Toon posts:

Knopje in acces maken die prntscreen doet en dan mailt

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
ik heb het volgende probleem ik heb in access een tabel gemaakt maar nu moet ik een knopje hebben die print screen van een tabel maakt en deze als jpg formaat mailt naar een opgegeven adres (in Outlook)

Met vriendelijke groet,

jan

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je zou eens moeten kijken wat de mogelijkheden zijn van Visual Basic, maar ga er vanuit
dat het door jouw gekozen JPG formaat daarbij nog niet zo heel makkelijk is. Misschien
is een text uitvoer om mee te beginnen een makkelijkere start.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe realiseer ik dat dan of kan ik een andere formaat dan .jpg kiezen bv. .bmp

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Voor het maken van een printscreen zal je denk ik wat API calls moeten gebruiken, is nl geen functionaliteit die in Access zit.

Waar heb je zelf al zoal aan zitten denken?

(en, waarom niet bijv de tabel als csv of excel bestandje mailen, lijkt me een stuk makkelijker)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Access 97 trigger mail!

Hier wat meer over de combinatie met een text uitvoer!.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 17:19

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Wat heb je zelf gedaan ? gezocht ? etc.
Dit is gewoon een script/code request ...

ma ma ma ma ma macron one

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad zou ik geen plaatje doen maar HTML, csv, XLS oid. Behalve natuurlijk als je expres niet wilt dat het eenvoudig is te bewerken.

'ik heb een probleem, los het even op voor me'. Zo komt het een beetje op me over en dat lijkt me niet de bedoeling ;)

Een script request zonder eerst zelf een goede poging te wagen is inderdaad niet de bedoeling, ik sluit uje topic daarom ook. Doe een poging, lees eventueel bij hoe en wat met VBA mogelijk is en als je vastloopt kunnen we vast meehelpen en naar je code kijken als je dan een nieuw topic opent met wat meer info. Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.