[Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn)*

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.397 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:36

WoutF

Hoofdredacteur
Werken drivers van XP64 ook op Vista 64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Dan ook maar de x64 versie van Vista geinstalleerd. Wat mij vooral opviel was de tergend lange installatie. Waar xp een kwartier nodig heeft doet Vista er ruim een uur over. Ik installeerde van een dvd. Verder de drivers van ati speciaal voor Vista zijn slechter dan de meegeleverde volgens mij want nu ik de ati drivers heb geinstalleerd zie ik geen "special effects" meer. Ook zijn nu kristalle balken verdwenen iemand enig idee hoe ik ze terugkrijg?. Ligt het aan mij of word text een stuk mooier weergegeven? Het lukte niet om alle drivers te installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door almar op 30-07-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn 64bit windows Vista wil niet installeren.

Na een anderhal uur installeren een blauw scherm, na op nieuw starten de melding "installation cannot be completed. Please start over and attempt to install again" en na nog een keer opniew opstarten komt deze melding weer.

Ik heb een raid configuratie, echter instaleer ik op een schijf die niet in de raid hangt maar wel op dezelfde silicon image controller is aangesloten (3114). Denk dat daar het probleem in zit, heb de beta drivers bij SiIlicon Image gedownload.

Nu kan ik de 32bit versie installeren maar ben bang dat ik dan dezefde fouten tegenkom, enige verschil is dat de 32 bits driver misschien wat beter is. iemand ervaring?

Athlon3700+
ASUS K8N-E deluxe
2 keer 512 CORSAIR XMS 3200XLPT
Seagate Sata schijf aan sillicon image 3114 raid controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

GVD, heb ik die tip paar pagina's terug gebruikt om de Longhorn dual boot menu weg te halen (Longhorn / Legacy dinguz - fixntfs -xp commando) en kan ik niet meer in Vista komen omdat ie hal.dll mist!

Iemand die weet hoe ik dit kan fixen zonder alles weer opnieuw te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Roland73 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:32:
Mijn 64bit windows Vista wil niet installeren.

Na een anderhal uur installeren een blauw scherm, na op nieuw starten de melding "installation cannot be completed. Please start over and attempt to install again" en na nog een keer opniew opstarten komt deze melding weer.

Ik heb een raid configuratie, echter instaleer ik op een schijf die niet in de raid hangt maar wel op dezelfde silicon image controller is aangesloten (3114). Denk dat daar het probleem in zit, heb de beta drivers bij SiIlicon Image gedownload.

Nu kan ik de 32bit versie installeren maar ben bang dat ik dan dezefde fouten tegenkom, enige verschil is dat de 32 bits driver misschien wat beter is. iemand ervaring?

Athlon3700+
ASUS K8N-E deluxe
2 keer 512 CORSAIR XMS 3200XLPT
Seagate Sata schijf aan sillicon image 3114 raid controller.
Gewoon tijdens het installeren de sata schijven utschakelen(ik neem aan dat je je array niet kwijt raakt zo) en na de installatie weer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

RUFFNECK schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:42:
GVD, heb ik die tip paar pagina's terug gebruikt om de Longhorn dual boot menu weg te halen (Longhorn / Legacy dinguz - fixntfs -xp commando) en kan ik niet meer in Vista komen omdat ie hal.dll mist!

Iemand die weet hoe ik dit kan fixen zonder alles weer opnieuw te doen?
Booten van Vista dvd/cd en de derde optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

MindedRaptor schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:04:
[...]
Booten van Vista dvd/cd en de derde optie kiezen.
Heb niet gebrand, gewoon daemon tools.
Kan iemand die dualboot doet, de 2 regels in de boot.ini ff posten? Ik heb her en der gelezen dat et niet zo'n groot probleem is (hal.dll is er gewoon wel), maar dat et aan boot.ini ligt. Die moet ik dus ff weer goed zette ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dit is mijn boot.ini:
code:
1
2
3
4
5
6
[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows Longhorn" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /USENEWLOADER 
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

Let op de nummers v/d partities

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 30-07-2005 21:22 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

RUFFNECK schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:05:
[...]

Heb niet gebrand, gewoon daemon tools.
Kan iemand die dualboot doet, de 2 regels in de boot.ini ff posten? Ik heb her en der gelezen dat et niet zo'n groot probleem is (hal.dll is er gewoon wel), maar dat et aan boot.ini ligt. Die moet ik dus ff weer goed zette ofzo.
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows Longhorn" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /USENEWLOADER

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

Stond ook hier:
Verwijderd in "XP home en Vista als Dual Boot"

Edit: You are quick, like ninja!

[ Voor 6% gewijzigd door Whut?! op 30-07-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

patrickkoning schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:56:
[...]

Hoe dan? Ik heb Vmware Workstation 5 maar ik krijg hem niet of nauwelijks aan de prraat. Ik kreeg hem niet geformatteerd dus eerst XP geinstalleerd en nu doen me drivers het niet( netwerkkaart, videokaart en geluidskaart) :( Videokaart is een Nvidia GeForce FX 5700LE, Geluid een C-Media CMI8738 PCI 6CH en mijn netwerkkaart een RealTek RTL8139. Draait 32 bit. En wie kan me uitleggen hoe ik in Windows Vista formatteer ( als ik op format druk gebeurt er niks).
De VMware tools lijken nog niet geheel perfect te installeren, dus de drivers worden niet automatisch geinstalleerd. Eerst toch VMware tools installeren en daarna de niet herkende apparaten door Windows stuk voor stuk laten installeren (Update driver) Zorg dat je de VMware tools nog gemount hebt, dan gaat het prima.
Alleen de soundkaart gaat nog niet lukken. Volgens mij emuleert VMware een SB16.
Moet ook nog even kijken voor deze sound drivers.

Als je Vista op een schone partitie wilt installeren moet je eerst handmatig met een partitie tool een NTFS partitie aanmaken, daarna kan je hem wel installeren.
Staat ook in de readme in het installatie scherm.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Tnx guys.
Alex de mijne ziet er precies zo uit en klopt ook wel (partities e.d.). Alleen als ik check boothpath doe zegt ie dat die van Longhorn nie klopt, maar hij zit egt daar.
Argh, moet iets hebben om dat c:\boot\fixntfs -xp ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Mm.. nou even gelezen ziet er allemaal erg mooi uit maar hoor nog weinig over de snelheid en over veranderingen..? Wat zijn de sterk verbeterde punten en wat vind je slecht..? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een keer een soort van opsomming maken van alles wat nu echt nieuw is van Vista en ook daadwerkelijk werkt in deze laatste beta die uit is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb een fout ontdekt in de Network Presentation optie...
Als je Broadcast a presentation start, en daarna met de eigen server een verbinding maakt, krijg je een doosje-in-doosje effect. Niets vreemds.
Ik had GoT open staan, met een Flash banner.... die banner overlapte het volgende doosje!
Dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
------------------------------------
|         banner     |             |
| ---------------|   banner        |
|                        |         |
|-------------------------         |
|                                  |
------------------------------------

Het GoT-logo verscheen trouwens ook...

Hmm... en nu niet meer.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Laatst online: 02-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:37:
Kan iemand een keer een soort van opsomming maken van alles wat nu echt nieuw is van Vista en ook daadwerkelijk werkt in deze laatste beta die uit is gekomen?
Ghehe dat zeg ik. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:11
Ik probeer nu al voor de 2e avond drivers voor m'n Vista onder vMWare 5.0 te installeren.

Als ik de laatste drivers download voor m'n nVidia netwerkkaart en voor m'n 6600GT op: ftp://download.nvidia.com/Windows/vista/beta1/ dan wil dit ook niet lukken.

Voor de videokaart drivers, krijg ik de volgende melding:

Hoe hebben jullie dit nou aan de praat gekregen dan?? :?

Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/5013/nvidia8hv.th.gif

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:12
Is het trouwens normaal dat hij al 3 uur op Completing installation blijft staan? P4 1.8 Ghz

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:12
Game-Freak schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:52:
Ik probeer nu al voor de 2e avond drivers voor m'n Vista onder vMWare 5.0 te installeren.

Als ik de laatste drivers download voor m'n nVidia netwerkkaart en voor m'n 6600GT op: ftp://download.nvidia.com/Windows/vista/beta1/ dan wil dit ook niet lukken.

[afbeelding]
Ik heb dat ook ik ben nu op Virtual PC 2004 aan het installeren.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

[afbeelding]
Omdat je de videokaart drivers van de VMtools omet installeren ?!

even een snelle howto voor jullie

Start VM
1. Boots the DVD
2. When you get to the part where it ask to pick the disk, delete the existing partition.
3. Recreate the partition
4. Exit the install and reboot the VM
5. During the VM BIOS hit F2 then change the boot order to have the CD/DVD be the first boot device
6. Save and Exit the BIOS
7. When you get to the part where it ask to pick the disk again, highlight then choose format
8. Now select again then choose install
9. It will now start the installation process
10. After a couple of reboots (after the first reboot, please change VMWare BIOS, the CD/DVD-ROM should now be the 3rd device) and 45 minutes later (depending on your host machine), the install will be done .
11. You are now logged in but no network, video, and sound
12. Install the VMware tools to get the video going
13. After VMWare Tools reboot and the video will be better
14. Still no network or sound, activate the VMware tools so the VM can see the tools on drive D:
15. Goto Device manager, right click the ethernet controller, go to properties, then reinstall the driver.
16. During the reinstall it search the CD-ROM (vmware tools) for the right network driver.
17. You should now have network and able to surf the Internet with IE 7, but still no sound
18. Surf to www.soundblaster.com
19. select drivers from the right bottom panel
20. then North America/United States/English then Go
21 then choose Sound Blaster/Other/16PCI then click Next
22. Choose English/Windows XP/Drivers then Go
23. Download the "Driver release for SB PCI 128 Vibra / PCI 16"
24. Run the installer then reboot and viola you should have sound.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Over Soundblaster drivers gesproken, ze zorgen er bij mij voor dat Vista niet meer opstart (BSOD voordat de desktop kan verschijnen door een PFN List corruptie). Als ik ze weghaal (uninstall bij device manager) dan boot hij gewoon goed. De geluidskaart wordt dan echter wel meteen weer geinstalleerd met de "foute" drivers bij de boot.
Dit is misschien wel zo handig voor mij (ik heb geluid en ik kan opstarten, ook al moet ik dan iedere keer drivers deinstalleren), maar als je een keer echt iets wil deinstalleren zonder dat de hele meuk meteen terug wordt gezet lijkt het me minder geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
* We Are Borg post dit onder windows vista beta 1.

Ik moet zeggen: het bevalt best goed. Aero/glass/whatever :P werkt gelijk uit de box (en dat voor een X300 mobile). Hoe raar het misschien ook klinkt, maar het voelt sneller aan in tegenstelling tot XP. Menu's, opties openen, mappen doorbladeren, het voelt allemaal sneller aan :)

Als ik niet gauw iets tegenkom wat gewoon nog duidelijk niet klopt (logisch, beta 1) dan blijf ik misschien wel vista gebruiken :)

Nieuwe search engine voor windows lijkt ook al behoorlijk te werken. Ben nog bezig met index draaien, maar het ziet er goed uit :)

[ Voor 39% gewijzigd door We Are Borg op 30-07-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

now er zal nog veel moetten verbeteren, lag naar 2 uur al plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Niet online

Whut?!

Huh?

We Are Borg schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:58:
Ik moet zeggen: het bevalt best goed. Aero werkt gelijk uit de box (en dat voor een X300 mobile). Hoe raar het misschien ook klinkt, maar het voelt sneller aan in tegenstelling tot XP. Menu's, opties openen, mappen doorbladeren, het voelt allemaal sneller aan :)
Bij mij is het nou juist andersom, en het lijkt niet alleen zo. Alles is logger, trager en staat op een niet alleen vreemde maar ook soms onlogische plaats.

Misschien was het een beter idee geweest om door te kunnen browsen in die balk boven aan, als een soort van start menu door je HD.

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/299/test6bs.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Gewoon tijdens het installeren de sata schijven utschakelen(ik neem aan dat je je array niet kwijt raakt zo) en na de installatie weer inschakelen.
Hij moet installeren op een sata schijf, kan de controller wel uitschakelen en mijn losse hd aan de andere sata controller hangen maar dat is dan maar voor later. Heb nu even geen zin om de hd om te hangen.

Had het hier ook meer ter info geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Whut?! schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:14:
[...]

Bij mij is het nou juist andersom, en het lijkt niet alleen zo. Alles is logger, trager en staat op een niet alleen vreemde maar ook soms onlogische plaats.
Mwah, vreemd en onlogisch ben ik wel met je eens, maar ik heb het idee dat dat een kwestie van gewenning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

codeneos schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:53:
[...]

Voor iederéén die het nog niet weet windows Vista Beta 1 ondersteund geen installatie op raid! Op ver schillende fora (msnf.org/iexbeta.com) word dit nog eens benadrukt. Ik had zelf het probleem ook en de loaddriver optie staat op de partitie pagina van de installatie, alleen als je raid gebruikt krijg je een error voor dat je deze pagina kan bereiken, behalve als je de installatie van uit windows xp begint, alleen dan is de loaddriver optie 'greyed out'.

Edit:
Implantatie voor SATA controllers is ook erg slecht op het moment!
Vreemd. Mijn RAID0-setup werkt anders prima hoor :?
Booted van de DVD en vervolgens de load-driver optie gebruikt om de raid-driver te installeren.
Hardware: P4C800-E (Intel ICH5R) met 2 Hitachi's. RAID0 fully functional! ;)

offtopic:
Je bedoelt waarschijnlijk 'implementatie' in plaats van 'implantatie'... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDadm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-10-2022

MDadm

MD not admin

Helaas heb ik ook bij de Windows Vista Beta 1 versie een probleem met de installatie op mijn Asus M6N Notebook, erg jammer ik had gehoopt dat dat nu niet meer het geval zou zijn ......
De installatie loopt vrij snel vast met "The bios in this system is not fully ACPI complaint" etc.

Nu is hiervoor bij de installatie van XP een oplossing, namelijk F5 en een andere HAL selecteren. Overigens is dat in mijn geval niet nodig. Deze oplossing kan ik voor Vista niet gebruiken, althans geen reactie op F5.

Any ideas, solutions :)

[ Voor 3% gewijzigd door MDadm op 30-07-2005 23:44 ]

M6N 1,7 Banias M10 1024MB Travelstar 7K60 IPW2100 Combi en nu ook MacBook C2D 2,0Ghz 2048MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Wie riep hier eigelijk onlangs nog dat Aero Glass niet in deze beta1 zou zitten, maar pas vanaf beta2 beschikbaar zou worden?

Anywhoo, het werkt dus wel degelijk op m'n 6800GT AGP ... met die nieuwe vista forcewares draait het hier zeer goed tot excellent ..

ik ga eens wat games installeren en zien of die Vista ook lusten :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
zijn er nou lieden die de 64bits versie hebben met alle eye-candy? ik zie weinig bijzonders eerlijk gezegd.
shaidar schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:52:
Wie riep hier eigelijk onlangs nog dat Aero Glass niet in deze beta1 zou zitten, maar pas vanaf beta2 beschikbaar zou worden?

Anywhoo, het werkt dus wel degelijk op m'n 6800GT AGP ... met die nieuwe vista forcewares draait het hier zeer goed tot excellent ..

ik ga eens wat games installeren en zien of die Vista ook lusten :)
64 of 32?

[ Voor 68% gewijzigd door Bornin op 30-07-2005 23:55 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

32bit ... Northwood 3.2Ghz, 2 Gb PC3200 6800GT AGP op 'n P4C800-E dlx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om deze bèta al te verkrijgen zonder MSDN (want moet je voor betalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Ik kreeg een wazige melding

Toen ik outlook Express 6 wilde testen met een hotmail account kwam die met de melding dat Outlook en Outlook Express niet meer gebruikt kunnen worden voor "free mail accounts"

Dus ze sluuiten hun eigen Hotmail ook uit erg handig...? Iemand dit ook al gehad?

Afbeeldingslocatie: http://img306.imageshack.us/img306/3295/outlook2hh.th.jpg

Dit stond er onder Details..
Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription. Please sign up at http://upgrade.msn.com

Configuration:
Account: Hotmail
Server: http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp
User name: XXXXXXXXXXX@hotmail.com
Protocol: HTTPMail
Port: 0
Secure(SSL): 0
Error Number: 998
Code: 800cccf6
voor de statistieken ik draai het op een
AMD 1700XP
512MB
20GB maxtor 5400rpm
GF440mx
Asus A7V266-E

[ Voor 65% gewijzigd door loodgieter op 31-07-2005 02:11 . Reden: details added + test pc specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Zoals je kunt lezen is het andersom. Hotmail sluit oe juist uit.

Volgens mij is het zo dat als je betaald voor hotmail je wel weer oe kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor de zoveelste keer - open voor dit soort problemen gewoon even een nieuw topic en laat dit topic gewoon voor het uitwisselen van ervaringen, gebabbel over de features, conspiracy theorieen etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb geprobeerd om vista 64 te installeren op m'n asus K8V met disken op de onboard via raid (6410). Weet iemand of hier al drivers voor zijn, de xp64 of 2003 x64 drivers pakt ie niet.

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 31-07-2005 10:45 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

Hoe krijg je nou de directsound aan de praat in Vista. Draai nu de 32-bit versie en heb de soundmax integrated (AD1980 van de K8VSE Deluxe).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 11:59
Overigens lijke WLAN USRobotics kaartjes niet te installeren te zijn op Vista en XP 64bit.
Wat wel tof van Vista was, ik hoefde geen chipset drivers te installeren, Battlefield2 liep meteen perfect alsof er al AGP drivers inzaten.
Terwijl ik bij XP altijd eerst AGP 3.0 drivers moet installeren.
Qua perfomance merkte ik geen verschil eigenlijk, maar de nieuwe opties van Vista zijn wel aardig en leuk. Vooral zoeken is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:26:
[...]

Vreemd. Mijn RAID0-setup werkt anders prima hoor :?
Booted van de DVD en vervolgens de load-driver optie gebruikt om de raid-driver te installeren.
Hardware: P4C800-E (Intel ICH5R) met 2 Hitachi's. RAID0 fully functional! ;)

offtopic:
Je bedoelt waarschijnlijk 'implementatie' in plaats van 'implantatie'... ;)
Waar zit die load driver optie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Laatst online: 15-09 22:14
Amiet01 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:40:
Hey ik zit nu met een probleem. Ik heb nu de 32-bit versie al geprobeerd maar krijg em maar niet aan de praat. Het gaat om het bekende SATA probleem. Ik heb hier al gelezen op het forum dat het een aantal mensen al is gelukt om de SATA drivers geïnstalleerd te krijgen. Ik heb een Asus K8VSE Deluxe (VT8237 SATA chip) en wil dus Vista hierop installeren. Ik heb hem vanuit windows gemount; werkt niet. Ik leek wat meer geluk te hebben met het booten vanaf de DVD, maar dan kan ie geen drivers op mijn diskettes vinden terwijl ik wel de goeie heb gedownload (32-bit en 64-bit).
Weet iemand hoe ik mijn SATA-controller aan de praat kan krijgen?

BTW de andere controller heb ik ook al geprobeerd maar die werkt ook niet. Heb nu ook de 64-bit versie en ik ga nu ff kijken of ik daar meer geluk mee heb met 64-bit drivers.
Ik heb deze nu prima werken hierzo met mijn VIA VT8237 chip op mijn A8V.

Download de drivers van http://www.viaarena.com/Driver/VIA_RAID_V430G.zip
Zoek in de zip de volgende bestanden en zet deze op een flop.
Let wel op deze moeten in de root van de flop worden gezet!!!

Voor 64 Bit drivers in de zip VIARAID430G\drvdisk\AMD64:
code:
1
2
3
4
5
 Directory of A:\

20-06-2005  18:53             8.002 viamrx64.cat
20-06-2005  18:53             1.856 VIAMRX64.INF
20-06-2005  18:53            93.184 viamrx64.sys

Voor 32 Bit drivers in de VIARAID430G\drvdisk\i386:
code:
1
2
3
4
5

20-06-2005  18:53             8.006 viamraid.cat
20-06-2005  18:53             1.824 VIAMRAID.INF
20-06-2005  18:53            60.928 viamraid.sys

Zoals je kunt zien moet je NIET de dir txtsetup.oem er op zetten zoals bij WinXP het geval was.

Nu je de juiste bestanden op flop hebt staan doe je tijdens de install load drivers, en voila. je ziet je sata disk.

Deze manier zal waarschijnlijk ook voor andere drivers werken (promise etc...).

Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door eth0 op 31-07-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien al behandeld, maar is er een verbetering merkbaar in de omgang met raid/scsi onder Vista? Onder XP was dat echt qua performance een zorgenkindje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista / Longhorn - voor specifieke problemen mag je een apart topic openen :)
Ik lees een boel problemen maar helaas weinig reviews!! Waarom neemt niemand de moeite om even een kort verslagje te schrijven?? Ik zit nog steeds te twijfelen of ik Vista op mijn Laptop al dan wel of niet zal installeren (er zit maar een 10Gb HD in, dus dualboot is geen optie). Vooral of Beta1 de moeite waard is, of dat het toch vooral _echt_ voor developers is bedoeld en weinig interessant is als volwaardig _desktop_ OS...M.a.w. hoe is de hardware detectie? Hoe snel is het? Heb je vaak crashes? Wat is echt vernieuwend etc..

Of kan ik beter wachten op: Windows Vista Beta 2: November 16, 2005

En hoe staat het met wireless? IK lees dat er veel problemen zijn met allemaal verschillende chipsets van wireless adapters..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:49:
[...]

Ik lees een boel problemen maar helaas weinig reviews!! Waarom neemt niemand de moeite om even een kort verslagje te schrijven?? Ik zit nog steeds te twijfelen of ik Vista op mijn Laptop al dan wel of niet zal installeren (er zit maar een 10Gb HD in, dus dualboot is geen optie). Vooral of Beta1 de moeite waard is, of dat het toch vooral _echt_ voor developers is bedoeld en weinig interessant is als volwaardig _desktop_ OS...M.a.w. hoe is de hardware detectie? Hoe snel is het? Heb je vaak crashes? Wat is echt vernieuwend etc..

Of kan ik beter wachten op: Windows Vista Beta 2: November 16, 2005

En hoe staat het met wireless? IK lees dat er veel problemen zijn met allemaal verschillende chipsets van wireless adapters..
tja als er veel problemen zijn kom je niet aan reviews toe, en of veel problemen is ook een review :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedenk me net dat ik nog wel een externe Firewire HD heb liggen. Is het ook mogelijk om dualboot Win Vista op een externe HD te installeren zodat alleen de bootloader op mn laptop wordt aangepast? Of gaat dat niet werken? omdat de bootloader geen firewire drives kan benaderen? (ik heb een pcmcia firewire kaartje, dus niet via het bios oid).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Jazzy schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:48:
[...]
Denk ik wel: Sorry, je had het over de naam. Nee, die zal wel niet final zijn. :)
[...]
Maar goed, ik laat wel horen wat mijn bevindingen zijn.
Okay, ik ben dus aan het testen met zowel Vista Beta 1 als met Lonhorn Server Beta 1. Helaas kan ik daar dus niets over zeggen want het schijnt te vallen onder een NDA. Ik zoek nog even uit hoe het precies zit.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:49:
Het is een Beta, dus bedoeld voor testers om fouten te vinden en te rapporteren aan Microsoft. Met andere woorden, er zitten fouten in en deze versie voldoet niet aan de eisen die MS stelt aan een definitief produkt. In die zin kan het dus nooit een alternatief zijn voor Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

Weet niemand iets over mijn directsound probleem bovengenoemd?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb gisteren even Vista Beta 1 op een Dell Latitude D610 gezet. P4 1.8M met 1GB intern. On-board video kaartje dus geen glass. Geluid, NIC en modem worden niet gevonden. Wireless adapter wel. Internetten lukt dus wel. Beetje aan het browsen geweest maar de IE in Vista loopt nog wel eens vast. Hier heb ik met IE7 onder XP geen last van.

Verder ga ik er niet al teveel mee doen denk ik. Ik kan het nog lang niet gebruiken voor alle applicaties en hardware dus dat heeft nog niet zoveel zin. Ik ga nog wel even testen met de server variant.

Op dit moment heeft het, vind ik, nog weinig zin om te installeren, een review lezen heeft net zoveel nut. Beta 1 van XP was al een stuk verder in de ontwikkeling.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:55:
Weet niemand iets over mijn directsound probleem bovengenoemd?
Directsound doet het bij mij ook niet. Creative Audigy 2. Heb gelukkig nu wel werkende windowsgeluiden... alleen geeft msn geen geluid bij inkomende berichten :(. Geluid staat gekoppeld bij geluidsinstellingen en daar doet die het wel als je op play drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hoe krijg je in VMware die tranparante dingen? Heb op dit moment dit voor mijn neusje:

http://www.tt-forums.net/files/3_196.jpg Maar ik wil tranparant; had in in eerdere builds wel.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

eth0 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:26:
[...]
Voor 64 Bit drivers in de zip VIARAID430G\drvdisk\AMD64:
code:
1
2
3
4
5

20-06-2005  18:53             8.002 viamrx64.cat
20-06-2005  18:53             1.856 VIAMRX64.INF
20-06-2005  18:53            93.184 viamrx64.sys
Thanks, ik ga ook nog een poging wagen !

[update]
Het is gelukt, Vista draait inclusief netwerk en audigy2. Jammer genoeg nog steeds geen 64bit drivers voor Hauppage PVR150.

[ Voor 72% gewijzigd door gjs op 31-07-2005 17:15 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaidar schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:04:
32bit ... Northwood 3.2Ghz, 2 Gb PC3200 6800GT AGP op 'n P4C800-E dlx
Hoe bedoel je dan "het werkt wel" ? Is het alleen het transparante wat je ziet + effectjes? Want dat vertegenwoordigt nog niet eens 15 % van wat Aero Glass pretendeerd te gaan worden.. De daadwerkelijke rendering engine van Aero Glass zit er dus ook echt nog niet in.. Post ff een screenshot svp met wat je precies bedoelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Vraagje over de Nvidia drivers. Deze had ik dus geinstalleerd en Aero glass werkte wel ZONDER tweakvista te doen.
Alleen de volgende punten:
- Grote iconen (half opengeklapt waarbij je inhoud ziet) waren grote zwarte blokjes
- Niet de resolutie waarop ik werk (1280x960), maar goed dat was al in de release notes van de drivers aangegeven.

Ik heb dus een GF6600, maar TweakVista daarop loslaten werk niet (ik draai gewoon de laatste ForceWare drivers nu, geen Vista drivers). Is het iemand gelukt om DWM wel werkende te krijgen ZONDER de Vista drivers te gebruiken? Ik zag paar pagina's terug wat dingen die je in je registry kon doen, maar niet echt gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:22:
[...]

Waar zit die load driver optie dan?
Ergens helemaal in het begin van de setup moet je aangeven op welke schijf/partitie je Vista wilt installeren. Bij mij was dat hele vak leeg, omdat de schijven niet gevonden werden. Vlak daaronder had je allerlei opties als : Refresh, Format, New, Delete en ook Load Driver Disk. Ik noem ze even uit mijn hoofd, want ik heb geen screenshots van de installatie, maar die zijn elders vast wel te vinden.

Ik moet zeggen dat het me 100% meevalt dat RAID0 werkt. Daarintegen werkt mijn doodeenvoudige en superstandaard SB Live! dan weer niet :?

edit:
Even gezocht voor je:

Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/showcase/lh-5098-clean-08.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Tachyon op 31-07-2005 13:58 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:51:
[...]

Ergens helemaal in het begin van de setup moet je aangeven op welke schijf/partitie je Vista wilt installeren. Bij mij was dat hele vak leeg, omdat de schijven niet gevonden werden. Vlak daaronder had je allerlei opties als : Refresh, Format, New, Delete en ook Load Driver Disk. Ik noem ze even uit mijn hoofd, want ik heb geen screenshots van de installatie, maar die zijn elders vast wel te vinden.

Ik moet zeggen dat het me 100% meevalt dat RAID0 werkt. Daarintegen werkt mijn doodeenvoudige en superstandaard SB Live! dan weer niet :?

edit:
Even gezocht voor je:

[afbeelding]
Hmm vreemd want voordat ik daar al kom zeurt ie dat hij geen schijven kan vinden, waardoor ik niet eens bij dat scherm kom.

Wellicht helpt het als ik tijdelijk ff een ide schijfje erin kwak, en vervolgens die raid drivers installeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Kan ik vista (32bit) draaien op deze oude laptop? (maakt niet uit welke gui):
P3 650mhz
192mb
16gb
8mb agp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ok ik weet niet wat ik gedaan heb, maar de zwarte grote blokjes komen soms nog wel maar soms weer niet en dan komt ie als zo:

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/9499/vista2sh.th.jpgIk heb al geprobeerd om geen Aero glass te doen, maar normaal Aero, maar hij blijft er lelijk uit zien (toen ik Vista pas had geinstalled was het allemaal ok) :)

[ Voor 5% gewijzigd door RUFFNECK op 31-07-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RUFFNECK Boven de floppy drive staat "Name" klik die aan en schuiven maar!!!!!!!!!!!!

Have fun

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Oke nog een update. Ik heb na lang zoeke alle drivers kunne installeren. Vaak helpt het door bv bij draadloze netwerkdingen de chipset op te zoeken etc. Maar wat mij opvalt is dat het wirelles gedeelte van vista ook verandert is, waar ik bij xp alleen zag staan 54mps en een indicatie van hoe de verbinding was (laag goed etc) in vista zie je veel accuratere snelheden hij varieert hier nu van 9 tot 18 mbps en als je iets verandert bv positie van antenne zie je meteen verandering er in erg handig dus. Er zit blijkbaar ook een bug in nieuwe netwerk software van vista want bij ontvangen pakketen weergeeft hij overal 0 terwijl ik gewoon aan het surfen ben hoor:) Ik vind verder ook dat alles redelijk soepel loopt. Ik heb ook even pifast laten lopen en daar zat geen verschil in met de gewone xp. Mijn hardware: msi neo2 plat. -amd 3500+ -1gb ocz r2 3200- ati radeon x800 xtpe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 15:14:
RUFFNECK Boven de floppy drive staat "Name" klik die aan en schuiven maar!!!!!!!!!!!!

Have fun
Uhm ik snap je niet precies, wat schuiven naar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Maar wat mij opvalt is dat het wirelles gedeelte van vista ook verandert is, waar ik bij xp alleen zag staan 54mps en een indicatie van hoe de verbinding was (laag goed etc) in vista zie je veel accuratere snelheden hij varieert hier nu van 9 tot 18 mbps en als je iets verandert bv positie van antenne zie je meteen verandering er in erg handig dus.
Hmm, dat doet mijn Windows XP met Service Pack 2 ook gewoon hoor, nu geeft ie aan 18mbps etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Laatst online: 11-04 07:03
Mijn eerste ervaringen zijn wel goed te noemen, vooral als je er vanuit gaat dat het hierbij om een beta 1 -versie gaat. Ik heb zelfs het idee dat het net allemaal iets sneller loopt/reageert als Windows XP Professional. Aero-Glass is vooral mooi en doet mij denken aan de Mac maar of het nu echt heel erg functioneel is laat ik maar even buiten beschouwing

De grootste problemen zijn op dit moment bij mij de hardware of beter gezegd het niet functioneren hiervan. Helaas zijn er op dit moment, ik heb ze in ieder geval nog niet kunnen vinden, geen goede drivers voor mijn onboard geluidskaart (CMedia 9880) waardoor ik maar geluid heb via 2 audio-kanalen en het ook niet altijd even goed klinkt. Ook voor mijn RAID-controller heb ik nog geen drivers kunnen vinden.

Ik had geprobeerd om Norton Antivirus Corp te installeren maar na deze installatie kreeg ik alleen nog maar een blue-screen dat zo snel weg ging en het systeem wederom op ging starten dat ik er nooit achter ben gekomen waar het probleem nu lag. Voor de rest ben ik nog alles aan het bekijken.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Zojuist vista 32bit geinstalleerd op een Acer Travelmate 8002. Installatie ging vlekkeloos en inmiddels draait het allemaal lekker stabiel. Drivers voor intel wireless 2200BG werden automatisch geinstalleerd en zit nu dus wireless te werken :)

Wat wel opvalt is dat het geheugen gebruik erg hoog is.
Sommige processen trekken rond de 90 MB! o.a. uxss.exe
Iemand idee waarvoor deze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Hmm.. Op mijn 8005 herkende ie Linksys Wireless drivers, en werkte de wirelessn iet echt lekker. Maar sinds ik de Intel WinXP drivers heb geinstalleerd werkt het een stuk beter. Maar ben niet echt overtuigd van het nieuwe netwerk gebeuren onder Longhorn/Vista Beta 1. Helft van de tijd dns fouten en hij vergeet mijn netwerk instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigenlijk ook een uninstaller bij? Dat al je oude Windows bestanden weer terugzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:30:
Zit er eigenlijk ook een uninstaller bij? Dat al je oude Windows bestanden weer terugzet?
Heeft dat ooit in Windows gezeten :? Click here to uninstall Windows XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:56

markvt

Peppi Cola

PWM schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:48:
[...]

Heeft dat ooit in Windows gezeten :? Click here to uninstall Windows XP?
Ja als je vanaf 98 naar xp upgrade dan kan je via config scherm > software terug naar 98

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Aha: als je een upgrade uitvoert. Vanuit Vista kan je alleen vanuit Longhornbuilds updaten, niet vanaf bijv. XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:35
Ik heb vista geinstalleerd op een andere partitie op een andere schijf dan mijn windows xp installatie, maar nu blijft mijn oude windows XP partitie C: en kan ik de driveletter niet changen omdat het een system schijf is? Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn vista schijf (nu H:) C: wordt zonder dat de data op de C: van nu verloren gaat (of evt als dat niet kan hoe met).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Ik heb et nu ook op mijn laptop draaien. Echter mis ik toch die fijne glass-look .... en die speciale effectjes.
Ik draai met Pentium-M 1.6 op 915 Chipset. met de Intel GMA900 als videochip.
Hij is DX9.0 compatible... en de drivers zaten direct geinstalleerd (Intel spul lijkt goed ondersteund in deze beta)

Zelfs met TweakVista krijg ik niets voor elkander.... erg frusterend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

unex schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:44:
Ik heb vista geinstalleerd op een andere partitie op een andere schijf dan mijn windows xp installatie, maar nu blijft mijn oude windows XP partitie C: en kan ik de driveletter niet changen omdat het een system schijf is? Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn vista schijf (nu H:) C: wordt zonder dat de data op de C: van nu verloren gaat (of evt als dat niet kan hoe met).
Eigenlijk ben je nu al te laat om die drive-letters te veranderen. Ik begrijp dat je voor zowel XP als Vista schijfletter C: wilt hebben? Dan moet je een bootmanager gebruiken die het te booten OS 'active' maakt en het andere OS op 'hidden' zet.

Dat kun je nu ook wel met de hand doen, maar dat is steeds een hoop werk. Bovendien wordt die H:-schijf nu overal in het register vermeld. Die zul je dan moeten veranderen in C: door een tooltje (bv DriveMapper van Partition Magic) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RUFFNECK schreef op zondag 31 juli 2005 @ 15:29:
[...]

Uhm ik snap je niet precies, wat schuiven naar waar?
RUFFNECK
Jij heb gelijk, :| Ik bedoelde het venstertje boven "Name" rechts van dat venstertje zie je een klein drie-hoekje, :) als deze aanklikt, dan kan je kiezen voor thumbnails,pictogrammen,details,etc etc en kiezen voor groot of klein. Dit allemaal kun je regelen doormiddel van 1 schuifbalk. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
Tachyon schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:59:
[...]

Eigenlijk ben je nu al te laat om die drive-letters te veranderen. Ik begrijp dat je voor zowel XP als Vista schijfletter C: wilt hebben? Dan moet je een bootmanager gebruiken die het te booten OS 'active' maakt en het andere OS op 'hidden' zet.

Dat kun je nu ook wel met de hand doen, maar dat is steeds een hoop werk. Bovendien wordt die H:-schijf nu overal in het register vermeld. Die zul je dan moeten veranderen in C: door een tooltje (bv DriveMapper van Partition Magic) te gebruiken.
Ik wil gewoon dat de vista partitie C wordt en de oude XP partitie H. Zal eens kijken bij dat partition magic.

edit: partition magic werkt niet op vista, krijg melding alleen nt4, win200 of xp :(

[ Voor 8% gewijzigd door unex154 op 31-07-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Hoe serieus moet je eigenlijk nemen dat je voor Vista, om alle "eyecandy" aan te kunnen zetten, 256mb op je videokaart moet hebben zitten? Stel je hebt een 128 wat zou je dan missen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
Beh m'n audigy2 werkt ook niet naar behoren :( ik krijg wel geluid maar het stoort na een paar seconden en dan gaat het soms weer een tijdje goed en dan weer niet. Zijn er al goede drivers die wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unex schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:16:
Beh m'n audigy2 werkt ook niet naar behoren :( ik krijg wel geluid maar het stoort na een paar seconden en dan gaat het soms weer een tijdje goed en dan weer niet. Zijn er al goede drivers die wel werken?
Je bent niet de enige met dit probleem en voor zover ik weet is er nog geen oplossing voor helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:26:
[...]

Je bent niet de enige met dit probleem en voor zover ik weet is er nog geen oplossing voor helaas.
Oke dan ga ik wel proberen mijn onboard sound aan de praat te krijgen..

nog een vraagje: weet iemand welke virusscanner wel installeert? norton zegt weer dattie geen vista wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ik heb mijn Windows VISTA nu een beetje draaien.

Windows op een SATA schijf die aan de nvidia sata controller hangt. Na installatie van Windows XP 64bit drivers van mijn Silicon Image 3114 is mijn raid configuratie ook beschikbaar in VISTA. (installeren op de SI controller bleek wel onmogelijk).

Echter krijg ik mijn Nvidia netwerk kaart niet aan de praat en daarmee ook geen internet, na installatie van de windows XP 64 bit drivers een ouderwets blauw scherm, deze kwam terug tot ik de drivers weer verwijderde. Dit heb ik op verschillende plekken gelezen op internet, nog geen oplossing voor. Overige Nforce3 hardware lijkt het te doen met de Nvidia 64bit drivers.

Ook voor mijn soundblaster Live 5.1 digital zijn nog geen drivers, als het goed is komen binnenkort windows XP 64 bit drivers beschikbaar, met een beetje mazzel doen doe mijn soundblaster het met deze drivers ook.

Verder missen de drivers voor mijn remote wonder en lexmark printer, maar goed, dat is niet zo spannend.

Wel de ATI Beta driver geinstaleerd voor mijn 9800SE, maar heb niet gemerkt of deze beter zijn werk doet.

De standaard driver ondersteuning valt me (net als bij windows XP64) erg tegen, standaard al wat ouder merk hardware word niet herkend. Snap ik niet want ik ga er vanuit dat dat hardware herkenning (en beschikbaarheid drivers) in de uiteindelijke versie ook komt en deze drivers moeten ook getest worden, misschien dat dit beter is in BETA2. Het succes van een nieuw besturings systeem valt of staat volgens mij met de herkenning en installatie van hardware.

Ik wissel door tijden het booten op F8 te drukken en dan te kiezen vanaf welke HD ik wil booten, vond ik een mooiere oplossing dan dubbelboot, nu zitten de verschillende windows versies elkaar helemaal niet in de weg.

Hierop heb ik geinstalleerd:

Athlon3700+
ASUS K8N-E de luxe nforce3 moederbord
2 keer 512mb Corsair XMS 3200XLPT
Hercules All In Wonder 9800SE
1 seagate st3120026AS (7100 toeren 160GB SATA) op nvidia controller
2 Maxtor DIAMOND10 200GB in raid0 op Silicon image controller

Het ziet er verdel leuk uit, echter zonder netwerk kan ik er weinig mee, even op zoek naar een andere netwerkkaart.

[ Voor 4% gewijzigd door [Roland] op 31-07-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unex schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:45:
[...]

Oke dan ga ik wel proberen mijn onboard sound aan de praat te krijgen..

nog een vraagje: weet iemand welke virusscanner wel installeert? norton zegt weer dattie geen vista wil
Heb zelf Avast geinstalleerd en werkt nog :X goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

De remote desktop connection die in deze beta van Vista zit, is die van in XP, dwz 1 user mag maar actief zijn, wil een 2de user inloggen, wordt de 1ste gedisconnect...
Dus geen volwaardige terminal services van in server 2003 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Heb hem ook ff geinstalleerd op het moment maar krijg mijn netwerk kaart nog niet aan de praat :( Ziet er allemaal leuk uit en het werkt al best aardig, ga nu ff verder zoeken naar een driver voor mijn lan. (Onboard shuttle SN25P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

unex schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:45:
[...]

Al geprobeerd om de setup in XP-compatibility mode te draaien? Ik had hier ook een tooltje wat niet wilde draaien (HDTach) en dat lukte wel toen ik de XP-compatibility mode koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:05:
[...]

RUFFNECK
Jij heb gelijk, :| Ik bedoelde het venstertje boven "Name" rechts van dat venstertje zie je een klein drie-hoekje, :) als deze aanklikt, dan kan je kiezen voor thumbnails,pictogrammen,details,etc etc en kiezen voor groot of klein. Dit allemaal kun je regelen doormiddel van 1 schuifbalk. :7
Hehe nee dat wist ik wel dhu :P De screen die ik postte was al met de big thumbnails, maar het gaat erom dat ze zo low-res achtig blokkerig zijn en soms gewoon helemaal zwart. Toen ik Vista pas installeerde was het niet zo.

Hebben anderen ook het probleem dat tijdens "Windows is shutting down" de pc vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

RUFFNECK schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:41:
Hebben anderen ook het probleem dat tijdens "Windows is shutting down" de pc vastloopt?
Zelf geen problemen mee, maar het duurt soms wel erg lang voordat hij afsluit. Mocht ik Vista aan de praat krijgen, hij loopt bijna altijd vast tijdens het booten en de oorzaak is mij tot op heden nog onbekend... :(

[ Voor 16% gewijzigd door 4hp op 31-07-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Hmmz nogsteeds geen werkend lan..... Als ik hem zelf laat installeren installeerd hij Nvdia enumerator, en ethernet controller...... Volgens vista werkt het apparaat correct... Ik krijg echter geen lan verbinding. Als ik de xp drivers van de moederbord cd pak geeft hij aan dat hij het apparaat niet kan starten... Iemand nog een linkje naar een eventueel werkende driver? (Shuttle SN25P Nforce 4 bordje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik ga morgen Vista proberen maar ik wou graag weten of er al mensen waren die Wolfenstein - Enemy Territory hebben getest met een ATI kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]RUFFNECK schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:41:
[...]

Hehe nee dat wist ik wel dhu :P De screen die ik postte was al met de big thumbnails, maar het gaat erom dat ze zo low-res achtig blokkerig zijn en soms gewoon helemaal zwart. Toen ik Vista pas installeerde was het niet zo.

Oka, 8)7 zo had ik je probleem niet bekeken, helaas ook (nog) geen antwoordt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

spydoggie schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:08:
Hmmz nogsteeds geen werkend lan..... Als ik hem zelf laat installeren installeerd hij Nvdia enumerator, en ethernet controller...... Volgens vista werkt het apparaat correct... Ik krijg echter geen lan verbinding. Als ik de xp drivers van de moederbord cd pak geeft hij aan dat hij het apparaat niet kan starten... Iemand nog een linkje naar een eventueel werkende driver? (Shuttle SN25P Nforce 4 bordje)
Met die vista drivers op de nvidia site werkt mn Nforce4 LAn perfect hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

jessevl schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:57:
Kan ik vista (32bit) draaien op deze oude laptop? (maakt niet uit welke gui):
P3 650mhz
192mb
16gb
8mb agp
Nee, want je hebt minimaal 256mb geheugen nodig in de build 5112 installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:10:
Ik ga morgen Vista proberen maar ik wou graag weten of er al mensen waren die Wolfenstein - Enemy Territory hebben getest met een ATI kaart.
op een ATI 9700 pro werkt Enemy territory perfect hier.
Mijn fps ging wel serieus naar beneden t.o.v. xp, maar draaien doet het wel :)
(Enige drivers die ik ook heb geinstalleert zijn die betas van ATI, dus dat kan er ook wel mee te maken hebben :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
r0b schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:39:
[...]

Nee, want je hebt minimaal 256mb geheugen nodig in de build 5112 installer.
En een 800 mhz processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:30:
Nee, maar je kan de bestanden wel zelf terugzetten. Als je een harde schijf selecteert waarop reeds een Windows geïnstalleerd is is het perfect mogelijk om die Windows later terug te halen met de Opdrachtprompt en Herstelconsole.
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/1025/setup1jz.th.gif
Alle bestanden van een bestaande Windows-installatie (inclusief documenten en instellingen) worden dus geplaatst in een map Windows.old, vanuit de Herstelconsole kan je die volledig terugplaatsen, voor als je genoeg van Vista hebt ;)
Vervolgens moet je even je boot.ini aanpassen en commando ""c:\boot\fixntfs.exe -xp" uitvoeren en je oude Windows is hersteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn config staat hieronder. De grafische kaar is een Winfast 250i Oftwel Geforce 4 ti4400. Nou is dit niet meer de laatste config maar Vista draait echt super super traag, al geprobeerd met drivers voor vista te gebruiken enz. Maar het helpt niks.

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/3584/vista9yb.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 22:50
Heeft iemand al een oplossing voor die te grote icons op het deskop?
Het lijkt erop dat niemand zich hieraan stoort?

Mag voor mij een maatje kleiner! maar hoe?

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:11:
Mijn config staat hieronder. De grafische kaar is een Winfast 250i Oftwel Geforce 4 ti4400. Nou is dit niet meer de laatste config maar Vista draait echt super super traag, al geprobeerd met drivers voor vista te gebruiken enz. Maar het helpt niks.

[afbeelding]
Ik heb de ti4200 van die serie en ik zit met dezelfde probleem.

Oplossing:
Koop een nieuwere videokaart, de ondersteuning begint pas vanaf de Geforce 5200. Ik heb de hoop maar opgegeven, want Vista eist een DX9 kaart en de 4000 serie is DX8.

Helaas.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Heet iemand al glass-effect en die hele special effects zwik aan de praat gekregen op een Intel GMA900??
Vista draait hier in principe snel maar ik mis de special effects... zelfs met TweakVista krijg ik het niet voor elkaar...

Somebody??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Even over die lange installatie tijden, ik heb Vista en Longhorn Server zojuist geïnstalleerd op 2 standaard kantoormachines:

Windows Vista Beta 1 duurde 40 minuten op een:
HP Evo D330
Pentium 4 2.8 HT
512 MB RAM
80 GB harddisk

Windows Longhorn Server Beta 1 duurde 1 uur op een:
HP Evo DX2000
Celeron 2.66
1 GB RAM
40 GB harddisk

Het is natuurlijk niet de 15 minuten die MS in de uiteindelijke versie wil halen maar eerlijk gezegd ben ik best tevreden met 1 uur op mainstream hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gehaktbal schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:07:
Heet iemand al glass-effect en die hele special effects zwik aan de praat gekregen op een Intel GMA900??
Vista draait hier in principe snel maar ik mis de special effects... zelfs met TweakVista krijg ik het niet voor elkaar...

Somebody??? :)
Don't even try it.

Dat gaat echt niet werken. De eisen die ze stellen doen ze niet voor de lol. Mocht je hem wel aanzetten (kan met programma van www.tweakvista.com) dan is hij echt niet vooruit te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb Vista nu ook draaien en moet zeggen dat het allemaal zeer goed loopt. Echter als ik een externe HD of een netwerk share benader wordt Vista heel traag en loopt ie zelfs vast (klok stopt ook en de tijd staat stil) Zodra ik de USB of netwerk kabel er uit trek zodat ie de schijf kwijt is springt de klok weer op de juiste tijd en gaat Vista gewoon weer door.

Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Cobra_Lup schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:44:
Ik heb Vista nu ook draaien en moet zeggen dat het allemaal zeer goed loopt. Echter als ik een externe HD of een netwerk share benader wordt Vista heel traag en loopt ie zelfs vast (klok stopt ook en de tijd staat stil) Zodra ik de USB of netwerk kabel er uit trek zodat ie de schijf kwijt is springt de klok weer op de juiste tijd en gaat Vista gewoon weer door.

Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren ?
Ik dacht dat dat dit heel bekend was. Stond dacht ik zelfs in de release notes :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn. De discussie over hoe je de laatste beta illegaal kan verkrijgen is niet nodig.

Voor specifieke problemen mag je een apart topic openen!

Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu zonder verdere waarschuwing verwijderd.