Res-q's red/blue Sweex mod | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Welkom bij het topic over mijn casemod. Dit is mijn tweede casemod, en ben ik begonnen omdat ik mijn eerste mod zat was. Mijn eerste mod was een grote Computerland bigtower, zwart geverfd, windows, veel fans en dergelijke. Met die kast had ik altijd ruzie, omdat deze niet praktisch was en doordat het niet goed afgwerkt was kon de kast ook niet makkelijk open en dicht. De paintjob was niet goed gelukt en er zaten al weer veel krasjes op. Toen ik weer een keer in mijn kast moest zijn en het weer een gerotzooi was, besloot ik een nieuwe kast te kopen, zodat ik weer fatsoenlijk kon werken. Omdat ik niet teveel geld aan een kast wilde uitgeven en deze net in de aanbieding was, was de keus snel gemaakt | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Over deze kast | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoals gezegd heb ik deze kast gekozen omdat deze in de aanbieding was. Er stond geen merk of type in de advertentie, maar later op internet vond ik dat het een Sweex D4-300 is. Deze kast is een midi-tower. Dat wilde ik ook graag, omdat de bigtower die ik eerst wel erg lomp was. Ook wilde ik oorspronkelijk in mijn oude kast waterkoeling maken, maar dat is er nooit van gekomen. Omdat deze kast tijdelijk is en hier toch geen waterkoeling in komt, wilde ik weer een miditower.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Het plan | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oorspronkelijk wilde ik niets modden aan deze kast, maar nadat de kast een dag had gestaan kon ik het al niet meer laten en begonnen mijn handen al te jeuken om 'm te gaan modden. Ik had nog veel modspullen liggen uit mijn oude kast, zoals ccfl's en ledfans, dus deze kon ik mooi gebruiken. Om dit te laten zien moest er natuurlijk een window in komen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specs!!!!112345 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aan het werk | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
In het zijpaneel zaten gaatjes voor de koeling, en was vooraf een soort profiel in gestansd. Dit was een mooie vorm voor het window, en zo heb ik dus ook het window gemaakt. Omdat het materiaal heel dun is, kon ik alles met gemak met 1 dremel schijfje doen. Daarna plexi uitgezaagd (had ik nog liggen) en er een blowhole ingemaakt, zodat de intake fan recht over mijn videokaart en norhbridge koeler gaat. Vervolgens het plexi met dubbelzijdig plakband in de kast gemaakt. In de binnenkant heb ik op de zichtbare delen traanplaat plakplastic geplakt. Op de bodem heb ik zilverkleurig plakplastic gedaan, zodat ik ook de onderkant van mijn hdd koeler en Zalman gpu-koeler kan zien De baybus heb ik gemaakt met onderdelen die ik nog had liggen van mijn vorige mod. De ledjes, ledhouders en schakelaars had ik nog. In een afdekplaatje van een 5,25" bay gaatjes geboord, en hierin alles bevestigd. Met deze baybus kan ik alle fans en verlichting regelen. De power led heb ik vervangen door een blauwe, en de hdd led door een witte. CCFL's aan de binnenkant, aan de linker- en rechterkant beide een rood-blauwe, en helemaal bovenin een blauwe. De kabels van de PSU had ik al een keer gemeshed, dus dat scheelde weer. De kabels heb ik weggewerkt achter de hdd kooi en boven de voeding en dvd speler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PICS!!!!!11234 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
En dan nu waar jullie allemaal op wachten: pics! Alle pics zijn clickable naar een grote versie, van 1600x1200 pixels. ![]() De baybus voor dat deze ingebouwd was. Zoals te zien is zitten er redelijk wat kabels aan, deze zijn aan de binnenkant weggewerkt achter een plexi plaatje, hier later meer over. ![]() De baybus ingebouwd, zoals te zien is zijn de schakelaars niet helemaal recht. Op de foto lijkt het veel erger dan het in werkelijkheid is, maar toch jammer. Ik ga er echter geen compleet nieuwe voor maken. Tip: als je iets dergelijks gaat doen, eerst alle gaatjes ff voorboren met bijvoorbeeld een 2mm boortje en niet direct met een 4mm er door. Met een kleine boor kun je veel preciezer recht boren. Dit heb ik bij de schakelaars dus niet gedaan. ![]() Zo ziet het geheel er in het licht uit, met alle fans en lichten uitgeschakeld. ![]() De binnenkant in het licht, zonder flits. Ik heb ook een versie van deze foto met flits. ![]() Een overzicht zoals het geheel er in het donker uit ziet. De reflectie is van onze tafel, waar ik de foto's op heb gemaakt. Deze is er per ongeluk op gekomen, maar het geeft wel een mooi effect. ![]() De zijkant in het donker, vanaf de achterkant genomen. Het plaatje wat je onder mijn cd-rw-drive ziet dekt de binnenkant van de bays af waar de kabels van de bays liggen. Dit plaatje zit vastgeklemd en is dus makkelijk uitneembaar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nog meer pics | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Over de baybus | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Met de baybus kan ik mijn fans en verlichting regelen. Van links naar rechts de functies van de schakelaars:
FAQ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jaja, een FAQ. Hier een paar anwoorden op vragen die ik toch wel ga krijgen denk ik Omdat ik mijn vorige kast zwart heb gemaakt, en ik er achter ben gekomen dat als je het echt mooi wilt krijgen je er erg veel moeite voor moet doen. Omdat deze kast tijdelijk is had ik hier niet zo veel zin in. Als ik een andere kleur kast wil koop ik liever een gekleurde, dan weet ik zeker dat het mooi is Omdat ik dat bij mijn vorige mod wel had, en na verloop van tijd kreeg ik ruzie met het knopje dat iets verschoof. Het is een takkewerk om alles goed afgesteld te krijgen. Bovendien is deze kast ook standaard computergrijs, dus kleurverschil is er ook niet Al met al een dikke week. Vooral de baybus zit een paar dagen tijd in. Het wegwerken van kabels kost ook veel tijd, ik heb alles gemeshed. De voeding had ik al gedaan, maar als je die mee telt komt er zo weer een paar uur bij op. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Enjoy | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veel plezier in dit topic, houd het aub een beetje ontopic, ik probeer alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Requests voor meer pics mogen natuurlijk altijd, ik zal kijken wat ik kan doen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©2004 Res-q |
[ Voor 3% gewijzigd door Res-q op 24-05-2004 21:49 ]
en zo is het voorspeld!