Toon posts:

maxtor vs samsung hd advies/gebruikers ervaring

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn ibm deathstar gxp 60 het loodje heeft gelegd. Ben ik op zoek naar een nieuwe hd. Ik heb deze twee schijven op het oogje de:

- Maxtor diamondmax plus pY160P0 160Gb 7200 rmp 8mb cache ata-133
- Samsung single point sp1614n 160Gb 7200rmp 8mb cache ata-133

Nadat ik de search en storagereview hebt gebruikt. Heb ik nog een paar vragen waar ik helaas geen antwoord kan vinden. En dat zijn echte gebruikerservaring. Ik ben juist opzoek naar wat stiller en sneller hd. In de data sheet staan wel leuke aardige getallen. Helaas zeggen niet alle getallen wat.

Wat ik ook las in storgereview dat de maxtor geleverd dan worden in verschillende platters 60, 66 of 80 gig per platter. Natuurlijk wil ik graag die 80 gig per platter. Hoe kan ik nou aan de buiten zien of het een 80 gig platter. Kan iemand mijn vertellen hoe ik kan zien of platters. Als ik bijv. heb besloten om een maxtor te kopen.

De samsung sp1614n is redelijk nieuw. Ik heb een test gelezen in de april nummer van pcm. Deze kwam als beste koop wat betreft pcm. Helaas zegt deze ook niet erg veel.

Kan iemand mijn een gebruikerservaring geven betreft over deze twee harde schijven. En misschien een kleine toelichting voor jouw voorkeur.

Verwijderd

Ik heb die maxtor, en ik kan zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Kwa geluid is ie ietsje luidruchtiger dan mijn Seagate Barraccuda IV, maar veel verschil maakt het niet.

En ik heb toevallig daarnet nog een sandra test gedraait, en volgens sandra haalt die schijf in mijn systeem 44 MB/s. Of dat nu veel is of niet, weet ik niet, maar volgens de vergelijkende resultaten in Sandra was dat niet mis.

Met de Samsung heb ik geen ervaring, maar mijn voorkeur zou toch uitgaan naar Maxtor mocht ik (nog) een schijf bij kopen.

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-02 17:28

LyP0

it is I , you worst nightmare

heb ook een maxtor hier ligge , alleen niet dat model . heb namelijk 120 sata van maxtor en die bevalt me top beste schijf die ik tot nu toe heb gehad en egt heel weinig geluid maar toch een hoge transfer snelheid _/-\o_ . ik zou die maxtor kope als ik mocht want ik heb nu zon goede ervaringen met deze en van samsung weet ik nix af

ik voel me lekkaah !!!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Ik kan je alleen maar helpen met de samsung.
Snelheid kan ik niet echt iets over zeggen aangezien hij ondertussen echt bomvol data staat. (dik 150 gig) Hoewel hij alsnog sneller is als mijn maxtor 30 en 40 gig dus ik neem aan dat dat wel ok is. 3 maanden geleden gekocht voor 99 euro en geen spijt van gehad.

Eerlijk is eerlijk. Ik zou toen liever ook een Maxtor gekocht hebben maar er was bijna 50 euro verschil. Het maakte mij niet uit of de maxtor sneller/trager was. Ik kocht hem alleen voor de grote en prijs. Nogmaals, ik heb er helemaal geen spijt van gehad. Ook omdat je hem totaal niet hoort :)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie info. Het gaat bij mijn alleen om ide ata harde schijf helaas geen sata. Mensen die deze type hd hebben gaarne reageren zo niet liever niet. Anders krijg je het welles en niettes verhaal. Waardoor dit topic snel wordt gesloten :'( .

Betreft over het prijs verschil kan ik heel kort zijn. Het verschil is maar 17 euri's incl. de verzendkosten. Dat is nog redelijke vind ik. Wat belangrijker is, vind ik nog steeds gebruikers ervaringen, service van de fabrikant en garantie. Als iemand een andere goede hd kan aanbevelen op ide ata niveau hoor ik het ook graag. Hou en kort en krachtig met je toelichting.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 00:19:
- Maxtor diamondmax plus pY160P0 160Gb 7200 rmp 8mb cache ata-133
- Samsung single point sp1614n 160Gb 7200rmp 8mb cache ata-133
Tip: gebruik voortaan aub op correcte wijze hier en daar hoofdletters en correcte benamingen .. De Maxtor typenummer is incorrect en dit is voor de rest niet te lezen. 160 Gigabit is niet gelijk aan 160 GigaByte, wat je wellicht suggereert met de typenummer en 8 millibit is niet gelijk aan 8 MegaByte.
Wat ik ook las in storgereview dat de maxtor geleverd dan worden in verschillende platters 60, 66 of 80 gig per platter. Natuurlijk wil ik graag die 80 gig per platter. Hoe kan ik nou aan de buiten zien of het een 80 gig platter. Kan iemand mijn vertellen hoe ik kan zien of platters. Als ik bijv. heb besloten om een maxtor te kopen.
[search=maxtor diamondmax plus platters]
Kan iemand mijn een gebruikerservaring geven betreft over deze twee harde schijven.
Je treft het: dit forum zit boordevol gebruikerservaringen :)
[search=maxtor diamondmax plus 160gb]
[search=maxtor diamondmax plus]
[search=maxtor dmp9]
[search=maxtor 6y160p0]
[search=samsung spinpoint 160gb]
[search=samsung spinpoint]
[search=samsung sp1614n]
[search=stille harddisk]

Wel, genoeg te vinden me dunkt. En dan heb ik Google ook nog niet opgenoemd. Zie ook de FAQ van dit subforum wat betreft "Welke moet ik nemen?" vragen.

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 03-05-2004 07:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.