Toon posts:

Asus P3b-f Geheugen upgrade probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
een paar maanden gelelden hed ik 2 dims gekocht om mn pc te up graden van 512 mb naar 1024 mb ram maar voor een of andere reden werkte dat niet met window 98 se telkens als ik boven de 512mb ram ging werd windows onstabiel en liep vast.

Ik heb nu windowns ME er op staat die ik voor een leuk prijsje heb kunnen krijgen
Mn vraag is werk windows ME beter met meer dan 512 mb ram?
of is er iets anders aan de hand?

Mn systeem is het volgende
P3b-f Moederbord, intel celeron 1.1 gig copermine, Kingston sdram 256mb pc133 dimm cl3 (sitten er nu 2 in mn systeem) Geforce 4 ti 4400

graag wat advies hoe dit op te lossen want volgens de handleiding is het mogenlijk tot 1024 ram to upgraden.

Alvast bedankt :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Windows 98 heeft inderdaad wat problemen met een hoge hoeveelheid interngeheugen. Maar dat is op te lossen:

Zoeken naar: Windows 98 geheugen 512

En wat betreft WinME, ik ben er niet kapot van, maar het zal mbt het geheugen geen problemen geven :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Dark_Star
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03-2025
De BX-chipset (die op de P3B-F zit) kan maximaal 256 MB per bank adresseren. Voor 1 GB geheugen dien je dus 4 banken te hebben. 512 MB per bank is zodoende niet ondersteund door de chipset.

Zie Intel-website voor meer informatie over de BX-chipset en mogelijkheden, zie de Asus-website voor memory-support van de P3B-F.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

hier vind je ook wel iets aardigs :)
http://gathering.tweakers...essages/649229#maximumram

ARME AOW’er

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens de FAQ:
"Het grootste reep geheugen dat je op een 440BX moederbord kunt plaatsen is dus een reepje met zestien 128Mbit 16Mx8 doublesided chipjes, wat weer 256MB doublesided geheugen maakt"

Als je op een 440BX moederbord 256MB modules gebruikt, moeten dit zogenaamde double-sided modules zijn, anders herkent het BIOS maar de helft van het geheugen op de module. Ikzelf gebruik op mijn Asus P3B-F drie 256MB modules zonder problemen, onder Windows XP.

Ik weet niet wat bij jou het probleem is, de modules of het OS. Je kunt ook eens proberen of het helpt de geheugen-timing aan te passen in het BIOS, probeer eens CAS, RAS to CAS, RAS precharge = 3, 3, 3.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Dit is volgens mij meer een Wintendo98 probleem maar het kan nooit kwaad memtest eens op het geheugen los te laten (ik maak iig niet uit je verhaal op dat je hardware geen 1GB ziet, dus je zult wel de juiste DIMM's hebben).
Overigens is het waanzin Wintendo98 of ME te gebruiken op een doos met 1GB, stap dan gewoon over op XP :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Cornelisj wrote: Volgens de FAQ:
"Het grootste reep geheugen dat je op een 440BX moederbord kunt plaatsen is dus een reepje met zestien 128Mbit 16Mx8 doublesided chipjes, wat weer 256MB doublesided geheugen maakt"

Als je op een 440BX moederbord 256MB modules gebruikt, moeten dit zogenaamde double-sided modules zijn, anders herkent het BIOS maar de helft van het geheugen op de module. Ikzelf gebruik op mijn Asus P3B-F drie 256MB modules zonder problemen, onder Windows XP.

Ik weet niet wat bij jou het probleem is, de modules of het OS. Je kunt ook eens proberen of het helpt de geheugen-timing aan te passen in het BIOS, probeer eens CAS, RAS to CAS, RAS precharge = 3, 3, 3.

Klopt ik heb er nu 2 dimms in mn pc sitten double side moduls van Kingston om heel precies te zijn: KVR133 x64 c3/256 256mb pc133 dimm cl3.
Nogmaals hier heb ik er nu 2 van in mn pc zitten en nog 2 klaar om er naast geplugt te worden.

Dit werkte niet onder win 98 er gebeurde vreemde dingen als deze probeerde op te starten met meer dan 512 mb maar van wat ik begrijp was dit een OS probleem en niet een hardware zo te zien aan julie reply's.

sorry voor deze vraag maar ben zelf niet zo thuis in dat hardware gebeuren heb van een kennis het advies gekregen deze vraag hier eens te stellen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus niets met hardware te maken, voortaan dus eerst zoeken voor je post. Verder zou je ook eens beter kunnen kijken hoe te replyen met quotes, want met name jouw laste post is allerminst overzichtelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.