Toon posts:

Access 97 trigger mail!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 tabellen met projecten en met werknemers in access 97. Nu wil ik automatisch een email genereren als ik een datum invoer in het project dat een werknemer moet beginnen met het uitvoeren van het desbetreffende project.

Nu moet er in het mailtje automatisch de projectnaam komen te staan en dit moet hij het automatisch sturen naar de desbreffende werknemer waarvan het emailadres in de tabel werknemers staat.

Hieronder een voorbeeld van code zoals ik dacht dat het moest lukken, maar helaas doe ik iets verkeerd.
Hij begint gelijk al te zeuren dat Outlook.Application niet mogelijk is binnen access.

Dim objoutlook As New Outlook.Application
Dim objmail As MailItem

Set objmail = objoutlook.CreateItem(olMailItem)

With objmail
.To = "<e-mail address>"
.CC = "<e-mail address>"
.Subject = "<subject>"
.Body = "<message>"
.Attachments.Add ("<path & file>")
.Send
End With

Set objmail = Nothing

Kan iemand mij misschien vertellen wat ik fout doe binnen deze code of moet het misschien totaal anders en kan iemand mij dan een eindje op weg helpen?

Verwijderd

Ik denk dat je een reference moet zetten naar een outlook component, maar heb geen flauw idee hoe je dat in Access zou moeten doen.

Verwijderd

In een code schermpje (anders is het menutje er neit) extra ->verwijzingen (in de nl versie van access dan..)

Verwijderd

Topicstarter
Ik iets anders gevonden en dit lijkt op het eerste gezicht wel een goede code. Echter nou is de bedoeling dat hij het adres uit een veldje (persoon) haalt in hetzelfde formulier. Tevens het subject wordt de inhoud van een veldje (projectnaam) uit het formulier. Dit heb ik geprobeerd te verwezenlijken maar het lukt niet helemaal.

Dim strTo As String
Dim strSubject As String

strTo = "Emialadres"
strSubject = "blalalalala"

If Aanvraag_naar_persoon <> Empty Then
DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , strTo, , , "You Have A New Task", _
strSubject, False
End If

Hieronder mijn eigen invulling:

Dim strTo As String
Dim strSubject As String

strTo = "[persoon]"