Toon posts:

Via wireless word mijn domein niet gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router (USR808054). Voor mijn systemen met UTP kabel werkt het dingetje prima. Ik heb alleen ook een laptop waarin U.S. Robotics Wireless Turbo PC Card (usr805410) zit.

Deze vindt zonder problemen door mijn hele huis het accesspoint alleen kan niet inloggen op het domein. Ik heb naar mijn kunnen vanalles geprobeerd maar helaas. Het gaat naar mijn idee al fout omdat de dhcp lease ook niet goed gaat. Wanneer ik een ipadres toe laat wijzen door de DHCP server heeft de laptop 0.0.0.0 als ip. Wanneer ik zelf de correcte gegevens invoer (ip, subnet, gateway) dan heb ik, ingelogd op mijn local administrator account wel internet verbinding en kan met de correcte wactwoorden wel al mijn machines benaderen. Maar ja dat is natuurlijk niet wat ik wil.

Heeft iemand een idee????

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Controleer even ofdat je Wireless netwerk kaart wel enabled is voordat je ingelogd bent (zoek maar eens in Windows Operating Systems hierover - daar is dit probleem een aantal keer voorbij gekomen) :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16
Bekend probleem.

Je wordt pas geconnect met je wireless lan NADAT je bent ingelogd.. Maar om in te loggen heb je dus wel wireless verbinding nodig ;)

Je moet je WLAN kaart dus zover krijgen dat ie al verbind bij het opstarten van windows, en niet pas na inloggen.

Topic met hetzelfde probleem:
[rml][ 2K] Wireless NIC wordt niet gestart zonder in te loggen*[/rml]

(maar dat had je ook zelf kunnen vinden als je zoekt op [search=wireless domein])

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DJSmiley schreef op 08 mei 2004 @ 10:14:
Je moet je WLAN kaart dus zover krijgen dat ie al verbind bij het opstarten van windows, en niet pas na inloggen.
Dat ligt dan denk ik meer aan de kaart in combinatie met de bijgeleverde software,
mijn 3com combo namelijk start dus wel zodanig op dat ik gewoon in kan loggen op mijn domein (en ja, ik heb policies draaien dat er niet ingelogd kan worden met cached credentials, en dus als ik iets te snel ben met inloggen dan zegt ie mooi dat het domein niet gevonden kan worden)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Mijn oplossing staat in: [rml][ 2k prof] Linksys WMP54g pas actief na het inloggen[/rml]

Dat heeft bij mij geholpen.

Koop een taart en ga het vieren!

Verwijderd

Topicstarter
:)

Ik denk dat ik het wel ga redden zo.

Bedankt voor de tips

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Succes :Y) , en volgende keer eerst eventjes zoeken ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.