[2k prof] Linksys WMP54g pas actief na het inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Sinds enige uren heb ik een Linksys WMP54G PCI kaartje in mij desktop PC. De verbinding is in orde, ik krijg keurig een IP via DHCP.

Alleen worden de drivers pas geladen NA het aanmelden. De drivers worden geladen nadat het programma 'Wireless-G PCI Monitor' wordt gestart.

Als dan de drivers geladen zijn, en ik een IP heb gekregen, kan ik moeiteloos het programma 'Wireless-G PCI Monitor' stoppen, de DHCP komt dan nog prima door.

Omdat mijn w2k machine zich in een domein bevindt, is dit cruciaal voor een goede werking.

Mijn voorlopige acties:

- Ik kom via Google bij een aantal mensen terecht die hetzelfde probleem hebben, Linksys schijnt niet welwillend te zijn.
- Het programma 'Wireless-G PCI Monitor' als service laten draaien helpt niet (Fout 1053: De service heeft de start- of stuuropdracht niet op de juiste wijze beantwoord.)
- Mensen met Windows XP hebben hetzelfde probleem, maar daar schijnt het te helpen als je de service Wireless Zero Configuration uitschakelt. Deze service is echter bij Windows 2000 Prof. niet aanwezig.
- Thaduck heeft in thread [rml]thaduck in "[ 2K] Wireless NIC wordt niet gestart zon..."[/rml] hetzelfde, een oplossing is nog niet gegeven.
- De drivers zijn up2date

Ik ben eigenlijk ten einde raad. Als RMA terugsturen lukt niet meer, ik heb de kaart al 1,5 maand hier liggen. Inbouwen ging helaas niet eerder (Ik heb mijn netwerkstructuur aardig moeten omgooien, en ben nog niet tevreden)

Zijn er mensen die dit op een normale manier hebben opgelost, het moet toch niet heel moeilijk zijn om de driver voor de kaart tijdens het opstarten te laden?

[ Voor 3% gewijzigd door garage op 12-04-2004 23:33 ]

Koop een taart en ga het vieren!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Garage schreef op 12 april 2004 @ 23:30:
- De drivers zijn up2date
In de thread die je eerder aanhaalt geef i kaan dat dit probleem ook bij Belkin voorkwam - nu wil het wel eens zo zijn dat de kaarten intern hetzelfde zijn en alleen de drivers verschillen. Misschien is het de moeite waard eens belkin drivers te proberen? [/longshot] :P

Verder - je kan die tool niet zomaar als service installeren, je zal dat echt met 'srvany' of gelijksoortige tools doen :)

• garage
elevator schreef op 12 april 2004 @ 23:37:
[...]
Misschien is het de moeite waard eens belkin drivers te proberen? [/longshot] :P

Verder - je kan die tool niet zomaar als service installeren, je zal dat echt met 'srvany' of gelijksoortige tools doen :)
About Belkin drivers, nu wordt gebruikt: BCMWL5.SYS ik denk dat dit Broadcomdrivers zijn. Kan iemand bevestigen of Belkin dezelfde driver gebruikt.

Wat betreft de service: Ik heb er uiteraard srvany gebruikt, maar het kan zijn dat ik het niet helemaal goed heb gedaan.

Ik ga morgen(avond) verder, de hele dag aan het configgen, netwerk ombouwen, pc ombouwen, linux hd waar mijn /home opstaat is zwaar gecrashed, kortom, bedtijd!

• garage
Zo, het is een soort van gelukt 8)7

Volgorde die ik heb aangehouden:

- Originele drivers verwijderd. (Versie 1.2)
- Reboot (Niet aangegeven, maar wel gedaan)
- Zelfde versie (De naam doet anders vermoeden) van de drivers van ftp://ftp.linksys.com/pub...g_driver_utility_v1.3.zip)
- Deze versie lijkt een service te hebben geinstalleerd, ik zie echter geen AP verschijnen.
- Drivers verwijderd.
- Originele drivers van de cd weer geinstalleerd.
- Nu is er wel een service geinstalleerd, en het AP is zichtbaar.
- Ik krijg een IP van het AP, en heb een werkende netwerk verbinding voordat ik inlog. (Ik meld me wel aan met een gebruiker in de administrators groep, dat kan invloed hebben!)

• garage
Garage schreef op 13 april 2004 @ 21:14:
Zo, het is een soort van gelukt 8)7

Volgorde die ik heb aangehouden:

- Originele drivers verwijderd. (Versie 1.2)
- Zelfde versie (De naam doet anders vermoeden) van de drivers van ftp://ftp.linksys.com/pub...g_driver_utility_v1.3.zip)
- Deze versie lijkt een service te hebben geinstalleerd, ik zie echter geen AP verschijnen.
- Drivers verwijderd.
- Originele drivers van de cd weer geinstalleerd.
- Nu is er wel een service geinstalleerd, en het AP is zichtbaar.
- Ik krijg een IP van het AP, en heb een werkende netwerk verbinding voordat ik inlog. (Ik meld me wel aan met een gebruiker in de administrators groep, dat kan invloed hebben!)
Een beetje te voorbarig, ik ben nu alweer anderhalve wee k mijzelf eerst als administrator aan het aanmelden om vervolgens een netwerkverbinding te hebben.

Daarna kan ik afmelden en mij met een domain user aanmelden.

Toch nog maar een keer de 1.3 drivers gebruiken.
Wordt vervolgd, misschien dat iemand anders een idee heeft?

• garage
Het is een beetje een one man show, maar toch nog even een voortgangsrapportje:

- Nogmaals de 'nieuwe' 1.3 drivers van Linksys geprobeerd, geen resultaat.
- Terug naar de drivers welke op de installatiecd worden geleverd, geen resultaat.
- Belkin drivers geprobeerd, geen resultaat
- Terug naar de drivers welke op de installatiecd worden geleverd, geen resultaat.
- In SP4 voor W2K is de service 'Draadloze configuratie' aanwezig, deze heb ik op automatisch gezet en vervolgens gestart.
- Nu krijg je bij de eigenschappen van de netwerkkaart een derde tabblad: Verificatie
- Daar alles uitgevinkt.
- En dat lijkt het te zijn, ik heb al verschillende keren opnieuw opgestart, en aanmelden bij mijn domein gaat nu vlekkeloos.

Ik maak nu nog gebruik van 128 bit WEP encryptie. Nog even uitvogelen hoe ik nu WPA actief krijg onder w2k...

Ik ben wel blij dat het (zoals het nu lijkt) eindelijk is opgelost!

Pagina: 1