Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Case ontwerp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mogguh mede-modders :)

ik heb op het moment een kud kast, zon standaard sweex kast... niks erin en inmiddels geel :P dus wil ik een nieuwe kast maar ik wil een compleet unieke kast hebben, dus besloot ik om er eentje zelf in elkaar te zetten van metaal...

nou ben ik van plan om eerst een skelet te bouwen van aluminium van een hoekmodel, dus zeg maar een doos met vierkante windows eruit aan elke zijde :P

dan erachter wou ik traanplaat gaan zetten... alleen is dan het probleem dat als ik de side-panel eruit wil halen, dat dat nie meer kan omdat die dan vast zit achter dat skelet en schuin eruit halen kan ook nie omdat alle componenten al in de pc zitten :/

dus vroeg ik me af wat de oplossing is om TOCH die traanplaat achter het skelet te hebben, dus binnenin de kast ipv buiten... en toch nog de side-panel eruit te kunnen halen... moet er ook bij zeggen dat ik er nog een plexiglas window in ga zetten (side panel word dus nog dikker)

mischien is het een beetje vaag, dus wees gerust om vragen te stellen...

alvast bedankt!
~Ken-E

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

1] Groeten hoeft niet.
2] Wat jij wil doen kan volgens mij niet als er hardware in je kast zit dus: traanplaat op de buitenkant monteren.
edit:
Als dit grof lijkt, het was de bedoeling niet ;)

[ Voor 19% gewijzigd door nuclear waste op 08-05-2004 15:56 ]

</onzin>

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57
Lol :)

Ik ben aan het denken over ongeveer het zelfde probleem. Ik heb ondertussen de hoekprofielen ook al een jaar gezaagd liggen maar 't staat nog niet als skelet. Ik heb gewoonweg geen flauw idee wat ik er precies mee zal gaan doen.

Je zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld het onderpaneel of het achterpaneel niet aan de binnenkant te bevestigen, maar daarmee los je het eigenlijk probleem niet op.

Wat je wel zou kunnen doen is een sleuf maken in het boven-achterste profiel. Je kunt dan het bovenste paneel naar achteren naar buiten schuiven. Je moet dan wel een net recht gat in een L profiel kunnen maken...

Btw, je hoeft niet je sig onder je post te zetten :)

nuclear waste je kunt ook lief doen. En met creatief denken zijn er ALTIJD oplossingen

[ Voor 51% gewijzigd door Mithrandir op 07-05-2004 18:22 ]

Verbouwing

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

waarom maak je niet eerst een sidepanel en zet je daarna het skelet in elkaar, of je zet alles vast en boutjes zodat je hem indien nodig uit elkaar kan halen... (ik neem aan dat je eerste intensie klinknagels waren?)
Formuleer je vraag aub ff iets duidelijker als ik je niet begrijp...

Nevermind the bullshit, ik begreep je vraag niet goed. }:O

Je kan ook je skelet verticaal in tweeen delen met een pianoscharnier, de traanplaat delen laat je dan heel. Het nadeel is alleen dat je naden krijgt op je hoekprofielen.

[ Voor 31% gewijzigd door Vermicellisoep op 07-05-2004 18:27 ]

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

Topicstarter
Mithrandir schreef op 07 mei 2004 @ 18:21:
[...]

Lol :)

Ik ben aan het denken over ongeveer het zelfde probleem. Ik heb ondertussen de hoekprofielen ook al een jaar gezaagd liggen maar 't staat nog niet als skelet. Ik heb gewoonweg geen flauw idee wat ik er precies mee zal gaan doen.

Je zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld het onderpaneel of het achterpaneel niet aan de binnenkant te bevestigen, maar daarmee los je het eigenlijk probleem niet op.

Wat je wel zou kunnen doen is een sleuf maken in het boven-achterste profiel. Je kunt dan het bovenste paneel naar achteren naar buiten schuiven. Je moet dan wel een net recht gat in een L profiel kunnen maken...

Btw, je hoeft niet je sig onder je post te zetten :)

nuclear waste je kunt ook lief doen. En met creatief denken zijn er ALTIJD oplossingen
ja daar heb ik aan gedacht, maar dan krijg je zon best wel grote gleuf aan de achterkant... omdat er natuurlijk ook nog plexieglas achterop het traanplaat zit...

maare d8 er ook aan om dan er zeg maar 2 kasten van te maken, 1 binneste en dan buitenste skelet... zodat je het eruit kan schuiven... maar dan zit dat skelet weer zo losjes op de binneste kast zeg maar :/

ennuh, de groet vind ik gewoon beleefd... soort van gewoonte geworden :P

en mn sig doe ik altijd op forum...niemand heeft er toch last van :P

Verwijderd

Misschien kan je een soort plaatje/tekening maken ter verduideliking?

• Mithrandir
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 18:58:
Misschien kan je een soort plaatje/tekening maken ter verduideliking?
Het is een case van hoekprofiel met de beplating aan de binnenkant.

Verbouwing

Verwijderd

Topicstarter
Mithrandir schreef op 07 mei 2004 @ 19:03:
[...]

Het is een case van hoekprofiel met de beplating aan de binnenkant.
mn hele post in 1 zin, aplaus! :D lol

maar een plaatje is een beetje moeilijk... vanwege de traanplaant erachter en bla bla bla... onwijze bullshit, als ik nou om kon gaan met een 3d programma :p

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08

SA007

Moderator Tweaking
misschien een idee om de zijplaten niet vast te maken (of met schroeven vanaf de buitenkant), en dan aan de onderkant in de hoekprofielen een gleuf dat je de zijpanelen door de onderkant eruit kan schuiven zegmaar.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was al eerder gezegd en dat lijkt me tot nu toe de beste oplossing, alleen dan moet je de pc weer kantelen en das wat minder maar niet verschrikkelijk... maar ik hou jullie op de hoogte, mischien probeer ik gewoon verschillende kasten, ik betaal toch nie voor et metaal en mn baas vind et nie erg :P

ik laat et nog wel weten... thx ppl :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor double post... maar khad nog een vraagje...

nu word mn kast natuurlijk helemaal zilverkleurig... alleen heb ik geen idee welke kleur ik de binnenkant moet doen oftewel de ledjes ensjow...

heeft iemand nog een leuk idee wat ik moet doen met de kleuren, mischien ook nog de kast spuiten? want ik heb werkelijk geen idee :?

• Mithrandir
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 11:47:
sorry voor double post... maar khad nog een vraagje...

nu word mn kast natuurlijk helemaal zilverkleurig... alleen heb ik geen idee welke kleur ik de binnenkant moet doen oftewel de ledjes ensjow...

heeft iemand nog een leuk idee wat ik moet doen met de kleuren, mischien ook nog de kast spuiten? want ik heb werkelijk geen idee :?
Ik zelf zit te denken aan een blauw/oranje combinatie. Zwart is al zo vaak gedaan... Rood wordt met licht snel rozig, en blauw/oranje ziet er vaak mooi uit.

Dus ik zou zeggen: ga voor zwart/paars :+
[edit]
Dat paars/zwart is dus een grapje FYI ;) Ik bedacht me dat als je zilver als basis hebt, dat rood (mits je niet met lichtjes gaat werken) ook misschien wel erg mooi is...

[ Voor 15% gewijzigd door Mithrandir op 08-05-2004 14:42 ]

Verbouwing

Verwijderd

Mithrandir schreef op 08 mei 2004 @ 14:41:
[...]

Ik zelf zit te denken aan een blauw/oranje combinatie. Zwart is al zo vaak gedaan... Rood wordt met licht snel rozig, en blauw/oranje ziet er vaak mooi uit.

Dus ik zou zeggen: ga voor zwart/paars :+
[edit]
Dat paars/zwart is dus een grapje FYI ;) Ik bedacht me dat als je zilver als basis hebt, dat rood (mits je niet met lichtjes gaat werken) ook misschien wel erg mooi is...
als iets vaak gedaan is hoef je het niet niet te doen hoor... je moet doen wat mooi vind :P of het nou origineel is of niet... zwart is nou eenmaal in trek :P

• Mithrandir
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 14:52:
[...]

als iets vaak gedaan is hoef je het niet niet te doen hoor... je moet doen wat mooi vind :P of het nou origineel is of niet... zwart is nou eenmaal in trek :P
Tsja... Het modden is leuker als je iets hebt dat niet iedereen al heeft. Maar dat is persoonlijk natuurlijk ;)

Verbouwing

• Wooper
  • Laatst online: 03-03-2022

Wooper

Docent CMD

als je nou van de kant die eraf moet een deksel maakt.

dus de hoekprofielen zo monteren/aanpassen/verzagen dat de zijkant inc. traanplaat+hoekprofielen als een deksel op de rest van de "doos" past.

dan nog leuke/coole/originele manier verzinnen om de deksel op de dooos vast te zetten. en klaar is kees.. naja.. zo zou ik het doen.

iets delijker:

bouw je case met hoekprofielen etc. maar zo zodat op 1 kant nog een deksel past. En als je het dan goed doet, lijkt (op het moment dat de deksel erop zit) dat het 1 geheel is.

Afbeeldingslocatie: http://www.wooper.nl/img/tekening.JPG

[EDIT]
gare tekening.. maja.. idee is hopelijk duidelijk: deksel eraf: je kunt bij je hardware. deksel erop en je hebt een kast met hoekprofielen en traanplaat aan de binennkant.

[ Voor 21% gewijzigd door Wooper op 08-05-2004 15:06 ]

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

Als je nu zou zorgen dat je het bovenste deel van je case gewoon verticaal omhoog af kan halen.(het skelet en traanplaat enzo) en je moederbord op een apparte plaat zetten die vast staat op de grondplaat.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa274705/got/2004/deksel.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door nuclear waste op 22-06-2004 15:58 ]

</onzin>

• Wooper

Wooper

Docent CMD

volgens mij ook een deksel :D

alleen.. hoe kom je bij jou bij de hardware (erin en eruit schroeven)

[ Voor 57% gewijzigd door Wooper op 08-05-2004 15:11 ]

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

Eigenlijk hebben we het veel te ver gezocht waarom niet gewoon een omgekeerde L op je kast zetten ?
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa274705/got/2004/deksel2.jpg

de voor- en achterkant kan je gewoon op de basis laten staan net als de rechterzijkant.

[ Voor 44% gewijzigd door nuclear waste op 22-06-2004 15:57 ]

</onzin>

• Wooper

Wooper

Docent CMD

ja dat idee is ook wel makkelijk. maar ik denk dat het deksel idee dat ik eerder voordroeg het makkelijkst is om de indruk te werken dat de traanplaat aan de binnenkant zit

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

Bij mijn 2e idee zit de traanplaat ook aan de binnenkant: die haakjes zijn de hoekprofielen en daar schuif je dan gewoon het deksel achter.

</onzin>

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, heel wat responses.... veel lijken me idd een goeie oplossing, alleen het liefst wil ik geen zichtbare naden kwil nie teveel zeuren :P maar het is nou eenmaal wat mooier als ik er een geheel van maak...

maar ik ben al hele dag aan het ontwerpen :P en ik heb al heel wat leuke ideetjes...

alleen er komt ook nog een fan in de bovenkant van mn kast, dus als ik er 1 complete kap van maak zoals nuclear in zn 1e pic liet zien dan word dat lastig omdat de bedrading er dan voor zorgt dat ik em er niet van af kan halen, hetzelfde met dat L profiel....

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

Die bedrading is desnoods op te lossen met een langere kabel en een fiche.
Als je gewoon 1 zijkant open wil zoals een gewone case zonder "prutsen" met lange kabels dan is de ideale oplossing al gegeven lijkt me.
Gewoon de linkerzijkant vanbovenaf inschuiven.

</onzin>

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm, denk idd dat ik daar dan maar voor ga... of dat ik alleen de bovenkant eraf kan halen en dan de zijkanten eruit kan schuiven zodra de bovenkant eraf is...

maar dan heb ik nog 1 probleem :P

want als ik et wil hebben dat ik ze eruit schuif dan zitten ze natuurlijk los erin en worden ze alleen door de bovenste panel in plaats gehouden... maar dan zitten ze natuurlijk behoorlijk los en zullen ze gaan rammelen :S

ik zou met rubber kunnen gaan kloten maar das onwijs klote werk en lijkt me erg onpraktisch :S

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

Je moet ze niet allemaal langs boven laten uitschuiven alleen de linkerkant (als je vanvoor kijkt) . De rest zet je gewoon vast met popnagels/bouten.

</onzin>

Verwijderd

Topicstarter
nuclear waste schreef op 08 mei 2004 @ 19:12:
Je moet ze niet allemaal langs boven laten uitschuiven alleen de linkerkant (als je vanvoor kijkt) . De rest zet je gewoon vast met popnagels/bouten.
hmmm, jah kan ook... maar ik wil de andere side panel (achter het moederbord dus) er ook nog af kunnen halen omdat ik al mn draden ga verstoppen achter mn moederbord...

ik denk dat ik dus uiteindelijk voor zo'n volle kap ga.... dat alleen de voor en achterkant echt vast zitten met bouten enzo, en dat ik dan gewoon in een keer allebei de side-panels en bovenste panel eraf haal... zo'n soort kap had ik ook op een ouwe kast en dat was best wel lekker eigenlijk :)

alleen dan zit ik nog steeds met die fan in de bovenkant en zijkant van mn kast :/ of ik moet ze vast maken aan de binnenkant met gewoon een stukje aluminium en dan alleen een gat in de kap....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 11:44 ]

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

nuclear waste schreef op 08 mei 2004 @ 18:56:
Die bedrading is desnoods op te lossen met een langere kabel en een fiche.
Of je doet dit ;)

</onzin>

Verwijderd

Topicstarter
jah kan kan... maar toch, een compleet losse kap is toch nog wat makkelijker :)

maare, ik heb het al helemaal uitgetekend... en ik zal waarschijnlijk nog een CiP opzetten zodra ik wat af heb :) stay tuned...

Verwijderd

Topicstarter
weer dubbele post :P lol, soz...

maare.... ik had nog 1 vraagie :) wat zijn de afmetingen van een computer kast? een grote dus (ben ff de naam kwijt), geen midi toren dus...

en hier nog een pica van wat ik nou precies bedoelde...

Afbeeldingslocatie: http://dxastudio.com/Uploads/case_.JPG

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Als ik dat plaatje zie denk ik een ding. BETON.

Dat lijkt me echt gaaf Quake achtig als je die hoeken van beton kunt gieten,
en dan die traanplaten met een kliksysteem er in maakt zodat als je er op drukt ie open scharniert of zo.

What is impossibility but a challenge

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Nonflex schreef op 10 mei 2004 @ 21:24:
Als ik dat plaatje zie denk ik een ding. BETON.

Dat lijkt me echt gaaf Quake achtig als je die hoeken van beton kunt gieten,
en dan die traanplaten met een kliksysteem er in maakt zodat als je er op drukt ie open scharniert of zo.
je kan ook TE ver gaan :p

nee et skelet word van aluminium en de platen dan van traan plaat... had ff geen goeie textures :p

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 16:25
ff een vraagje over de hoeken...
worden die echt zo afgevlakt, zo niet dan heb ik een idee over hoe je het zijpaneel eruit kan krijgen op een normale manier (is wel afhankelijk van met hoeveel schroeven je het frame in elkaar zet :P )

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
MewBie schreef op 10 mei 2004 @ 22:10:
ff een vraagje over de hoeken...
worden die echt zo afgevlakt, zo niet dan heb ik een idee over hoe je het zijpaneel eruit kan krijgen op een normale manier (is wel afhankelijk van met hoeveel schroeven je het frame in elkaar zet :P )
ja dat vind ik zelf toch het mooiste, de hoeken worden ook het hele bevestigings systeem zeg maar, daar komen de bouten in die de kap op zn plaats houd :)

EDIT: weet iemand nou de afmetingen van een grote computer kast? :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 15:31 ]

Pagina: 1