(advies) aankoop nieuwe speakers.

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 10:32
Het wordt weer eens tijd dat ik mijn setje speakers ga vervangen, ze hebben ondertussen de nodige jaartjes gedraait en beginnen het na te laten...

Het lastige is echter het budget, dit is ongeveer een 150 euro voor 2 speakers (weinig dus).
De eisen zijn dat het een redelijke kwaliteit moet zijn, af en toe ook lekker hard moet kunnen gaan (op zijn tijd), en een iets diepere bas moet hebben (soort SUB-effect). Gebruik het voor muziek, geen/weinig films dus.

Nu heb ik de beschikking over een versterker van 80 watt. Ik weet niet of dit per kanaal is, of in totaal...
Tevens heeft hij een A+B aansluiting, zodat er max 4 boxen aangesloten kunnen worden. (impedance 8-16).

Nu heb ik enkele (setjes) gezien op Conrad.nl, die me wel aantrekkelijk lijken.
Er zitten ook surround setjes bij, maar hier laat ik de center weg, zodat ik 4 speakers heb, die ik A+B schakel. De center is wel handig voor als ik over een jaartje of zo een 5.1 receiver aan wil schaffen. Van de losse boxen wil ik er max 2 kopen.

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3400/3400/3405/340569_BB_00_FB.EPS.jpg
209,00 EUR

Bestaande uit centerspeaker (magnetisch afgeschermd, 100/65 W), 2 frontspeakers (180/ 80 W) en 2 rearspeakers (90/60 W) • Frequentiebereik 2-weg centerspeaker 70 - 20.000 Hz, 2-weg frontspeaker 35 - 20.000 Hz, 2-weg rearspeaker 70 - 20.000 Hz • Geschikt voor versterker 4 - 8 W • Centerspeaker met 2 x 110 mm woofer en 25 mm tweeter, frontspeaker met 2 x 165 mm woofer (basreflex) en 25 mm tweeter, rearspeaker met 110 mm woofer en 25 mm tweeter

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3300/3380/3380/338026_LB_00_FB.EPS.jpg
52,95 EUR

Technische spec.: Belastbaarheid (sinus/muziek) 150/400 W • Impedantie 8 W • Geluidsniveau 92 dB • Frequentiebereik 20 - 22.000 Hz

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3400/3400/3405/340568_AB_00_FB.EPS.jpg
129,00 EUR

Technische spec.: Bestaande uit centerbox (magnetisch afgeschermd 120/70 W), 2 frontboxen (200/100 W) en 2 rearboxen (60/40W) • Frequentiebereik 2-weg center 80 - 20.000 Hz, 3-weg front 45 - 20.000 Hz, 2-weg rear 70 - 20.000 Hz • Geschikt voor versterker 4 - 8 W • Center met 2 x 100 mm woofer en 25 mm tweeter, front met 2x 165 mm woofer (basreflex) en 25 mm tweeter, rear met 100 mm woofer en 19 mm tweeter.

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3505/350585_LB_00_FB.EPS.jpg
45,00 EUR
http://www1.nl.conrad.com...L&p_init_ipc=X&~cookies=1

Is zelfbouw geen optie in deze prijsklasse?
----
Schiet me niet meteen af, ben een beginneling op dit gebied. heb de Faq enkele keren doorgelezen, maar wil toch even duidelijkheid/ een advies.
----

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

_sepulnation_ schreef op 04 mei 2004 @ 19:34:
Is zelfbouw geen optie in deze prijsklasse?
----
Als je nog een weekje heb, kan ik je mijn ervaringen met Raveland TL speakers delen ;)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

_sepulnation_ schreef op 04 mei 2004 @ 19:34:
----
Schiet me niet meteen af, ben een beginneling op dit gebied. heb de Faq enkele keren doorgelezen, maar wil toch even duidelijkheid/ een advies.
----
*PAF*

;)

Even serieus nu, ik raad je aan van op de tweedehands markt te kijken, voor 150 € heb je wel 2 mooie speakers van een fatsoenlijk merk.

Zelfbouw is natuurlijk altijd een optie! Maar daar weet ik niets van af ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:52
kijk idd naar een paar 2e hands speakers. die zijn vaak een stuk beter dan die in deze prijsklasse, en na 5 jaar is een b&w speaker bijv echt niet versleten, terwijl ze wel een stuk beter zijn dan deze van conrad.
kijk bijv eens naar merken als:
- b&w
- kef
- mission
- tannoy
- dali
-etc etc etc etc
deze hebben veel soorten speakers die goed presteren voor een redelijke prijs (en 2e hands dus een betere prijs)

Verwijderd

Tja als je dus een beetje kwaliteit wilt hebben zijn er natuurlijk een hoop andere factoren die meespelen en er staat niks over wat voor geluidskaart je hebt (onboard, pci of extern) wat voor bitrate je eruit wilt halen ( hiervoor moet je ook fatsoendelijke kabels hebben) en wat voor versterker je hebt en dan vooral de input mogelijkheden (is dat gewoon jack /mini-jack, tulp, coax of optisch).
djluc schreef op 04 mei 2004 @ 19:51:
[...]
Waar lees jij iets over computers?
en als je niks aansuilt over op je pc dan hoef je je van bepaalde info dus niks vaan aan te trekken

Als je deze gevevens meeneemt in je keuze zul je makkelijker geschikte boxen vinden, want ik neem aan dat het om kwaliteit gaat en niet om uiterlik.

Zelfbouw raad ik af, dat moet je doen als je echt pieken hebt om een high end hifi systeem in mekaar te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 19:55 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 19:45:
Tja als je dus een beetje kwaliteit wilt hebben zijn er natuurlijk een hoop andere factoren die meespelen en er staat niks over
[...]
Zelfbouw raad ik af, dat moet je doen als je echt pieken hebt om een high end hifi systeem in mekaar te zetten.

• TomSwinnen

TomSwinnen

djluc schreef op 04 mei 2004 @ 19:51:
[...]
Dat vroeg ik mij ook al af :D

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 19:45:
Kan ik niet mee akkoord gaan, er zijn hier genoeg mensen die zelfbouw hebben geprobeerd , met zowel klein/groot budget en de meeste keren tevreden terug.

[ Voor 5% gewijzigd door TomSwinnen op 04-05-2004 19:58 ]

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 04 mei 2004 @ 19:57:
[...]

Kan ik niet mee akkoord gaan, er zijn hier genoeg mensen die zelfbouw hebben geprobeerd , met zowel klein/groot budget en de meeste keren tevreden terug.
Het probleem is dat je tegenwoordig in tegenstelling tot zo'n 10 jaar geleden, dat je de kast wel heel leuk kan bouwen maar dat je dan geen fatsoendelijke conussen erin kan zetten; ze zijn niet meer te krijgen voor redelijke prijs.
Natuurlijk kun je ook via internet een hoop bestellen, maar waarom zou je zoiets doen zonder überhaupt gehoord te heben hoe iets kinkt?

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:52
Tsja, ik heb een jaar geleden ook gezocht.
Nieuw heb ik geluisterd naar Tannoy, Mordaunt short, mission en B&W.

Afhankelijk van je smaak, wel redelijk goed voor weinig geld.
2e hands is inderdaad heel veel te vinden voor een mooi prijsje.

Ik ben uiteindelijk wel bij een zelfbouw-zaak geslaagd...

• _sepulnation_
ik luister idd veel via de pc, de geluidskaart is een Sondblaster life (60 euro dingetje). Mp3's meestal in 128/192 kb/s

De versterker is een (oude) sony. Inputs zijn met Tulp stekkertjes.

Verwijderd

_sepulnation_ schreef op 04 mei 2004 @ 20:11:
ik luister idd veel via de pc, de geluidskaart is een Sondblaster life (60 euro dingetje). Mp3's meestal in 128/192 kb/s

De versterker is een (oude) sony. Inputs zijn met Tulp stekkertjes.
Nou dan zou ik als ik jou was of tweedehands gaan kijken óf voor een "gewoon"merk zoals philips of sony, dat zijn de klasses die 128 tot 192 kbit prima laten klinken. Hogere bitrates (300) dan zit je echt aan duurder spul.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Als je je budget iets op zou kunnen rekken naar 110 euro per speaker zou je (bijvoorbeeld) een 2.5weg tonsil systeem kunnen bouwen, hij trekt een tannoy setje wat ik gehoord heb er qua SPL volledig uit (en qua geluidskwaliteit vond ik de tannoys niet beter) en ook de diepgang kan prima zijn in een niet al te kleine kast. Dit is maar één voorbeeld, in zijn in dit subforum zat mensen die zelf dingen bouwen voor een beperkt budget, snor hun topics eens op om inspiratie op te doen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 21:54:
[...]

Nou dan zou ik als ik jou was of tweedehands gaan kijken óf voor een "gewoon"merk zoals philips of sony, dat zijn de klasses die 128 tot 192 kbit prima laten klinken. Hogere bitrates (300) dan zit je echt aan duurder spul.
Ik vind het al erg knap dat jij het verschil tussen 128 kbit en 192 kbit kan horen (wat ik overigens betwijfel, al helemaal met sony of philips speakers). Maar ik durf eigenlijk te wedden dat jij niet het verschil tussen een goed opgenomen 192 kbit en bv 300 kbit, zelfs niet op een set van 10.000 euro.

Maar om ontopic te gaan:
Ik zou gewoon op marktplaats of hifi.nl kijken naar tweedehands speakers. Aan speakers kan niet veel kapot, dus je kan makkelijk een setje van 5 à 10 jaar oud nemen. Daar is echt niets mis mee, en meestal veel beter dan wat je voor 150 euro nieuw kan kopen.
Nieuw kan je voor 150 euro eigenlijk geen echt leuke speakers kopen. Voor 200 euro zou je Mordaunt-Short 902's kunnen overwegen. Deze heb ik zelf ook gekocht een half jaar terug. Maar toch wilde ik al snel nog wat beters, en toen ben ik voor de Quad 11L gegaan, deze kosten echter wel 250 euro per paar.

Maar tweedehands voor 150 euro kan je best slagen denk ik, ik ben benieuwd wat het wordt :)

iRacing Profiel

Verwijderd

Houd alleen ff in de gaten wat voor rand die speakers hebben.
Ik zou geen 2e hands speakers kopen met een foam rand.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

StarTAC schreef op 06 mei 2004 @ 00:02:
[...]

Ik vind het al erg knap dat jij het verschil tussen 128 kbit en 192 kbit kan horen (wat ik overigens betwijfel, al helemaal met sony of philips speakers). Maar ik durf eigenlijk te wedden dat jij niet het verschil tussen een goed opgenomen 192 kbit en bv 300 kbit, zelfs niet op een set van 10.000 euro.

Maar om ontopic te gaan:
Ik zou gewoon op marktplaats of hifi.nl kijken naar tweedehands speakers. Aan speakers kan niet veel kapot, dus je kan makkelijk een setje van 5 à 10 jaar oud nemen. Daar is echt niets mis mee, en meestal veel beter dan wat je voor 150 euro nieuw kan kopen.
Nieuw kan je voor 150 euro eigenlijk geen echt leuke speakers kopen. Voor 200 euro zou je Mordaunt-Short 902's kunnen overwegen. Deze heb ik zelf ook gekocht een half jaar terug. Maar toch wilde ik al snel nog wat beters, en toen ben ik voor de Quad 11L gegaan, deze kosten echter wel 250 euro per paar.

Maar tweedehands voor 150 euro kan je best slagen denk ik, ik ben benieuwd wat het wordt :)
Sinds wanneer kosten 11L's €250,- per paar? :P .

Ik ben het echter wel met je eens wat betreft de luidsprekers. Er is veel moois te krijgen op de 2e-hands markt. Voor €200,- heb je een setje dat een tijdje terug een meerwaarde van 4x dat bedrag is. Toch niet verkeerd :) . Inderdaad wel opletten dat er geen foamranden op de wat oudere luidsprekers zitten, of dat deze zijn gerestaureerd. Dat kan de levensduur bij jou nog wel eens beïnvloeden ;) .

Overigens klinkt de gemiddlede MP3 op een normale set niet verkeerd hoor, maar je mist wel een hoop als je het origineel ernaast draait. Je mist wat lucht en ruimte, ook het hoog is niet wat het moet zijn. De detaillering is minder, naklanken zijn nagenoeg weg. Dat maakt een 320kbit rip niet heel veel beter ;) .

Music Addicted

• StarTAC
Boekster: ja dat moet natuurlijk per stuk zijn :P

iRacing Profiel

Verwijderd

Sja... 2e hands: let wel op dat je niet te zware speakers koopt. Anders mol je je tweeters (clipping) of de voeding van je versterker (als ie geen protectie heeft).
Ik ben van mening dat je de speakers (ook 2e hands) toch op je versterker moet beluisterd hebben. Ook goedkopere speakers hebben hun eigen klankkleur, en je zult ze toch moeten selecteren aan de hand van JOUW smaak.

• JT
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Niet alleen je tweeters kan je mollen met clippen, ook je woofers. Zelfs eerder voor mijn gevoel. Maar het is heel simpel: hoor je vervorming, volumeknop iets omlaag en er gebeurd niks :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• teacher
  • Laatst online: 23:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mag ik de TS even wijzen op de morion TL uit de hobby hifi; niet te gek duur om zelf te bouwen en een zeer goed geluid (tov de kosten).

Wise enough to play the fool

Verwijderd

StarTAC schreef op 06 mei 2004 @ 00:02:
[...]

zet maar es een super audio cd-tje op ;)

• StarTAC
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 18:05:
[...]

zet maar es een super audio cd-tje op ;)
?Wat hebben SA-CD's met MP3 te maken?

iRacing Profiel

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat denk je van zo een jbl setje?? als je tenmisnte dat voor films neemt?? heb je denk ik nog geld over voro wat duurdere fronts (lees betere)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:17

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op 06 mei 2004 @ 12:42:
Niet alleen je tweeters kan je mollen met clippen, ook je woofers. Zelfs eerder voor mijn gevoel.
Woofers blaas je op met oversturing. Als de versterker staat te clippen zonder dat de woofer oververhit raakt of z'n maximale uitslag haalt, dan zal toch echt je tweeter het eerder begeven :) Blokgolf is funest voor tweeters.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• _sepulnation_
teacher schreef op 06 mei 2004 @ 12:50:
Mag ik de TS even wijzen op de morion TL uit de hobby hifi; niet te gek duur om zelf te bouwen en een zeer goed geluid (tov de kosten).
bedoel je daar deze mee??
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/862729
wat zijn de kosten daar van (per stuk), want dat staat er niet vermeld.

• MM
  • Niet online

MM

Exirion schreef op 06 mei 2004 @ 19:14:
[...]

Woofers blaas je op met oversturing. Als de versterker staat te clippen zonder dat de woofer oververhit raakt of z'n maximale uitslag haalt, dan zal toch echt je tweeter het eerder begeven :) Blokgolf is funest voor tweeters.
Je krijgt _geen_ blokgolven van clippen, alleen afgeronde toppen, een tweeter blaas je eerder op door het teveel aan vermogen (max 2x zoveel dan normaal rms) wat erdoor gaat dan aan het clippen zelf.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

m.m schreef op 06 mei 2004 @ 21:19:
Je krijgt _geen_ blokgolven van clippen
Hoe meer je clipt, hoe meer je bij benadering een blokgolf krijgt. Lijkt me simpel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

m.m schreef op 06 mei 2004 @ 21:19:
[...]

Je krijgt _geen_ blokgolven van clippen, alleen afgeronde toppen, een tweeter blaas je eerder op door het teveel aan vermogen (max 2x zoveel dan normaal rms) wat erdoor gaat dan aan het clippen zelf.
Een tweeter overlijdt aan het krijgen van een blokgolf. Dat trekt ie niet, en zegt ie plof. Een afgeronde top is een goede sinus en dus ook een goede frequentie. Geen probleem dacht ik zo :) . Door een teveel aan vermogen denk ik dat je woofer eender een te grote uitslag krijgt en dat de magneet de spreekspoel raakt. Dan zegt je woofer dus boem ;) . Dat gebeurd later dan clippen over het algemeen :) . Wat Exirion zegt klopt echt :) .

Music Addicted

• MM
  • Niet online

MM

Boekster schreef op 07 mei 2004 @ 00:16:
[...]

Een tweeter overlijdt aan het krijgen van een blokgolf. Dat trekt ie niet, en zegt ie plof. Een afgeronde top is een goede sinus en dus ook een goede frequentie. Geen probleem dacht ik zo :) . Door een teveel aan vermogen denk ik dat je woofer eender een te grote uitslag krijgt en dat de magneet de spreekspoel raakt. Dan zegt je woofer dus boem ;) . Dat gebeurd later dan clippen over het algemeen :) . Wat Exirion zegt klopt echt :) .
Je hebt helemaal gelijk MAAR de blokgolven komen in het frequentiegebied van de tweeter eigenlijk niet voor omdat de amplitude van de hoge frequenties bijna altijd lager is dan de amplitude van de lage frequenties, dus de blokgolven komen in principe alleen voor bij de woofer, het wisselfilter filtert ze er gewoon netjes uit voor de tweeter.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

m.m, wat je nu zegt lijkt me niet helemaal kloppen, want het gaat om het vermogen relatief tov de tweeter danwel woofer, dus dat de amplitude of hoeveelheid energie bij de woofer meer is tov de tweeter klopt absoluut gezien, maar relatief gezien lijkt het me niet helemaal opgaan omdat je anders geen goede frequentie balans hebt (dat zou betekenen dat je dus ook energie mist van je tweeter en alles dus muf zou klinken). Het kan natuurlijk wel dat het clipping moment van je amp of tweeter anders ligt voor de hoge freqs, maar goed.
dus als je een 10khz overstuurt krijg je ook doodleuk geclipte viezigheid en de meeste tweeters vinden dat minder fijn, ookal klinkt een 10khz toon niet zo luid.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

m.m schreef op 07 mei 2004 @ 03:21:
Je hebt helemaal gelijk MAAR de blokgolven komen in het frequentiegebied van de tweeter eigenlijk niet voor omdat de amplitude van de hoge frequenties bijna altijd lager is dan de amplitude van de lage frequenties, dus de blokgolven komen in principe alleen voor bij de woofer, het wisselfilter filtert ze er gewoon netjes uit voor de tweeter.
Dat is dus de grootste onzin.

Het probleem is nu juist dat een laagfrequent blokgolf harmonischen met zich meebrengt die weldegelijk in hogere regionen zitten.

Ik heb alvast even voor je gegoogled:

http://www.st-andrews.ac....audio/clipping/page1.html

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ook buiten de harmonische om is dus het clippen van hf schadelijk..
ik vraag me trouwens wel af of een geclipte grondfreq van 500hz ook geclipte harmonischen heeft want die zijn vaak toch wel een stuk zachter sowieso, maar goed dat weet ik niet precies...

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 30-07 08:45
hmm, ik lees steeds over clipping dat dus blijkbaar optreedt als je versterker het niet meer aankan. Normaal geen probleem als ie vervormt klinkt het lelijk dus zet ik 'm zachter. (is trouwens het verschil te horen tussen speakers die het niet meer aankunnen of een versterker die het niet meer aankan?)
Maar wat nou als het ingangs signaal heel zacht is (dat heb ik nog wel eens met een film op de PC). Dan moet ik de stereo vol opengooien om nog enig geluid eruit te krijgen. Loop ik dan dat risico ook?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

StarTAC schreef op 06 mei 2004 @ 18:17:
[...]

?Wat hebben SA-CD's met MP3 te maken?
uh, je had het toch over bitrates of ik het verschil hiervan wel of niet kon horen? Wie legt dan nog een link tussen mp3 en sacd?

• voodooless
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op 07 mei 2004 @ 09:48:
[...]

Dat is dus de grootste onzin.

Het probleem is nu juist dat een laagfrequent blokgolf harmonischen met zich meebrengt die weldegelijk in hogere regionen zitten.

Ik heb alvast even voor je gegoogled:

http://www.st-andrews.ac....audio/clipping/page1.html
Klopt (bijna) helemaal. Ik vind alleen de term laagfrequent blokgolven heel erg eng... Een blokgolf, is namelijk, net als ieder ander geluidssignaal opgebouwd uit een oneindige reeks van sinusen (of cosinus, wat jij wil, behalve de zuivere sin of cos zelf natuurlijk). Bij een blokgolf is het zo dat deze opgbouwd is uit de grondtoon, en dan een oneindige reeks van harmonischen (met steeds kleiner ordende amplitude). Het bestrijkt dus het gehele frequentiegebied.

Nu is het idd zo dat de filters in de speakers de frequenties die voor de speaker zijn eruit filteren. Voor de woofer hou je dan idd een heel afgevlakte blokgolf over. De tweeter krijgt echter al die harmonischen op zijn dak. Wat ik nu vermoed is dat hierdoor weer blokgolven ontstaan met een "hogere" frequentie (aangezien de grondtoon (en waarschijnlijk nog meer), al weg is. Omdat de frequenties die de tweeter niet kan weergeven niet weggefilterd worden, blijft echer de blokvorm ontstaan, en dat vind de tweeter dus niet zo leuk, aangezien het flink vermogen kost om steeds van hoog, naar laag te moeten springen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Na al dit gezeur over het wel of niet horen van het verschil tussen mp3's van verschillende bitrates (naar mijn mening overigens wel te horen met goede spullen) en clippen weer even wat nuttigs voor de TS.

Ik zou zelf inderdaad eens voor 2e hands speakers gaan kijken (wel luisteren natuurlijk). Als dit niks wordt om een of andere reden zou ik eens bij Winners&Winners in Spijkenisse op bezoek gaan als dat niet te ver is. Ze hebben daar "B-Partijen" van o.a. Dali speakers. Dit houdt in dat er hoogstens uiterlijke beschadiginkjes zijn (ze zijn daar bij Dali erg kieskeurig gelukkig) en je hebt gewoon garantie. Ik heb daar zelf een paar maanden geleden tot grote tevredenheid een paar Dali Blue 2003's gekocht voor 129,- per stuk. De normale prijs is 279,-. De service is goed en de verkopers bekwame hifi-kenners.

Hoe dan ook, veel suc6 en hou ons op de hoogte van je keuze!

M.v.g.
Marcel

Heb even wat informatie opgezocht als je wat meer informatie wil:
Winners & Winners

Lenteakker 128
3206 TB
Spijkenisse (ZH)
0181-649109

Winners & Winners is onder andere dealer van de merken
Cerwin Vega, Dali, Dali Euphonia
Marantz, Mission, Mordaunt Short
NAD, NAD Silver Series, Real Spectral
Taralabs

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 18:51 ]

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
http://www.marktplaats.nl...eakers/75303.htm?oudei=15

Dit vind ik voor het geld goede speakers. Mijn moeder heeft deze 5 a 6 jaar geleden gekocht voor FL299,- per stuk. Gaan vrij diep, kunnen hard(ook met techno), maar op een Denon Receiver vind ik het hoog te scherp. Ze hangen nu tijdelijk aan m'n RX-V440 en het scherpe is nu niet aanwezig. Dit alles is natuurlijk subjectief :)

PS. Die ad is dus niet van mij
PS2. Dit is een compleet andere speaker dan de Project 4, die Correct maanden lang gedumpt heeft voor FL299,- het paar...

iRacing Profiel

Pagina: 1