Onstabiel : A7V wil geen 2 geluidskaarten tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over krakende geluiden en onstabiliteit op mijn Asus A7V KT133.
Kraakgeluiden zijn opgelost en stabiliteit was ook ok...toen ik er 1 geluidskaart in had zitten..
Maar elke keer dat ik er 2 geluidskaarten in doe, wordt de PC onstabiel. dwz, een gegarandeerde crash na een random tijd als ik de 2 geluidskaarten tegelijk gebruik.
Combinaties die ik al geprobeerd heb:
Audigy + Sweex 5.1
Audigy + Terratect 128i
Audigy + SB PCI128

Allemaal flut dus :( Zolang ik de 2e geluidkaart met rust laat (audigy is de 1e), loopt het systeem stabiel en gebeurt er nix, maar zodra de andere soundcard wordt aangesproken, freezed het systeem na een bepaalde tijd. Soms al na 1sec, soms duurt het wat langer, 20 minuten ofzo.
Aangezien ik hier erg moe van word, vraag ik me af waarom het niet werkt...uiteraard heb ik ook al lopen rommelen met de PCI sloten enzo, no effect.

PS : 2e soundcard is nodig om via MSN of Skype mensen in de uitzending te halen.
PS2 : Conclusie in hierboven genoemde topic klopt niet :P

Specs :
Asus A7V, KT133, BIOS versie 1004D
AMD Duron 700
192MB RAM
Geforce 2 MX-200
3Com netwerkkaart
Win2k, SP4 (ACPI uitgezet bij installatie)
VIA 4in1 : 4.43
PCI Latency patch versie 0.19
Laatste audigy drivers (dmv auto update)
Laatste sweex drivers (van website)

Huidige PCI indeling :

1. Leeg
2. Leeg
3. Audigy
4. 3Com
5. Sweex

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je al geprobeerd om met IRQ's en I/O bronnen te veranderen, denk dat er een redelijke kans is dat ze dezelfde bronnen willen gebruiken en daardoor je systeem blijft hangen ;)

Ik weet niet uit m'n hoofd welke pci sloten niet gedeeld zijn, maar dat is te vinden in je manual. Handigste is dus dat je je pci apparaten op een 'eigen' irq hebt zitten

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Via en Creative gaat dat wel lekker met elkaar? Dat gaf ook toch de nodige problemen? Ik heb ook eens een SB Live met een SB Live 5.1 gecombineerd op een Asus A7V266-M mb maar dat was een ramp.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

de 3com kaart eens weglaten, wellicht dat die een IRQ shared met een van beide kaarten? 2e geluidskaart ook al op plaats 1 en 2 gehad?

edit: ken je deze site al: http://www.a7vtroubleshooting.com ?

Heeft mij ook al van wat problemen met mijn A7V afgeholpen

[ Voor 34% gewijzigd door MaikelG op 09-05-2004 15:08 ]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje