PC met een eigen wil....

Pagina: 1
Acties:

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Topicstarter
Hallo mensen,

Wat ik nu ga vertellen is zo vreemd, ik hoop dat iemand hier iets meer over weet. Ik heb een jaartje terug een nieuw systeem gekocht (Athlon XP 2 GHz, 1 G ram, 200 gb Hdd) en alles verliep goed tot de laatste tijd. Ik doe mijn pc uit en zomaar (at random) gaat mijn pc vanzelf weer aan en blijft aan. Lig je te slapen en om 1:26 uur hoor je de fans draaien....Echt bizar! Waar het aan ligt weet ik niet en zoiets kan toch echt niet softwarematig? Ik heb de powerknop gecheckt, maar die deed niet vreemd. Verder gebeurt het minder bij gewoon 'off' dan bij 'hibernate'. Ik doe nooit 'stand by' mode. Heeft iemand hier een idee waar het aan zou kunnen liggen? :?

Bedankt!

[Update] Probleem opgelost, PC veroert geen vin meer...lees ook mijn laatste post.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberamp op 08-05-2004 11:21 . Reden: update ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43
"wake on lan" optie in de bios aanstaan of andere vormen van resume/power aanstaan?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:40
Kijk eens naar de wakeup settings in je bios. misschien op een tijd, of wake on lan?

Spuit 11 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Aphelion op 07-05-2004 13:52 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

heb je misschien 'wake on lan' aanstaan in het bios :? lijkt me niet dat ie dan 'zomaar' iets moet gaan doen maar je weet maar nooit ;)

offtopic:
spuit 11

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 13:51 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:30

André

Analytics dude

Zet in je BIOS de ACPI (of zoiets) functies uit, en check direct of je WOL (Wake-up on Lan) ook uitstaat. :)

offtopic:
Pffff, ook niet een beetje laat 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door André op 07-05-2004 13:52 ]

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

hangt ie toevallig in een netwerk ? ik heb zoiets ook met in van de pc's hier in huis, die gaat aan als je de netwerkkabel erin en eruit trekt, uit de switch.. Ik denk dus dat het met WOL te maken heeft.. kijk dat eens na ! :)

Specs

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:54
Of loopt de kat op het toetsenbord of tegen de muis ? ;)

Wake up on ......

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Maakt de power on knop heel soms even sluiting??

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Topicstarter
Wake up on lan is nooit aan gezet. De bios is ook niet aan 'gepriegeld' sinds een jaar geleden. Verder heeft de power knop bij mijn weten altijd normaal gefunctioneerd. Is er een speciale manier dan om deze knop te testen? Kan het zijn dat een bepaald 'veertje' in zit wat 'opeens' ervoor zorgt dat er een signaal door komt?

Bij mijn weten zitten er geen spoken of katten in mijn huis... :P

[ Voor 15% gewijzigd door Cyberamp op 07-05-2004 14:08 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

er is een makkelijke manier om de knop te testen, trek de draadjes van de knop van je mobo af (onthoud waar ze zitten als je ze zelf in eerste instantie al niet geplaatst hebt) en als ie dan aangaat automatisch, dan komt het niet door de knop.

Als je er dan uiteindelijk nog niet uitkomt, kan je altijd nog de stekker van je pc eruit trekken, helpt toch wel in de meeste gevallen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 07-05-2004 14:21 ]

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 22:37
WiLLoW_TieN schreef op 07 mei 2004 @ 13:53:
Of loopt de kat op het toetsenbord of tegen de muis ? ;)

Wake up on ......
Wake up on Cats & dogs uitzetten 8)7

trek voor de gein je lan kabel er eens uit snachts. Als het dan niet meer gebeurd weet je genoeg he...

[ Voor 20% gewijzigd door MacDokie op 07-05-2004 14:15 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Als al het bovenstaande niets oplost kan het zijn dat de relais in de voeding van je PC niet helemaal 100% is. Zet er een andere voeding in check het vannacht nog eens. Weltrusten... :z ;)

An assumption is the mother of all fuck-ups

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

DjRp schreef op 07 mei 2004 @ 14:17:
Als al het bovenstaande niets oplost kan het zijn dat de relais in de voeding van je PC niet helemaal 100% is. Zet er een andere voeding in check het vannacht nog eens. Weltrusten... :z ;)
Jup idd, ik zie het vaker voorkomen en dan is het probleem vaak te zoeken in de voeding :)
Waarschijnlijk een voeding van wat lagere kwaliteit :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:54
Domus schreef op 07 mei 2004 @ 14:14:
[...]

Wake up on Cats & dogs uitzetten 8)7
Zou toch kunnen de meeste BIOS'en hebben Wake up on Keyboard & Wake up on Mouse

Ik heb gekkere dingen meegemaakt.... :+

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-05-2004 14:24 ]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Topicstarter
Lan kabel eruittrekken is geen punt, zal ik doen. Hoewel ik betwijfel of dat inderdaad kan verklaren waarom de pc zonder 'toedoen des persoons' aan zetten wanneer alle andere pc's die ook gekoppeld zijn al uitstaan.

Over die power knop...draadjes eruit halen? Dat is toch best een flink surgery toepassen... Die dingen zijn gesoldeert enzo... Wacht toch effe mee hoor.

Hoe kan zo'n 'aan' signaal ontstaan? Kan het ook softwarematig of niet? Een of andere vage spyware proggie?? Is dat uberhaupt mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_ !

[Edit] Voeding? Lagere kwaliteit? Geen idee, maar komt dat vaak voor dan?

Nogmaals thanx!

[edit] [over die powerknop kabeltjes] Ja idd, helemaal vergeten! Beetje al (pijnlijk)therapie in mijn hoofd (hihihi) hoe ik mijn pc normaal moet krijgen... >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Cyberamp op 07-05-2004 14:37 . Reden: Add ]

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:42
CyberAmp schreef op 07 mei 2004 @ 14:25:
Over die power knop...draadjes eruit halen? Dat is toch best een flink surgery toepassen... Die dingen zijn gesoldeert enzo... Wacht toch effe mee hoor.

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_ !
Uhm, die draadjes zitten in je powerknop idd vastgesoldeerd, maar aan de andere kant van die draadjes zit je moederbord, en daar zitten (meestal) gewoon twee stekkertjes (wel beetje klein)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb het hier idd over het stekkertje wat op het mobo zit. Die eraf halen, is idd wel klein, maar pak een punttangetje en je hebt die er zo af en later er weer op!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

CyberAmp schreef op 07 mei 2004 @ 14:25:
[Edit] Voeding? Lagere kwaliteit? Geen idee, maar komt dat vaak voor dan?
Ja de standaard kast voedingen van bijv. 30-50 euro waar je zo'n el cheapo voeding bij krijgt.
Ik zie het wel vaker ja dat het aan de voeding ligt :)

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Topicstarter
Xof schreef op 07 mei 2004 @ 15:25:
[...]

Ja de standaard kast voedingen van bijv. 30-50 euro waar je zo'n el cheapo voeding bij krijgt.
Ik zie het wel vaker ja dat het aan de voeding ligt :)
Dan zal ik dat testen... Bedankt Xof!

Verwijderd

Vriend van me heeft het ook met zn goedkope voeding. Zou ook nog wel es aan de aarding kunnen liggen dacht ik.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 15:45:
Vriend van me heeft het ook met zn goedkope voeding. Zou ook nog wel es aan de aarding kunnen liggen dacht ik.
Hee, daar zeg je me wat. Hij is niet geaard. Maar ja, waarom dan alleen op deze pc terwijl de andere vier wel 'braaf' zijn? ;) Moet je die aarding perse via de stopcontact aansluiten of kan dat ook direct via je pc naar extern ofzo?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Zie ook dit topic over de pc aarden:

[rml][ voeding] 4e voeding in 11 maanden kapot[/rml]

Kan wel extern, maar zorg wel dat het goed gebeurt! Het kan het verschil uitmaken, maar goed, ik kan me wel voorstellen dat een pc uitvliegt door het ontbreken van de aarding, maar uit zichzelf aangaan..... dat lijkt me niet door aarding te komen!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:07

Griffin

Is mythical

CyberAmp schreef op 07 mei 2004 @ 15:53:
[...]

Hee, daar zeg je me wat. Hij is niet geaard. Maar ja, waarom dan alleen op deze pc terwijl de andere vier wel 'braaf' zijn? ;) Moet je die aarding perse via de stopcontact aansluiten of kan dat ook direct via je pc naar extern ofzo?
Mijn stopcontact is ook niet geaard :( Oud bagger huis. nergens geaard alleen in de garage (heeft mn pa nieuw aangelegd)

maar ik heb daar geen last van.

test het anders even.
- pak een stroom draad.
- strip de mantel eraf.
- 1 kant aan de verwarming.
- andere kant aan de schroef waarmee het moederbord vast zit aan de kast.

dan moet ie volgens mij een stuk beter geaard krijgen. (je krijg het volgens mij namelijk niet helt zelfde dan als je een geaard stopcontact gebruikt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Verwijderd

Griffin schreef op 07 mei 2004 @ 19:34:
[...]

Mijn stopcontact is ook niet geaard :( Oud bagger huis. nergens geaard alleen in de garage (heeft mn pa nieuw aangelegd)

Niet alleen oude huizen hebben niet geaarde wandcontactdozen hoor...
Mijn huisje van koud 10jaar oud heeft ze ook niet (behalve op de verplichte plekken).
Maarre stoer hoor, het huis van je ouders afzeiken, weet je wat dat hok waar je woont kost? NOFI, maar zulke uitspraken geven mij het idee dat je net komt kijken...

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 19:51:
[...]

Niet alleen oude huizen hebben niet geaarde wandcontactdozen hoor...
Mijn huisje van koud 10jaar oud heeft ze ook niet (behalve op de verplichte plekken).
Maarre stoer hoor, het huis van je ouders afzeiken, weet je wat dat hok waar je woont kost? NOFI, maar zulke uitspraken geven mij het idee dat je net komt kijken...
offtopic:
Zijn huis is zo oud niet, 20 jaar op z'n hoogst.

En aarden aan de verwarming zou ik niet doen, ik meen mij te herinneren dat je daarmee alle radiatoren in je huis onder stroom kan zetten. Gevaarlijk dus!

@TS: Boot eigenlijk heel de PC of draaien alleen de fans maar?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

edit:
Oeps, dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door AtleX op 07-05-2004 20:51 ]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Topicstarter
Griffin schreef op 07 mei 2004 @ 19:34:
[...]

test het anders even.
- pak een stroom draad.
- strip de mantel eraf.
- 1 kant aan de verwarming.
- andere kant aan de schroef waarmee het moederbord vast zit aan de kast.

dan moet ie volgens mij een stuk beter geaard krijgen. (je krijg het volgens mij namelijk niet helt zelfde dan als je een geaard stopcontact gebruikt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
That's done! :P En mijn voeding was AOK.

Het lag aan de powerknop!!! 8)7 Dus diegenen die dat hebben gedacht winnen een prijs gefeliciteerd en uw prijs wordt zo spoedig mogelijk verstuurd! :9

Iedereen bedankt en ik zal mijn pc alvast vastbinden aan mijn bureau voor het geval hij in de toekomst misschien wil weglopen. ;)

_/-\o_ Thanx!

[ Voor 4% gewijzigd door Cyberamp op 08-05-2004 11:23 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

CyberAmp schreef op 08 mei 2004 @ 11:18:
[...]

That's done! :P En mijn voeding was AOK.

Het lag aan de powerknop!!! 8)7 Dus diegenen die dat hebben gedacht winnen een prijs gefeliciteerd en uw prijs wordt zo spoedig mogelijk verstuurd! :9

Iedereen bedankt en ik zal mijn pc alvast vastbinden aan mijn bureau voor het geval hij in de toekomst misschien wil weglopen. ;)

_/-\o_ Thanx!
Heb je'm nu geaard aan de verwarming?
En aarden aan de verwarming zou ik niet doen, ik meen mij te herinneren dat je daarmee alle radiatoren in je huis onder stroom kan zetten. Gevaarlijk dus!

• Griffin
  • Laatst online: 18:07

Griffin

Is mythical

AtleX schreef op 07 mei 2004 @ 20:49:
[...]

offtopic:
Zijn huis is zo oud niet, 20 jaar op z'n hoogst.

@TS: Boot eigenlijk heel de PC of draaien alleen de fans maar?
Maak daar maar 30 van.
en jah je hebt gelijk via de radiator aarde is niet zn goed idee |:( dom dom
Pagina: 1