Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over krakende geluiden en onstabiliteit op mijn Asus A7V KT133.
Kraakgeluiden zijn opgelost en stabiliteit was ook ok...toen ik er 1 geluidskaart in had zitten..
Maar elke keer dat ik er 2 geluidskaarten in doe, wordt de PC onstabiel. dwz, een gegarandeerde crash na een random tijd als ik de 2 geluidskaarten tegelijk gebruik.
Combinaties die ik al geprobeerd heb:
Audigy + Sweex 5.1
Audigy + Terratect 128i
Audigy + SB PCI128
Allemaal flut dus
Zolang ik de 2e geluidkaart met rust laat (audigy is de 1e), loopt het systeem stabiel en gebeurt er nix, maar zodra de andere soundcard wordt aangesproken, freezed het systeem na een bepaalde tijd. Soms al na 1sec, soms duurt het wat langer, 20 minuten ofzo.
Aangezien ik hier erg moe van word, vraag ik me af waarom het niet werkt...uiteraard heb ik ook al lopen rommelen met de PCI sloten enzo, no effect.
PS : 2e soundcard is nodig om via MSN of Skype mensen in de uitzending te halen.
PS2 : Conclusie in hierboven genoemde topic klopt niet
Specs :
Asus A7V, KT133, BIOS versie 1004D
AMD Duron 700
192MB RAM
Geforce 2 MX-200
3Com netwerkkaart
Win2k, SP4 (ACPI uitgezet bij installatie)
VIA 4in1 : 4.43
PCI Latency patch versie 0.19
Laatste audigy drivers (dmv auto update)
Laatste sweex drivers (van website)
Huidige PCI indeling :
1. Leeg
2. Leeg
3. Audigy
4. 3Com
5. Sweex
Kraakgeluiden zijn opgelost en stabiliteit was ook ok...toen ik er 1 geluidskaart in had zitten..
Maar elke keer dat ik er 2 geluidskaarten in doe, wordt de PC onstabiel. dwz, een gegarandeerde crash na een random tijd als ik de 2 geluidskaarten tegelijk gebruik.
Combinaties die ik al geprobeerd heb:
Audigy + Sweex 5.1
Audigy + Terratect 128i
Audigy + SB PCI128
Allemaal flut dus
Aangezien ik hier erg moe van word, vraag ik me af waarom het niet werkt...uiteraard heb ik ook al lopen rommelen met de PCI sloten enzo, no effect.
PS : 2e soundcard is nodig om via MSN of Skype mensen in de uitzending te halen.
PS2 : Conclusie in hierboven genoemde topic klopt niet
Specs :
Asus A7V, KT133, BIOS versie 1004D
AMD Duron 700
192MB RAM
Geforce 2 MX-200
3Com netwerkkaart
Win2k, SP4 (ACPI uitgezet bij installatie)
VIA 4in1 : 4.43
PCI Latency patch versie 0.19
Laatste audigy drivers (dmv auto update)
Laatste sweex drivers (van website)
Huidige PCI indeling :
1. Leeg
2. Leeg
3. Audigy
4. 3Com
5. Sweex