Toon posts:

audigy 2 zs + oude dolby prologic versterker: problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een audigy zs aangeslote op een dolby prologic versterker van paar jaar oud, op de audigy zijn er dus 3 uitgange voor het geluid, waarvan ik er 1 gebruik met zo'n walkman aansluiting di over gaat naar stereo (wit/rood) dus maar als ik cod speel met eax op ,dan speelt het geluid niet juist af, als ik schiet hoor ik niets in center speaker aleen het herladen , verplaats i kdie steker naar uitgang 2 gaat het schieten naar men rechtste luidspreker, verander ik dit naar uitgang 3 dan speelt het zich af op men linkse luidspreker
,bij de inspire t7700 heb ik gezien dat de 3 aansluitingen gebruikt worden is dit mogelijk dat dit men probleem is dat ik men signaal deel en daarmee het niet juist word afgespeeld, heeft iemand ervaring met t7700, het meeste i voor games te spelen alez ja cod op het moment, dvd enzo niet da speel ik af men tv, dus eigelijk puur om te game, thc bij voorbaat
Pollito

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Bij gebruik van een prologic versterker moet je enkel de frontuitgang gebruiken en verder geen dingen als EAX aanzetten. Zover ik weet gaat EAX uit van een front en rear opstelling en gebruikt dan ook de front en rear uitgangen (wellicht tegenwoordig ook de center/sub uitgang, geen idee). In het audio menu vanhet spel moet je dan ook ergens opgeven dat je dus geen surround o.i.d. gebruikt, maar enkel stereo. (uitgang 2 en 3 (rears en center/sub?) moeten dan ook geen geluid geven)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, je hebt je audigy als surround ingesteld, terwijl je receiver alleen maar met stereo bronnen om kan gaan. Logisch dat je dan de helft gaat missen. Stel in XP gewoon in dat je maar twee speakers hebt, zodat de rest niet gebruikt wordt. Je DPL versterker tovert dan van het stereo signaal weer een "surround" signaal.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
merci ga da vanavond is ne keer proberen se, en als ni lukt zal het welm me die eax te make hebbe da die de drie uitgange gebruikt...opteer ik desnoods voor die 7700 en hang ik men zwaarde boxe ofzo er wel aan die 8 waat en 20 watt vind ik wa weinig