Project Florida - A motherboard is reborn

Pagina: 1
Acties:
  • 2.686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terw-dan/florida.png

Twee maanden geleden kwamen wij (Terw_dan en ik) op Internet een partij MS 6340 tegen. Ook wel bekend als de MSI K7T-M. Deze moederborden waren volgens de verkoper allemaal kapot. Aangezien MSI K7xx bekend staat om zijn elco problemen hebben we de gok gewaagd en hebben we de 60 mobo's opgehaald. Wat bleek: 59 mobo's met dooie elco's en 1tje niet. Bingo :*)
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~visser17/pics/1s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~visser17/pics/2s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~visser17/pics/3s.jpg

Nu het volgende probleem: De elco’s B). We hadden er zo'n 200 nodig en die kostte nogal wat om te bestellen. Uiteindelijk hebben wij MSI gebeld en het hele verhaal uitgelegd. En zonder problemen lag daar 2 weken later een zak met elco's op de deurmat. MSI bedankt _o_
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~visser17/pics/6s.jpg

Het testen kon beginnen. Allereerst moesten de elco’s van de borden af en daarna de elco's er weer op :)
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~visser17/pics/9s.jpg

De test setup:
Om al deze planken te testen hebben ween een test setup gebouwd om planken snel te kunnen testen.
Allereerst hebben we gekozen om een setje simpele cpu’s te nemen, het zou immers zonde zijn om tijdens het testen een nieuwe 1600 te verliezen.
De slachtoffers bestonden uit een duron 650 en een duron 750 en een 700 als back-up (die we overigens niet nodig hebben gehad).
Terw_Dan had op de laatste dumpdag 2 145watt Aopen mini voedinkjes gescoord. We wilden er zeker van zijn dat de voedingen stabiel zijn om niet een brak werkende setup te verwijten aan een mobo terwijl de voeding brak blijkt te zijn.
De koelers die we gebruikten zijn afkomstig uit Terw_Dan's dual duron. Deze koelers (coolermasters) waren ideaal om met een grote schroevendraaier zonder crunches te plaatsen.
Verder hebben we de meest ideale uitvinding mbt systeemtesten ooit gebruikt. de P80P debugger. Dit kaartje is eenvoudig in een pci slot te vrotten en vervolgens gaat hij alles wat via poort 80 gestuurd wordt aangeven. Op deze manier hebben we een aantal no-booters er snel tussenuit kunnen pikken en "problemen" kunnen identificeren.
De videokaarten bestonden uit 2 PCI kaartjes en een low profile AGP kaartje dat toevallig nog in een doos lag dat Terw_Dan ooit voor 4 euro gekocht heeft :)
Als I/O maakten we gebruik van een Packard Bell PS/2 keyboard, een Dell PS/2 muis, een logitech USB muis en een HP USB keyboard, niets bijzonders, maar wel goed om te testen.
De monitor die we gebruikt hebben was een 20" Sony Multiscan van 7 jaar oud. De reden dat we dit ding gepakt hebben en geen 14" monitortje is de mogelijkheid van de dual input. Zowel BNC als DSUB kan gelijk aangesloten worden en dmv 2 knopjes geschakeld worden. Ideaal om 2 test tegelijkertijd te laten lopen.
Verder hebben we een aantal cdrom spelers gebruikt om te testen en een knoppix cdtje erin. Doordat deze toch vanaf een cd boot maakt het geen bal uit als er halverwege een systeem uitgezet wordt. we wilden eerst een hdd pakken met een win2k install erop, maar dit zou misschien teveel problemen geven met datacorruptie.
Het geheugen bestond uit 2x 64, 2x 128 en 1x 32MB dimmetje. de 32 is enkel gebruikt bij planken die we niet vertrouwden, dimm zelf is gaar, maar is in staat te posten en we konden er niet mee zitten als deze dood zou gaan :P

Het testen.
Testen ging heel snel en makkelijk. Terwijl plank 1 aan het booten was werd nr 2 geïnstalleerd (dus cpu, mem en postkaart erop, voeding eraan en booten maar).
Door de postkaartjes was het heel snel te zien (binnen 4 sec) of we een booter of no-booter hadden. (Terw_Dan heeft regelmatig de spreuk "we hebben een booter" door de tuin laten schallen).
We lieten knoppix doorstarten vanaf de cd tot aan de desktop (dus na de hardware initialisatie om te kijken of die goed werkte).

Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~visser17/pics/4s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~visser17/pics/5s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~visser17/pics/10s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~visser17/pics/11s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~visser17/pics/12s.jpg

Tips voor het desolderen van de elco's (om het toch een beetje PMG-achtig te houden :P)
• Zorg voor een goede bout. 25 Watt kan net maar is toch aan de weinige kant. Het mooiste zou een soldeerstation zijn omdat die zowel regelbaar is en dat de punt van de bout geaard is :)
• Doe een beetje verse tin op je bout en breng je bout naar het punt waar de elco in de PCB zit (onderkant dus ;)). Druk je bout erbij en buig de elco's zeg maar van die punt af zodat het pootje er een stukje uitkomt. Doe dit 4 keer aan beide kanten en je creëert zeg maar een trap. Na verloop van tijd schiet je elco's eruit. De 1e keren zal het lastig gaan, maar believe me na 115 elco's (nee geen tikfout :P) heb je de slag wel te pakken :P
• Het omhoog wippen moet gelijkmatig gebeuren anders blijft 1 van de pootje erin hangen of breekt af en dat krijg je er zeer moeilijk uit.
Het solderen is precies hetzelfde alleen dan andersom :)

De oogst:
43 van de 60 moederborden doen het prima. En de 44e heeft dooie ps2 poorten B)

Dank gaat uit naar Dion_b voor het mogen openen van dit topic :)

[ Voor 4% gewijzigd door Atlas op 04-05-2004 00:32 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:33

UTM

Nice Job _/-\o_
43 mobo's gefixed en dat alleen dmv van Elco's die MSI (gratis?) leverde :*) Wat gaan jullie hier nu mee doen als ik vragen mag? Verder moet ik nageven dat jullie veel geduld hebben, ik zou het niet voor elkaar krijgen al die elco's rustig te solderen :+
Wel jammer van de brakke pics

[ Voor 28% gewijzigd door UTM op 04-05-2004 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-06 22:33

Nessuno

io sono nessuno

das pas humor :P

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

Enig idee wat er mis is met de andere 16 moederborden?

Voor de rest _/-\o_

Alleen zijn de specs van de boardjes nu niet echt indrukwekkend. Wat ga je ermee doen?

Er kan bijvoorbeeld geen Thoroughbred op, dus als je ging testen met een Duron 1600, dan had je niet echt een stabiele setup gekregen (als ze uberhaupt al wilden booten)

Ook kan de FSB officieel niet op 133 dus dat gaat ook niet echt lukken, daarnaast moet er SDRAM DIMM in wat niet echt meer verkrijgbaar is (en ook traag)

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 53253 op 04-05-2004 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Mooi gedaan!

een opmerking over dat desolderen, ik heb laatst een desoldeer pompje gehaald. Ik was altijd een beetje sceptisch over de werking van zo'n ding, maar ik moet zeggen, die dingen doen het echt heel erg goed. Het is misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik wilde het toch even gemeld hebbn ;)

Hebben jullie al enig idee wat jullie met de oogst gaan doen?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113027

en die planken verkoop je nu a 30euro p/s ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Anoniem: 53253 schreef op 04 mei 2004 @ 00:35:

Voor de rest _/-\o_
Van die andere hebbe ongeveer 13 het probleem dat daar dus zitten stukjes metaal in het gat waar de elco in moet. Die elco krijg ik er dus niet in :(
Als ik een keer zin heb ga ik ngo wel es pielen :)

De andere drie hebben een vage missende elco, en een ander vaag iets waar ik niet op kan komen :P
Atgast schreef op 04 mei 2004 @ 00:35:
Mooi gedaan!

een opmerking over dat desolderen, ik heb laatst een desoldeer pompje gehaald. Ik was altijd een beetje sceptisch over de werking van zo'n ding, maar ik moet zeggen, die dingen doen het echt heel erg goed. Het is misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik wilde het toch even gemeld hebbn ;)

Soldeerpomp had ik bij me, maar was totaal niet nodig :)

[ Voor 36% gewijzigd door Atlas op 04-05-2004 00:38 ]

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Bij 44 mobo's is het probleem gevonden, je had er 60 (eigenlijk 59). Er schieten er dus nog 15 over, hebben jullie gevonden wat het probleem daarvan is, of enig idee wat het kan zijn?
Wat gaan jullie trouwens doen met die gemaakte bordjes?

offtopic:
omg ik ben weer te laat!

[ Voor 13% gewijzigd door Techlek op 04-05-2004 00:39 ]

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Atgast schreef op 04 mei 2004 @ 00:35:
Mooi gedaan!

Desoldeer pomp hadden we, maar niet nodig gehad
ritueel verbranden :+
ik ga er misschien 1 zelf gebruiken en Atlas ook (had er al een liggen die niet bij deze 60 behoorden).
De rest proberen we gewoon te verkopen of gaan we leuke systeempjes van bouwen.
Anoniem: 113027 schreef op 04 mei 2004 @ 00:37:
en die planken verkoop je nu a 30euro p/s ? :)
jup

Voor de rest _/-\o_

Alleen zijn de specs van de boardjes nu niet echt indrukwekkend. Wat ga je ermee doen?
zoals Atlas al zou, dode PS.2 poorten op 1 plank.
1 weigerde direct (FF @ debuger)
1 kwam rook uit (en zoals je weet, electronica werkt op rook, als het eruit is werkt het niet meer).
2 hadden dode elcos die we niet konden vervangen
de rest had dermate brakke elcos dat ze er niet fatsoenlijk uit te krijgen waren. Deze stapel (11 gaan we nog mee kijken of ze alsnog gefixed kunnen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

hoop duron zoeken alles aan elkaar bouwen en het goedkoopste computer cluster maken dat er bestaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Voor de rest _/-\o_

Er kan bijvoorbeeld geen Thoroughbred op, dus als je ging testen met een Duron 1600, dan had je niet echt een stabiele setup gekregen (als ze uberhaupt al wilden booten)

Ook kan de FSB officieel niet op 133 dus dat gaat ook niet echt lukken, daarnaast moet er SDRAM DIMM in wat niet echt meer verkrijgbaar is (en ook traag)
Met duron 1600s werken ze anders perfect, heb er hier nu een draaien en ding draait echt super stabiel en snel.
Zal nog eens met een palomino gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:23
Gaaf idee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Sterker nog: Gave uitwerking ;) :P :+ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:14

Arjan A

Cenosillicafoob

Strakke actie :)
Vanwaar de naam Florida?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 20:54

snooze

kinda busy atm.

nice job ga mijn 6330 ook maar eens aan de pijnbank leggen :)

weet iemand nog een leuke signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Atlas schreef op 04 mei 2004 @ 00:57:
[...]

Sterker nog: Gave uitwerking ;) :P :+ :Y)
Ja idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die gast zal wel balen dat ie allemaal in principe werkende borden heeft weggegeven :D
Wel erg leuk projectje verders! :)

(Ken zelf iemand met een mobo + brakke elco's dus kan topic best wel van pas komen :+ )

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Arjan A schreef op 04 mei 2004 @ 00:58:
Strakke actie :)
Vanwaar de naam Florida?
Ik heb een tijdje terug bij een grote OEM gewerkt waar deze planken ook werden gebruikt. Omdat er van die systemen zo gigantisch veel verkocht werden kwamen we deze bakkies regelmatig tegen.
Deze OEM geeft iedere plank een naam, en de MS6340 werd de Florida genoemd. Toen ik deze borden tegenkwam riep ik gelijk heel vrolijk "woah, Floridaatjes".
Omdat we dit toch een naam hebben moeten geven hebben we het Project Florida: Codename 6340 genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-07 21:46
Is niet nou niet een beetje overkill?

Leuk als je af en toe een systeem in elkaar gaat prutsen, maar ik neem aan dat je er niet 43 gaat bouwen 8)7.

Erg jammer dat het een SDram bordje is.

Verder mega actie maar ik zou er nooit aan beginnen :P.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

iets schreef op 04 mei 2004 @ 01:12:
Is niet nou niet een beetje overkill?

Leuk als je af en toe een systeem in elkaar gaat prutsen, maar ik neem aan dat je er niet 43 gaat bouwen 8)7.

Erg jammer dat het een SDram bordje is.

Verder mega actie maar ik zou er nooit aan beginnen :P.
overkill, ach, valt wel mee.
Ik denk ook echt niet dat ik er 43 zelf ga houden, zie wel wat ik verder met al die planken gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Hahaha, super gedaan!

Nu nog ergens een partijtje socket A CPU's met kromme pennen o.i.d. scoren (als het maar goedkoop is) geheugen ergens per kilo kopen en jullie zijn hard op weg een wereldcluster te bouwen! (of is dat niet de bedoeling?) 8)

Succes ermee i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

We zouden er een clustertje van kunnen bouwen, maar denk niet dat ik daar echt heel veel zin in heb en Atlas ook niet. Te weinig plaats en te weinig geld om het allemaal te realiseren. Daarbij komt ook nog eens dat ik niet zou weten wat iker mee moet doen (leuk een cluster van 40pcs... maar wat kunnen ze gaan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Terw_Dan schreef op 04 mei 2004 @ 01:08:
[...]

Ik heb een tijdje terug bij een grote OEM gewerkt waar deze planken ook werden gebruikt. Omdat er van die systemen zo gigantisch veel verkocht werden kwamen we deze bakkies regelmatig tegen.
Deze OEM geeft iedere plank een naam, en de MS6340 werd de Florida genoemd. Toen ik deze borden tegenkwam riep ik gelijk heel vrolijk "woah, Floridaatjes".
Omdat we dit toch een naam hebben moeten geven hebben we het Project Florida: Codename 6340 genoemd.
Grote OEM met de naam Packard Bell dus, kheb laatst zelf nog zo'n mobo vervangen voor mijn zusje. Eens kijken of ik dat plankje nog heb liggen :+

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Strakke actie!
Succes met de verkoop :) Heb je toch weer een leuk zakcentje verdient op de 'vrije' zondagmiddag :P (samen met Terw_Dan dan... :? dan? :+)

[ Voor 5% gewijzigd door MetalRush op 04-05-2004 01:29 ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 04 mei 2004 @ 00:42:
[...]
De rest proberen we gewoon te verkopen of gaan we leuke systeempjes van bouwen.
Hoe wil je 45 mobo's zonder verpakking ed die beschadigd zijn gaan verkopen?
Ik weet niet hoeveel interesse er voor is, zeker omdat je dus geen garantei hebt dat ze stabiel zijn.

hier dus wel, voor 1 bordje, mail ff met info, als je wilt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4417

Groots werk, jongens! Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif

Een suggestie voor die moederborden: een goed doel, wellicht? Scholen, ontwikkelingslanden? Of staan die niet zo te springen om onderdelen en hebben ze liever complete systemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
meestal hebben die idd liever hele computers. onderandere omdat vaak de skills en zeker de tijd missen om die dingen in elkaar te zetten.

p.s. umm ken ik er ook een score? 'keb nog een werkloze duron 750 liggen, unlocked, die best hard kan. en nog een stapeltje sd-ram modules (wel pc-100... maarja)

[ Voor 7% gewijzigd door Countess op 04-05-2004 02:09 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sidenote: laat dit topic niet uitlopen in een V&A topic. Eenieder die wel een of meer van deze mobo's zou willen hebben, stuurt maar een mailtje richting Atlas of Terw_Dan :)

Jongens, jullie brachten mij al vroeg op de hoogte van dit projectje, ik kwam er niet meer bij :+ Maar het resultaat is fantastisch. De kapotte exemplaren gaan zeker het mobomuurtje van Danny bevolken? :P

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 04-05-2004 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die dode mobos gaan idd richting mijn muur, hoewel dat er maar 1 is op dit moment. de rest valt nog onder de catagorie fixable, moeten we nog eens mee kijken wat daarmee gebeurd.

Voor de mensen die afvragen of we kunnen garanderen dat ze stabiel zijn. Ja, dat is niet zo moeilijk, dingen zijn uitgebreid getest en alles werkt dus. gezien de hoeveelheid die hier ligt is het ook geen probleem mocht er 1 tussen zitten die echt niet wil, kunnen we altijd nog een andere voor in de plaats doen :)

enne BalusC, je wist toch wel dat wij behoorlijk 8)7 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37
Terw_Dan schreef op 04 mei 2004 @ 10:31:

enne BalusC, je wist toch wel dat wij behoorlijk 8)7 zijn
Wie wist dat niet 8)7

Maar sweet dat 't er toch nog zoveel zijn die 't doen :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:35

LopeZ

Too much is never enough

Geweldig _/-\o_ 8)7 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:58

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nu nog goedkope geheugen en duron's vinden en je kan voor een zacht prijsje wegdoen aan scholen, minima,...

Ik heb zelf een Abit KT7-raid, Abit BH6 en Lex-bordje hersteld door elco's te vervangen. Wel extra dikke elco's (lees: hogere spanning) van de elektronica-winkel, zodat ze niet meer kapot gaan.

[ Voor 56% gewijzigd door rapture op 04-05-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De niet te repareren MB's zou ik aan elkaar lijmen. Zeker weten dat Bart Banaan er stinkend jaloers op is. :)

[are you beeing served mode]
... Nice job.... you've both done very well

... Thank you Mr. Grace

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:55
::modbreak::
Lezen is ook een vak hé .. Géén V&A in dit topic, zoals ik al eerder heb gemeld.

[ Voor 87% gewijzigd door BalusC op 04-05-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

cpu, memory, netwerk en een floppydrive in een ikea stelling, en je hebt een leuke DPC koetjes stal van 40 machientjes. Kan je leuk mee scoren. }:O

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 15:21

Khaine

Python liefhebber

afterburn schreef op 04 mei 2004 @ 12:18:
cpu, memory, netwerk en een floppydrive in een ikea stelling, en je hebt een leuke DPC koetjes stal van 40 machientjes. Kan je leuk mee scoren. }:O
Hoor ik daar het zinnetje "prive-server-ruimte" vallen ? :P

Ontopic :
Verschrikkelijk kick project . Eigenlijk vind ik het casemodding want jullie zijn aan de slag geweest met het manipuleren van hardware :D .

Die gozer moet idd flink balen aangezien er zoooo veel goede mobo's nog tussen zaten !!

Ik heb trouwens nog steeds niets gezien bij Vraag&Aanbod. Ik zou er best 1 willen voor een lief prijsje :D.

P.S. : Zoveel mobo's over hebben vraagt om een mega-mod ... :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:02
Tjah, goedkope oplossing :), zeer leuk project :P. Misschien ka nje wel je eigen super-computer bouwen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

afterburn schreef op 04 mei 2004 @ 12:18:
een cluster bouwen van 40 machines zou idd errug gaaf zijn. maar het ontbreekt ons aan de ruimte. Het ging ons meer om de kick om te kijken of die planken nog gingen werken of niet. De bedoeling was om ze eigenlijk tegen de muur te timmeren :P. maar nu ze werken is dat niet nodig (zeker niet als MSI al die elcos gratis toestuurt).
Er zijn er alleen behoorlijk veel die werken. Dus verkopen we er maar een flink aantal (heb al genoeg pcs hier staan, heb er nu 1 in gebruik als divxbakkie :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

weinig verstand van PMG en al helemaal niet van elco's 8)7.

maar als ik het zo lees.. kappotte mobo's weer fixen is inderdaad geweldig d:)b.

Misschien een super pc bouwen! B)

maar jullie gaan dus een helft op de muur plakken , en de helft verkopen :?
succes ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

outerspace schreef op 04 mei 2004 @ 13:24:
weinig verstand van PMG en al helemaal niet van elco's 8)7.

maar als ik het zo lees.. kappotte mobo's weer fixen is inderdaad geweldig d:)b.

Misschien een super pc bouwen! B)

maar jullie gaan dus een helft op de muur plakken , en de helft verkopen :?
succes ;)
De gare mobos komen tegen de muur (bij de rest van de dooie dingen die er al hangen).

Zoals ik al vermelde heb ik er nu zelf eentje in gebruik, wil er misschien nog eentje als mp3bak in mijn auto bouwen en de rest wordt idd verkocht of misschien dat we ze gaan ruilen of wat dan ook. We hebben er op zich genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 22:58
Heheh, wie is er hier GTA:VC verslaafd? :+

Op zich zou je er inderdaad me nóg meer bij elkaar geraapte rotzooi wel een aardig cluster van kunnen bouwen, alleen is het ene hele hoop mensen tegengevallen hoeveel stroom die dingen per jaar verbruiken :Y)
Maar als ik jullie was zou ik eens kijken of je niet een leuk ruilhandeltje kan opzetten: 3 van deze tegen één Athlon64 bord oid :P

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

cryforhelp schreef op 04 mei 2004 @ 14:20:
Heheh, wie is er hier GTA:VC verslaafd? :+
Wij allebei. vandaar dit logo (en moest toch wat photoshop opdrachten maken voor school :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ik heb ff wat meer info over deze moederborden gezocht:

Het gaat om [url=tp://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=101]dit[/url] bord.
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6340.jpg

Features:
• Support Socket A for AMD® Athlon™/Duron™ Processors
• Supports 600MHz ~ 1GHz
Note: Only PCB Ver3.X can support Palomino Processors
* ANdrode vraagt zich af hoe die Duron 1600 dan werkte
• Optional creative AC97 audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ANdrode schreef op 04 mei 2004 @ 16:49:
Ik heb ff wat meer info over deze moederborden gezocht:

Het gaat om [url=tp://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=101]dit[/url] bord.
[afbeelding]

Features:
• Support Socket A for AMD® Athlon™/Duron™ Processors
• Supports 600MHz ~ 1GHz
Note: Only PCB Ver3.X can support Palomino Processors
* ANdrode vraagt zich af hoe die Duron 1600 dan werkte
• Optional creative AC97 audio
De beperkingen tov Palomino's zijn tweeledig:

- stroomtoevoer, 3.0 heeft een zwaardere VRM
- 133MHz FSB. De Rev.1.0 heeft een KT133, de 3.0 een KT133A (of KM133, maar dat is een ander verhaal ;) )

Een Applebred verbruikt beduidend minder stroom dan een Palomino, dus dat is geen probleem, of hij op 100 of 133MHz draait moeten de twee heren nog melden, maar hoe weet je dat er hier geen Rev.3.0 bordjes tussenzitten? :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heel leuk. Hoe vind je nou een partij van die kapotte borden? marktplaats ofzo? 'op het internet' vind ik een beetje onduidelijk. en dan kan ik zelf ook gaan kijken >:)

Mijn 'grootste' vangst was ooit een kapotte 486 waar ik zo'n e.40,- aan cache/vid. mem uit haalde.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 06:46

MadMan

What the....

Terw_Dan, je hebt een typo in je sig:
Project Florida was gewedig

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
dion_b schreef op 04 mei 2004 @ 17:46:
[...]
- 133MHz FSB. De Rev.1.0 heeft een KT133, de 3.0 een KT133A (of KM133, maar dat is een ander verhaal ;) )
Als de Duron 1600 draait, heeft hij een 133 Mhz FSB mogelijkheid, of een andere multiplier gekozen voor de CPU. veel makkt het niet uit, in beide gevallen zouden de borden veel meer toepasmogelijkheden hebben.
Een Applebred verbruikt beduidend minder stroom dan een Palomino, dus dat is geen probleem, of hij op 100 of 133MHz draait moeten de twee heren nog melden, maar hoe weet je dat er hier geen Rev.3.0 bordjes tussenzitten? :z
volgens mij is deze beperking óf fsb, of voltage & amperage limited..
Een snelle 2100+ palomino pakt 41,1A, wat net iets minder is als een 1400 thunderbird.
Een 1800 Mhz Applebred pakt 38A, wat dus minder is, maar, op 1.5 volt. Dit kan een probleem zijn. (Stroom is dus bijna gelijk, spanning is lager. En die lagere spanning moet maar net in de specs van de VRM liggen)

overzichtje CPU's:
Processor:FSB:Voltage:AmperageWattage:
Athlon 1400 Thunderbird100 Mhz1,75V42A72,0W
Athlon 1400 Thunderbird133 Mhz1,75V42A72,0W
Athlon XP2100+ Palomino133 Mhz1,75V41,1A72,0W
Duron 1600 Applebred133 Mhz1,50V38,0A57W
Duron 1800 Applebred133 Mhz1,50V38A57,0W

* ANdrode merkt een foutje op in de BalusC tabel: zelfde wattage op 1600 en 1800 mhz?..
Kan het ook zo snel ff niet vinden in datasheet.

DionB is een oude hardware know-all _/-\o_, wilde het toch ff zeggen nadat ik dat p1 topicje las

[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 04-05-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:04
Als je die mobo's voor 10euro p.stuk kan versturen bij laupro.nl ben je ze zo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

meerendeel is rev:1.
Geloof dat er ook nog wat rev3s liggen, maar die zijn dus dood :P
Duron applebreds werken iig wel, maar op een max van 112FSB (tenminste, op de plank die ik nu hier heb draaien).

palominos ga ik eens testen. Ik ben namelijk niet helemaal zeker van die cpu supportlist van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 15:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

Terw_Dan schreef op 04 mei 2004 @ 15:23:
[...]

Wij allebei. vandaar dit logo (en moest toch wat photoshop opdrachten maken voor school :P)
Zeker voor MOV? :P * Not Pingu zwaait naar een CS- en oud-klasgenoot :)

Ontopic: dit is zeker een leuk project :) dit soort mobotjes zijn denk ik ideaal voor zowel thuis- als kantoor- als media PC's, en in personal servertjes :D ik zou zeggen, bouw je eigen console ala XBox :P

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105626

overzichtje CPU's:
Processor:FSB:Voltage:AmperageWattage:
Athlon 1400 Thunderbird100 Mhz1,75V42A72,0W
Athlon 1400 Thunderbird133 Mhz1,75V42A72,0W
Athlon XP2100+ Palomino133 Mhz1,75V41,1A72,0W
Duron 1600 Applebred133 Mhz1,50V38,0A57W
Duron 1800 Applebred133 Mhz1,50V38A57,0W

* ANdrode merkt een foutje op in de BalusC tabel: zelfde wattage op 1600 en 1800 mhz?..

DionB is een oude hardware know-all _/-\o_, wilde het toch ff zeggen nadat ik dat p1 topicje las
Kleine correctie:
Het is niet Voltage, maar SPANNING
en geen Amperage maar STROOM
en geen Wattage maar VERMOGEN

Just noticing... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
:) Ha ha ha ze staan echt op marktplaats voor 35,00 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Anoniem: 105626 schreef op 05 mei 2004 @ 12:14:
[...]
Kleine correctie:
Het is niet Voltage, maar SPANNING
en geen Amperage maar STROOM
en geen Wattage maar VERMOGEN

Just noticing... :*)
offtopic:
.. en dan komt er idd altijd iemand langs om te miereneuken.
Als je het met grootheden ipv eenheden opschrijft, is het imho voor de gemiddelde lezer minder duidelijk, daarom dit.

(en als je op tentamens het zo opschrijft, heb je inderdaad een paar mooie strepen erdoorheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

hebben ze onboard geluid?
Ze hebben de perfecte afmeting voor m'n casemod B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ANdrode schreef op 04 mei 2004 @ 18:55:
Het gaat hier om de maximum waarden (op het header van de tabel staat dan ook "elec (max)"). Dit heb ik dus uit AMD's datasheet gehaald. Op diezelfde webpage staan ook links naar desbetreffende datasheets B)

AMD Duron Model 8 Processor Data Sheet » pagina 21

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 05-05-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105626

ANdrode schreef op 05 mei 2004 @ 12:47:
[...]

offtopic:
.. en dan komt er idd altijd iemand langs om te miereneuken.
Als je het met grootheden ipv eenheden opschrijft, is het imho voor de gemiddelde lezer minder duidelijk, daarom dit.

(en als je op tentamens het zo opschrijft, heb je inderdaad een paar mooie strepen erdoorheen)
offtopic:
als men dan ook goed leest dan ziet men ook dat er staat: "just noticing..." Maar nee, we willen wel technisch praten, maar uitdrukkingen gebruiken die NIET EENS BESTAAN... En als we het in grootheden opschrijven dan gebruikt men altijd nog: Volt, Ampére en Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 83328 schreef op 05 mei 2004 @ 12:58:
hebben ze onboard geluid?
Ze hebben de perfecte afmeting voor m'n casemod B)
Dat hebben ze. En het klinkt behoorlijk goed moet ik zeggen, over het geluid dat mijn divxbak produceert ben ik heel erg te spreken :)

Palominos werken overigens wel, helaas maar op een FSB van 100 :(
Eens kijken of daar niet wat op te bedenken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 15:21

Khaine

Python liefhebber

Terw_Dan schreef op 05 mei 2004 @ 13:31:
[...]

Dat hebben ze. En het klinkt behoorlijk goed moet ik zeggen, over het geluid dat mijn divxbak produceert ben ik heel erg te spreken :)

Palominos werken overigens wel, helaas maar op een FSB van 100 :(
Eens kijken of daar niet wat op te bedenken is.
Ga je ze uberhaupt in de verkoop doen of komen ze aan de muur ?

Wellicht kun je er een leuk project mee maken met andere tweakers ?

Ik zou wel wat weten . Iedere tweaker die mee wil doen aan de wedstrijd dit moederbord laten aanschaffen . Dan iedere tweaker dezelfde processor / ram . En dan ... klokken maar !!! Wie het verst komt (hoe dan ook , waterkoeling , diepvrieskisten) wins :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Khaine666 schreef op 05 mei 2004 @ 14:01:
[...]

Ga je ze uberhaupt in de verkoop doen of komen ze aan de muur ?

Wellicht kun je er een leuk project mee maken met andere tweakers ?

Ik zou wel wat weten . Iedere tweaker die mee wil doen aan de wedstrijd dit moederbord laten aanschaffen . Dan iedere tweaker dezelfde processor / ram . En dan ... klokken maar !!! Wie het verst komt (hoe dan ook , waterkoeling , diepvrieskisten) wins :)
Er gaan er wel een flink aantal verkocht worden, de rest gaat tegen de muur of wordt voor eigen gebruik voor mij of Atlas. Maar goed, voor 40 moederborden hebben we niet direct een doel.
ik heb ze gekocht tijd terug om te kijken of ik er wat leuks mee kon doen ter decoratie.
Omdat het allemaal dode elcos bleken te zijn en MSI ze grais verstuurd hebben we besloten aan dit project te beginnen. Gevolg is dus te lezen in dit topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 03-07 16:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, ik snap het niet hoor, je hebt toch pas 1 muur vol? Dan vul je de 2e dus met alle werkende borden, en zorg je gewoon voor veel ATX verleng kabeltjes. Nog even zien waar de 40 voedingen het beste passen (zonder zonder zonder airflow te zitten), en zie daar, de muurcluster
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 02-07 06:25

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Kippenijzer schreef op 06 mei 2004 @ 14:34:
Tja, ik snap het niet hoor, je hebt toch pas 1 muur vol? Dan vul je de 2e dus met alle werkende borden, en zorg je gewoon voor veel ATX verleng kabeltjes. Nog even zien waar de 40 voedingen het beste passen (zonder zonder zonder airflow te zitten), en zie daar, de muurcluster
Een wat anders dan een crunchende deur :+

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mijn broertje is zo aardig geweest om zijn cpu uit te lenen voor mijn pijnbank :P
ook al beweert MSI in hun cpu support list dat het niet zou werken, duron morgans werken perfect op dit plankje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-07 21:44
Misschien een domme vraag, maar wat is de allersterkste/snelste processor dat je op die plankjes kan doen? (ik bedoel wat kan, niet wat officieel kan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Roflmao schreef op 06 mei 2004 @ 21:16:
Misschien een domme vraag, maar wat is de allersterkste/snelste processor dat je op die plankjes kan doen? (ik bedoel wat kan, niet wat officieel kan...)
duron 1300 moet sowieso gaan werken, verder zou je verder kunnen gaan met een applebred, maar dan moet je er rekening mee houden dat hij maar 75% van de snelheid pakt (100bus ipv 133).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Terw_Dan schreef op 06 mei 2004 @ 21:21:
[...]

duron 1300 moet sowieso gaan werken, verder zou je verder kunnen gaan met een applebred, maar dan moet je er rekening mee houden dat hij maar 75% van de snelheid pakt (100bus ipv 133).
Ben niet zo op de hoogte van die corenamen enz. maar stel je pakt de snelste applebred... Op hoeveel mhz zou die mobo kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90931

Roflmao schreef op 06 mei 2004 @ 22:28:
[...]

Ben niet zo op de hoogte van die corenamen enz. maar stel je pakt de snelste applebred... Op hoeveel mhz zou die mobo kunnen draaien?
Die snelste Duron Applebred is 1800MHz, @133MHz fsb.. Zoals er al werd gezegd, je moet ervan uitgaan dat ie 100MHz fsb neemt. 0.75*1800=1350MHz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Roflmao schreef op 06 mei 2004 @ 22:28:
[...]

voor de benamingen van de cpus http://balusc.xs4all.nl

verder zou je een duron 1800 kunnen pakken, heeft een mp van 13.5.
Dan krijg je 13.5x100 en kom je dus op een 1350mhz
je kunt van die durons vaak de mp nog wat omhoog zetten als ze gemod worden, met een kleine verhoging van de vcore zou je zo'n ding wel op de 1500 moeten krijgen.

interessanter zal het zijn om gewoon een duron 1300 te pakken met een morgan core (gezien die 50mhz niet veel uit zal maken).
tenzij je de cache unlocked krijgt op zo'n applebred, dan zou het zeer interessant zijn :D

fsb kan overigens tot de 112, dus kom je met een duron 1800 op 13.5*112 = 1512mhz. Bordje dat ik zelf gebruik doet niet moeilijk om wat hoger geclocked te worden :)

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 06-05-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Terw_Dan schreef op 06 mei 2004 @ 22:39:
[...]

je kunt van die durons vaak de mp nog wat omhoog zetten als ze gemod worden, met een kleine verhoging van de vcore zou je zo'n ding wel op de 1500 moeten krijgen.

interessanter zal het zijn om gewoon een duron 1300 te pakken met een morgan core (gezien die 50mhz niet veel uit zal maken).
tenzij je de cache unlocked krijgt op zo'n applebred, dan zou het zeer interessant zijn :D

fsb kan overigens tot de 112, dus kom je met een duron 1800 op 13.5*112 = 1512mhz. Bordje dat ik zelf gebruik doet niet moeilijk om wat hoger geclocked te worden :)
1500 mhz is snel genoeg idd, en helemaal als je die cache kan unlocken... (ben op de hoogte dat bepaalde AMD duron procs verkocht worden met de helft van de cache uitgeschakelt...)

Zou errug leuk zijn als je een cluster ofzo zou bouwen, maar helaas zie ik dat jullie dat niet willen doen...

[ Voor 6% gewijzigd door Roflmao op 06-05-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Kippenijzer schreef op 06 mei 2004 @ 14:34:
Weereens wat anders dan een gewone radiator B)

Maar, very nice, t is dat ik geen nieuw bordje nodig heb, anders was je er een kwijt(zon werkende dan he :p)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Roflmao schreef op 06 mei 2004 @ 22:44:
[...]

1500 mhz is snel genoeg idd, en helemaal als je die cache kan unlocken... (ben op de hoogte dat bepaalde AMD duron procs verkocht worden met de helft van de cache uitgeschakelt...)

Zou errug leuk zijn als je een cluster ofzo zou bouwen, maar helaas zie ik dat jullie dat niet willen doen...
Tja, willen is het probleem niet.
Maar plaats en tijd hebben is het grootste bezwaar. 40 systemen nemen behoorlijkw at plaats in en ook de stroom gaat een probleem worden, ik denk dat de stoppenkast het hier gaat begeven als er nog veel meer aangehangen wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terw_Dan schreef op 06 mei 2004 @ 22:39:
[...]

LOL, waarom zou je de vcore moeten verhogen als je een Duron 1800 (die dus normaal op 1800 mhz loopt) op 1500 mhz wil laten lopen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 53253 schreef op 07 mei 2004 @ 03:37:
[...]

LOL, waarom zou je de vcore moeten verhogen als je een Duron 1800 (die dus normaal op 1800 mhz loopt) op 1500 mhz wil laten lopen? 8)7
Omdat hij anders niet altijd stabiel wil lopen. Tenminste, dat is mijn ervaring hier, zodra de MP wat hoger stond werd hij instabiel, ook op een lagere bus. Vond het ook al vreemd moet ik je eerlijk zeggen.
Kan zijn dat het gewoon pech is in mijn geval natuurlijk. Vaak is het toch gewoon probeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
[quote]Terw_Dan schreef op 04 mei 2004 @ 00:42:
[...]

[...]

jup

[...]

quote]

Waarom maak je er geen ''super-computer van, laat je hem een koetje runnen,
komt DPC nog hoger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
fooker schreef op 07 mei 2004 @ 15:36:

Betaal jij de stroomrekening?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

fooker schreef op 07 mei 2004 @ 15:36:

Alleen een nadeel dat ik het hele DPC gebeuren totaal niet interessant vind :P

[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 08-05-2004 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terw_Dan schreef op 07 mei 2004 @ 12:04:
[...]

Omdat hij anders niet altijd stabiel wil lopen. Tenminste, dat is mijn ervaring hier, zodra de MP wat hoger stond werd hij instabiel, ook op een lagere bus. Vond het ook al vreemd moet ik je eerlijk zeggen.
Kan zijn dat het gewoon pech is in mijn geval natuurlijk. Vaak is het toch gewoon probeen.
Apart, mijn ervaring met die dingen is dat ze op het default voltages zo ongeveer alles onder de 2300 mhz slikken met standaard luchtkoeling, pas als de FSB over de 200 heen gaat beginnen ze het zwaar te krijgen.

Ik denk dat je probleem eerder ligt bij de mod die je uitvoert om de MP te veranderen, of zoals je zegt een rotte CPU. Want in principe zou je het voltage zelfs nog moeten kunnen verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29173

Als je nu nog een lading oude athlons drbij kon verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 29173 schreef op 10 mei 2004 @ 21:32:
Als je nu nog een lading oude athlons drbij kon verkopen...
Atlas' soldeerbout is te groot om de printbaantjes op doorgefikte cpus te repareren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29173

Terw_Dan schreef op 10 mei 2004 @ 21:34:
[...]

Atlas' soldeerbout is te groot om de printbaantjes op doorgefikte cpus te repareren :(
AMD Fab 36 overkopen als ze klaar zijn met bouwen van de winst van het avontuur :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

zouden jullie ook nog het linkje van de website van msi kunnen vermelden in de startpost dan kunnen geintreseerden en gewoon mensen die de exacte psecs willen weten van die bordjes ff op de site msi kijken heb net zelf lopen zoeken op de site msi maar der staan een stuk of wat k7t borden

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uit de startpost:
Twee maanden geleden kwamen wij (Terw_dan en ik) op Internet een partij MS 6340 tegen. Ook wel bekend als de MSI K7T-M.
Lijkt me duidelijk :? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20784

Ik wil misschien wel 2 van die bordjes hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89946

Wel goed van MSI dat ze die onderdelen gratis versturen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anoniem: 20784 schreef op 18 mei 2004 @ 08:51:
Ik wil misschien wel 2 van die bordjes hebben :)
Lees je het topic überhaupt wel door :? :/
Of moet ik modbreaks voortaan in font-size:100px color:magenta en marquee plaatsen? 8)7
BalusC schreef op 04 mei 2004 @ 06:55:
Sidenote: laat dit topic niet uitlopen in een V&A topic. Eenieder die wel een of meer van deze mobo's zou willen hebben, stuurt maar een mailtje richting Atlas of Terw_Dan :)
GH45T schreef op 04 mei 2004 @ 12:09:
::modbreak::
Lezen is ook een vak hé .. Géén V&A in dit topic, zoals ik al eerder heb gemeld.

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 18-05-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20784

BalusC schreef op 18 mei 2004 @ 09:58:
[...]
Of moet ik modbreaks voortaan in font-size:100px color:magenta en marquee plaatsen? 8)7
[...]

[...]
Sorry, ik had niet het hele topic gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:48

Ankh

|true

BalusC schreef op 18 mei 2004 @ 09:58:
[...]
[...]

[...]
[offtopic]zet het in de startpost, misschien lezen ze het dan wel:)[offtopic]

geweldig idee eigenlijk :) hoe bedenk je het :D zelf heb ik wel eens een oud p2 moederboard gerepareerd. Maar als je dit dan leest wow, hulde :) _/-\o_

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60438

Van het weekend ook geprobeerd mijn bordje te repareren (ook gratis bij MSI vandaan). Helaas niet gelukt. Was 1 elco kapot, maar denk dat door de spanningsschomelingen dat er nog iets kapot is. Kan dus CPU zijn, maar die kan ik helaas nergens meer testen......

ben nu in afwachting van nieuw systeempie. Dan maar even over naar de Athlon 64 met alles drop-en-dran.

iig met veel plezier topic (laten) (ge)lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 10:08
Jammer, toch leuk dat je het hebt geprobeerd, het is mij succesvol gelukt dus ik heb er weer een mobo bij (ondertussen een compleet server systeempje geworden)

Heb je wel even de elco's doorgemeten voordat je ze hebt gesoldeerd, en eventueel de oude ook even doormeten, dan weet je gelijk of het idd de elco's waren die niet meer werkte.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60438

sPENKMAN schreef op 01 september 2004 @ 17:39:
Jammer, toch leuk dat je het hebt geprobeerd, het is mij succesvol gelukt dus ik heb er weer een mobo bij (ondertussen een compleet server systeempje geworden)

Heb je wel even de elco's doorgemeten voordat je ze hebt gesoldeerd, en eventueel de oude ook even doormeten, dan weet je gelijk of het idd de elco's waren die niet meer werkte.
dat weet ik niet zeker (van doormeten).
collega heeft 't gedaan.

wat ik wel weet. De nieuwe elco zit er goed op.
de oude was echt wel kapot. (bol, en bruine smurrie eruit)
Rest ziet er op het oog goed uit.

edit:
helaas te weinig tijd om ff voor te gaan zitten

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 60438 op 01-09-2004 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Anoniem: 60438 schreef op 01 september 2004 @ 17:34:
Van het weekend ook geprobeerd mijn bordje te repareren (ook gratis bij MSI vandaan). Helaas niet gelukt. Was 1 elco kapot, maar denk dat door de spanningsschomelingen dat er nog iets kapot is. Kan dus CPU zijn, maar die kan ik helaas nergens meer testen......

ben nu in afwachting van nieuw systeempie. Dan maar even over naar de Athlon 64 met alles drop-en-dran.

iig met veel plezier topic (laten) (ge)lezen
Neem het zeker voor het onzekere en vervang alle elco's van dezelfde soort in ehtzelfde gebied in 1 keer. Waarschijnlijk zijn er meerdere kapot :)

Pagina: 1