[Win2k]Office veroorzaakt crash bij booten

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Hoi,

Ik had vanmiddag Office XP bij de pc van mijn ouders geïnstalleerd op een machine met Windows 2000 pro. Toen Office gestart en geprobeerd te activeren. Geprobeerd via internet maar dan gaf hij een foutmelding dat hij een communicatie fout had, terwijl internet het gewoon deed.
Dus ff rebooten, krijg ik opeens een blauw scherm deze foutmelding: http://support.microsoft.com/?kbid=137539 :'( Hij verschijnt als het witte scherm van windows 2000 net klaar is met laden.
Toen naar veilige modus gegaan. Dat werkte wel. Toen probeerde ik weer gewoon te booten, en jawel hoor hij deed het weer, ik blij :) Maar toen wist ik niet waardoor die foutmelding kwam dus probeerde ik nog een keer het te activeren en toen kreeg ik opeens dat blauwe scherm :( Toen veilige modus weer opgestart, en vanuit daar geprobeerd te uninstallen, maar ik kan niks uninstallen vanuit veilige modus :? Hoe kom ik weer terug in windows zonder windows en de hele zooi er weer opnieuw op hoef te gooien?

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Heb je toevallig Norton Antivirus geinstalleerd?? Kijk dan eens in de volgende topics: [rml][ XP] stop 0x0000007f bij gebruiker met beperkte rechten*[/rml]
[rml][ XP] Spontane Reboots[/rml]

Wellicht dat je die er dan dus beter eerst af kan gooien.

Of bedenk je wat er nog meer aan software mis kan zijn, want itt wat M$ beweert kan het zeker ook een softwarefout zijn (zoals blijkt).

• kutkip
TromboneFreakus schreef op 04 mei 2004 @ 23:50:
Heb je toevallig Norton Antivirus geinstalleerd?? Kijk dan eens in de volgende topics: [rml][ XP] stop 0x0000007f bij gebruiker met beperkte rechten*[/rml]
[rml][ XP] Spontane Reboots[/rml]

Wellicht dat je die er dan dus beter eerst af kan gooien.

Of bedenk je wat er nog meer aan software mis kan zijn, want itt wat M$ beweert kan het zeker ook een softwarefout zijn (zoals blijkt).
Ja het ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan dat office. Ik heb er toen niets anders opgezet of verandert, en die crash bevestigd dat dus nog eens. Hoewel Norton er al maanden opstond zal ik het er eens afgooien, wie weet werkt het :)

Het is btw gewoon op 'administrator' account.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
kutkip schreef op 05 mei 2004 @ 00:07:
[...]

Het is btw gewoon op 'administrator' account.
Achteraf gezien was dat probleem met Norton breder dan de accounts met beperkte rechten, alleen trad het probleem daar sneller op.

Wat me nu ook te binnen schiet: misschien dat die activering niet gek is op firewalls, die je misschien wel hebt lopen? SOmmige programma's denken dat er een permenante internetverbinding is en als hier dan een firewall tussen zit crashen ze hopeloos... :(

• kutkip
TromboneFreakus schreef op 05 mei 2004 @ 00:09:
[...]

Achteraf gezien was dat probleem met Norton breder dan de accounts met beperkte rechten, alleen trad het probleem daar sneller op.

Wat me nu ook te binnen schiet: misschien dat die activering niet gek is op firewalls, die je misschien wel hebt lopen? SOmmige programma's denken dat er een permenante internetverbinding is en als hier dan een firewall tussen zit crashen ze hopeloos... :(
Dat die actievering niet werkt is één, maar nu gaat het om het probleem met dat booten. Norton uninstallen wilde ook niet lukken... enige uitweg die ik nog zie is gewoon format/nieuwe windows install :S