MX stream ?

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo,
Waar ik woon is nog steeds geen kabel internet mogelijk.Er wordt hard aangewerkt om het beschikbaar te maken.Maar nu hoor ik vaak via de radio reclame over MXstream van KPN.Nou kan je via een postcode check kijken wanneer het beschikbaar wordt en dat wordt het vanaf 28-02-2001.Mijn vraag is is het beter om gewoon kabel-internet te nemen of MXstream ?

Verwijderd

Je kunt beter ADLS nemen, dus MXstream!

Verwijderd

Hmm ligt er aan!.. welke kabel provider je kan nemen ? dus welke is die?

• Macaco
Als ik mij voor 31 December aanmeldt krijg ik 50% op het eenmalige tarief voor installatie.
Als het goed is moet ik mij aanmelden bij een van deze Internet service providers:

>Planet internet
>xs4all
>Sonera
>Euronet*internet
>Worldonline
>Zon
>Demon internet
>Wanadoo

Bij welke van deze kan ik mij het beste voor ADSL (mxstream) aanmelden?
Kan ik daar ook op vertrouwen als via z'n postcode check naar voren komt dat het beschikbaar is vanaf 28-02-2001

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:52
Op dinsdag 19 december 2000 23:30 schreef NEWBIE het volgende:
Als ik mij voor 31 December aanmeldt krijg ik 50% op het eenmalige tarief voor installatie.
Als het goed is moet ik mij aanmelden bij een van deze Internet service providers:

>Planet internet
>xs4all
>Sonera
>Euronet*internet
>Worldonline
>Zon
>Demon internet
>Wanadoo

Bij welke van deze kan ik mij het beste voor ADSL (mxstream) aanmelden?
Kan ik daar ook op vertrouwen als via z'n postcode check naar voren komt dat het beschikbaar is vanaf 28-02-2001
Check ook deze (ADSL welke internet service provider?) draad. Kzit zelf bij xs4all en vind het top!

• Macaco
Ik wil mij gaan aanmelden.Maar wat is wijsheid een doe het zelf pakket nemen of een installateur laten komen?

Verwijderd

zelf doen...!! Is echt een eitje..

• Macaco
Als het echt niet moeilijk is wil ik het wel zelf proberen.Maar wat als het niet wil lukken? En wat is een toppie ethernetmodem of kaart? Dan kan ik die alvast gaan aanschaffen.
Wat ik mij ook afvraag is hoelang is die bekabeling die je erbij krijgt,als je een doe het zelf pakket neemt?

• Macaco
Hoi nog even een paar vraagjes.
Een ethernet-kaart is dat nou een netwerk kaart? Ik heb er over een paar maanden een nodig.Wat is een goede ethernet-kaart ?

Nou heb ik een doe het zelf pakket genomen om als het zover is mxtsream te installeren.
maar wat als je niet uitkomt met je bekabeling,Kan je dergelijke kabels ook elders kopen?

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op donderdag 21 december 2000 20:28 schreef NEWBIE het volgende:
Hoi nog even een paar vraagjes.
Een ethernet-kaart is dat nou een netwerk kaart? Ik heb er over een paar maanden een nodig.Wat is een goede ethernet-kaart ?
Een ethernet-kaart is inderdaad een netwerkkaart. Over het algemeen zijn die el cheapo kaartjes van rond de 30 piek met Realtek chipset wel okay, maar sommige mensen zweren bij de duurdere 3Com kaarten. Je kunt trouwens wel het beste een PCI kaart nemen, die ook 100Mbit ondersteund. En hij moet natuurlijk een UTP aansluiting hebben.
Nou heb ik een doe het zelf pakket genomen om als het zover is mxtsream te installeren.
maar wat als je niet uitkomt met je bekabeling,Kan je dergelijke kabels ook elders kopen?
Lijkt me wel, er komt een splitter op je telefoonsnoer, dat kan je sowieso verlengen, en vanaf die splitter weer een telefoonsnoer dat je ook zo kunt verlengen, dan een ADSL-modem, en daar gaat weer een netwerkkabel (UTP) in. Die kan je ook in alle lengtes kopen of laten maken.

Succes ermee,

Byteripper.

• Macaco
En als ik nou een tweede pc erbij wil zetten in een netwerk moet ik dan ook een ether-net kaart hebben met meerdere UTP's aansluitingen? bijv een 3Com 3C16722, 8 x UTP 100Mb ?

zo maar wat een een abonnements geld zeg als je ADSL wil hebben.Waarom zoveel aan bijvoorbeel XS4All en minder aan KPN? Ik heb zeg maar gekozen voor het snelste pakket.Dat komt op 175,- per maand.

Verwijderd

Nee dan kan je beter een hub kopen... da's een apart kastje waar je allemaal kabeltjes in steekt om het kort te zeggen. Als je een serverje/firewall neer wil zetten kan je het beste daar gewoon 2 netwerkkaarten in zetten (hoewel het onder linux niet nodig is maar iemand met jouw nick ga ik geen linux aanraden)

• Macaco
(hoewel het onder linux niet nodig is maar iemand met jouw nick ga ik geen linux aanraden)
Ohh maar ik ben wel bezig Linux te leren, En moet zeggen het valt niet mee.

Als ik het een klein beetje begrijpt is een netwerkje anders als een severtje draaien?

Het lijkt mij bijvoorbeeld leuk een Q3A server te draaien of zijn dat soort dingen verboden.

Als ik nou twee van deze 3Com 3C905C-TX-m 10/100Mbit kaarten neem voor in iedere pc er eentje in te prikken doe ik daar goed aan?

Anders kijk ik wel voor een HUB.

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 04:43 schreef NEWBIE het volgende:
zo maar wat een een abonnements geld zeg als je ADSL wil hebben.Waarom zoveel aan bijvoorbeel XS4All en minder aan KPN?
Dat komt omdat het voor KPN niet zo heel veel uitmaakt wat jij over die lijn pompt, hij ligt er toch al, voor XS4ALL maakt het echter heel veel uit, als jij veel surft hebben ze ook veel meer onkosten.

• Macaco
Dat komt omdat het voor KPN niet zo heel veel uitmaakt wat jij over die lijn pompt, hij ligt er toch al, voor XS4ALL maakt het echter heel veel uit, als jij veel surft hebben ze ook veel meer onkosten.
Het lijkt als of het teveel is dat ik zeg maar een adsl abonnementje neem.Dat XS4all zeg maar meer onkosten heeft als ik veel surf en download.Als voor hun (XS4ALL) zo'n lijn 10 a 20.000 gulden per maand kost (leased line constructie) hoe is het dan mogelijk om het een beetje winstgevend te houden? Want ik heb het idee dat niet echt iedereen een fast abbonnementje neemt,als ik de reacties hoort onder de collega's op mijn werk dan.

Verwijderd

stel:
ik neem het mxstream van 99 per maand
ik heb 2 pc's aangesloten op LAN bij mij thuis (gewoon cross, geen hub). ze hebben allebei een 10/100 Mb netwerkkaart.
ik verbind 1 pc met adsl-lijn met een 10/100Mb netwerkkaart die er al in zit (die ik eerst voor LAN gebruikte), stop een 2e 10/100mb kaart erbij in de pc, verbind daarmee de ene pc met de andere (waar dus ook een kaart in zit), en deel de internetverbinding (met proxy?).
dus nu kunnen ze allebei internetten(?)
moet ik dan een speciale ethernetkaart van KPN erbij kopen of kan ik daarvoor een gewone netwerkkaart gebruiken die ik al had?
of wordt de lijn daardoor langzamer?
want ik heb een 512Kbit/sec downstream, maar de netwerkkaart is 100/Kbit/sec(bit, dus niet byte). of betekent die 100 helemaal geen 100Kbit/sec?

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:52
Op vrijdag 22 december 2000 23:06 schreef Da_man het volgende:
..of wordt de lijn daardoor langzamer?
Dat ligt eraan.. Gaan jullie beiden tegelijk enorrem lopen (kan ook zittend :P) downloaden, dan zal je dat idd wel merken ja. Wij zitten hier met een fast abo van xs4all van mxstream met 3 (naja, eigenlijk 2) 'puters en heb nog geen enorme problemen gezien.. Of je nou van een trage server downed of dat je homey enorm aant downen is.. Dat maakt natuurlijk niet enorm veel uit.
En die max download snelheid is natuurlijk 'in a perfect world'.. Was het maar zo'n feest!

• Macaco
Ik heb nu voor mijn zelf een Fast Abonnement bij XS4ALL aangevraagd.En XS4ALL heeft de aanvraag al naar KPN gestuurd.Ik ben heel benieuwd wat me straks te wachten staat na twee jaartjes met een gewone modem.

Kan het ook zo zijn dat het eerder gereed is als genoemde postcode check? (maart2001)

Wat is nou precies een T1 ,T2 ,T3 verbinding?

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 10:19 schreef NEWBIE het volgende:

[..]
Het lijkt als of het teveel is dat ik zeg maar een adsl abonnementje neem.Dat XS4all zeg maar meer onkosten heeft als ik veel surf en download.Als voor hun (XS4ALL) zo'n lijn 10 a 20.000 gulden per maand kost (leased line constructie) hoe is het dan mogelijk om het een beetje winstgevend te houden? Want ik heb het idee dat niet echt iedereen een fast abbonnementje neemt,als ik de reacties hoort onder de collega's op mijn werk dan.
je spreekt nu over de KPN lijnen zoals ze die aan de kabelaars aanbieden.. xs4all is echter een dochter van KPN en ADSL is voor de providers veel goedkoper dan Kabel

dan even voor dwaas over die T1, T2 en T3
dat zijn de soorten Backbones (gestandariseerde maten zou ik maar zeggen) T1 is 2,1Mbit ofzow, T2 weet ik niet en T3 is geloof ik 30 ofzow.

Maar dat is dus rechtsreeks naar het internet, superweb bijvoorbeeld WAS met een paar T1 lijnen verbonden met de buitenwereld :)

• Crusader
  • Laatst online: 23:20

Crusader

Arc Nature

Da_man:
die 100 op je netwerkkaart staat niet voor kilobit, maar voor megabit. Is dus 100 x 1024 kilobit. Je zou het zelfs kunnen redden met een 10 megabit kaartje.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

ik hem momenteel dus 2 pc's.
en ook 2* een 10/100mb kaartjes (met wake on lan)
en een 10mb 3com kaartje.
kan ik in pc1, 2 kaartjes stoppen
en in pc2 1 kaartje.
verbind dus adsl met kaartje1 in pc1.
en verbind met het andere kaartje pc1 met pc2. (zonder hub). kunnen nu beide pc's internetten? en moet ik nog een proxy progje 'kopen'?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Klopt. Je kunt als proxy bijvoorbeeld Wingate "kopen". Is te verkrijgen op http://www.deerfield.com als ik me niet vergis.
Maar volgens mij kun je ook gebruik maken van de gratis Internet Connection Sharing dat ingebouwd zit in Windows ME en 2000.

• Macaco
Op vrijdag 22 december 2000 04:59 schreef OverFlow het volgende:
Nee dan kan je beter een hub kopen... da's een apart kastje waar je allemaal kabeltjes in steekt om het kort te zeggen. Als je een serverje/firewall neer wil zetten kan je het beste daar gewoon 2 netwerkkaarten in zetten (hoewel het onder linux niet nodig is maar iemand met jouw nick ga ik geen linux aanraden)
Maar dan nog met een hub heb je toch,
ook nog voor elke pc een pci 100Mbnetwerkkaart nodig?
En een server draaien in een netwerk is dat ook mogelijk?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Inderdaad, bij gebruik van een hub heb je nog steeds voor iedere pc een netwerkkaart nodig. Of dat nou 10 Mb of 100 Mb kaartjes zijn, dat maakt niet uit. De één is gewoon wat sneller dan de andere.
En in een netwerk kun je gewoon een servertje draaien, geen probleem.

• Macaco
Oke dat is duidelijk.Maar klopt het ook dat je voor twee pc's in een netwerk drie ethernet kaarten nodig hebt? En bijvoorbeeld ook met gebruik van een HUB?

Ik heb al bericht gehad van KPN dat ze mijn aanvraag binnen hebben gekregen van XS$ALL :)

Nou heb ik een doe het zelf pakket genomen en ik vraag mijn af hoelang zijn die kabels die bij het pakket zitten.Ik zit namelijk een meter of acht a negen van het telefoon aansluitings punt in mijn woning.

Is het ook zo dat hoe korter je bij de telefoon centrale woont hoe beter en sneller het allemaal gaat.Ik schat zelf dat ik 500 a 600 meter van die centrale af woont.Meer als 800 meter zal het niet zijn.

Nou wil ik alvast een Ethernet-kaart gaan aanschaffen en ik wil een 3com mijn vraag is dit een goed type kaart 3Com 3C905C-TX-m 10/100Mbit ?
Of zijn er betere?

• StratoFarmer
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Op zaterdag 30 december 2000 18:46 schreef NEWBIE het volgende:
Oke dat is duidelijk.Maar klopt het ook dat je voor twee pc's in een netwerk drie ethernet kaarten nodig hebt? En bijvoorbeeld ook met gebruik van een HUB?
dat is juist, echter het kan ook anders:

je kunt ook een netwerk switch/internet share apparaat gebruiken. en daarbij natuurlijk 2 netwerkkaarten voor in de computers. Dit is handig omdat dat apparaat dus als server functioneert en er niet altijd 1 computer aan moet staan.

kijk hier: http://www.linksys.com/
http://www.mr-at.nl/cgi-bin/shop-it/bigview?art=BEFSR11

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Macaco
je kunt ook een netwerk switch/internet share apparaat gebruiken. en daarbij natuurlijk 2 netwerkkaarten voor in de computers. Dit is handig omdat dat apparaat dus als server functioneert en er niet altijd 1 computer aan moet staan.
Dit lijkt mij ingewikkeld maar misschien valt het allemaal wel mee.Ik heb iedergeval een pdf naar binnen gepompt om het een en ander te ontdekken.Waar in Nederland is deze switch te koop en hoe duur of goedkoop?

Eerst maar is kijken hoe het allemaal loopt met het hele adsl gebeuren wat ik in maart krijg hoop ik :) Ben zeer benieuwd.

Wat ik mij ook afvraag is als je in een netwerk omgeving van bijvoorbeeld twee pc's
gebruik maakt van adsl wordt dan je data(transfer) overdracht snelheid minder?

Hieronder nog wat vragen van pagina 1:

Ik heb al bericht gehad van KPN dat ze mijn aanvraag binnen hebben gekregen van XS$ALL

Nou heb ik een doe het zelf pakket genomen en ik vraag mijn af hoelang zijn die kabels die bij het pakket zitten.Ik zit namelijk een meter of acht a negen van het telefoon aansluitings punt in mijn woning.

Is het ook zo dat hoe korter je bij de telefoon centrale woont hoe beter en sneller het allemaal gaat.Ik schat zelf dat ik 500 a 600 meter van die centrale af woont.Meer als 800 meter zal het niet zijn.

Nou wil ik alvast een Ethernet-kaart gaan aanschaffen en ik wil een 3com mijn vraag is dit een goed type kaart 3Com 3C905C-TX-m 10/100Mbit ?
Of zijn er betere?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Je hebt net zoveel netwerkkaarten nodig als er pc's in je netwerk zijn, dus met 4 pc's heb je 4 netwerkkaarten nodig, én een hub natuurlijk.
Die netwerkkaarten die je noemde zijn werkelijk toppie! Beter kun je haast niet krijgen, wel kun je je afvragen of je met je thuisnetwerkje niet beter af zult zijn met dezelfde snelheid kaartjes van 39 gulden per stuk (bij bijvoorbeeld Informatique te krijgen, [url="http://www.informatique.nl),"]http://www.informatique.nl),[/url] merk is dan geen 3com maar Sitecom. Voor een bedrijf zou je inderdaad eerder kiezen voor 3com, maar voor thuis, ach, ik zou zelf voor Sitecom kiezen. Gisteren nog voor iemand geïnstalleerd, werkelijk, nog geen 5 minuten werk maar wel 100 Mb/s kaartjes! En dan te bedenken wat je voor die 3com zult betalen!
Hou wel rekening met ondersteuning, 3com zal betere garantie bieden dan Sitecom en ook de ondersteuning in bv. Linux zal beter zijn met 3com. Maar goed, dat soort zaken zul je het beste zelf af kunnen wegen, ik zou in jouw geval voor de kaartjes van 39 piek per stuk gaan, gaan net zo snel.
Veel succes!

• Macaco
Crusader,oke maar het gaat er mij om dat het type 3com kaartje wat ik aangaf afdoende genoeg is.Er staan immers ook 3com kaartjes van 4 a 500 piek in de pricewatch.En het komt mooi uit ik ben druk doende Linux te leren,dus daarom voor mij een 3com kaartje.

Het apparaat waar ''StratoFarmer'' het over heeft is dat nou hetzelfde als een HUB ?
Of gebruik je het apparaat in combinatie met een HUB ?

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 18:46 schreef NEWBIE het volgende:

Ik heb al bericht gehad van KPN dat ze mijn aanvraag binnen hebben gekregen van XS$ALL :)

Of zijn er betere?
Dit is een uitstekende kaart. Ik heb er pas 350 in een nieuw netwerk geplaatst en 0 problemen. Ennuh betere zullen er altijd zijn... Ik heb deze kaart geïmplenteerd in een netwerk dat vol continu in bedrijf is en waar down-tijd zeeer kostbaar is (Chemische Fabriek) Alles CISCO Switches met ieder een eigen APC SMART-UPS 1400 VA. Ofwel zonder 220 V en heftige storingen blijven we gewoon life. Voor de netwerkkaartjes hebben we voor dit type gekozen bied veel voor z'n centjes. Wanneer je ze bij re-sellers koopt zijn ze over het algemeen aan de iets te dure kant aangezien je er maar 2 of 3 afneemt. Ik kocht er toen 400 en was toen 103,50 per NIC-je. Voor thuis kun je ook af met een 3COM 10/100 PCI van een tientje of 6 a 7

• Macaco
Voor thuis kun je ook af met een 3COM 10/100 PCI van een tientje of 6 a 7
Dit type 3com kaartjes staan niet in de price watch!!! voor die prijs

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Als ik het goed begrijp kan je die ADSL lijn in een gewoone 100MB netwerkkaart stoppen en hoef je niet zo'n ethernet kaart te kopen bij de KPN.
Ik heb thuis een LAN en de computers staan niet altijd alle twee aan en ze moeten op internet wanneer ze willen. Kan je niet een HUB kopen die je op ADSL aansluiten en zo de internet verbinden deelt? Ze moeten dus onafhankelijk op internet kunnen ook als er een uit staat

Flickr

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 06:41
Zelfde vraag als ruubruub, maar dan aangevuld met: op welke poort? De daisy-chain/crosswire of een willekeurige andere poort? En hoe update je het modem dan?

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Heb ik dus nog wat aan die netwerkkaarten voor een ADSL lijn of moet ik een speciaal ADSL-kaartje kopen?

Flickr

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 15:37 schreef NEWBIE het volgende:

[..]
Dit type 3com kaartjes staan niet in de price watch!!! voor die prijs
Lijkt me normaal... |:( denk niet dat men in de Price watch uit gaat van afname per 400 stuks of je moet een flink netwerkje willen bouwen thuis... De genoemde 129 piek lijkt me een fatsoenlijke prijs. Ik kom ze helaas ook wel tegen (Bij afzetters):r voor 149 piekies en dat vindt ik ronduit belachelijk.
Daarbij ben ik persoonlijk van mening dat je voor een LAN met 2,3 of 4 PC's ook af kan met een kaartje van zo'n 70 piek.

Allemaal een goeie jaarwisseling gewenst. En een SUPER 2001 !!!

• Macaco
Lijkt me normaal... denk niet dat men in de Price watch uit gaat van afname per 400 stuks of je moet een flink netwerkje willen bouwen thuis...
En dit schreef jij ook
Voor thuis kun je ook af met een 3COM 10/100 PCI van een tientje of 6 a 7
Stond hier iets bij over een afname van 400 stuks ik zie het niet staan.Maar goed ik dacht dat een 3COM 10/100 PCI een bepaald type netwerkkaart was en ik dus gelijk kijken in de pricewatch dus vandaar mijn reactie ''Dit type 3com kaartje staat niet in de pricewatch''
Maar ik heb er nu eentje besteld bij Einstein om iedergeval als ik het ADSL doe het zelf pakket binnen krijg aan de slag te kunnen.

Iedergeval iedereen een gezegend en gezond 2001 ;)
Pagina: 1