Ik heb 2 tabellen met projecten en met werknemers in access 97. Nu wil ik automatisch een email genereren als ik een datum invoer in het project dat een werknemer moet beginnen met het uitvoeren van het desbetreffende project.
Nu moet er in het mailtje automatisch de projectnaam komen te staan en dit moet hij het automatisch sturen naar de desbreffende werknemer waarvan het emailadres in de tabel werknemers staat.
Hieronder een voorbeeld van code zoals ik dacht dat het moest lukken, maar helaas doe ik iets verkeerd.
Hij begint gelijk al te zeuren dat Outlook.Application niet mogelijk is binnen access.
Dim objoutlook As New Outlook.Application
Dim objmail As MailItem
Set objmail = objoutlook.CreateItem(olMailItem)
With objmail
.To = "<e-mail address>"
.CC = "<e-mail address>"
.Subject = "<subject>"
.Body = "<message>"
.Attachments.Add ("<path & file>")
.Send
End With
Set objmail = Nothing
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik fout doe binnen deze code of moet het misschien totaal anders en kan iemand mij dan een eindje op weg helpen?
Nu moet er in het mailtje automatisch de projectnaam komen te staan en dit moet hij het automatisch sturen naar de desbreffende werknemer waarvan het emailadres in de tabel werknemers staat.
Hieronder een voorbeeld van code zoals ik dacht dat het moest lukken, maar helaas doe ik iets verkeerd.
Hij begint gelijk al te zeuren dat Outlook.Application niet mogelijk is binnen access.
Dim objoutlook As New Outlook.Application
Dim objmail As MailItem
Set objmail = objoutlook.CreateItem(olMailItem)
With objmail
.To = "<e-mail address>"
.CC = "<e-mail address>"
.Subject = "<subject>"
.Body = "<message>"
.Attachments.Add ("<path & file>")
.Send
End With
Set objmail = Nothing
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik fout doe binnen deze code of moet het misschien totaal anders en kan iemand mij dan een eindje op weg helpen?