Toon posts:

Probleem met opzetten ftpserver Deel 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kijk even hiero voor het "oude" verhaal : Probleem met opzetten ftpserver

Nu is alles werkende, alleen lukt het niet om via windows op mijn ftp te komen. Ik kan wel via Cute FTP enzo. Ik en mijn collega (en hij heeft er aardig wat verstand van) hebben alles al uitgezocht, maar kunnen het niet vinden. Ik draai Passive mode enzovoort.

Ik heb Serv-u 5.0

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 17:30 ]

Verwijderd

ServU ja, een zinvolle TS, nee.
Je geeft niet aan wat er dan niet werkt. Dat je met IE niet op een FTP site komt kan zomaar kloppen, het is nou niet bepaald 's werelds meest betrouwbare FTP client en ik heb er ook vaak zat last mee dat het kreng niet doet wat Cute, LeechFTP en WSTFP wel doen.

Dus, iets concreter: Als alles werkt behalve IE, dan zit de fout in IE.
Optie 1: Bel Bill, leg het probleem uit, laat hem effe een fixje schrijven en patch releasen.
Optie 2: op je website knal je een link naar een google op "freeware FTP client" en je laat de leechers het lekker zelf uitzoeken.

Overigens heb ik ellende met IE vaker met ServU en minder met Cerberus. Cerberus is nog gratis en legaal ook, ideetje?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 17:41 . Reden: Later, als ik groot ben, wil ik typecursuds ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 17:40:
ServU ja, een zinvolle TS, nee.
Je geeft niet aan wat er dan niet werkt. Dat je met IE niet op een FTP site komt kan zomaar kloppen, het is nou niet bepaald 's werelds meest betrouwbare FTP client en ik heb er ook vaak zat last mee dat het kreng niet doet wat Cute, LeechFTP en WSTFP wel doen.

Dus, iets concreter: Als alles werkt behalve IE, dan zit de fout in IE.
Optie 1: Bel Bill, leg het probleem uit, laat hem effe een fixje schrijven en patch releasen.
Optie 2: op je website knal je een link naar een google op "freeware FTP client" en je laat de leechers het lekker zelf uitzoeken.

Overigens heb ik ellende met IE vaker met ServU en minder met Cerberus. Cerberus is nog gratis en legaal ook, ideetje?
Ik geef aan wat er niet werkt.. Ik kom er gewoonweg niet op. En alles moet goed staan in de instellingen van Serv-u. Ik vind Serv-u verders een toppie programma. IE hoeft ook niet de meest betrouwbare te zijn, als het maar werkt om van buitenaf op mijn ftp te komen zonder een cuteftp te moeten gebruiken. Trouwens, Serv-u is ook legaal hoor!
:?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ook in IE kun je instellen of hij active of passive gebruikt, check dat maar eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 04 mei 2004 @ 17:45:
Ook in IE kun je instellen of hij active of passive gebruikt, check dat maar eens :)
THNX! ik ga zoeken!!!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 17:47:
[...]

THNX! ik ga zoeken!!!
Internet-Opties -> Geavanceerd -> Kopje Surfen -> Passief FTP-Protocol gebruiken :)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12
En alles moet goed staan in de instellingen van Serv-u...
Eeeuuh, zou je het erg vinden om toch iets meer gegevens met ons te delen. Dit wordt anders het WK Probleem gokken.
Ik draai Passive mode enz..
Wij kunnen toch niet ruiken wat 'enz' is? Misschien surf je wel naar het verkeerde ip O-)

[ Voor 3% gewijzigd door MuddyMagical op 04-05-2004 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 04 mei 2004 @ 17:49:
[...]

Internet-Opties -> Geavanceerd -> Kopje Surfen -> Passief FTP-Protocol gebruiken :)
Thnx Osiris! Ik ga het allemaal uitproberen!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:37
Maar dan moet je dus ipv een linkje naar een freeware FTP client dit verhaal op je site zetten zodat iedereen z'n browser aan moet passen.

Ik zou zelf -als ik er niet heel erg veel verstand van had als leecher- liever een ftp client downloaden dan m'n browser aanpassen.

Verwijderd

Dat probleem komt omdat IE een kapoete ftpclient is (omdat microsoft vele standaarden verwaarloost :p)

Oplossing in pure-ftpd is de optie: --brokenclientcompatibility
uitleg: Be broken. Turns on some compatibility hacks for shoddy clients, and for broken Netfilter gateways.
Met deze optie aan werkt IE bijna perfect op mijn ftpservertje :7

Nu weet ik niet of Serv-u een dergelijke functie bevat maar dat moet je dan maar fftjes zelf uitzoeken :p

Anders pak pure-ftpd voor win32 een aanrader!! 8)

edit:
Van de site geplukt van Serv-U 8)7

Logging into Serv-U from a Web Browser
Logging into a Serv-U FTP server using your web browser requires a certain kind of FTP URL that is interpreted by your web browser. The web browser is fully responsible for the implementation; it is not Serv-U specific, rather works with all FTP servers. The format is as follows:

ftp://userid:password@site:port

* userid - the user id to be used for the connection
* password - the password used in conjunction with the userid
* site - the FTP server name or IP address
* port - if the port number is not 21, specify the port number here

en deze ook :p

Can't Login Remotely with Internet Explorer

Microsoft Internet Explorer has a known bug where it sends 2 extra bytes when posting or submitting to web pages. Zaep accounts for these two extra bytes so the browser doesn't show an error message.

Some satellite providers correct this problem themselves, causing Zaep to not work remotely (i.e., over the Internet). The symptom appears as not being able to login when the login button is pressed. If you see this problem, correct it by using a different browser such as Mozilla (http://www.mozilla.org/)

Dus geen ander oplossing voorhanden dan een andere browser/fatsoenlijke ftpclient of andere ftpserver gebruiken.
offtopic:
ps volgende keer zelf zoeken het staat gewoon op de site van de rhinosoft

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 13:47 ]

Verwijderd

Hij gebruikte toch al PASV mode?
Waarom zou hij dan blij zijn met de tip om PASV mod te gebruiken?

Als je geen finormatie levert wordt het niets, maar als je verkeerde info levert gaan wij het helemaaal niet snappen.
Pagina: 1