Domain controller+NAPT

Pagina: 1
Acties:

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:10

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Hoi beste know-how's,

Ik wil jullie het volgende ten laste leggen:

Ik heb hier een alcatel 510(i)v4 speedtouch ADSL over ISDN en ik vroeg me af of het mogelijk is om via een domaincontroller(windows 2003 enterprise NL) 2 poorten door te laten mappen(4662 TCP, 4672 UDP)(ja het is e-mule! :Y) ) naar meerdere PC's, eentje heb ik al :D , maar een tweede pc zou nog leuker zijn.

Nou vraag ik aan jullie. Is dit mogelijk? :?

Alvast bedankt! _/-\o_

Greetz,

Niels

edit:
Trouwens de pc's kunnen gewoon inloggen op het domein etc...

[ Voor 9% gewijzigd door nhanssen op 08-05-2004 02:02 ]

Spec's PC

Verwijderd

nhanssen schreef op 08 mei 2004 @ 02:00:
Ik wil jullie het volgende ten laste leggen:
Eh? Dat is onze schuld niet hoor? (ten laste leggen = beschuldigen van)
Ik heb hier een alcatel 510(i)v4 speedtouch ADSL over ISDN en ik vroeg me af of het mogelijk is om via een domaincontroller(windows 2003 enterprise NL) 2 poorten door te laten mappen(4662 TCP, 4672 UDP)(ja het is e-mule! :Y) ) naar meerdere PC's, eentje heb ik al :D , maar een tweede pc zou nog leuker zijn.
Nope. Je kunt niet 1 poort aan 2 PC's forwarden.. hoe moet de router weten voor welke PC het pakketje bedoeld is?
Nou vraag ik aan jullie. Is dit mogelijk? :?
Wat jij vraagt kan imo niet. Of het mogelijk is 2 e-donkey computers achter 1 IP te krijgen? Vast wel.. (maar ik weet niet hoe)
Alvast bedankt! _/-\o_

Greetz,

Niels
Misschien is het verstandig om deze even door te lezen ;)
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 02:08 ]

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Man o man, aan zo'n gezeur hebben we dus helemaal niks aan:

quote:

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Komt vast door de naam generaal, die zich keurig netjes aan de regels houd, naja altijd een uitzondering i.m.o dan.

Kom maar beter met iets beters naar voren dan wat regeltjes te plaatsen. Denk je nou echt dat ik hier niet voor niks iets post. :( Nee google is net iets te weinig uitgebreid, en ja de vorige forum post heb ik ook mooi doorgenomen, ow ja laten we vooral niet de search niet vergeten. Alles heb ik doorgenomen. Tot de volgende keer maar weer. ;)

Ik heb zelf zo ondertussen iets bedacht.(8> Kan zijn dat ik het fout heb

Is het mogelijk dan om bijvoorbeeld:

Router----------->domeincontroller--------->pc1
4662 ----------------->4662------------------>4662 (TCP protocol)
4672 ----------------->4672------------------>4672 (UDP protocol)

router----------->domeincontroller--------->pc2
4661 ----------------->4661----------------->4662 (TCP protocol)
4671 ----------------->4671----------------->4672 (UDP protocol)

Of sla ik de plank mis, kan ook zijn dat het in een andere volgorde moet zijn natuurlijk :r

Spec's PC

Verwijderd

nhanssen schreef op 08 mei 2004 @ 03:38:
Man o man, aan zo'n gezeur hebben we dus helemaal niks aan:
rustig maar hoor.. het eerste was gewoon een grapje, daarna geef ik je antwoord op je vraag en als laatste geef ik je het advies geen 'groeten' onder je post te zetten.

Lijkt mij niets mis mee hoor ?

Waarom moet dat verkeer eigenlijk perse langs die domeincontroller? Kan het niet rechtstreeks van router naar PC?

Of wordt die controller gebruikt om internet te sharen via bv. ISA?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

nhanssen schreef op 08 mei 2004 @ 03:38:
Router----------->domeincontroller--------->pc1
4662 ----------------->4662------------------>4662 (TCP protocol)
4672 ----------------->4672------------------>4672 (UDP protocol)

router----------->domeincontroller--------->pc2
4661 ----------------->4661----------------->4662 (TCP protocol)
4671 ----------------->4671----------------->4672 (UDP protocol)
Dit laatste zal wel kunnen - je bent er echter niet mee geholpen aangezien Emule zal verwachten de PC's op port 4662 te zien.

Vergelijk het maar met een webserver - jouw browser verwacht die standaard op port 80 als jij naar www.tweakers.net surfed - nu kan je wel port 81 doormappen naar port 80 op de client - maar jij als bezoeker gaat dat niet weten :)

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Waarom moet dat verkeer eigenlijk perse langs die domeincontroller? Kan het niet rechtstreeks van router naar PC?

Of wordt die controller gebruikt om internet te sharen via bv. ISA?
Nou mijn vader is die 2e pc, nou niet letterlijk nemen :+ , maar hij gebruikt ook e-mule.
Daarbij maar mijn vader heeft graag zijn data een beetje veilig op de DC staan(bedrijf) en tevens wou ik en hij graag dmv sophos enterprise manager zorgen dat ik voldoende rechten op de pc van mijn pa heb om auto-update uit te voeren.
Dit gedeelte is al gelukt maar straks is het tevens de bedoeling om de webpagina te hosten vanaf die pc. Die DC fungeert dus als:

1. ICS
2. Web hosting
3. Data veiligheid (SCSI) :*)
4. Sophos A/V autoupdate (lan + later web) :Y)
5. Misschien ook nog later FTP server.
6. 24/7 online sowiezo

Zo'n beetje standaard bij elk MKB bedrijf denk ik. :D

Spec's PC

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*kuch*

emule + zakelijke PC == not done als je prijs stelt op data security.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

nhanssen schreef op 08 mei 2004 @ 14:39:
Zo'n beetje standaard bij elk MKB bedrijf denk ik. :D
Nou dat denk ik ZEKER niet (mag hopen van niet in ieder geval). Je gaat je bedrijfskritische data niet op de server zetten die gebruikt wordt om het internet te delen.. dat is wel heel erg de kat op het spek binden, ik zou er dan ook zeker over gaan nadenken of je dat niet anders moet doen, alvorens je hacks en truuks gaat verzinnen om het helemaal naar je zin te krijgen..

Verwijderd

Je kunt in emule bij Preferences -> connection gewoon een poort instellen. Eén van de pc's dus op andere poorten laten luisteren en die forwarden naar de juiste pc.
Pagina: 1