal niets en de derde keer sprongen er allemaal menu's open en schoot de muis over het scherm. Zowel de muis als toetsenbord werken zo niet, maar als ik ze apart aansluit wel. Wie heeft een oplossing, nieuwe hardware detecteren werkt niet?

Nederlander in België

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 11:53 schreef Elektronicanet het volgende:
Ik heb een ps/2 split kabeltje gekregen om een muis en toetsenbord op mijn laptop aan te sluiten. Helaas werkt dit niet, de eerste keer kreeg ik allemaal piepjes tijdens het opstarten, de tweede keer gebeurde er helemaal niets en de derde keer sprongen er allemaal menu's open en schoot de muis over het scherm. Zowel de muis als toetsenbord werken zo niet, maar als ik ze apart aansluit wel. Wie heeft een oplossing, nieuwe hardware detecteren werkt niet?
Volgens mij kan dat gewoon niet, die poort is bedoelt voor of een toetsenbord of een muis. Maar niet beide tegelijk.

• Elektronicanet
Ik heb hier de doos liggen: Vivanco, PS/2 Splitter - 'voor aansluiting van een laptop, om muis en toetsenord aan één aansluiting toe te passen' ;)

Nederlander in België

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

Het kan idd wel gewoon. Echter niet bij alle laptops.
Met name bij Compaq's schijnt het regelmatig gewoon niet te werken...

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 11:59 schreef Elektronicanet het volgende:
Ik heb hier de doos liggen: Vivanco, PS/2 Splitter - 'voor aansluiting van een laptop, om muis en toetsenord aan één aansluiting toe te passen' ;)
ok, het kan wel :P

• Elektronicanet
Het is een Topline en het kan wél alleen werkt het bij mijn laptop dus niet... |:(

Nederlander in België

Verwijderd

bij mijn topline amicus 3200s werkt zon kabel prima(zelfs noname)

• Elektronicanet
Wat kan ik er aan doen zodat hij het wel doet? Het is de Topline Viator 2100 trouwens, specs zie ondertitel.

Nederlander in België

Verwijderd

Koop een USB-Hub/dock heb je 4 usb aansluitingen, 2 X ps2 en nog een seriele

• Elektronicanet
heb hier een kabeltje wat ik niet terug kan brengen van fl 25,00. Wil het eerst hier mee proberen!

Nederlander in België

Verwijderd

meteen toen ik hem er in stak deed ie het

Verwijderd

emmm wissel de muis/toetsenbord om? :P

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54
Op vrijdag 28 december 2001 12:42 schreef Elektronicanet het volgende:
heb hier een kabeltje wat ik niet terug kan brengen van fl 25,00. Wil het eerst hier mee proberen!
zijn dat gewoon "een op een" kabeltjes ?

Repareren doe je zo.

• Elektronicanet
Omwisselen werkt niet. 'Een op een'? gewoon zo:

PS/2 in pc ----- PS/2 muis
|
--------------- PS/2 toetsenbord

Nederlander in België

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Het werkt wel, op de laptop hier zit ook 1 ps/2 aansluiting en dmv een Y-kabel kan je een muis en keyboard erop aansluiten

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 18:36

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Altijd geshit met die Y-kabels, elk merk heeft weer zijn eigen. Zie het volgende voorbeeld:

http://www.technick.net/pinadakey_ps2gat_y.php

http://www.technick.net/pinadakey_ps2ibm_y.php

Dus voordat je een Y-kabel koopt, eerst uitproberen in de winkel met je laptop onder je arm. Of zorg ervoor dat je een niet goed geld terug garantie hebt.

De mooiste oplossing is inderdaad een USB docking station, maar zeker niet de goedkoopste. Als je een docking station neemt, kan ik je Belkin warm aanbevelen.

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=1998&pcount=&Product_Id=42800&Section.Section_Path=%2F%2FRoot%2FUSB%2FPCProducts%2FHubs%2F

You only live once, so live to the max's

Verwijderd

heb je dit stekkertje al eens op een andere laptop geprobeert?

kan ook aan de stekker liggen he
Pagina: 1