Toon posts:

Fasttrack controller?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Bij het opstarten van mijn computer krijg ik een melding," No drive attached to fasttrack controller, bios is not installed".
Hoe kan ik die driver installeren en kan het zijn dat hierdoor vaak foutmeldingen, blauwe schermen ontstaan?

P.S. heb de ballen verstand van computers 8)7

Met vriendelijke groet,
Jerry

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Blijkbaar heb je een Fasttrack IDE-kaartje ofzo... Als er toch niets aan hangt kun je 'm ook wel uit je pc halen... Ben je ook verlost van de foutmeldingen. :)

Verwijderd

Of hij zit on-board

(misschien een raid controller die je niet gebruikt)

Kijk in je bios of je hem daar kan uitschakelen, of er zit misschien een jumper op je moederbord waarmee je hem kan disablen

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je een beetje rondzoekt met Google of met de search hier, komt je er al achter dat een Fasttrack controller een RAID controller is. Het is mogelijk dat deze onboard zit, maar dat je er geen HD's aan hebt hangen. Dit kan geen kwaad, vaak ook niet als je de drivers niet installeert.

Als je veel last hebt van blauwe schermen kan je eens een kijkje nemen in de BSOD guide en de WOS FAQ. Het is niet normaal dat je door een controller zonder apparaten blauwe schermen krijgt iig. ;)

Aangezien je zelf aangeeft niet zoveel verstand te hebben van computers, is het misschien niet verkeerd om eens een kijkje te nemen op www.beginnersweb.nl en/of www.iksnaphetniet.nl. Op deze sites lopen veel mensen rond die je al te graag helpen, ook al heb je er niet zoveel verstand van.

Dit topic is gesloten.