[WinXP] hanger op laptop, iemand die deze symptomen herkent?

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 15:53

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
(Hoop dat ik hiermee het goede forum tref...)

Ik heb sinds een paar weekies een nieuwe laptop; de Acer Aspire 1501LMi. Heerlijk laptopje, alleen blijft het kreng steeds hangen. Nou zal dit de 1000e post zijn over hangers dus ik zal beetje specifiek zijn ;)

Symptomen:
Wat er dus gebeurd is dat m'n laptop (voornamelijk bij het optillen; volgens mij zodra m'n scherm sluit en 't scherm uitgaat -- maar ook als ik niks doe) even aprox 3 seconden niks doet, en dan op zwart springt. Het hele systeem ligt dan plan, pingen werkt dan ook niet meer...

Ergens heb ik 't idee dat 't misschien iets softwarematigs is (en dat wil ik ook uitvinden voor ik 'm aprox 2 weken kwijt ben aan Acer) omdat in Safe Mode hij ook wel blijft hangen, maar niet bij fysiek contact...

Verder heb ik GoT search, google en google groups afgezocht, en doe al geruime tijd mee in de 1501LMi topic, maar niks kunnen vinden... Ook geen enkele service opstarten die niet van win is en alles uit m'n startup geknald bij msconfig..

Helaas helpt niks..Iemand die dit bekend klinkt?

[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 05-05-2004 18:41 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit soort problemen zou ik proberen uit te sluiten door eens een dagje Knoppix te gebruiken - als hij daaronder ook hangt is het vermoedeiljk een hardware probleem :)

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Knoppix lijkt mij geen oplossing om e.e.a. uit te proberen aangezien linux op een laptop nog steeds een utopie is.

Mocht je dit probleem al vanaf het begin hebben dan zou ik een reinstal adviseren mbv de bijgeleverde cd's en anders terug met dat ding.

Verwijderd

Lijkt me meer een probleem m.b.t. de stroombesparingsfuncties.. wat voor CPU zit er in die laptop?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
flippertw schreef op 06 mei 2004 @ 02:13:
Knoppix lijkt mij geen oplossing om e.e.a. uit te proberen aangezien linux op een laptop nog steeds een utopie is.

Mocht je dit probleem al vanaf het begin hebben dan zou ik een reinstal adviseren mbv de bijgeleverde cd's en anders terug met dat ding.
waarom zou linux op een laptop niet kunnen?
ik heb het af en toe met mijn laptop gedaaan, no problem at all. Allees wordt keurig ondersteund.

• flippertw
Op diverse laptops kan linux het draaien, maar er zijn bvb problemen met de veelal speciaal voor de laptops aangepaste videocard drivers en het overweg kunnen met de standby mode. En laten we vooral de wireless netwerkkaarten niet vergeten.

Mijn "advies" om het geheel te reinstalleren was om evt aanpassingen die na de eerste installatie gedaan waren, teniet te doen.

Ik werk in een bedrijf waarmee genoeg met Linux gedaan wordt maar er is nog steeds geen een (stabiele)laptop in produktie met Linux erop.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

knoppix werkt wel op die bak: Dit kwam ik tegen....

http://linuxwiki.de/Linux...f5314f7778f3f0f66f2fb317e

Maar het klinkt mij in de oren als suspend/standby problemen:
-Zit de voeding(stekker) soms los? of de batterij?
-Kun je nog power options uitschakelen in XP?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• apNia

apNia

Topicstarter
leuk_he schreef op 06 mei 2004 @ 13:40:
knoppix werkt wel op die bak: Dit kwam ik tegen....

http://linuxwiki.de/Linux...f5314f7778f3f0f66f2fb317e

Maar het klinkt mij in de oren als suspend/standby problemen:
-Zit de voeding(stekker) soms los? of de batterij?
-Kun je nog power options uitschakelen in XP?
Nee voeding/stekker zit gewoon goed vast.. echt zodra ik de netwerkkaart disable in de hardware manager loopt ie gewoon goed... Dat is 't maffe...
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 02:37:
Lijkt me meer een probleem m.b.t. de stroombesparingsfuncties.. wat voor CPU zit er in die laptop?
AMD Athlon64 3000+

Er is volgens mij iets ernstig mis met die drivers, alhoewel ik met allerlei driverversies heb geprobeerd en het probleem zich pas enkele weken later voordeed. Misschien heb ik conflicterende software geinstalleerd? Alhoewel ik in safe mode (met networking en de NIC aan) het probleem ook hou.

Vanavond even Knoppix proberen en eventueel een nieuwe XP install...

Verdere suggesties stel ik whatsoever echt zeer op prijs =)

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
flippertw schreef op 06 mei 2004 @ 02:13:

Hoe kom je daar nu bij? Ik gebruik al jaren Linux op mijn laptop en op mijn server wat ook een laptop is. Alleen die heeft nu wat probleempjes net PCMCIA, maar verder bestaan er totaal geen problemen mee. Het is wel duidelijk dat deze constratering niet uit de praktijk getrokken is :/ .

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• flippertw
G F0rce 1 schreef op 06 mei 2004 @ 18:29:
[...]

Hoe kom je daar nu bij? Ik gebruik al jaren Linux op mijn laptop en op mijn server wat ook een laptop is. Alleen die heeft nu wat probleempjes net PCMCIA, maar verder bestaan er totaal geen problemen mee. Het is wel duidelijk dat deze constratering niet uit de praktijk getrokken is :/ .
Juist de praktijk in een bedrijf, waarin een netwerk draait die gebaseerd is op wireless en grafische toepassingen etc. Enkele servers draaien op Mandrake icm W2k3 en Netware 6.0 maar nog geen laptop.Dit voldoet simpel gezegd nog steeds niet aan de eisen die gesteld worden vanuit de gebruikersomgeving.

Ik ga hier niet verder over discussieren, het gaat erom dat de TS 'er geholpen wordt met zijn probleem.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

flippertw schreef op 06 mei 2004 @ 13:28:
Ik werk in een bedrijf waarmee genoeg met Linux gedaan wordt maar er is nog steeds geen een (stabiele)laptop in produktie met Linux erop.
[google=linux laptop]
Have fun.

* alt-92 heeft ruim 2 jaar mandrake @ laptop (dell c600 latitude) gedraaid zonder gezeik.
Graag iets minder stellig in je beweringen als je ze niet hard kan maken.

[ontopic]
Hardware probleem, zeker als je screen ook nog uitvalt.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 07-05-2004 01:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• apNia

apNia

Topicstarter
Ik draai nu steeds Knoppix (met I'net) zonder problemen, ook als ik de netwerkkaart disable werkt ie soepel.. combi van deze twee duidt voor mij op een softwarematig probleem bij de netwerkkaart...

Maar eens WinXP opnieuw installeren, kijken of dat de moeite waard is...

edit: TERING, na beetje schuiven en doen met m'n laptop onder knoppix kreeg ik ook een mooie hanger te pakken, terug naar hd.nl ermee =(

[ Voor 23% gewijzigd door apNia op 07-05-2004 03:48 ]

Pagina: 1