20 secs filmpje posten met (C), mag dat nou wel of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45

sus

is druk :+

Topicstarter
In de HK loopt een topic over de welbekende "Professor Poopsnagle". Juist, niemand die het kent, totdat hij het topic leest:

[rml][ Pics] Professor Poopsnaggle[/rml]

Nu heb ik, na lang zoeken, een stukje film gevonden van deze serie. Het gaat om ongeveer 20 seconden, en het is de aantiteling van het programma. Er komt duidelijk in beeld ook te staan wie het gemaakt heeft enzo.

Mag dit gepost worden in dit topic, ja of nee. Ik ben me ervan bewust dat er (C) op zit, maar aan de andere kant: het zijn maar 20 secs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Volgens mij mag dat gewoon zolang het niet integraal wordt uitgezeonden (idd bijvoorbeeld 10 a 20 sec) en het als sample wordt gebruikt. Als je twijfelt kun je ook altijd aan de rechthebbende vragen of hij/zij er problemen mee heeft. Heeft die persoon er problemen mee dan kunnen ze je volgens mij hooguit vragen om het materiaal niet op die manier te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Bij muziek mag je een fragment van 30 seconde posten, of het hele liedje in dusdanig slechte kwaliteit dat je er niet zo veel aan hebt. Ik denk dat hetzelfde wel zo ongeveer zal gelden voor filmpjes. En je ziet wel vaker filmpjes langskomen uit programma's en die duren meestal wel langer dan 30 seconde en daar hoor je ook niemand over ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Zolang je geen copyrightschending doet (dwz hele afleveringen van Friends posten) is er in principe geen probleem lijkt me. Maar ik ben ook maar een LA-doktertje en geen HK-monster ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45

sus

is druk :+

Topicstarter
curry684 schreef op 06 mei 2004 @ 15:04:
Zolang je geen copyrightschending doet (dwz hele afleveringen van Friends posten) is er in principe geen probleem lijkt me. Maar ik ben ook maar een LA-doktertje en geen HK-monster ;)
Ik neem aan dat deze policiy voor heel GoT geld, en niet alleen voor de HK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
SuspiciouS schreef op 06 mei 2004 @ 15:10:
[...]

Ik neem aan dat deze policiy voor heel GoT geld, en niet alleen voor de HK ;)
Denk niet dat hij in P&W dagelijks filmfragmenten tegenkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat fragmenten tot 30 seconden stiekem getolereerd worden. Dat kan ik in ieder geval opvissen uit wat topics in de crewfora. Echter kan ik hierbij gemakkelijk wat over het hoofd hebben gezien.

Zie dit dus niet als een vrijbrief om dat filmpje te posten, ik kijk nog even verder. :)

Edit: Wat ik kan vinden is toch dat we het niet toestaan. In geen enkele vorm, dus ook niet in een mindere kwaliteit. Echter is het volledige verbieden daarvan niet te doen en gedogen we miniscule fragmenten.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

sdomburg schreef op 06 mei 2004 @ 20:42:
[...]

Denk niet dat hij in P&W dagelijks filmfragmenten tegenkomt :P
offtopic:
er heeft ooit iemand ter demonstratie van een bug een filmpje gepost van hoe z'n applicatie fout liep omdat ie geen code of exes wilde posten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 20:56:
Ik geloof dat fragmenten tot 30 seconden stiekem getolereerd worden. Dat kan ik in ieder geval opvissen uit wat topics in de crewfora. Echter kan ik hierbij gemakkelijk wat over het hoofd hebben gezien.

Zie dit dus niet als een vrijbrief om dat filmpje te posten, ik kijk nog even verder. :)

Edit: Wat ik kan vinden is toch dat we het niet toestaan. In geen enkele vorm, dus ook niet in een mindere kwaliteit. Echter is het volledige verbieden daarvan niet te doen en gedogen we miniscule fragmenten.
Misschien kun je (of ander rood) het nog duidelijker uitsplitsen, nl.
- beperkt fragment
- beperkte kwaliteit.

De eerste vorm is namelijk expliciet toegestaan, de tweede is juridisch veel onduidelijker. Ik kan me voorstellen dat er geen behoefte is aan juridische haarkloverij, en dat je daarom alleen toelaat wat wettelijk expliciet is toegestaan.

PS> een screenshot/frame capture is natuurlijk ook een fragment van 1/25 seconde. ;)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant topic en nu ik het toch zo lees wil ik vragen of deze faq bijv. bijgewerkt kan worden aan de hand van mijn volgende vragen Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

1. hoeveel sec. bewegend beeld materiaal? ervanuit gaand dat men dus niet 10 x 30 sec. bijv. apart post :+

2. image caps van tv, bijvoorbeeld van het nieuws bij een ramp of formule 1?

3. geluid ook graag, hoeveel sec. mag je hiervan een sample posten?

Deze vragen mis ik in de faq, althans ik kan ze niet specifiek vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mjah ik geloof dat dit een van de dingen is die we graag aan gezond verstand willen overlaten. Als je een filmpje van 2.5 minuut hebt over de ganzen die in je tuin rondscharrelen kan dat gewoon, dus een lengte-restrictie kan niet. Nieuwsitems reproduceren is geen probleem, want die zijn publiek bedoeld en niet met copyright de wereld in geslingerd. Voor geluid geldt ook dat je rustig een funny MP3 van 5 minuten Ruud de Wild oid mag posten, maar niet de 192kbit versie van de nieuwste Britney Spears.

Met gezond verstand weet je de grenzen echt wel. Bruikbaar copyrighted material mag niet, that's all. 20 seconden van een videoclip is wel copyrighted maar wordt gedoogd omdat het niet bruikbaar als 'illegal use' is.

Pagina: 1