Processor lijkt bezig

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 20:05
Hoi allemaal

Ik heb het volgende probleem.

Soms als ik mijn computer opstart en dan een tijdje gebruik (30-60 min), dan krijg ik soms het volgende probleem.

Alles gaat opeens een stuk slomer (vooral te zien in spellen als Warcraft 3, maar ook in Gta2), en als ik op ctrl-alt-del druk, zie ik onderaan dat het processorgebruik 68% is. Dit wisselt van 48-70. Maar als ik bij processen kijk, zie ik onderaan dat "Niet-actieve systeemp..." gewoon 98-95 is. Toch zie ik ook bij tabblad prestaties dat de CPU dus die hoge waardes heeft.

Nogmaals; dit gebeurt soms. Laten we zeggen 1 op 5 als ik de pc opstart.

De enige remedie is opnieuw opstarten. Waarom gebeurt dit?

Alle reacties welkom.

Edwin

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Lees de tips in [rml][ xp] CPU-usage altijd 40-60%[/rml] even door. Misschien zit er iets bruikbaars tussen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door _the_crow_ op 07-05-2004 19:35 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 20:05
Wat een toeval. Precies hetzelfde probleem!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb hier ook een probleem: elke 65 seconden gebruikt een of ander proces +/- 45% van de CPU-tijd! Op zich niet heel vervelend, maar wel als je een fervent sim-racer bent en zoiets dus niet in een bocht kan gebruiken :)

In de taskmanager heb ik nog niet kunnen ontdekken welk proces het is......alles blijft op 00% staan :?

Heb m'n AV-programma er ook al afgegooid, maar dat mocht niet baten. Iemand enig idee?

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zou het maybe door die Aanvallen van dat Sasser Virus komen :?
Ik bedoel die scant poorten en dan gaat je Firewall (als je die hebt tenminste) aan het werk en dat kost CPU kracht ...........

Ik roep maar wat :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 16:38

EgoPro

Time is an illusion.

Yupz, ik heb hetzelfde probleem maar mijn trend-micro firewall die genereert wel een enorme log

Verwijderd

Uhm raar probleem :? Denk dat dit puur aan de software ligt dus:

1. Windows overnieuw installeren;
2. Servicepack 1a en DirectX 9b installeren;
2. alle nieuwste drivers er op voor moederbord, videokaar enz enz;
3. Sims racer er op of wat ever;
4. Racen/schieten maar ;)

het kan natuurlijk ook aan je virus scanner liggen, gooi deze er eerst ander eens af.

• Undeclinable
  • Niet online
Thanks voor de suggesties, maar ik denk dat het met m'n wireless netwerkkaart te maken heeft. Als ik die uitschakel dan is er niks aan de hand, maar staat die aan, dan is er om de 65 seconden dus 40% proc.gebruik.

Kan het zijn dat die na 65 seconden idle'en beschikbare netwerken gaat zoeken ofzo? Ik heb eerlijk gezegd niet echt verstand van netwerken (laat staan draadloze :) )

• Undeclinable
  • Niet online
Undeclinable schreef op 08 mei 2004 @ 01:21:
Thanks voor de suggesties, maar ik denk dat het met m'n wireless netwerkkaart te maken heeft. Als ik die uitschakel dan is er niks aan de hand, maar staat die aan, dan is er om de 65 seconden dus 40% proc.gebruik.

Kan het zijn dat die na 65 seconden idle'en beschikbare netwerken gaat zoeken ofzo? Ik heb eerlijk gezegd niet echt verstand van netwerken (laat staan draadloze :) )
*kick* O-)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is altijd de software dat überhaupt gebruik maakt van de CPU. Dus als de CPU load 'normaal' is met een uitgeschakeld wireless, dan zou ik eens kijken naar de Wireless-software en -drivers :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:04

Thandor

SilverStreak

Ik had laatst met Spybot, dat TeaTimer. Nam ook om de zoveel sec een 30/40% CPU in, het systeem was merkbaar trager geworden. TeaTimer eraf en hoppa, weer snel :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1