Toon posts:

Asus P4P800-E Deluxe starts soms niet

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC:
- AOpen H600B
- Enermax 350 Watt
- Asus P4P800-E Deluxe
- 2x256MB DDR400 PC3200 Corsair ValueSelect 2.5
- Pentium 4 3.0GHz Northwood boxed
- S-ATA 120GB Western Digital 7200rpm
- IDE Pioneer DVD 106s
- Point of View Radeon 8500 64MB
- Terratec DMX 6Fire 24/96

Het probleem is het volgende, als ik me PC na een nacht uit te hebben gehad aan doe dan geeft hij geen beeld en het IDE LEDje gaat ook niet branden, als ik hem dan reset, dan gaat alles wel gewoon: Beeld gaat aan, IDE LEDje gaat branden etc.

Verders loopt de PC perfect, iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen??

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt niet gesearched want als je dat had gedaan had je tot de ontdekking gekomen dat dit zeer waarschijnlijk aan je voeding ligt, er zijn veel probs icm de voeding en een -E p4p800.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Topicstarter
Ow, dat heb ik wel degelijk! Ik weet heel goed dat er onder andere een probleem is met de voeding die eerst in mijn AOpen H600B kast zat (AOpen 350 Watt voeding), maar over de Enermax voeding is geen probleem bekend in combinatie met dit moederbord. De Enermax staat zelfs bekend als een hele goede voeding :*)

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 15:41:
Ow, dat heb ik wel degelijk! Ik weet heel goed dat er onder andere een probleem is met de voeding die eerst in mijn AOpen H600B kast zat (AOpen 350 Watt voeding), maar over de Enermax voeding is geen probleem bekend in combinatie met dit moederbord. De Enermax staat zelfs bekend als een hele goede voeding :*)
Tja mijn Antec Truepower 380W staat ook bekend als een prima ding maar hij start er mooi niet mee.

It takes one to know one...

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Epox 4PCA3+ (Ook P4 800 MHz FSB) en ik heb een workaround gevonden door de aggressieve geheugen timing uit te zetten.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Tyrian schreef op 03 mei 2004 @ 02:15:
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Epox 4PCA3+ (Ook P4 800 MHz FSB) en ik heb een workaround gevonden door de aggressieve geheugen timing uit te zetten.
Kun je mij vertellen wat je precies gedaan hebt en hoe??

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Is dit niet gewoon een "cold boot" probleem?

[ Voor 16% gewijzigd door tHe_BiNk op 03-05-2004 10:46 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

Topicstarter
zou, kunnen, maar hoezo 'gewoon' cold boot?? Hij moet gewoon in 1 keer starten, of heb ik het mis? Doen PC's dat tegenwoordig niet meer? :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 11:04:
zou, kunnen, maar hoezo 'gewoon' cold boot?? Hij moet gewoon in 1 keer starten, of heb ik het mis? Doen PC's dat tegenwoordig niet meer? :)
Deze serie van Asus in ieder geval niet, een vrij algemeen bekend probleem helaas :)

Als alle hardware deed wat het moest doen... ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Heb je een paar speakers op de on-board soundcard zitten ??
Misschien dat de 'diagnostic-reports-mevrouw' wat te zeggen heeft....

Bij mij was het de melding "CPU test failed". Het blijkt dat de eerste serie van deze bordjes een probleem heeft met de CPU socket. Bij bepaalde koelers komt er te veel kracht op te staan en maakt de CPU geen contact meer.....ik kreeg dus de "CPU test failed" melding en heb een nieuw moederbord gekregen.

If you don't succeed at first, redefine succes.

Verwijderd

Topicstarter
hangt geen koptelefoon ofzo aan nee, maar kan ik wel even doe, alhoewel ik toch wel 98% zeker ben dat ze SYSTEM FAILED CPU TEST zegt, als ik hem echter even uit doe (met de gewone power button) en weer aan doe, dan loopt alles perfect.

Maar zo te horen zijn het langzamerhand wel knutselaars bij ASUS 8)7 :?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, gecheckt! Als hij niet start dan zegt de lady inderdaad: SYSTEM FAILED CPU TEST. Even uit schakelen en weer inschakelen en lopen maar...

Verwijderd

Topicstarter
Topic gaat hier verder:

Asus P4P800-E wil niet, System Failed CPU Test

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 08:16 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, je had ook net zo goed hierin kunnen verdergaan :/ Het gaat om exact hetzelfde onderwerp.

Wel, dan weet je het voor de volgende keer, hoop ik :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.