[mobo] er komt pus uit...

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 08:18
Beetje vage topictitel, maar ik weet niet hoe die dingen heten, dus als iemand een betere suggestie heeft voor een topictitel, dan is dat altijd welkom...

Aanleiding:
Vanavond mijn PC aanzetten, worden mijn DVD en CD spelers niet meer herkent.
Ik in apparaatbeheer kijken, en er staat een uitroepteken bij. Keer rebooten, BIOS herkent ze gewoon. Kast openmaken, IDE kabel controleren alles ok.

Probleem:
Op het moederbord valt mij iets op. Uit twee van die ronde staven (hoe heten die dingen) is een soort ´pus´ komen zetten. Het zag er wel weer hardgeworden uit.
Fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://das.kaninchen.nl/tja.jpg

Ik weet dus niet hoe die dingen heten, dus veel kon ik niet zoeken. Heb natuurlijk wel op de FAQ en die van de mobofabrikant gekeken...

Ik vind het er zelf niet zo gezond uit zien. Mijn vraag is eigenlijk in hoeverre ik mij zorgen moet maken? Is heel snel een nieuw mobo halen aanbevolen. Of is dit redelijk normaal?

ter info mijn systeem:
MSI K7T Turbo
AMD Athlon XP 1800 palomino
384MB PC133
Maxtor 20Gig en Maxtor 40Gig
Acer 16x10x40 CDRW
Aopen DVDROM
MSI GeForce4 MX440
SoundBlaster PCI128
Simpel 100 mbps netwerkkaarjte
Pinacle PCTV RAVE

ps. het dvd en cd probleem heb ik trouwens alweer opgelost, was iets in het register verkloot (leve google)

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dat zijn elco's als ik me niet vergis en volges mij zijn ze door gebrand als ik me niet vergis :). Ik heb het persoonlijk nooit gehad dus zou niet echt een antwoord kunnen geven op je vraag wat het beste is. Maar het lijkt me niet echt een goed iets voor een mobo. Als er nog garantie op zit zou ik hem terug brengen

[ Voor 55% gewijzigd door WeAreLegion op 06-05-2004 20:35 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
of condensatoren (Elektrolytische condensator = elco)

[ Voor 54% gewijzigd door GlowMouse op 06-05-2004 20:35 ]

• Markieman
WeAreLegion schreef op 06 mei 2004 @ 20:34:
Dat zijn elco's als ik me niet vergis en volges mij zijn ze door gebrand als ik me niet vergis :)
Het gekke is dat mijn pc het gewoon doet ...

En bordje is ouder dan 2 jaar, dus garantie verlopen...

[ Voor 12% gewijzigd door Markieman op 06-05-2004 20:36 ]

Verwijderd

lekkende condensators, even een email aan msi en die sturen je dan zo een paar van die condensators op. Bij die k7 mobo's beginnen ze al gauw te lekken. Gelukkig bij mij nog niet! :P

ze doen het nu nog wel, maar straks niet meer! mischien is het handig om een klein beetje lijm op die dingen te doen en mischien hoef je dan niet eens nieuwe condensators erop te lijmen!

MSI geef je zo een pa nieuwe condensatirs hoor! ook na de garantie. MOet je gewoon even een heel lief mailtjuh sturen>>>>

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 20:37 ]

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Die van mij heeft dat ook (ook een K7T Turbo). Ze zijn er berucht om. En toch is dat moederbord het meest stabiele wat ik ooit gehad heb!

Ze hadden trouwens toch 3 jaar garantie?

[ Voor 14% gewijzigd door Rendier2710 op 06-05-2004 20:37 ]

Verwijderd

ik heb dan de k7 t turbo 2. DEze is gewoon veel stabieler als een a7n8xx van asus. daar heeft die sukkel AMD lord al heel veel proiblemen mee gehad!

• Markieman
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 20:36:
MSI geef je zo een pa nieuwe condensatirs hoor! ook na de garantie. MOet je gewoon even een heel lief mailtjuh sturen>>>>
En dan? Solderen ofzo?

(Mijn kennis ligt meer op het softwarmatige gebied)
Ze hadden trouwens toch 3 jaar garantie
Weet je dat zeker? Waar ik al mijn spul koop is alles uitgezonderd monitoren 1 jaar garantie...

[ Voor 24% gewijzigd door Markieman op 06-05-2004 20:40 ]

Verwijderd

jah, je moet dan effe hget mobo uit de kast halen. en dan gewoon opo de puntjes je soldeerbout leggen. dan vallen ze er vanzelf uit! en dan doe je er nieuwe in! :P

• Chaos81
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 17:59

Chaos81

StickyToepad

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 20:36:
lekkende condensators, even een email aan msi en die sturen je dan zo een paar van die condensators op. Bij die k7 mobo's beginnen ze al gauw te lekken. Gelukkig bij mij nog niet! :P

ze doen het nu nog wel, maar straks niet meer! mischien is het handig om een klein beetje lijm op die dingen te doen en mischien hoef je dan niet eens nieuwe condensators erop te lijmen!

Ze sturen losse condensatortjes OP?! Das nog is service... >:)

En.... denk niet dat als je nieuwe condensatoren gaat LIJMEN op je bord, dat zoiets gaat werken...! ;)

ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4, AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor (3.70 GHz), Corsair DDR4 Vengeance LPX CMK16GX 3200C16, Asrock Phantom Gaming X Radeon RX580 8G OC.

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 11-08 21:12
Markieman schreef op 06 mei 2004 @ 20:39:
Weet je dat zeker? Waar ik al mijn spul koop is alles uitgezonderd monitoren 1 jaar garantie...
offtopic:
Is het hetzelfde moederbord als in het Project Florida - A motherboard is reborn topic? Misschien kan die topicstarter je wel helpen met het opnieuw solderen van condensatoren.

Verwijderd

was maar een geintjuh hoor! :P

als je mazzle hebt dan sturen ze even een paar op GRATIS! :P

Wat jeook kan doen is je mobo opsturen naar MSI en dan krijg je hem weer terug met de nieuwe condensators! :P alleen dat duurt ongeveer 6 weken :(

• Markieman
Ok, toch een beetje huiverig voor...

Maar stel dat ik het zo laat? Dan lekken ze verder? Is het dan kortsluiting en dood?
En hoe lang duurt zo iets? (spaarpotje is redelijk leeg voor nieuw spul)

Verwijderd

gewoon een drupje siliconenkit erop, zo nu en dan effe in de gaten houden. Zolang hij het nog doet is er niets aan de hand! dat kit zorgt ervoor dat de condensator nog even word gedicht!.

Ik zou toch maar vast een mail sturen naar MSI!

Of je verkoopt dat bordjuh aan mij, dat mag natuurlijk ook! :D:D:D:D

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Die van mij ziet er al bijna een jaar zo uit. Grandioos die MSI bordjes

• Markieman
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 20:45:
gewoon een drupje siliconenkit erop, zo nu en dan effe in de gaten houden. Zolang hij het nog doet is er niets aan de hand! dat kit zorgt ervoor dat de condensator nog even word gedicht!.

Ik zou toch maar vast een mail sturen naar MSI!

Of je verkoopt dat bordjuh aan mij, dat mag natuurlijk ook! :D:D:D:D
offtopic:
mag eigenlijk niet, maar in je profiel staat geen email ofzo, hoeveel bied je?

Verwijderd

zie je wel... zodra het moedebord het nog doet is er niets aan de hand, maar om die condensators achter de hand te hebben is nooit weg hoor! :P

EDIT:
offtopic:
email me maar! :n0c3r@lam-lan.nl

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 20:50 ]

Verwijderd

Markieman schreef op 06 mei 2004 @ 20:33:
Beetje vage topictitel, maar ik weet niet hoe die dingen heten, dus als iemand een betere suggestie heeft voor een topictitel, dan is dat altijd welkom...

Aanleiding:
Vanavond mijn PC aanzetten, worden mijn DVD en CD spelers niet meer herkent.
Ik in apparaatbeheer kijken, en er staat een uitroepteken bij. Keer rebooten, BIOS herkent ze gewoon. Kast openmaken, IDE kabel controleren alles ok.

Probleem:
Op het moederbord valt mij iets op. Uit twee van die ronde staven (hoe heten die dingen) is een soort ´pus´ komen zetten. Het zag er wel weer hardgeworden uit.
Fotootje:
[afbeelding]

Ik weet dus niet hoe die dingen heten, dus veel kon ik niet zoeken. Heb natuurlijk wel op de FAQ en die van de mobofabrikant gekeken...

Ik vind het er zelf niet zo gezond uit zien. Mijn vraag is eigenlijk in hoeverre ik mij zorgen moet maken? Is heel snel een nieuw mobo halen aanbevolen. Of is dit redelijk normaal?
Toevallig net gisteren dit draadje, met bewondering overigens, doorgenomen.
Wil je niet op idee-en brengen maar ... :

[rml][ MOD]Mobo gerepareerd met foto's en klein probleem[/rml]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Project Florida - A motherboard is reborn

Zoals iedereen kan zien gaat het prima.
Mailtje naar MSI en ze sturen ze gratis op :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Markieman
Rendier2710 schreef op 06 mei 2004 @ 20:46:
Die van mij ziet er al bijna een jaar zo uit. Grandioos die MSI bordjes
Probleem is ook dat ik niet weet hoe lang het al zo is, ik doe niks bijzonders met mijn pc (geen oc etc), dus ik zie dat ding niet zo vaak van binnen...

Ziet er naar uit dat ik wat zuiniger moet leven, ff sparen...

Of toch maar solderen...

Beetje huiverig...

[ Voor 7% gewijzigd door Markieman op 06-05-2004 20:52 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Gewoon solderen, zo moeilijk is dat niet :)
Als je in de buurt van Delft woon wil ik het zelfs wel voor je doen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 20:38:
ik heb dan de k7 t turbo 2. DEze is gewoon veel stabieler als een a7n8xx van asus. daar heeft die sukkel AMD lord al heel veel proiblemen mee gehad!
offtopic:
Dat ben ik helemaal niet met je eens; ik heb ze hier allebei liggen en de asus is toch echt stabieler. Dat AMD Lord pech heeft met zijn bord kan maar mij valt het op dat het percentage pechgevallen veel groter is bij MSI dan bij ASUS wat niet wilt zeggen dat ze allemaal slecht zijn; sterker nog er zijn een aantal zeer degelijke series van MSI op de markt gebracht (denk aan de KT4AV-L bijvoorbeeld)

Verwijderd

Juist, ASUS heeft ook wel goede series... maar je hoortr zoveel pech gevallen...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Lijkt me duidelijk. Doe voor de grap eens een search op K7T en lekkende condensatoren (moet je natuurlijk wel ff weten dat die dingen zo heten :P ), je bent namelijk no way de eerste.
Dit gaat verder nergens meer over: voor verpatsen hebben we V&A en voor flamen hebben we niks (doe je maar lekker tegen je kleine broertje of zo :+ ). Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.