[Radeon 9600pro]+ECS K7VTA3: games crashen

Pagina: 1
Acties:

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Een vriend van me heeft vandaag zijn nieuwe pc binnen gekregen maar nu crashed ie tijdens het spelen van spellen. We hebben al verschillende spellen geprobeert:
Big mutha truckers: beeld bevroor andere keer spontane reboot.
Colin mcree rally 3: idem.
NFSU: ging terug naar desktop zonder foutmelding.

We hebben windows al een keer opnieuw geinstalleerd.

WinXP+SP1,moederbord drivers , standaard drivers die bij de videokaart zaten (nog geen inet op die pc dus nog geen andere drivers geprobeerd)
,Dx9.0b geinstalleerd.

Edit: Geprobeerd met de nieuwe catalyst 4.4 nog steeds spontane reboots zelfs vanuit de desktop dus niet alleen in games.

Geprobeerd met agp-fastwrite on en off maar hij bleef crashen

pc specs:
Miditower 300watt
Amd Athlon XP 2500+
256 mb DDR 2700 kingston
Ecs k7vta3 6.0
Powercolor ati radeon 9600pro
160gb samsung 7200rpm

Ik hoop dat een van jullie ons verder kan helpen

bvd

[ Voor 13% gewijzigd door SICK op 01-05-2004 17:40 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

ECS ... nu ja..zou moeten werken maar ECS moederborden staan er bekend om problemen te maken op zijn tijd.

De 9600Pro moet Fastwrites aan hebben staan in de bios om stabiel te werken. Check eens in de bios of Fastwrites aanstaat!

There is no place like ::1

• SICK
swampy schreef op 01 mei 2004 @ 17:40:

De 9600Pro moet Fastwrites aan hebben staan in de bios om stabiel te werken. Check eens in de bios of Fastwrites aanstaat!
ik zag dat in de nieuwe 4.4 drivers fastwrite automatisch uit stond en krijg em ook niet aan en in de bios staat die optie ook niet volgens mij.

Ik heb AGP even op 2x gezet even kijken of dit misschien iets uitmaakt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

swampy schreef op 01 mei 2004 @ 17:40:
ECS ... nu ja..zou moeten werken maar ECS moederborden staan er bekend om problemen te maken op zijn tijd.
Hoeft niet altijd er zijn gewoon pech modellen zoals bij elk merk :)
Ehm.......... bij voorkeur moet die uitstaan hoor en dat bij elke kaart !!!
* nero355 herinnert zich leuke spontane BSOD's met een GF2 TI ;(

Verder :

Je hebt toch wel Windows opnieuw geinstalled ?? Voor het geval vorige VGA een nVidia was enzo ;)
OK dan :)

EDIT 3 : Hoe sterk is zijn voeding ?? Een MEKR/A Class voeding van 350 Watt lijkt me wel zo gezond !!! Goeie merken : Antec, Chieftec, Enermax, Zalman, AOpen enz.....

[ Voor 16% gewijzigd door nero355 op 01-05-2004 18:01 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SICK
nero355 schreef op 01 mei 2004 @ 17:55:
[...]

Verder :

Je hebt toch wel Windows opnieuw geinstalled ?? Voor het geval vorige VGA een nVidia was enzo ;)
Het is een nieuw system dus dit is de eerste videokaart.
We hebben windows wel reinstalled toen ie de eerste keer al bleef crashen

Trouwens de cdwriter en hdd zitten op dezelfde kabel aangesloten maar dit kan toch geen kwaad? (al eerder gehad op andere pc's zonder problemen.)

[ Voor 18% gewijzigd door SICK op 01-05-2004 18:02 ]

• SICK

EDIT 3 : Hoe sterk is zijn voeding ?? Een MERK/A Class voeding van 350 Watt lijkt me wel zo gezond !!! Goeie merken : Antec, Chieftec, Enermax, Zalman, AOpen enz.....
Het is gewoon standaard noname 300watt die bij de miditower zat wat denk ik ook wel genoeg is aangezien dit niet een super zwaar systeem is.
Het systeem is ook al getest bij de zaak waar ie vandaan komt (iig daar heeft ie voor betaald :))

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[...]

Hoeft niet altijd er zijn gewoon pech modellen zoals bij elk merk :)
Edoch is ECS een merk met vele uitvallers, een stuk meer dan bij een merk als Asus, Epox, Msi....
[...]

Ehm.......... bij voorkeur moet die uitstaan hoor en dat bij elke kaart !!!
* nero355 herinnert zich leuke spontane BSOD's met een GF2 TI ;(

Verder :

OK dan :)

EDIT 3 : Hoe sterk is zijn voeding ?? Een MEKR/A Class voeding van 350 Watt lijkt me wel zo gezond !!! Goeie merken : Antec, Chieftec, Enermax, Zalman, AOpen enz.....
De 9600 Pro was een uitzondering...daar moest fastwrites juist Aan. Daartegen schijnt dat ze met 4.4 het probleem grotendeels hebben opgelost en kan het uitblijfen!

• nero355

nero355

swampy schreef op 01 mei 2004 @ 19:06:
Edoch is ECS een merk met vele uitvallers, een stuk meer dan bij een merk als Asus, Epox, Msi....
Bewijs dat is ......... volgens mij ben je nu puur aan het bevooroordelen .......... ??
De 9600 Pro was een uitzondering...daar moest fastwrites juist Aan. Daartegen schijnt dat ze met 4.4 het probleem grotendeels hebben opgelost en kan het uitblijfen!
Hoe kom je hierop :? Heb zelf een 9600 Pro en Fast writes staat toch echt uit hoor......

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

nero355 schreef op 01 mei 2004 @ 20:09:
[...]

Bewijs dat is ......... volgens mij ben je nu puur aan het bevooroordelen .......... ??

[...]
Het is gewoon een feit dat ECS niet altijd perfect lekker meewerkt, en dat het vaker problemen geeft dat.. bordjes van bijvoorbeeld AsRock ( Asus ) of een budget bordje van Asus, Msi enzo...

Ook PCChips is een label waaronder ECS achtige moederborjes verkocht worden. Zelfde gezeik... een goed moederbord kan ook problemen veroorzaken...tuurlijk... er zijn combinaties bekend van onderdeel/moederbord dat niet lekker loopt..helaas.

Maar bij goede merken is het exemplarisch.... bij ECS en consorten komt het gewoon vaker voor...

Tuurlijk is ECS goedkoper en kan het werken, vaak komt het voor in budget systemen of "office rows" en doen het daar goed. ECS moederborden zijn niet extreem slecht... of zelf onwerkbaar slecht..maar geven gewoon wat vaker problemen.

:-) Common Fact in life....
Hoe kom je hierop :? Heb zelf een 9600 Pro en Fast writes staat toch echt uit hoor......
En zo hoort het ook maar het was gewoon iets raars met de 9600 serie .. zoals gezegd met 4.3/4.4 was het probleem schijnbaar opgelost maar omega geeft je nog wel de optie dingen te forceren... rare jongens bij ati!

• nero355

nero355

Sorry maar nog steeds vind ik je gewoon onnozel bezig met wat je zegt........ het zal allemaal wel :O

Ik heb heel wat anders gelezen/gezien op verschillende sites en op GoT hier en jij bent de 1ste die helemaal de tegenovergestelde wereld beweert gewoon....... :/

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anyhow, back to the problem....

Dus het ligt bij TS niet aan fastwrite.... mmm... TS heeft moederbord drivers ge-installeerd. En het loopt niet lekker.... ik vraag me af of het dan misschien de voeding is.

TS moet maar eens komen met voltage cijferkes ( Tip: MBM ) zodat we kunnen kijken of de voeding niet tekort komt......Ook de sticker op de zijkant van de voeding.. met de wattages dus ... zou leuke informatie zijn.

• SICK
swampy schreef op 01 mei 2004 @ 22:50:

TS moet maar eens komen met voltage cijferkes ( Tip: MBM ) zodat we kunnen kijken of de voeding niet tekort komt.......
Afbeeldingslocatie: http://image.hostcubix.com/getimg.php?img=mbmvoltages.JPG

ik denk dat je dit bedoelt?

ik zie er zelf niks aan(heb nie echt verstand van voltages) maar hij is genomen toen de pc idle was

• Thunde®
  • Laatst online: 08-07 07:40

Thunde®

Don't Worry :)

Uhm, die 12V en 5V lijnen?!

Mijn spec's | Modelbouwforum

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ouch... 8v op de 12v lijn.... en 4v op de 5volt lijn...of de sensoren zijn "way of mark" of...of..de voeding is heel erg problematisch!

Ik denk dat de problemen opgelost zijn met een betere voeding, als je het goedkoop wilt houden wat waarschijnlijk zo is..dan is de Q-tec 550W misschien wel wat, hoewel die voeding NOOIT stabiel de 550W kan halen... zal hij een 350W tot 400W systeempje best stabiel kunnen draaien!

• SICK
Dan zou het wel aan de voeding liggen ja.

Net nog even gebeld en toen stelde ze voor dat ik het geheugen moest testen met memtest86 maar die gaf 0 error dus het geheugen is het niet. Ze dachten zelf ook nog dat het misschien aan de voeding kon liggen dus brengen we de computer zo even langs bij hun.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

SICK schreef op 03 mei 2004 @ 15:49:
Dan zou het wel aan de voeding liggen ja.

Net nog even gebeld en toen stelde ze voor dat ik het geheugen moest testen met memtest86 maar die gaf 0 error dus het geheugen is het niet. Ze dachten zelf ook nog dat het misschien aan de voeding kon liggen dus brengen we de computer zo even langs bij hun.
Mensen vergeten vaak bij het upgraden van hun pc te letten op een onderdeel dat op de achtergrond zijn werk doet en oh zo belangrijk is...maar blijkbaar onderkent word door velen.

De voeding!

Laat in de winkel eens testen meet een andere voeding, een goedkope 400Watter ofzo.... iets simpels maar toch een stuk sterker ( geen Q-tec 400Watter daartegen )

De andere manier is een dure goede zware voeding te kopen, een enermax of antec ofzo.... duur als de pest...maar oh zo stabiel en goed werkend, ze trekken vaak "hoger" gerate voedingen van goedkope merken er zo uit! :-p

Anyhow, de shop moet er maar eens naar kijken!

• SICK
swampy schreef op 03 mei 2004 @ 16:43:
[...]

Mensen vergeten vaak bij het upgraden van hun pc te letten op een onderdeel dat op de achtergrond zijn werk doet en oh zo belangrijk is...maar blijkbaar onderkent word door velen.

De voeding!

Laat in de winkel eens testen meet een andere voeding, een goedkope 400Watter ofzo.... iets simpels maar toch een stuk sterker ( geen Q-tec 400Watter daartegen )

De andere manier is een dure goede zware voeding te kopen, een enermax of antec ofzo.... duur als de pest...maar oh zo stabiel en goed werkend, ze trekken vaak "hoger" gerate voedingen van goedkope merken er zo uit! :-p

Anyhow, de shop moet er maar eens naar kijken!
Ok de pc is eindelijk terug.
Het bleek toch dat de mobo stuk was en hij heeft nu een andere er voor in de plaats nl. een ASrock K7S8X.
In eerste instantie wou windows niet booten (door nieuwe mobo) maar na een reinstall van winXP wel.

De proc liep trouwens ook op 1900+ maar het bleek dat ze de jumpers niet op 333mhz hadden gezet. Nog zo gevraagd aan de gistron medewerker:"jullie hebben em wel getest he?" "ja natuurlijk", maar gelukkig werkt ie nu wel stabiel we hebben iig een uurtje nfsu gespeeld en er was niks gebeurt.

Bedankt allen voor jullie hulp _/-\o_
Pagina: 1