[Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 3. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.900 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Wat is nut? Ik wil straks met alles op hoog d3 en hl2 kunnen spelen en dan trekt mijn r9600xt niet, zelfs niet oced als die in de buurt komt van een 9700pro. En sommige mensen willen ook de niewste spullen hebben zelfs al zullen ze het niet ten volle benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Anoniem: 93354 schreef op 26 mei 2004 @ 16:11:
Wat is nut? Ik wil straks met alles op hoog d3 en hl2 kunnen spelen en dan trekt mijn r9600xt niet, zelfs niet oced als die in de buurt komt van een 9700pro. En sommige mensen willen ook de niewste spullen hebben zelfs al zullen ze het niet ten volle benutten.
Sja ach, dat zal ik dan wel niet kunnen begrijpen. Ben geen grote Shooter fan ;)
Ik upgrade wel als m'n hardware Black & White 2 niet redelijk kan draaien :P

Overigens als je zowel HL2 als D3 op max wil spelen kun je volgens mij het beste 2 videokaarten halen :+
De X800XT PE voor HL2 en de 6800 ultra voor D3 :P

[ Voor 15% gewijzigd door shuogg op 26-05-2004 16:16 ]

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

shuogg schreef op 26 mei 2004 @ 16:00:
[...]

Is het ook niet, met een FX5900 kun je toch nog lang zat? Ook in flink detail?
Mijn 9700 pro is een stuk zwakker dan die kaart en doet het ook nog prima en behoorlijke reso's dus zie het nut van upgraden wanneer je al zo'n kaart hebt niet echt in :/
Kijk, ik ben dus ook iemand die graag de nieuwe videokaarten wil proberen. Ik snap ieders rede waarom hij/zij deze overstap niet wilt maken omdat de huidige FX5900 nog goed genoeg zijn.
Kijk, de rede dat ik nu de nieuwe wil is omdat het echt een grote sprong is, een nieuwe generatie zeg maar. De oude kan ik verkopen en heb ik voor relatief weinig geld de 6800Ultra. Na deze kaart is het ook effe genoeg met geld uitgeven :D
Kijk, als mijn moeder nu zei: je smijt geld over de balk door van 5900Ultra naar 9800XT te gaan, gaf ik haar gelijk.

Het gaat zich erom dat de kaart 100% winst boekt op de 9800XT en de 5950Ultra.
De 6800Ultra en X800 series kunnen sowieso hogere reso's aan.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89305

Je hoeft je niet te verdedigen hoor Deathchant, tis idd een grote sprong vooruit. Wat overigens wel tijd werd, die kleine stapje met hogere clocks dat schiet ook niet op. Iedereen heeft wel eens zo'n fase is zijn leven dattie het nieuwste van het nieuwste wil en 'vaak' upgrade (vaak in de ogen van normale gebruikers die 1x per 3 jaar een pc aanschaffen). Ik heb het zelf ook gehad en ik heb er van geleerd. Kheb nu een 9700Pro en ook alis de stap vrij enorm, ik vind het toch best wel onzinnig om weer 400+ uit te geven terwijl mijn kaartje net 1 jaar is geworden. Maar ik kan heel goed begrijpen waarom iemand zou upgraden, zelfs van een oude-gen high end kaart. Geniet nu lekker van je hobby en geniet er goed van, de een perst 100en euro's in zijn scooter en uitgaan, de ander in zijn PC, niets mis mee. Iedereen geniet er op zijn eigen manier van.
Ik kan alleen maar zeggen, let the war begin! _/-\o_
(prijzenoorlog he, niet de oorlog van gister met die lollige berichtjes ahahahahah!)

Edit: Ik had trouwens ook van die ouders hahah maar die hebben er mee leren leven en nu weten ze niet beter meer als ik weer iets nieuws voor mij PC koop (waterkoeling ook gehad enzo). Sja die ouders he, ach zolang je zelf geld verdient en niet overdrijft... :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 89305 op 26-05-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Dit topic gaat nergens meer over, het wordt hoog tijd dat we gebruikers ervaringen krijgen. Ik meld me wel weer als m'n Gainward binnen is. Hopelijk halen ze de 8 juni.

Btw, de benches van Hard OCP zijn met trilinear optimalisaties uit gedaan voor nV, terwijl ATI wel deze gebruikte, oftewel, weggooien die tests.

[ Voor 54% gewijzigd door edward2 op 26-05-2004 17:36 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
edward2 schreef op 26 mei 2004 @ 17:21:
Dit topic gaat nergens meer over, het wordt hoog tijd dat we gebruikers ervaringen krijgen. Ik meld me wel weer als m'n Gainward binnen is. Hopelijk halen ze de 8 juni.

Btw, de benches van Hard OCP zijn met trilinear optimalisaties uit gedaan voor nV, terwijl ATI wel deze gebruikte, oftewel, weggooien die tests.
Die optimilisaties verlagen anders wel de beeldkwaliteit wat gezegd wordt op oa. beyond3d. Zoek maar eens een site waar ze zeggen dat ATi's optimalisaties de beeldkwaliteit verlagen.

Maar vooruit, die buiten beschouwing gelaten zijn er nog zat sites die ATi als winnaar uitroepen dus het maakt opzich weinig uit.

[ Voor 11% gewijzigd door shuogg op 26-05-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

_/-\o_
Oh, dat wist ik niet. Ben benieuwd hoeveel dat uitmaakt. Vind overigens de testopzet van HardOCP erg verfrissend.

lees dit over HardOCP testopzet: http://www.hardocp.com/article.html?art=NjE2

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

sjeez terug van een hard dagje werken en kijk, de ati mannen hebben het hele topic ondergespammed! jammer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 18:58
epo schreef op 26 mei 2004 @ 20:02:
sjeez terug van een hard dagje werken en kijk, de ati mannen hebben het hele topic ondergespammed! jammer weer.
"sjeeeeez hele topic ondergespammed...."

zeur niet zo joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Ik geef epo wel gelijk.
Het is hier nu vooral nVIDIA vs ATI. :|

Laten we gewoon weer alleen over nvidia praten. En over de toekomst. En praten over hoeveel de nv40 beter word met directX9.0c.
En wat de low en mid end producten van nvidia gaan doen.....
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Anoniem: 114616 schreef op 26 mei 2004 @ 20:30:
Ik geef epo wel gelijk.
Het is hier nu vooral nVIDIA vs ATI. :|

Laten we gewoon weer alleen over nvidia praten. En over de toekomst. En praten over hoeveel de nv40 beter word met directX9.0c.
En wat de low en mid end producten van nvidia gaan doen.....
;)
Wat is er mis met vergelijken? Gebeurd even goed in ATi topic hoor, daar is het echt niet puur ATi ruled oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

shuogg schreef op 26 mei 2004 @ 18:50:
[...]

Die optimilisaties verlagen anders wel de beeldkwaliteit wat gezegd wordt op oa. beyond3d. Zoek maar eens een site waar ze zeggen dat ATi's optimalisaties de beeldkwaliteit verlagen.

Maar vooruit, die buiten beschouwing gelaten zijn er nog zat sites die ATi als winnaar uitroepen dus het maakt opzich weinig uit.
Dat zou best kunnen (wil ik zelf goed testen), maar dat vind ik soms van ATI ook. Draai Halo maar eens in zgn. trilineare (af) filtering, dan zijn er ook nog steeds mipmaplijnen te zien Verder is er nog het verschil in lod, met NV op 0- 90 graden objecten beter en ATI weer beter op 45 graden.
Of te wel moeilijk te vergelijken optimalisaties.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com/popimages/2004-5-19-13-0-39-8330.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com/popimages/2004-5-19-13-0-39-7381.gif

Ik zie graag tests beiden op full trilinear, of beiden op de optimized setting in veel games en engines en niet zoals [H] nou gedaan heeft, maar dat zal ik zelf wel moeten doen om daar achter te komen.

Wat b3d betreft, het is een ware bibliotheek waar veel valt te leren, maar ik heb het idee dat veel leden daar het cheatverleden van nV erg laten doorwegen in de afweging of bepaalde features van nV wel de moeite waard zijn.

Het zijn beiden topkaarten die zeer aan elkaar gewaagd zijn en zoals al gezegd de performance verdubbelen of verdriedubbelen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Omdat er nu alleen maar SPAM ATI-NVIDIA hier binnenkomt ! topic is niet meer lekker te lezen hierdoor en jullie Ati meisjes moeten elke x bewijzen hoe goed die x900 wel weer niet is.
Wij willen het hier gewoon over nieuwtjes van Nvidia hebben, en niet dat gezeik over ATI, het moet nu eens duidelijk worden! Anders moet er maar een zeiktopic ATI-NVIDIA gemaakt worden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shuogg schreef op 26 mei 2004 @ 20:31:
[...]

Wat is er mis met vergelijken? Gebeurd even goed in ATi topic hoor, daar is het echt niet puur ATi ruled oid.
Ik bedoel meer in negatieve zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Tja... als je zoiets als instructie gaat opgegeven aan alle reviewers, omdat jouw kaarten niet zulke optimalisaties zouden hebben - dus dat de GeForce 6 kaarten dankzij die optimalisaties altijd beter zouden presteren dan de X800 kaarten - dan krijg je inderdaad dit soort dingen.

Blijkbaar is alles geoorloofd om de gunst van de hardcore gamer te winnen, inclusief het rotzooien met de resultaten van reviews :(

[ Voor 26% gewijzigd door mindcrash op 26-05-2004 22:21 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111269

epo schreef op 26 mei 2004 @ 20:33:
Omdat er nu alleen maar SPAM ATI-NVIDIA hier binnenkomt ! topic is niet meer lekker te lezen hierdoor en jullie Ati meisjes moeten elke x bewijzen hoe goed die x900 wel weer niet is.
Wij willen het hier gewoon over nieuwtjes van Nvidia hebben, en niet dat gezeik over ATI, het moet nu eens duidelijk worden! Anders moet er maar een zeiktopic ATI-NVIDIA gemaakt worden ofzo.
moet je vooral niet zulke domme reacties maken als je niet eens weet dat het de x800 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Anoniem: 111269 schreef op 26 mei 2004 @ 22:14:
[...]

moet je vooral niet zulke domme reacties maken als je niet eens weet dat het de x800 is...
kijk, daar hebben we het slimste jongetje van de ATI klas, dom en triest van je om toch te reageren :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555

tjah, 't is idd niet echt goed als mensen er een Nvidia vs Ati war van gaan maken :/

ik ben zelf voorstander van Nvidia, maar dit is dan puur vanwege goeie ervaring die ik er mee heb..
ik heb een Ati gehad (9800SE)... maar was echt niks hoor... dan vond ik mijn eerdere ti4200 nog stabieler... nu heb ik een 5900xt en ben er zeer tevreden mee... zo denk ik ook over de 6800.. maar jah ik zelf zou noooit zo'n dure kaart kopen.. of 't nou een ati of nvidia is... boven de 400 euro vind ik echt teveel voor een vid kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Laatst online: 30-05 23:08
Ik ben voorstander van 3dfx :P

Maare, ik dacht dat op GoT eigelijk aleen studenten liepen die krap bij kas zaten, en zo hun hardware kopen. Ik zou zelf nooit een kaart kopen van ruim 500 euro. Maximaal een keertje 130 Euro.

Maar mijn vraag, waarom het nieuwste hebben? Wat is het verschil met 300 FPS in q3a en 350.. Ik heb een TI4400 (kaart van Februari 2002) en nu speel ik de nieuwste spellen (Far Cry e.d.) op 1280x1024 32bit zonder 1 schokje. Wat moet ik dan met een 6800Ultra..

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Deorgere schreef op 26 mei 2004 @ 22:51:
Ik ben voorstander van 3dfx :P

Maare, ik dacht dat op GoT eigelijk aleen studenten liepen die krap bij kas zaten, en zo hun hardware kopen. Ik zou zelf nooit een kaart kopen van ruim 500 euro. Maximaal een keertje 130 Euro.

Maar mijn vraag, waarom het nieuwste hebben? Wat is het verschil met 300 FPS in q3a en 350.. Ik heb een TI4400 (kaart van Februari 2002) en nu speel ik de nieuwste spellen (Far Cry e.d.) op 1280x1024 32bit zonder 1 schokje. Wat moet ik dan met een 6800Ultra..
zonder 1 schokje en zonder 1 dx9 effect :Z

Met een 6800\X800 spel je het dus met dx9 effecten en FSAA en AF aan :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:22
Deorgere schreef op 26 mei 2004 @ 22:51:
Maare, ik dacht dat op GoT eigelijk aleen studenten liepen die krap bij kas zaten...
offtopic:
hehehe, als je de leeftijd gaat checken denk ik dat je nog niet eens voor de helft op studenten komt... ;)
maar hoe de mensen hier aan het geld komen is mij ook een raadsel, of zou het zijn hoeveel geld heb ik er voor óver?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Puppetmaster schreef op 26 mei 2004 @ 23:18:
[...]

offtopic:
hehehe, als je de leeftijd gaat checken denk ik dat je nog niet eens voor de helft op studenten komt... ;)
maar hoe de mensen hier aan het geld komen is mij ook een raadsel, of zou het zijn hoeveel geld heb ik er voor óver?
Denk dat het idd gaat om hoeveel geld je er voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
edward2 schreef op 26 mei 2004 @ 20:31:
[...]
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zie graag tests beiden op full trilinear, of beiden op de optimized setting in veel games en engines en niet zoals [H] nou gedaan heeft, maar dat zal ik zelf wel moeten doen om daar achter te komen.
of bepaalde features van nV wel de moeite waard zijn.

Het zijn beiden topkaarten die zeer aan elkaar gewaagd zijn en zoals al gezegd de performance verdubbelen of verdriedubbelen.
wel mooi dat er op jouw plaatjes praktisch geen verschil is te zien tussen de 9800 en x800... (behalve dat die onderste wat donkerder is maar das natuurlijk bij te stellen)
terwijl de R3x0 de adaptieve methode niet doet en de R420 hier wel (toch?).

de R3x0 mist nl de benodigde hardware features om dat te doen, die de R420 en RV350 wel hebben :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

laten we het idd over de nvidia hebben.
Ik denk wel dat nvidia een streep voor heeft op toekomstige games. Het lijdt er niet onder dat X800XT een voorsprong heeft op huidige games. Maar je moet altijd naar de toekomst kijken. En je realiseren: hij is altijd 2x zo snel als een 9800XT en 5950U, en dat is wat.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 22:31

danplo

The Force is strong with me

[...]

Dat zou best kunnen (wil ik zelf goed testen), maar dat vind ik soms van ATI ook. Draai Halo maar eens in zgn. trilineare (af) filtering, dan zijn er ook nog steeds mipmaplijnen te zien Verder is er nog het verschil in lod, met NV op 0- 90 graden objecten beter en ATI weer beter op 45 graden.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat b3d betreft, het is een ware bibliotheek waar veel valt te leren, maar ik heb het idee dat veel leden daar het cheatverleden van nV erg laten doorwegen in de afweging of bepaalde features van nV wel de moeite waard zijn.

Dat bovenste plaatje is wel duidelijker met een GF6800 Ultra.
Meer detail en meer kleur.
Zien er goed uit die screens.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind het beeld van de 6800 wel stuk beter dan die van de 9800xt en x800
Maarjah niet te min ik ben zelf heel blij met mijn 9800pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deathchant schreef op 27 mei 2004 @ 00:07:
laten we het idd over de nvidia hebben.
Ik denk wel dat nvidia een streep voor heeft op toekomstige games. Het lijdt er niet onder dat X800XT een voorsprong heeft op huidige games. Maar je moet altijd naar de toekomst kijken. En je realiseren: hij is altijd 2x zo snel als een 9800XT en 5950U, en dat is wat.
Kijk door dit soort dingen krijg je 'pro-ati' opmerkingen, in de toekomstige games is in de benches te zien dat de x800 sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Anoniem: 93354 schreef op 27 mei 2004 @ 12:22:
[...]

Kijk door dit soort dingen krijg je 'pro-ati' opmerkingen, in de toekomstige games is in de benches te zien dat de x800 sneller is.
ja maar de games waar nu al benches van zijn, zijn natuurlijk niet écht toekomstige games he?
HL2 is bv niet in zn final release te testen, evenmin als D3...
het enige final spel dat een beeld kan geven over toekomstige spellen nu, is imo mn Far Cry.

[ Voor 3% gewijzigd door Puppetmaster op 27-05-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Puppetmaster schreef op 27 mei 2004 @ 13:09:
[...]

ja maar de games waar nu al benches van zijn, zijn natuurlijk niet écht toekomstige games he?
HL2 is bv niet in zn final release te testen, evenmin als D3...
het enige final spel dat een beeld kan geven over toekomstige spellen nu, is imo mn Far Cry.
Waar de X800 serie ruim wint, your point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

danplo schreef op 27 mei 2004 @ 01:02:
[...]

Dat bovenste plaatje is wel duidelijker met een GF6800 Ultra.
Meer detail en meer kleur.
Zien er goed uit die screens.
Dat vind ik dus ook, ik had ergens ook nog UT2004-shots waarop de 6800 net wat scherper was.

Heb net bericht gehad van Alternate.de dat de Gainward 2600 GS nog steeds voor begin juni gepland staat, de kaarten lijken makkelijk op 430+/1200 te kunnen lopen (handpicked en sneller mem 1,4of 1,5 ns) fingers crossed.

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 27-05-2004 14:34 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
hjs schreef op 26 mei 2004 @ 22:55:
[...]

zonder 1 schokje en zonder 1 dx9 effect :Z
Zozo, lekker boeiend.. En dat voor maar ruim 400 euro meer.. :P

Het wat in Far Cry ziet er met een TI4400 ook heel echt uit hoor. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Deorgere schreef op 27 mei 2004 @ 14:30:
[...]

Zozo, lekker boeiend.. En dat voor maar ruim 400 euro meer.. :P

Het wat in Far Cry ziet er met een TI4400 ook heel echt uit hoor. :)
niet zo echt als met een 5950u/9800XT of een 6800u.
Je zult vast wel met 1024 kunnen spelen met alles op low, hooguit medium. Ik heb zelf ook farcry gespeeld op een ti4400 en ik zag een heeeeeeel duidelijk verschil :P

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 27-05-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 93354 schreef op 27 mei 2004 @ 12:22:
[...]

Benchmarks van een spel dat niet uit is (en niet eens af is) vertrouw jij? Dat is alleen om de klant lekker te maken. Bovendien is het benchen dan niet getest op het volledige spel en bovendien met beta drivers.........

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 27-05-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 21:04
Deathchant schreef op 27 mei 2004 @ 14:38:
[...]

Benchmarks van een spel dat niet uit is (en niet eens af is) vertrouw jij? Dat is alleen om de klant lekker te maken. Bovendien is het benchen dan niet getest op het volledige spel en bovendien met beta drivers.........
Dus het kan NOG beter uitpakken voor ATI :P

Ik snap niet waarom men problemen maakt als hier over Nvidia EN Ati word gediscusieerd. Lijkt me een beetje saai als er alleen over 1 merk gepraat mag worden in dit topic. Preken voor je eigen koor noemen ze dat ook wel.
Ik vind het juist ontzettend goed dat er over beide merken gepraat wordt zodat duidelijk wordt wat de verschillen zijn, en wat de plus en minpunten zijn van beide kaarten.
Tot nu toe ben ik helaas minder onder de indruk van Nvidia dan van Ati.
Ik kijk dan ook naar PCI-express, iets dat Nvidia niet native gaat ondersteunen.

Het enige pluspunt bij Nvidia dat ik nu heb kunnen ontdekken is SM3.0, en dat is eigenlijk een kleine upgrade van 2.0, had in mijn ogen niet eens een nieuw generatie mogen zijn. Eerder 2.1 ofzo. IQ gaat namelijk niet/nauwelijks omhoog, wel de efficientie.

Ik ben nog een beetje aan het lezen en weet dus nog niet alles. Maar vooralsnog ben ik van mening dat Ati voorlopig de meeste/beste troeven in handen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 13:15

Fed-Ex

Hakuna Matata

Ok ik blader ff snel door dit topic heen om te kijken wat de NVIDIA mensen allemaal te zggen hebben over dit kaartje/kaartjes. Maar wat een zooi hier te flamen etc. Ga nou niet zo dom zitten van ATI is beter of NVIDIA is beter. Dit is een nieuws topic en geen ik ben voor ***** en iedereen die daar niet voor is, is een sukkel. Ga dan lekker in je dagboek schrijven en laat dit hier met rust.
Dit leest echt niet prettig zo'n topic met allemaal getier i.p.v. wat de topic aangeeft info over de NV40.

Het lijkt dat sommige mensen dit net vinden als voetbal ze blijven bij een merk omdat je het altijd al hebt. Lekker slim koop nou gewoon het snelste tegen de beste prijs moge dat NVIDIA of ATI zijn. Of zit ik er gewoon naast?

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 06:11

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Klein beetje spam, maar de mensen die hem willen hebben. Ze zijn een MSI GeForce NX6800 Ultra aan het veilen bij Informatique. Kijk hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
CV_SmileY schreef op 27 mei 2004 @ 15:09:
Klein beetje spam, maar de mensen die hem willen hebben. Ze zijn een MSI GeForce NX6800 Ultra aan het veilen bij Informatique. Kijk hier
Niet dat ik de veiling ga winnen, maar ach je weet het nooit :)
Zal wel iemand tussen zitten die keihard over de 500 euro gaat ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

shuogg schreef op 27 mei 2004 @ 15:18:
[...]

Niet dat ik de veiling ga winnen, maar ach je weet het nooit :)
Zal wel iemand tussen zitten die keihard over de 500 euro gaat ofzo :P
FF wachten tot 3 juni, nu wat invullen heeft geen zin ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
edward2 schreef op 27 mei 2004 @ 15:22:
[...]

FF wachten tot 3 juni, nu wat invullen heeft geen zin ;)
Hehe idd ;)
Mja dan zit de prijs toch al tegen de 500 euro, en das too rich for my blood.
Ik haal toch niet het maximum uit de kaart met mijn specs, dan ga ik er ook niet het maximum voor betalen ;)
Zeker niet aangezien ik dan liever voor bijv. 420 euro oid een X800 Pro heb in m'n pctje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja ergens op 550+ zal ie wel uitkomen en dan is 4 dagen later een ander merk beschikbaar voor minder ;)

Btw, idioot hoge prijzen bij Informatique 650 voor een MSI 6800 NX Ultra. Op alternate de saat de Aopen voor 529.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
edward2 schreef op 27 mei 2004 @ 15:32:
Ja ergens op 550+ zal ie wel uitkomen en dan is 4 dagen later een ander merk beschikbaar voor minder ;)

Btw, idioot hoge prijzen bij Informatique 650 voor een MSI 6800 NX Ultra. Op alternate de saat de Aopen voor 529.
Ik bedoel maar :/
Man voor 650 heb je een budget pc :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Deathchant schreef op 27 mei 2004 @ 14:34:
[...]

niet zo echt als met een 5950u/9800XT of een 6800u.
Je zult vast wel met 1024 kunnen spelen met alles op low, hooguit medium. Ik heb zelf ook farcry gespeeld op een ti4400 en ik zag een heeeeeeel duidelijk verschil :P
Nee, 1280x1024 32bit. :) Vriend heeft een 5700 ultra, en ik zie het verschil niet.. Achja ti4400 is een goeie chip geworden, en hoop er zo lang mogelijk plezier van te hebben. Ik doe ongeveer 2,5 jaar met een kaart. Dan moet ik helaas een andere kopen..

Ik heb hier 2 kaarten liggen die ik toen gebruikte, kan ze niet weg doen :P En als je dan van een GF2 pro naar een ti4400 gaat merk je ook het verschil, en dat is juist zo leuk. Van een 5900XT naar een GF6800 is het verschil vast niet te zien.

Kortom, waarom betaal je er zo veel geld voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Deorgere schreef op 27 mei 2004 @ 16:15:
[...]

Nee, 1280x1024 32bit. :) Vriend heeft een 5700 ultra, en ik zie het verschil niet.. Achja ti4400 is een goeie chip geworden, en hoop er zo lang mogelijk plezier van te hebben. Ik doe ongeveer 2,5 jaar met een kaart. Dan moet ik helaas een andere kopen..

Ik heb hier 2 kaarten liggen die ik toen gebruikte, kan ze niet weg doen :P En als je dan van een GF2 pro naar een ti4400 gaat merk je ook het verschil, en dat is juist zo leuk. Van een 5900XT naar een GF6800 is het verschil vast niet te zien.

Kortom, waarom betaal je er zo veel geld voor? :P
Ik denk echt wel dat je verschil ziet.....waarom zou je anders een nieuwe videokaart maken. Ik zie dus wel degelijk verschil tussen 1280 en 1600.
Verschil is al te zien van 9800XT naar 6800, zeker van 5900xt naar 6800......

@shuogg: kep gister een budgetpc gebouwd: 370 euro: AMD Athlon 2200+, Elitegroup mobo met 256MB CL2,5 TwinMOS ddr400 geheugen, 40G hd maxtor, kast en voeding, sony diskettestation, samsung dvd speler, vga onboard, winxp pro NL en norton IS2003...................vind ik wel mooi voor 370 :P

Voor 650 kun je zeker een P4 2.4 krijgen met een dualchannel mobo + een fx5900XT en 512 MB geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Deathchant schreef op 27 mei 2004 @ 16:28:
[...]

Ik denk echt wel dat je verschil ziet.....waarom zou je anders een nieuwe videokaart maken. Ik zie dus wel degelijk verschil tussen 1280 en 1600.

@shuogg: kep gister een budgetpc gebouwd: 370 euro: AMD Athlon 2200+, Elitegroup mobo met 256MB CL2,5 TwinMOS ddr400 geheugen, 40G hd maxtor, kast en voeding, sony diskettestation, samsung dvd speler, vga onboard, winxp pro NL en norton IS2003...................vind ik wel mooi voor 370 :P

Voor 650 kun je zeker een P4 2.4 krijgen met een dualchannel mobo + een fx5900XT en 512 MB geheugen :P
Nja ik volg budgetspul nooit, maar das al helemaal lekker. Ik heb eerlijk gezegd liever zo'n machine erbij dan 1 nieuwe videokaart ;)
Temeer omdat ik dan een 9700 pro had waar ik niks mee kan (PC van m'n zus heeft maar AGP 2x en pc's die hier staan hebben PCI en Pentium 1's ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

shuogg schreef op 27 mei 2004 @ 15:33:
[...]

Ik bedoel maar :/
Man voor 650 heb je een budget pc :{
Goh die Ati is ook echt veeeeel goedkoper, heb je ook bijna een nieuwe budget PC voor ;) En sja die Ati is gewoon een "upgrade" van de 9800XT :P De 6800 komt met een nieuwe opzet :D

Maargoed buiten dat, voor Kw betaal je net iets meer ;)
AMD 64, aardige CPU's hr, stuk sneller als de Intel 32bit CPU's maar ga toch liever voor een 3,4 EE ofzo :D

[ Voor 3% gewijzigd door Fr0zenFlame op 27-05-2004 17:20 ]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Fr0zenFlame schreef op 27 mei 2004 @ 17:19:
[...]

Goh die Ati is ook echt veeeeel goedkoper, heb je ook bijna een nieuwe budget PC voor ;) En sja die Ati is gewoon een "upgrade" van de 9800XT :P De 6800 komt met een nieuwe opzet :D

Maargoed buiten dat, voor Kw betaal je net iets meer ;)
AMD 64, aardige CPU's hr, stuk sneller als de Intel 32bit CPU's maar ga toch liever voor een 3,4 EE ofzo :D
Wat is dit voor een incoherent verhaal?
Schrijf even overnieuw graag en nu duidelijk en op wie je reageert :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
[...]

En toch zijn ze beiden even snel!!

Je punt is dus?
Al maken ze een kaart op basis van 3 generaties terug, als ie vandaag de dag mee kan lopen met de concurentie kwa snelheid en IQ is het toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
[...]Maargoed buiten dat, voor Kw betaal je net iets meer ;)
En hier heeft AMD 64 dus weer een streepje je voor op de toekomst.
AMD 64 is geheel nieuwe architectuur... die 3,4 EE niet.
Je haalt je eigen argument dus nog geen 2 zinnen later weer totaal onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

falcon vergeet voor het gemak ff dat de nv40 een heleboel tech aanboord heeft die ati 20 maanden geleden al had dus nvidia 'jat' oude tech, das nog erger dan het 'hergebruiken' van oude tech (wat niemmand uitmaakt zoalang het maar snel is) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10

Pubbert

random gestoord

Legion schreef op 27 mei 2004 @ 17:26:
[...]

_o_

Maaruh, Falcon88, als ik zo je laatse reacties lees dan KRIJG je gewoon Pro-ATi reacties op,d dus leg de schuld eens bij jezelf.

Ontpc:
Gaat de fan van een 6800 ook trager lopen indien de applicatie en temperatuur dit toestaat?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Anoniem: 93354 schreef op 27 mei 2004 @ 17:29:
falcon vergeet voor het gemak ff dat de nv40 een heleboel tech aanboord heeft die ati 20 maanden geleden al had dus nvidia 'jat' oude tech, das nog erger dan het 'hergebruiken' van oude tech (wat niemmand uitmaakt zoalang het maar snel is) :P
Idd... wat boeit het nou met wat voor een tech ze het maken?
Voor mijn part gebruiken ze vacuumtubes... als het snel is is het toch goed?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
[...]
En sja die Ati is gewoon een "upgrade" van de 9800XT :P De 6800 komt met een nieuwe opzet :D
Jezus, blijkbaar heb je dus geen woord begrepen van wat ik hier:

[rml]CJ in "[ Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 To..."[/rml]

en hier:

[rml]CJ in "[ Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 To..."[/rml]

heb geschreven. 8)7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Legion schreef op 27 mei 2004 @ 17:26:
[...]

[off-topic]
Uhm net of Intel niet in staat is 64bit te maken ;) Ze laten AMD gewoon de markt maken en dan zelf er van profiteren, denk je dat ze voor de grap 2 generaties 32bit CPU's schrappen :D Was totaal onverwacht hr :D LOL :D 8)7
[/off topic]

[On-topic]
Ik begrijp 't wel maar ik begrijp ook de de nVidia kaarten duurder zijn als je kijkt naar nieuwe ondwikkelingen enzow die ze door voeren. Dan mag Ati best gelijkwaardig zijn maar dat heeft niks te maken met 't feit dat ik begrijp dat nVidia duurder is, en als ik eerlijk ben betaal ik liever meer geld voor een nVidia dan een prikie voor een Ati --> maar dat is heel persoonlijk :p

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
shuogg schreef op 27 mei 2004 @ 13:18:
[...]
Waar de X800 serie ruim wint, your point?
nee wat ik bedoel is dat je niet zo ver in de toekomst moet kijken naar toekomstige spellen.
er zijn hier mensen die blij zijn dat de ene kaart echt wel gaat winnen van de andere kaart in games die over kweetniet wanneer uitkomen.
tegen die tijd doen deze kaarten er niet meer toe omdat ze dan allemaal een veel betere opvolger hebben. en aangezien ze zijn gericht op fanatieke spelers waarvan ik verwacht dat ze een koopcylus hebben van hooguit één jaar, kan je beter kijken naar de modernste spellen van nu en de trend die daarin gezet wordt.

iedereen was blij dat zn radeon 9600 in sommige gevallen (HL2)sneller was dan het toenmailige topmodel van Nv, maar je ziet:
nog voor het spel überhaupt uit is, is dat al weer achterhaald.

dit is niet iets van Nv is beter dan ati of andersom, maar gewoon algemeen bedoeld.
maar er staat dan ook [algemeen] in de topic titel he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Fr0zenFlame schreef op 27 mei 2004 @ 17:40:
[...]

[off-topic]
Uhm net of Intel niet in staat is 64bit te maken ;) Ze laten AMD gewoon de markt maken en dan zelf er van profiteren, denk je dat ze voor de grap 2 generaties 32bit CPU's schrappen :D Was totaal onverwacht hr :D LOL :D 8)7
[/off topic]

[On-topic]
Ik begrijp 't wel maar ik begrijp ook de de nVidia kaarten duurder zijn als je kijkt naar nieuwe ondwikkelingen enzow die ze door voeren. Dan mag Ati best gelijkwaardig zijn maar dat heeft niks te maken met 't feit dat ik begrijp dat nVidia duurder is, en als ik eerlijk ben betaal ik liever meer geld voor een nVidia dan een prikie voor een Ati --> maar dat is heel persoonlijk :p
Dus als je kunt kiezen tussen 2 dingen die allebei evensnel zijn... dan betaal jij voor de duurste?
Want de 6800 doet niks onder aan de X800 en de X800 doet niks onder aan de 6800.
Je geeft dus zelf totaal toe dat je puur en alleen naar de naam kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
[...]

[off-topic]
[/off topic]

[On-topic]
Kun je nog even je vorige post even herschrijven zoals ik al vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[off-topic]
[/off topic]

[On-topic]
Het maakt niet uit wat we tegen jouw zeggen het enige wat jij wil is een 6800ultra in je reet gepropt krijgen.

Jij bent gewoon iemmand die dingen niet WIL begrijpen want je praat steeds meer onzin lees de posts van CJ en andere gewoon is GOED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 11:14
hier is nog een hele goede test : x800xt Pe v.s 6800U

http://www.hartware.net/review_400.html

bijna geen verschil.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gipsy King schreef op 27 mei 2004 @ 18:27:

wel een mooie koffer bij die nvidia :P

edit: De beeldkwaliteit van de 6800 is er zeker wel op vooruitgegaan als je die review zo ziet en het ziet er op dat lagere settings zelfs iets beter uit dan als bij de ati als ik het goed zie, alleen met de hogere settings vind ik ati weer een betere kwaliteit hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 27-05-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg

Idd alleen in hogere resoluties met AA en AF begint of de X800XT PE of de 6800 ultra de kont te schoppen. Maar dat is ook wel logisch aangezien veel CPU limited is. En de ene kaart is duidelijk beter in het ene spel en de ander in een ander spel.
Zo moet je voor X2 een 6800 ultra halen en voor Tomb Raider: Angel of Darkness en UT2K4 een X800XT PE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Deathchant schreef op 27 mei 2004 @ 16:28:
[...]

Je ziet het verschil ook wel, je hebt ipv 300, 350fps :) Ik heb het over een overgang, GF2 -> Ti4400 = een echt groot verschil, dat je duidelijk mertkt.

* Kimberly zal mieschien een nieuwe nvidia kopen na de 6800 serie..

Als iedereen zo dacht als mij dan hadden we nu nog 3dfx/gf2 niveau gehad.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112418

[...]

[off-topic]
[/off topic]

[On-topic]
Jezus, jij bent echt zo'n ontzettende nVidia drol. |:( Je bent blind scheel en wilt sommige dingen simpelweg niet horen ofzo. |:( Ik had eerst ook voorkeur voor nVidia, maar na het lezen van alle topics hier en veel reviews op internet ga ik toch met een volle 100% overtuiging voor ATi. (Ik ben dus duidelijk geen ATi fan-boy waarvoor je me al wilde uitmaken tijdens het lezen van deze post) Dit kun je toch niet ontkennen. Objectief.... Ken je dat woord? Of heb je het uit eigenzinnig- en koppigheid uit je woordenboek geschapt? Deze post zal wel geen zin hebben wat betreft het rechtstampen van jouw kromme visie op de werkelijkheid, maar ik moest het echt even kwijt. :)

Hopelijk kan dit topic nu weer gewoon doorgaan waarvoor het bedoelt is door geen onzinnige onzin erop te posten waarbij het ultieme voorbeeld toch wel de posts van Falcon88 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Thund3r schreef op 27 mei 2004 @ 17:30:
[...]
Ontpc:
Gaat de fan van een 6800 ook trager lopen indien de applicatie en temperatuur dit toestaat?
Aangezien de 6800 een iteratie is van dezelfde technologie op de FX 5xxx serie neem ik aan van wel. Daar zat nl. ook een fancontroller op die de performance van de vent kon opschroeven als de GPU het zwaarder kreeg (lees: OpenGL danwel Direct3D voor z'n kiezen krijgt) geloof ik.

Was ook te zien aan het "foutje" van een tijd terug in een van de eerste versies van de ForceWare serie (geloof ik) wat een aardig aantal FX kaarten het leven heeft gekost: bij het uitvoeren van een 3D screensaver werd de RPM's van de ventilator niet omhoog geboost waardoor de GPU zichzelf frituurde :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 27-05-2004 19:53 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

als ik eerlijk ben betaal ik liever meer geld voor een nVidia dan een prikie voor een Ati --> maar dat is heel persoonlijk
Tijd voor een therapie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

ja Apple, je kan wel een paar sessies gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In m'n ene pc zit Ati, in m'n andere Nvidia, ben dus volkomen genezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mis jammergenoeg een Far Cry benchmark, dé test waarop de 6800U nogal door de mand viel in vergelijking met een X800 bij de andere reviews.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 27-05-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

pc 1 9800pro256, pc 2 9100, pc3 een Nividia TNT2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Anoniem: 38733 schreef op 27 mei 2004 @ 20:14:
[...]

Ik mis jammergenoeg een Far Cry benchmark, dé test waarop de 6800U nogal door de mand viel in vergelijking met een X800 bij de andere reviews.
ff wachten op de patch van crytek en dan verwacht ik minimale gelijke prestaties
of betere dan de x900.
Zie een v/d postjes hierboven voor meer info (wel ff door de ati spam heenscrollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben héél benieuwd hoe die patch uitpakt, want als die goed uitpakt voor Nvidia zijn de kaarten inderdaad behoorlijk gelijk verdeeld. Blijf ik alleen nog zitten met de uitspaak van die HL2 baas, dat de X800XT daar een 40% betere performance haalt dan de 6800U. (en temporal FSAA is natuurlijk ook een lekker ATI toetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

yep, verwachting is weer dat Doom3 speciaal voor de 6800U geschreven zal worden, dus.....
Temporal FSAA boeit niet voor moi aangezien ik een TFT gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

epo schreef op 27 mei 2004 @ 20:17:
[...]

ff wachten op de patch van crytek en dan verwacht ik minimale gelijke prestaties
of betere dan de x900.
Zie een v/d postjes hierboven voor meer info (wel ff door de ati spam heenscrollen)
voor de 3e x, tis een x800.

En in het ati topic staat dat ati met niewe drivers komt die 10% meer performance hebben in ps2.0 games (far cry). En dat ze van de zomer waarscheinlijk nog maar op 90% van het kunnen van de x800 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Temporal FSAA boeit niet voor moi aangezien ik een TFT gebruik.
Ik ook, maar als je die op 70 hz. gooit zou je het moeten merken. (aangezien temp. FSAA vanaf 60 fps begint te werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Anoniem: 93354 schreef op 27 mei 2004 @ 20:29:
[...]

voor de 3e x, tis een x800.

En in het ati topic staat dat ati met niewe drivers komt die 10% meer performance hebben in ps2.0 games (far cry). En dat ze van de zomer waarscheinlijk nog maar op 90% van het kunnen van de x800 zitten.
So what? Alsof Nvidia gaat vast en zeker nog wel meer performancewinst halen met drivers dan de x900 en who cares about ps 2.0 als er 3 is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:10
Soon zal nVidia.nl online zijn met wat Nederlands zodat we alles in onze eigen taal kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
epo schreef op 27 mei 2004 @ 20:35:
[...]

So what? Alsof Nvidia gaat vast en zeker nog wel meer performancewinst halen met drivers dan de x900 en who cares about ps 2.0 als er 3 is :P
Flamen om het flamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

komt nvidia met nl-site?

Ik denk ook dat met wat patches en drivers de 6800u veel beter presteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
http://shop.informatique....04/week22/mailframeNV.htm

Voor degene die hem als een van de eerste wilt:
Msi GeForce NX6800 Ultra 256Mb DDR3, 2xDVI, TVout

Volgens nieuwsbrief hebben ze er 1 beschikbaar en alleen via veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK mensen, topic is al ruim over de 500 posts, dus gaat hij dicht.

Een nieuwe deel mag geopend worden onder een voorwaarde- namelijk dat er GEEN loze offtopic pro/contra ATi gezeur meer is (en ik noem b3n666 en SpRiGGaN hier bij naam :/ ). Als dat wel voortduurt kunnen de daders rekenen op Officiele Waarschuwingen en de topic op een slotje :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.