Xs4all ADSL met Zonealarm

Pagina: 1
Acties:

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:51
Ik heb sinds vorige maand (na verhuizing) ADSL van Xs4all in combinatie met het Speedtouch 500 Series Multi-User ADSL modem.
Hiervoor had ik Chello kabel (met E-Tech RTBR03 router)
Als firewall heb ik altijd Zonealarm Pro 4.5.xxx gebruikt, en dat wil ook blijven doen.
Alleen het probleem is, dat ADSL alleen werkt als ik het internet zone security level van high terugzet op medium. Anders kan ik geen internet pagina's bereiken.
Chello heeft wel altijd gewerkt op high.
Nu las ik op de helpdesk pagina van xs4all dat je het ip-adres van je adsl modem
apart moet toevoegen in zonealarm. Dit helpt echter niet.
Heeft iemand een idee waarom zonealarm op high security niet werkt ?
En wat ik er vervolgens aan kan doen ?
Kom niet aan met gebruik een andere firewall, want dat wil ik niet.

• dik_voormekaar
Een toevoeging :
E-mail en Newsleecher werken wel op high security level.
Alleen explorer niet.

Verwijderd

moet je ff in logs kijken welke packets er geblocked worden en welke adressen endezo... dan weet je wat je moet veranderen

edit:
waarom moet ie eik op high staan?

door dat je nu achter een nat-router zit kan je praktisch niet meer van buitenaf worden aangevallen (alleen op de poorten die je "door nat")
Dus die firewall is alleen nog maar handig op om bepaalde progjes te controleren

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 17:18 ]

• dik_voormekaar
Je hebt gelijk. Ik zie in Zonealarm vrijwel geen pakketjes die geblocked moeten worden. Door NAT wordt het meeste al tegengehouden.
Het pakket dat geblocked wordt bij high security is een UDP pakket van 10.0.0.150:1092 naar 10.0.0.138:53 van het programma "generic host"
150 is m'n PC, 138 is het modem.
Weet je wat voor een pakketje dit is en hoe je die apart kan configureren in zonealarm? zodat ik weer over zou kunnen schakelen naar high security.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ja joh dat is je svchost.exe die af en toe je dns van je I-Net PRovider wil contacten ;)
Die kan je gewoon per keer blokken eenmalig :) Niks aan het voetje ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dik_voormekaar
Dat klopt dan niet helemaal.
Dit is juist het pakketje dat geblocked wordt wat er voor zorgt dat bij high level security m'n explorer niet werkt.
Wat jij nu zegt is dat je deze juist zou kunnen negeren, wat dus niet klopt.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13

Memendo

V4-power/Team BSD

Heb je wel de dns-adressen van xs4all en het adres van je modem/netwerk toegevoegd aan je trusted zones?
Hier werk de conbo xs4all zonealarm 4.xx iig wel op die manier

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toos en Bep schreef op 08 mei 2004 @ 00:29:
Het pakket dat geblocked wordt bij high security is een UDP pakket van 10.0.0.150:1092 naar 10.0.0.138:53 van het programma "generic host"
150 is m'n PC, 138 is het modem.
Weet je wat voor een pakketje dit is en hoe je die apart kan configureren in zonealarm? zodat ik weer over zou kunnen schakelen naar high security.
Meh..

Das dus een DNS query van jouw PC aan je modem (want die staat standaard als DNS server als je je modem als routert gebruikt)...

niet zo gek dat je dan geen pagina's ziet. (brak ook, als ZA dat als hack attempt ziet...)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1