Toon posts:

draadloze optical muis

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heel leuk allemaal die optical muizen, maar ik wacht liever op een draadloze optical muis. Weet iemand of die al in de maak is en/of wanneer die uitkomt. Prijs erbij misschien?

bedankt

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
met of zonder batterijen ;)

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

Topicstarter
Doe mij maar zonder batterijen! kdenk dat dat nog even toekomstmuziek blijft...:(

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
Ik denk dat ie ook met batterijen nog wel ff op zich laat wachten :(

De optische muizen vreten stroom en dan zal er dus een beste batterij inmoeten wil je niet elke 8 uur je batterijen verwisselen :)

Vertalen.nu

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Er is pas ook al zo'n post geweest..... zo'n snoerloos optisch muisje zou volgens een aantal lieden teveel stroom vreten..... mgoed...
Ik heb sowiezo liever een muis MET staartje.... als je de puinhoop op mijn bureau hebt, is het reuzehandig om die 'staart' vast te grijpen bij de computer, en hem dan tussen alle zooi door te volgen.... Kan dan met m'n ogen dicht.
Als ik een draadloze muis aanschaf, wil ik ook zo'n piepertje erin.... handen-klappen of fluiten en je muis begint te piepen (wel toepasselijk) ;)

Verwijderd

zit er aan te komen.

Verwijderd

Als ze iets leuks bedenken, om de voeding van dat leuke muisje een beetje redelijk te houden. 1 keer in de maand nieuwe batterijen bij normaal gebruik. En niet als je het nu zou proberen, 1 keer per dag :) Dan zou het leuk zijn.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Optisch zonder staart zou misschien kunnen met Ki-Ion accu's en een soort cradle waar je hem in moet zetten om op te laden als je hem niet gebruikt. Ik denk echter dat het een te groot energie verbruik is met zo'n optische sensor. Ik heb zelf de I-Feel van Logitech, ik zou het jammer vinden om dat geile blauwe lampje te moeten missen

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 00:39 schreef zeef het volgende:
Optisch zonder staart zou misschien kunnen met Ki-Ion accu's en een soort cradle waar je hem in moet zetten om op te laden als je hem niet gebruikt. Ik denk echter dat het een te groot energie verbruik is met zo'n optische sensor. Ik heb zelf de I-Feel van Logitech, ik zou het jammer vinden om dat geile blauwe lampje te moeten missen
Is idd ook al aangedacht in een ander topic hierover, is idd een slimme manier. En een ander kwam er op om je muismat, onder een bepaald voltage te zetten, zodat de muis zichzelf voedde daarmee. Dus een muismat met een draadje. Maar dat muis in een houdertje zettem, net als je elektrische tandenborstel bijvoorbeeld, is idd een slim idee. :)

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:55
Goh, had ik deze topic niet ergens anders gezien?!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/89650

Verwijderd

Is op zich helemaal niet zo vreemd, een houdertje met oplader.

Mijn vader had in de 386 tijd ook zo'n ding (volgens mij een logitech), maar die verzende zijn data via IR.
De accu ging ongeveer 8 uur mee. Heel lullig als je vergat hem op de lader te zetten

Verwijderd

Topicstarter
wel eerst gezocht naar "optical muis" met de geweldige search optie hiero. leverde niks op :'(

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ook gezocht met behulp van procentjes?
%optical%
bijvoorbeeld *D

Nothing is impossible

• zeef
Op woensdag 20 december 2000 00:58 schreef Xion het volgende:
Goh, had ik deze topic niet ergens anders gezien?!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/89650

Slotje
Ja wat denk je dan, dat ik eerst voor een reply ga zitten zoeken of er toevallig niet ergens anders een topic is ? Ik ben d'r helemaal gek, ik wil een in dot opzicht zinnige bijdrage leveren. Dat doe jij *absoluut* niet. Als je een probleem met dit topic hebt, reageer dan direct naar degene die dit topic heeft geopend. Wat mij betreft is dit topic open en actief dus ik reageer. Als je dat niet aanstaat dan ga je maar als een klein jongetje klikken bij een van de mods, maar bespaar me die nutteloze :r zeur posting !

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

bloasfist

Slot-A Crew

helemaal gelijk in. Het is onmogelijk om bij iedere vraag die je wilt gaan stellen, eerst alle search topics af te gaan struinen. Alleen bij topics die iedere week 10 keer langskomen, vind ik het vervelend dat je de hele tijd dezelfde vragen en antwoorden ziet.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank voor deze steun *D

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:31
Een draadloze muis op kinetische energie zou een idee zijn, net zo als een Seiko Kinetic horloge. Met een vliewieltje erin dat door de beweging van de muis een accu oplaadt :) Moet in principe kunnen. Eventueel nog zo'n oplaad-cradle erbij en je hebt een prima optisch draaloos muisje

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op donderdag 21 december 2000 08:22 schreef biobak het volgende:
Een draadloze muis op kinetische energie zou een idee zijn, net zo als een Seiko Kinetic horloge. Met een vliewieltje erin dat door de beweging van de muis een accu oplaadt :) Moet in principe kunnen. Eventueel nog zo'n oplaad-cradle erbij en je hebt een prima optisch draaloos muisje
Damn... jij bent zo stom nog niet.... :) Lijkt me retegoed idee; optisch en draadloos vreet energie wie een gek, dus dat ie zichzelf oplaadt zou het mooiste zijn... Lekker gamen en toch opladen... Nou ja, iig niet leeglopen, laten we het daarop houden... ;)

.... Ik weet het ook niet

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 14:57
En hoe ga je dat vliegwieltje dan laten draaien ??? Als de muis optisch is ??? :?

• JT
  • Laatst online: 23:35

JT

VETAK y0

Met een li-ion accu erin word ie wel zwaar... ;(

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat kinetic gedoe klinkt leuk maar dat kun je wel vergeten. Wel 's afgevraagd waarom een horloge 2 tot 6 jaar op een mini batterijtje kan lopen? Juist, omdat ie heel erg weinig stroom verbruikt. Vergeleken daarmee is een optische muis een colossaal stroomvretend monster ;) De enige mooie oplossing die volgens mij duur maar realiseerbaar is, is het inbouw van een Li-Ion accu die je laat laden als je de computer niet gebruikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Janoz
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 21 december 2000 11:47 schreef tspawn het volgende:
En hoe ga je dat vliegwieltje dan laten draaien ??? Als de muis optisch is ??? :?
Tuurlijk, Aan mijn seiko zit ook een fietswiel die de hele tijd achter mij aanrolt.. Maar ff serieus. Ik denk dat dat princiepe niet genoeg energie oplevert. Een horloge heeft weinig energie nodig waardoor dat wel werkt. Het is geen oplossing die het vaak verwisselen van baterijen overbodig maakt.

Ik denk dat de houder nog steeds de beste oplossing is..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Of gewoon een plugje/stekkertje-constructie. Kun je als je je muis vergeet op te laden toch gewoon door gamen!

• zeef
Enne, wat dachten jullie van die nieuwe polymeer accu's, die zijn wel een stuk lichter en zwaarder. 't Is allen de proceskracht in de muis zelf die de bewegingsdetectie uitvoert en het lampje dat het oppervlak verlicht dat pas echt stroom vreet.

• Xion
Op donderdag 21 december 2000 01:26 schreef zeef het volgende:
[..]
Ja wat denk je dan, dat ik eerst voor een reply ga zitten zoeken of er toevallig niet ergens anders een topic is ? Ik ben d'r helemaal gek, ik wil een in dot opzicht zinnige bijdrage leveren. Dat doe jij *absoluut* niet. Als je een probleem met dit topic hebt, reageer dan direct naar degene die dit topic heeft geopend. Wat mij betreft is dit topic open en actief dus ik reageer. Als je dat niet aanstaat dan ga je maar als een klein jongetje klikken bij een van de mods, maar bespaar me die nutteloze :r zeur posting !
<script language="DoeMaarRustigAanHoorScript">
<!--
Rustig maar,
Ik heb zo ook mijn chagerijnige buien.
Die opmerking was niet zo lullig bedoeld.
Hiervoor mijn excuses.
//-->
</script>

• zeef
Op vrijdag 22 december 2000 01:00 schreef Xion het volgende:

[..]
<script language="DoeMaarRustigAanHoorScript">
<!--
Rustig maar,
Ik heb zo ook mijn chagerijnige buien.
Die opmerking was niet zo lullig bedoeld.
Hiervoor mijn excuses.
//-->
</script>
Ok, die buien heb ik dus ook, vandaar de reactie ;)

vriendjes ?

Verwijderd

Is een muis zonder draad nog wel een muis?

Verwijderd

Een draadloze muis bestaat al:
Logitech Cordless Trackball,
de kogel bij je duim wordt gevolgd door een sensor, dus gaat niet via de beruchte wieltjes binnenin de muis. Zit er nu achter te werken, tof geval.

http://www.logitech.com/lang/global/images/productov51.gif

• Janoz
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zondag 24 december 2000 01:24 schreef oppertweaker het volgende:
Een draadloze muis bestaat al:
Logitech Cordless Trackball,
de kogel bij je duim wordt gevolgd door een sensor, dus gaat niet via de beruchte wieltjes binnenin de muis. Zit er nu achter te werken, tof geval.

http://www.logitech.com/lang/global/images/productov51.gif
hmm .. Het voordeel van een draadloze muis is IMHO toch dat ie lekker vrij beweegt. Een Trackball ligt gewoon stil dus zie niet echt het voor deel van een draadloze trackball...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 24 december 2000 01:31 schreef Janoz het volgende:

[..]
hmm .. Het voordeel van een draadloze muis is IMHO toch dat ie lekker vrij beweegt. Een Trackball ligt gewoon stil dus zie niet echt het voor deel van een draadloze trackball...
Kan zijn... maar de techniek is er dus al wel.... Trackball=omgekeerde muis...........
dus het is gewoon mogelijk... ook qua power... anders had logitech die draadloze optische trackball niet op de markt gebracht... mgoed... de trackballs lijken dus steeds voor te lopen op de muizen... de optische (met snoer) trackballs waren er eerder dan de optische muizen (met snoer).... de eerste draadloze optische muis zal ook wel binnen een jaar op de markt zijn denk ik.... (half jaar???) :9~

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

half jaartje maar wachten dan.

39

• Xion
Op zondag 24 december 2000 00:40 schreef zeef het volgende:

[..]
Ok, die buien heb ik dus ook, vandaar de reactie ;)

vriendjes ?
<script language="MeligScript">
<!--
Voor een klontje lik ik je kontje
Voor een tientje ben ik je vriendje
En voor geeltje lik ik je steeltje. >:)
//-->
</script>

• zeef
Ha ha ha we hebben ongelijk gekregen want hij komt DUS TOCH !

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:31
Op zaterdag 24 maart 2001 13:10 schreef zeef het volgende:
Ha ha ha we hebben ongelijk gekregen want hij komt DUS TOCH !
Ja, ik had in een ander draadje 1 april voorspeld (bij wijze van grapje) maar dan komt ie toch echt uit.

Verwijderd

Die draadloze optical is er binnekort :) van Logitech

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40

Ruudjah

2022

De ideale muis bestaat! check dit: www.typhoonline.com/catalog/articles/40159-E.html
Op www.alternate.de kun je ze voor 109 mark bestellen, omgerekend zo'n 130 piek dus. De Logitech gaat ongeveer 180 kosten, dus de typhoon is een voordelige keus, maar of de precisie wordt gehaald van 800 dpi van de logitech betwijfel ik.
edit:

De precisie is 400 dpi, half van dat van de logitech dus, en oplaadtijd is 6-8 uur, waarmee je vervolgens 3 dagen mee kan doen. Ik denk dat je dan toch beter de logitech kan nemen, 3 maand muistijd, met mogelijkheid voor oplaadbare batterijen wat imho beter is. Je hebt dan twee setjes, als de een op is, laad je de ander op zodat je altijd kan muizen.

TweakBlog

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 14:40

Sharky

Skamn Dippy!

ha!

http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/91
ah sjit ik denk ik ben de enige die weet dat dat ding er al is, heb ik pag 2 vergeten te lezen. |:(

This too shall pass

Pagina: 1