Toon posts:

Vrijmaken van Freespace

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek een tool om mijn vrije ruimte echt te cleanen. Weet iemand een goed tooltje hiervoor?

Thx

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Defineer "echt cleanen".
Volgens mij heeft symantec wel van die tools om definitief files van je HDD te wissen.

Ik zou zeggen, gebruik google eens ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Wipen noemen ze dat geloof ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:54

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Sterker nog het zit zelfs in windows ...

Start > programma's > bureau accesoires > systeemwerkset > schijfopruiming.

Tweakers Discord

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op 08 mei 2004 @ 00:31:
Wipen noemen ze dat geloof ik.
En met ff google kom ik meteen uit op DriveScrubber...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt dat de lege ruimte op mijn hd niet echt leeg is. Ofwel, het neemt nog ruimte in. Ik heb 14 gb aan bestanden en 28 gb in gebruik. Als ik bij de eigeschappen van die files kijk is de groote 13,3. Groote in gebruik is dan 13,4.

Lijkt mij door veel vuldig kopieeren van bestanden. Opnieuw installeren werkt wel maar is niet altijd een optie bij mij. bw op mijn werk pc.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel niet overbodige bestanden weghalen, zoals disk opruimen. Echt de freespace op de schijf clearen. Kan me vaag herinneren dat symantec zo'n tool had maar dit kan ik niet weer vinden in 2003 of 2004

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

System Shield van iolo, maar dat is wel een betaalde tool...

mmm... DriveScrubber is toch gratis?

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Drivescrubber wiped toch een drive? Wil mijn data niet kwijt. :)

• tweakduke
  • Laatst online: 17:54

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je hebt een edit knopje om je bericht te wijzigen of nog iets toe te voegen ;)

Overigens zou ik ff schijfopruiming, schijfcontrole + defragmentatie doen..

Meestal zijn dan de rare problemen van teveel of te weinig ruimte dan wel opgelost.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Zal deze volgorde is proberen, meestal doe ik eerst chkdisk en dan schijfopruimen.

IIG bedankt allemaal voor de reacties.

Edit ;)

Maare, denk niet dat ik 13 gb door chkdsk erbij krijg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 00:48 ]

Verwijderd

HD-Cleaner... stond deze week nog in meuktracker :p
die cleaned alles zodat t niet meer te recoveren is.. en jah heb t getest....

werkt prima... :P

Verwijderd

defragmenteren

Verwijderd

Topicstarter
Check, heb ik gedraait. Ruimt een hoop zooi op maar niet mijn freespace :(

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je niet zo'n Norton Protected Recycle Bin aanstaan? Dat ding bewaart alles...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 12:31

GeeBee

Oddball

Ben je niet in de war met slack?
Oftewel ruimte die niet gebruikt wordt, maar toch niet meer gebruikt kan worden door deels bezette clusters van je HD?

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, dat kl... ding staat aan, maar die heb ik ook al gecleaned. Maar op mijn pc op het werk draait dit trouwens niet. Hier is echter zoveel op gezet (leek wel een fileserver) en afgegooid deze week dat ik is ging kijken hoeveel vrije ruimte ik nog had. Toen ik zag dat het nog maar 2 gb was ben ik gaan kijken hoeveel ik in gebruik had. Dit verschilde nogal. Toen ik thuis kwam ook maar ff gechecked. Idem. Alleen is het hier nog meer verschil, waarschijnlijk door de grotere schijf.

Clear freespace was toch zo'n optie in symantec?

Edit ;)

Slack, inderdaad, dad bedoel ik. My Bad. Kwam er niet meer op.

Wie weet een slack cleaner. ;)

BTW, Marillion Rules, liefst met Fish.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 01:02 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Vrije ruimte CLAIMEN?! Dat heeft niets met "cleanen" te maken... de enige manier om je vrije ruimte "te claimen" is door er iets op te zetten!!
Lege ruimte heb je geen drol aan...

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 12:31

GeeBee

Oddball

Als het inderdaad om slack gaat, heb je pech.
Je kunt bijvoorbeeld geen 2 half gebruikte clusters samenvoegen tot 1 vol-gebruikte. Dat krijg je door een grote clustersize gecombineerd met heel veel kleine bestandjes.

Hoewel ik 14GB wel erg veel slack vind...

Vertel nog eens hoe je aan die getallen gekomen bent. Waar staat bijvoorbeeld die 28GB vermeld en waar die 13/14GB.
Die 13 en 14GB kan een veschil zijn dat veroorzaakt wordt in het omgaan met c.q. representeren van Bytes. 1000/1024 bytes per MB bijvoorbeeld. Sommige software is daar slordig mee.

[off topic]
Ik heb toch wel erg genoten afgelopen zondag in 013...

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 08-05-2004 01:04 ]

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Als ik bij de eigenschappen van drive c kijk zie ik Gebruikt 26,4 gb Vrij 85,3, totaal 111 GB.
Als ik dan alle bestanden selecteer en de eigenschappen van die bestanden te samen bekijk staat er groote 13,3 daaronder staat dan groote op schijf 13,4. Het is ntfs en niet gecomprimeerd.
Ik zou dus 111-13 obgeveer 98 GB vrij moeten hebben ipv 85.
In dit geval is het niet zo erg maar op mijn werk heb ik dus het zelfde maar heb dan maar 2 gb over. Word die zo traag van.

Verwijderd

Stel je explorer eens in dat hij hidden bestanden en systeembestanden ook laat zien, en doe dan je telling nog eens.

Of doe het onder dos:

dir c: /s /ah

als laatste geeft hij dan de totale grootte weer. Dit MOET wel kloppen, anders heb je een fout in je schijf zitten.

Even voor de duidelijkheid: je raakt niet de helft van je schijf kwijt doordat verwijderde bestanden niet verwijderd zijn (tenzij idd. norton autoprotect of ze nog gewoon in de prullenbak zitten). Je kunt wel schijfruimte kwijtraken door slack space, maar dat is heel iets anders.

Ik zou ook zeker even je computers scannen (op virussen) het is wel erg verdacht dat 2 PC's van 1 en dezelfde gebruiker hetzelfde zeldzame defect vertonen..

//edit
wat ook vaak handig is om ruimtevreters op te zoeken:

start --> zoeken --> alle bestanden of mappen --> *.* --> size at least 10000Kb

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 01:34 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uhm....Ik heb nog niemand gehoord over systeemherstel? (Of doen die 6 pilsjes me nu echt de das om?)

@TS: Welk OS gebruik je? En heb je dit al eens bekeken?

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 08-05-2004 01:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk eens bij Treesize Pro.
Gebruik ik altijd om de grote files en directory's op te zoeken.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 08 mei 2004 @ 01:37:
Uhm....Ik heb nog niemand gehoord over systeemherstel? (Of doen die 6 pilsjes me nu echt de das om?)

@TS: Welk OS gebruik je? En heb je dit al eens bekeken?
Het was inderdaad systeemherstel. Ik zet dit altijd uit in de veronderstelling dat hij de ruimte die hij hiervoor vrij houd weer vrij geeft. Dit is dus niet zo. Nadat ik dit op 0% zette kreeg ik er 11 gb bij. Dus voor een ieder dit het niet gebruikt. Zet het op 0%.

Thx Everybody
Pagina: 1