Toon posts:

abit nf7-s, help geen enkele normale koeler past er op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, ik heb nu een abit nf7-s die ik wil kopen, alleen ALLEBEI de koelers :
ThermalRight SLK-947 U (Sock A / P4 S478)

en

Zalman CNPS 7000 A-CU (Socket A)

passen niet op dit mobo.. Welke koeler zou ik moeten kopen!?

Ik koop m`n koeler hier : http://www.perfect-system...?productgroep=Coolers-CPU

welke zou ik moeten nemen in dat lijstje? ( let ook op `t groene rondje erbij, anders issie niet op voorraad :P )

ALVAST BEDANKT

ps : heb het forum al een beetje uitgezocht, kon niets vinden :S

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:24

Wimo.

Shake and Bake!

Past die heatpipe/aerocool erop?

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.hartware.net/media/reviews/372/transparent_abnehmbar.jpg

Hij begint vrij hoog..

[ Voor 66% gewijzigd door Wimo. op 01-05-2004 21:58 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

persoonlijk zou ik kiezen voor een thermalright koelertje, ikzelf heb een SLK-800 en die doet op zich prima z'n werk... zeker icm een goeie fan...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

uhm? slk-947 u past wel degelijk op zo wel als rev 1.2 als de rev 2.0? :S

Verwijderd

Topicstarter
ze passen wel, maar met van die pootjes.. en ik wil juist zonder pootjes.. ( pootjes = backplates ofzo )

en ik wil een zo stil mogelijke koeler, en die van thermaltake zijn niet echt zo stil zie ik staan ( 55 dba etc )

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
Welke Rev. heeft jou bord ?

Dat maakt namelijk nogal wat uit bij dit bord ;)

Verwijderd

Topicstarter
rev 2.0 ofcourse

dat is immers het goede boardje om over te klokken toch:P?

er komt dus een
mobile 2600 met 2 x 256 corsair twin x pc 3200
hij word geoc'd

dus daar heb ik een koeler voor nodig.. die zalman zou
super zijn geweest.. maar ja :(

• WiLLoW_TieN
OK (S)Orrie,

Neem dan een Coolermaster Aero 7+ :*)

Verwijderd

Topicstarter
haha die heb ik al:$

koelt echt niet goed hoor :P

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

wrom wil je geen backplate? als je en aan het socket doet flikkert ie eraf als je naar een lan gaat oid :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
krijg je die back plate erbij? en is het niet heel veel moeite om die dingen er aan te krijgen? en is zoiets niet "gevaarlijk" voor je MOBO? heb verhalen geleze dat mobo in 2 `n is geknakt!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:04

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 22:32:
krijg je die back plate erbij? en is het niet heel veel moeite om die dingen er aan te krijgen? en is zoiets niet "gevaarlijk" voor je MOBO? heb verhalen geleze dat mobo in 2 `n is geknakt!
Backplate is een van de veiligste bevestigingsmethoden.

• WiLLoW_TieN
Typ eens bij search in --> abit nf7-s cooler en je wordt overspoeld met info..... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 01-05-2004 22:36 ]

• gakkethijs

gakkethijs

niks

lol nee als je een rev 2.0 hebt kan je beter voor de sp-97 gaan. die is beter en past zonder special backplate op de nf7-s rev 2.0. en je krijgt er geeeen fan bij. thermalright heeft alleen heatsinks dus je kan je eigen fan kiezen of een tornado voor ocen of papst voor stilte perfect al zegt een tevreden sp-97 gebruiker :D

Verwijderd

Topicstarter
mhja, ik had eerlijk gezegd meer abit nf7-s gebruikers wille hore maar ja die reagere neit :S

Verwijderd

ik heb een rev 2.0 en heb er een thermalright slk900a koelblok er aan. hiervoor had ik een coolermaster aero7

• gakkethijs

gakkethijs

niks

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 22:37:
mhja, ik had eerlijk gezegd meer abit nf7-s gebruikers wille hore maar ja die reagere neit :S
je kan ook zelf heeeel goed zoeken in het aparte abit nf7 overclock topic en op ie dus zo raar is dat niet

Verwijderd

Ik ben een NF7 gebruiker, maar wat wil je dan weten?

Die dingen passen er wel op hoor, maar alleen op rev2.0. Ik heb er een GlobalWin CAK4 88-T, prima dingetje. Ook niet echt een kleine heatsink, gaat net langs die condensatortjes bij de mosfets, maar het gaat wel :)

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan gewoon die boven genoemde zalman gebruiken?! of die thermal right?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 22:47 ]

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Sorry hoor, maar ik zie je probleem toch echt niet:
• Met zo'n backplate werkt perfect. Dat had je ook gewoon kunnen opzoeken.
• Ik kan me niet voorstellen dat je geen geschikte koeler kunt vinden met google oid • Daarnaast vraag je om meer ervaringen van abit gebruikers. Had je dan niet beter gewoon hier kunnen posten ipv zo'n imo zinloos topic aanmaken
8)7

Verwijderd

Topicstarter
mhja kmoet zo werken ( @home helpdesk medewerker ) maarrem weet iemand toevallig of die backplates er bij te verkrijgen zijn? Lijkt me namelijk niet dat ze die in het pakket erbij doen.

Nou ik ga lekker werken.. Rustig aan:)

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 11:00

PietProem

n/a

Ik ga op mijn nog te bestellen Abit NF7-S een AeroCool DP102 plaatsen ze schijnen wel goed te koelen.

Mijn plan is om een XP-2400 Mobile (35 watt) passief te gaan koelen met deze koeler.
Een gast in het forum bij http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=11844 heeft dit al gedaan met een underclocked en undervolted XP-2500.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 21:52

Chop2000

Vroem

CPNS7000 past wel degelijk op een NF7-S rev 2.0 hoor :S draai er nu al een paar maanden mee.

ik heb gewoon aan 1 kant een klein stukje van het bevestigings beugeltje afgezaagd, toen paste dat ding perfect!

niks

Verwijderd

Topicstarter
Chop2000 schreef op 02 mei 2004 @ 11:27:
CPNS7000 past wel degelijk op een NF7-S rev 2.0 hoor :S draai er nu al een paar maanden mee.

ik heb gewoon aan 1 kant een klein stukje van het bevestigings beugeltje afgezaagd, toen paste dat ding perfect!
kun je me daar een voorbeeld bij geven? of een review van hoe te doen? ik ga `m morge halen dan maar ( op jou hoop van zegge dan maar dattie wel past )

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Wimo. schreef op 01 mei 2004 @ 21:57:
Past die heatpipe/aerocool erop?

edit:

[afbeelding]

Hij begint vrij hoog..
Die past sowiezo, eergisteren nog ingebouwd op nf7-s.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

de ThermalRight SLK-947 U past er weldegelijk op.. en de SP-97 ook.. dus ik zie niet wat het probleem is 8)7

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

een alpha 8045T is ook geen probleem op dit bordje

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Topicstarter
mm mm nou ik ga `m morgen of overmorgen ophalen.. we shall see ;)
Pagina: 1