Hallo,
Ik wil een ftp server opzetten. Ik heb Serv-u 5.0. Alles draait ook. Als ik locaal wil inloggen gaat het ook gewoon allemaal. maar alleen niet als ik via het externe ip adres wil inloggen.
Ik heb al op de verschillende forums gezocht, maar kan nix vinden. Ik weet dat het te maken heeft met mijn modem. Ik moet het IP-adres forwarden. Hetvolgende heb ik dus gedaan.
Modem: Speedtouch 500 series
inside adress: 10.0.0.1:2200
outside adress: mijnip:2200
Nu geeft hij bij State aan: SYN_RECV
Ik weet niet wat dat moet betekenen?
Mijn netwerk zit al het volgt in elkaar. 1 adsl modem (speedtouch 500)
daarachter een sitecom wireless router
Het IP adress van mijn pc is 10.0.0.150 en van de sitecom 10.0.0.1. Ik heb in de modem beide geprobeerd en als ik locaal inlog dan werkt het ook beide.
Als ik poort 21 gebruik ipv 2200 dan loopt Internet Explorer vast.
Ik krijg ook geen melding in Serv-u dat er iemand in probeert te loggen.
Ik typ hetvolgende in om in te kunnen loggen.
ftp://mijnip:2200
Dit zou toch gewoon moeten werken dan?
Oh ja, ik draai XP proffesional en ik heb ook nog Zonealarm Pro draaien en die heb ik ook al eens uitgezet, maakt nix uit.
Ik wil een ftp server opzetten. Ik heb Serv-u 5.0. Alles draait ook. Als ik locaal wil inloggen gaat het ook gewoon allemaal. maar alleen niet als ik via het externe ip adres wil inloggen.
Ik heb al op de verschillende forums gezocht, maar kan nix vinden. Ik weet dat het te maken heeft met mijn modem. Ik moet het IP-adres forwarden. Hetvolgende heb ik dus gedaan.
Modem: Speedtouch 500 series
inside adress: 10.0.0.1:2200
outside adress: mijnip:2200
Nu geeft hij bij State aan: SYN_RECV
Ik weet niet wat dat moet betekenen?
Mijn netwerk zit al het volgt in elkaar. 1 adsl modem (speedtouch 500)
daarachter een sitecom wireless router
Het IP adress van mijn pc is 10.0.0.150 en van de sitecom 10.0.0.1. Ik heb in de modem beide geprobeerd en als ik locaal inlog dan werkt het ook beide.
Als ik poort 21 gebruik ipv 2200 dan loopt Internet Explorer vast.
Ik krijg ook geen melding in Serv-u dat er iemand in probeert te loggen.
Ik typ hetvolgende in om in te kunnen loggen.
ftp://mijnip:2200
Dit zou toch gewoon moeten werken dan?
Oh ja, ik draai XP proffesional en ik heb ook nog Zonealarm Pro draaien en die heb ik ook al eens uitgezet, maakt nix uit.