Ik ben een nieuwe computer aan het bouwen voor mezelf en maak voor het eerst een dualboot Linux/Windows systeem. Daarbij heb ik een grote hardeschijf waar ik al mijn bestanden op wil zetten. Helaas weigert windows om fat aan te brengen op die grote 150GB partitie.
Nu heb ik de keuze uit:
NTFS: write support onder Linux is nog lang niet productie level
ext2: wel een driver voor lezen en schrijven onder windows, hoe bruikbaar is onduidelijk
ext3: gebruikt zelfde driver als ext2 en mist dan alle ext3 feautures en schrijven is een vaag gebied
reiserFS: helemaal geen driver in windows
Zijn er nog andere file systems die ik gemist heb misschien? Linux kan bijna alles aan behalve weer de standaard van Windows, NTFS. Dat komt uiteraard door Microsoft, maar het is wel verdomd lastig.
Nu heb ik de keuze uit:
NTFS: write support onder Linux is nog lang niet productie level
ext2: wel een driver voor lezen en schrijven onder windows, hoe bruikbaar is onduidelijk
ext3: gebruikt zelfde driver als ext2 en mist dan alle ext3 feautures en schrijven is een vaag gebied
reiserFS: helemaal geen driver in windows
Zijn er nog andere file systems die ik gemist heb misschien? Linux kan bijna alles aan behalve weer de standaard van Windows, NTFS. Dat komt uiteraard door Microsoft, maar het is wel verdomd lastig.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter