Toon posts:

Windows server opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit artikel heb ik ook geplaatst in Programming&Webscripting omdat ik niet zeker wist waar ik deze post kon droppen!

Beste mensen,

Binnenkort moet ik voor iemand een Windows 2000 Server of 2003 .net Server installeren (daar ben ik nog niet over uit, kan iemand me de voordelen of nadelen van Win2k en .net geven, zelf weet ik niet welke beter of slechter kan zijn...).
De server moet gaan dienen als fileserver, webserver, mailserver, faxserver en printerserver. Tevens moet de server uitgerust worden met een virusscanner voor ieder geval email en eventueel ook internetverkeer.
Als webserver had ik (ondanks dat IIS in 2k en XP zit ingebakken) Apache icm MySql en PHP in gedachten.
Wat zou ik kunnen gebruiken als mailserver? Het is erg belangrijk dat deze af en toe grote hoeveelheden ineens aankan (denk aan simpele HTML mailings van maximaal 1000 stuks!)
Welk programma zou ik kunnen gaan gebruiken om in ieder geval zekerde email en het liefst ook het internetverkeer te kunnen scannen?
De faxserver is niet zo heel erg belangrijk, maar welke applicatie (voor server en clients) zijn hier erg goed voor?
Alles word geinstalleerd op een gloednieuwe Pentium 4 of AMD XP 2600 machine met minimaal 512mb en 60GB harde schijf en DVD brandeer, verder zitten er maar een stuk of 5 tot 6 werkstations in het netwerk en word de server afgezien van enkele momenten per weerk niet veel belast.

Alvast Thanks voor de reply's :)

Molski

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Cross posten is niet toegestaan : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/910439

Ik zou persoonlijk gewoon gaan voor 2003, omdat dit toch iets sneller werkt dan 200

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als een topic verkeerd staat, kan je via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport een move aanvragen, topics dubbel openen is alleen maar DB vervuiling :*

Daarnaast vraag je om een mailserver; wat geen OS is -> Software Algemeen dus.
kortom: zie Nieuwe Windows server opzetten

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.