Beetje vage topictitel, maar ik weet niet hoe die dingen heten, dus als iemand een betere suggestie heeft voor een topictitel, dan is dat altijd welkom...
Aanleiding:
Vanavond mijn PC aanzetten, worden mijn DVD en CD spelers niet meer herkent.
Ik in apparaatbeheer kijken, en er staat een uitroepteken bij. Keer rebooten, BIOS herkent ze gewoon. Kast openmaken, IDE kabel controleren alles ok.
Probleem:
Op het moederbord valt mij iets op. Uit twee van die ronde staven (hoe heten die dingen) is een soort ´pus´ komen zetten. Het zag er wel weer hardgeworden uit.
Fotootje:

Ik weet dus niet hoe die dingen heten, dus veel kon ik niet zoeken. Heb natuurlijk wel op de FAQ en die van de mobofabrikant gekeken...
Ik vind het er zelf niet zo gezond uit zien. Mijn vraag is eigenlijk in hoeverre ik mij zorgen moet maken? Is heel snel een nieuw mobo halen aanbevolen. Of is dit redelijk normaal?
ter info mijn systeem:
MSI K7T Turbo
AMD Athlon XP 1800 palomino
384MB PC133
Maxtor 20Gig en Maxtor 40Gig
Acer 16x10x40 CDRW
Aopen DVDROM
MSI GeForce4 MX440
SoundBlaster PCI128
Simpel 100 mbps netwerkkaarjte
Pinacle PCTV RAVE
ps. het dvd en cd probleem heb ik trouwens alweer opgelost, was iets in het register verkloot (leve google)
Aanleiding:
Vanavond mijn PC aanzetten, worden mijn DVD en CD spelers niet meer herkent.
Ik in apparaatbeheer kijken, en er staat een uitroepteken bij. Keer rebooten, BIOS herkent ze gewoon. Kast openmaken, IDE kabel controleren alles ok.
Probleem:
Op het moederbord valt mij iets op. Uit twee van die ronde staven (hoe heten die dingen) is een soort ´pus´ komen zetten. Het zag er wel weer hardgeworden uit.
Fotootje:

Ik weet dus niet hoe die dingen heten, dus veel kon ik niet zoeken. Heb natuurlijk wel op de FAQ en die van de mobofabrikant gekeken...
Ik vind het er zelf niet zo gezond uit zien. Mijn vraag is eigenlijk in hoeverre ik mij zorgen moet maken? Is heel snel een nieuw mobo halen aanbevolen. Of is dit redelijk normaal?
ter info mijn systeem:
MSI K7T Turbo
AMD Athlon XP 1800 palomino
384MB PC133
Maxtor 20Gig en Maxtor 40Gig
Acer 16x10x40 CDRW
Aopen DVDROM
MSI GeForce4 MX440
SoundBlaster PCI128
Simpel 100 mbps netwerkkaarjte
Pinacle PCTV RAVE
ps. het dvd en cd probleem heb ik trouwens alweer opgelost, was iets in het register verkloot (leve google)
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.