Toon posts:

Speciaal font op html page

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik wil een special lettertype gebruiken op mijn website, dat is dus geen standaard lettertype. Ik wil dat mensen hem automatisch downloaden naar hun pc (vanaf mijn ftp) en dan dat speciale lettertype zien. Maar ik weet niet hoe dat moet, kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 00:46 ]

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 16:24

QkE

In your face Gnagna

Volgens mij is het niet mogelijk om een lettertype automatisch te downen en te installeren anders zou het denk ik veel vaker voorkomen. Wat een (goed) alternatief zou kunnen zijn is Flash. Hiermee kan je de lettertypes meesturen.

Verwijderd

Topicstarter
Het leek mij ook niet mogelijk inderdaad, maar flash is niet echt een optie, we weten niet hoe we daarmee moeten werken en het is gewoon teveel gedoe, maar toch bedankt!

Verwijderd

IE ondersteund '@font-face', moet je er wel voor zorgen dat je het juiste type font hebt.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 16:20

lordsnow

I know nothing

Ik weet 't voorbeeld niet zo uit m'n hoofd, maar je kan gewoon in HTML of CSS aangeven welke font je wil gebruiken, en aangeven via een link waar 'ie staat.

Dus dan wordt 't gewoon een kwestie van de font samen met je andere files naar je website FTP'en.

Oftewel, moet niet zo moeilijk zijn.

Verwijderd

zoeckt en ghij sult vinden : eigen font in website en de links in dat topic

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

Daarvoor moet je een .eot bestand maken en daar is genoeg over te vinden.

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 14:30

waxle

Schavuit & Schobbejak

Even zoeken op "Embedding fonts" genoeg over te vinden...
dan zul je er ook achter komen dat het een compleet drama is om dat voor elkaar te krijgen, laat staan het crossplatform/crossbrowser-compatible te maken.

Ik zou zeggen: omzetten naar plaatjes, php icm. GD2 gebruiken of lekker gaan Flashen. Scheelt gedonder.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik wil ook nog even toevoegen, dat vrolijk op je website zetten van 'download hier het font' niet altijd legaal is. Als jouw font van een 'gratis fonts site' af komt, ben jij er ook gratis aan gekomen en mag het;
als jij het font zelf al een keer 'per ongeluk op Google bent tegengekomen' O-) en het dus ook niet legaal in jouw bezit is, kun je het maar beter niet ter download aanbieden;
als je het font ooit zelf gekocht hebt - in dit geval niet waarschijnlijk maar goed - zal je het al niet eens in je hoofd halen om het voor een ander zo te grabbel te gooien ;)

De fonts die je met MS Office, Windows of Corel mee hebt gekregen zijn in dit geval ook 'zelf gekochte' fonts... let daar wel op :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 06-05-2004 12:46 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als het een font is vanjezelf.. moet je er een copyright opgooien :)
Maar als het een font is van iemand anders, bijvoorbeeld van een font-bedrijf / reclame bedrijf: dan kan je verwachtten dat er minder leuke dingen gaan gebeuren, zoals je font er weer vanaf halen etc.. etc.. Als ze hem tenminste hebben gekocht / copyright etc.

Succes ;)

offtopic:
DB , font lover :> :w

Wauw, een sig!

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

http://www.shauninman.com...revisited_and_revised.php

Complete howto om met flash een embedded font te gebruiken bv. voor headers.

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Pagina: 1