Een speedrun van Half-Life in minder dan een uur.
http://www.planetquake.com/sda/other/halflife.html
enjoy
http://www.planetquake.com/sda/other/halflife.html
enjoy
[ Voor 73% gewijzigd door sdomburg op 30-04-2004 15:19 ]
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 15:59 ]
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
[ Voor 14% gewijzigd door sdomburg op 30-04-2004 17:15 ]
sdomburg schreef op 30 april 2004 @ 16:43:
Redenen voor deze recordtijd:
[list]
• Bunnyhoppen
• Afsnijden door gebruik te maken van het feit dat je op laserbombs kan staan
• Afsnijden door bugjes in het spel
• Enorm goed en adequaat reageren; enkel enemy's killen als dat noodzakelijk is
Heb me wel vermaakt tijden 't kijken
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Idd.DocB schreef op 30 april 2004 @ 17:27:
Maargoed, nog steeds heel mooi gedaan. Zeer goed schietwerk ook... Neem aan dat bepaalde stukken nogal vaak opnieuw gedaan zijn, dus dan weet je wel precies waar ze staan, maartoch...
It took me almost two weeks to record it. Some tricks took many many tries to do flawlessly. For example after reaching the alien world "Xen" I do a great jump across the level. Getting this one recorded took me certainly over 100 tries
Dat komt hierdoor:Trouwens, een bepaald deel vind ik wel vreemd. Net voordat hij de Zen wereld ingaat moet hij door zo'n portal stappen, en dan komen er allemaal van die vliegende beesten op hem af. Hij pakt zn gewone pistool, met 17 kogels erin, en verder 0 kogels... Hij schiet een paar keer, reload, en ineens zitten er weer ruim 200 kogels in zn gun
rest v/h verhaal v/d makerFurthermore the ammunition display sometimes shows 0 although I do have ammo. This is a bug in the demo recording. As soon as I fire / reload it displays the correct number again.
Verwijderd
http://pub.xferoc5.filepl...ther/HalfLife_5548_hi.zipCrash-Override schreef op 30 april 2004 @ 17:24:
Grmbl, zul je zien dat weer net al die mirrors bomvol zitten![]()
Straks toch eens kijken als het wat rustiger is
Ik weet dat het niet "interessant" is maar hier komt ie toch binnen @285 KB/s hoor
[ Voor 4% gewijzigd door Coltrui op 30-04-2004 18:22 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Thx, maar heb em inmiddels al binnen en gekeken
[ Voor 3% gewijzigd door iets op 30-04-2004 21:08 ]
tvw
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
thanx, trekkem met 300Kb naar beneden
Battle.net Spud#2543
[ Voor 11% gewijzigd door Valkyre op 02-05-2004 17:32 ]
BunnyhoppenGohan-san schreef op 02 mei 2004 @ 17:30:
damn maar hij heeft wel de loopsnelheid verhoogt of niet?
als hij dat wel gedaan heeft dan vind ik het wel een beetje nep, want als de snelheid wel normaal was geweest had ie heel veel jumps niet kunnen maken.
Normaal zit je aan de andere kant van de muur, tis dus een map bug...Gohan-san schreef op 02 mei 2004 @ 17:30:
damn maar hij heeft wel de loopsnelheid verhoogt of niet?
als hij dat wel gedaan heeft dan vind ik het wel een beetje nep, want als de snelheid wel normaal was geweest had ie heel veel jumps niet kunnen maken.
(ik zelf hen HL 1 keer op school in 3 (School) dagen uitgepsleed.
telkens wanneer de leraar binne kwam weer op F6 + reset beuken.
heeft ie geen speed hacks dan zou ik zegen jezus ziek
huh hoe kan hij dat bij die raket motor overleven (is dat map bug) of godmode?
[ Voor 4% gewijzigd door pica op 02-05-2004 19:30 ]
ja klopt ze hebben dus geen damage aan deze kant van muurJeanLucPicard schreef op 02 mei 2004 @ 19:29:
[...]
Normaal zit je aan de andere kant van de muur, tis dus een map bug...
(Als je bedoeld bij die 3 grote plantjes)
Verwijderd
Jammer dat dat dus niet zo is. Anders is het toch geen prestatie als je dingen aan het spel gaat veranderenVerwijderd schreef op 30 april 2004 @ 15:47:
Jammer dat hij de loopsnelheid en de spingafstand heeft veranderd
Het zou wat zijn als hij bijvoorbeeld sv_airaccelerate op -10 zou zettenPeertje schreef op 03 mei 2004 @ 00:35:
[...]
Jammer dat dat dus niet zo is. Anders is het toch geen prestatie als je dingen aan het spel gaat veranderen
T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C
zijn ze ook nog ergens te downloaden zonder bittorent?sdomburg schreef op 30 april 2004 @ 15:14:
Past mooi in het rijtje van Mario en Zelda
Mario: http://media.ebaumsworld.com/moSMB3.wmv
Hier staan een heleboel oude games die gespeedrunt zijn:
http://bisqwit.iki.fi/jutut/nesvideos/#zelda
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Tja, in het geval van Quake is er continue competitie gaande, dus daar worden constant records verbroken. Voor Half-Life wordt niet zoveel gespeedrunt. Komt nog eens bij dat die lui van QdQ altijd mooie films maakten van hun speedrunsVerwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 23:37:
Hij is goed, maar ik denk dat het nog veel sneller kan.
Quake done quick daarentegen is zowat maximale snelheid.
Verwijderd
Klopt, en Quake is ook een betere game om te speedrunnen. Het gaat sneller en je hoeft niet te wachten op doktertjes die een irisscan moeten uitvoeren voordat een deur open gaat.Devil N schreef op 03 mei 2004 @ 23:49:
[...]
Tja, in het geval van Quake is er continue competitie gaande, dus daar worden constant records verbroken. Voor Half-Life wordt niet zoveel gespeedrunt. Komt nog eens bij dat die lui van QdQ altijd mooie films maakten van hun speedruns
Idd, en de levels hebben een wat meer open design, zodat je meer mogelijkheden hebt om shortcuts te maken. 't Is wel errug indrukwekkend wat die professional speedrunners kunnen. Ik heb me ook wel eens gewaagd aan speedrunnen, en ik kan ook wel de nodige trucjes met succes uitvoeren, maar ik zit ver van het niveau dat die luitjes hebbenVerwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 23:57:
[...]
Klopt, en Quake is ook een betere game om te speedrunnen. Het gaat sneller en je hoeft niet te wachten op doktertjes die een irisscan moeten uitvoeren voordat een deur open gaat.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
ligt aan de tool die hij gebruikt om dat op te nemen.vacuumcleaner schreef op 05 mei 2004 @ 13:47:
Wel leuk deze kerel, maar als hij bij sommige levels switcht dan is zijn ammo voorraad en HP + HZ ff iets anders, conclusie, copy paste werk.
Battle.net Spud#2543
Hij zegt ook gewoon dat ie er 2 weken over heeft gedaan om alles op te nemen.vacuumcleaner schreef op 05 mei 2004 @ 13:47:
Wel leuk deze kerel, maar als hij bij sommige levels switcht dan is zijn ammo voorraad en HP + HZ ff iets anders, conclusie, copy paste werk.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
oh nou geef mij maar eens een link, van een filmpje waarin iemand een heel spel in een recordtijd uitspeeld zonder 1x te saven of dood te gaan.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 14:55:
Hmm, dan stelt het niets voor. Een echte speedrun is zonder ge-save.
Zelda SpeedrunVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 15:35:
[...]
oh nou geef mij maar eens een link, van een filmpje waarin iemand een heel spel in een recordtijd uitspeeld zonder 1x te saven of dood te gaan.
Ik heb dit filmpje gister ff helemaal gekeken met wat matties, en soms gingen we echt dood van het lachen, hoe simpel die gast sommige moeilijke dingen deed (klom zo ff over een muurt dmv. die mijnen.
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Verwijderd
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 16:38 ]
Idd gezanik altijd, heb me bijzonder vermaakt met deze speedrun.Arfman schreef op 05 mei 2004 @ 16:20:
Wat boeit het
Echt, waar mensen moeilijk over gaan doen .. het zijn vermakelijke filmpjes, klaar uit. Boeiend of er gesaved wordt of niet.
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Verwijderd
ik regeageerde op kai, die deze speedrun niet bijzonder vond (in vergelijking met andere) omdat hierin word gesaved.Arfman schreef op 05 mei 2004 @ 16:20:
Wat boeit het
Echt, waar mensen moeilijk over gaan doen .. het zijn vermakelijke filmpjes, klaar uit. Boeiend of er gesaved wordt of niet.
Dan zie ik het jou graag beter doenVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 16:31:
Tuurlijk is het boeiend! Als er gesaved wordt na elke map is er toch geen hol meer aan? Het is juist de kunst om bij een speedrun NIET te saven. Durf te wedden dat die gast ook elke map wel 100 keer opnieuw heeft gedaan, om zo een ultieme tijd neer te zetten. Elke strafe moet lukken, alles moet in 1 keer goed enz. Soms scheelt het seconden als je een bepaalde jump niet haalt. Ik bedoel maar. GEEN Kunst AAN.
Verwijderd
Waarom zou ik het nu ineens beter moeten doenWe Are Borg schreef op 05 mei 2004 @ 17:03:
[...]
Dan zie ik het jou graag beter doen. Ik heb een mirror beschikbaar zodra je half life filmpje af hebt. Succes ermee
!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 17:21 ]
Verwijderd
Dus als ik commentaar heb op een televisieprogramma moet ik direct een betere maken?We Are Borg schreef op 05 mei 2004 @ 17:03:
[...]
Dan zie ik het jou graag beter doen. Ik heb een mirror beschikbaar zodra je half life filmpje af hebt. Succes ermee
!
Nee, maar als je zegt dat er geen kunst aan is, dan kan je het zelf toch "ook wel even doen"? Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je iets niet zomaar moet afstempelen als simpel. Ik heb het filmpje nog niet binnen, maar ik weet dat ik al die truukjes niet weet en nooit zo snel kan doen. Ik reageerde op iemand die het als "makkelijk" afdeed en daarom mijn reactie. Jij interperteert mijn post compleet verkeerdVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 17:34:
[...]
Dus als ik commentaar heb op een televisieprogramma moet ik direct een betere maken?
[ Voor 25% gewijzigd door We Are Borg op 05-05-2004 17:39 ]
Verwijderd
Ach gast dat kan je netzogoed zeggen bij elke sport: als je maar genoeg oefent kan iedereen 100 meter in 10 sec rennenVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 17:20:
[...]
Waarom zou ik het nu ineens beter moeten doenIk wil er alleen maar mee zeggen, dat het geen kunst aan is om na elk level te saven. Je begrijpt me toch wel? Stel dat hij 3 keer dood ging in een level .. Dat kost hem tijd en zou zeker niet mooi staan in dat filmpie. Denkt men nou echt dat hij nooit dood is gegaan? Hij heeft waarschijnlijk elke map zo lang gespeeld dat het een obsessie voor hem werd. Ik heb wel wat beters te doen dan deze neppe zooi te verbeteren. No respect voor deze gast iig.
Waar het op neer komt is: Elke mongool kan dit record vestigen als hij/zij er tijd voor heeft.
Verwijderd
Geen kunst aan in de zin van: dat elke gast dit kan doen als hij er tijd voor heeft. Zijn jullie nou blind of WHAT! Lezen jullie niet goed of ... Ik zeg niet dat het geen kunst aan is en dat je dit DUS in een uur kan doen. Waarschijnlijk (zoals ik al zei) heeft deze geek er ook uren, maanden, misschien wel jaren tijd erin gestoken om dit record te vestigen. Zie je nou het verband met 100 m rennen in 10 sec? Overigens kan niet iedereen dat halen (sommigen hebben geen goede lichaamsbouw).Nee, maar als je zegt dat er geen kunst aan is, dan kan je het zelf toch "ook wel even doen"?
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 18:07 ]
Verwijderd
Klopt niet iedereen kan 100 m in 10 sec (niemand kan dat denk ik) maar zoals jij al zegt kan dus niet iedereen dat, en ook niet iedereen kan (en wil) zoveel bugs, exploits en training in zo iets stoppen.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:01:
[...]
Geen kunst aan in de zin van: dat elke gast dit kan doen als hij er tijd voor heeft. Zijn jullie nou blind of WHAT! Lezen jullie niet goed of ... Ik zeg niet dat het geen kunst aan is en dat je dit DUS in een uur kan doen. Waarschijnlijk (zoals ik al zei) heeft deze geek er ook uren, maanden, misschien wel jaren tijd erin gestoken om dit record te vestigen. Zie je nou het verband met 100 m rennen in 10 sec? Overigens kan niet iedereen dat halen (sommigen hebben geen goede lichaamsbouw).
[ Voor 20% gewijzigd door Minkie op 05-05-2004 18:48 ]
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Verwijderd
Dus waar het op neer komt is:Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:03:
[...]
Klopt niet iedereen kan 100 m in 10 sec (niemand kan dat denk ik) maar zoals jij al zegt kan dus niet iedereen dat, en ook niet iedereen kan (en wil) zoveel bugs, exploits en training in zo iets stoppen.
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 18:12 ]
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 18:14 ]
En jij had toch respect voor een gast die al z'n centjes in een arcadekast stopt om pacman uit te spelen?Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:09:
[...]
Dus waar het op neer komt is:
Je hebt eigenlijk respect voor die gast die zich eenzaam op zn zolderkamertje heeft buitengesloten van de wereld om dit record te vestigen waar hij al zijn tijd in stopt, met totaal geen sociaal contact!
I presume.
Verwijderd
Zoals al eerder is aangegeven: het gaat hier niet om een speedrun. Ja, ik heb "respect" (raar woord voor dit soort dingen) als iemand zoveel truukjes weet en alles zo weet te spelen. Jij niet, dat is nu wel duidelijkVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:30:
Jup, omdat hij dat in 1 keer deed. Wij praten hier over iemand die saved. See the difference?
Verwijderd
Yup, want ik zou het hem niet na kunnen en willen doen.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:09:
[...]
Dus waar het op neer komt is:
Je hebt eigenlijk respect voor die gast die zich eenzaam op zn zolderkamertje heeft buitengesloten van de wereld om dit record te vestigen waar hij al zijn tijd in stopt, met totaal geen sociaal contact!
I presume.
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
[ Voor 6% gewijzigd door peke op 05-05-2004 19:44 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Hoyden op 05-05-2004 19:55 ]
Mijn god, wat een gezeik. Leuk topic wat helemaal de grond in wordt geboord.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:30:
Jup, omdat hij dat in 1 keer deed. Wij praten hier over iemand die saved. See the difference?
Verwijderd
Moet je Fonz niet de schuld gaan geven omdat hij blijkmaar zijn mening niet mag geven op een discussieforum.Arfman schreef op 05 mei 2004 @ 20:00:
[...]
Mijn god, wat een gezeik. Leuk topic wat helemaal de grond in wordt geboord.
Doei !
* Arfman verwijdert dit topic uit z'n bookmarks
Dat is de discussie niet. TS heeft nooit beweerd dat het een officiele speedrun is, zelfs de maker heeft op zijn website gezegd dat het geen echte speedrun is maar een ge-editte AVI, en meneer Fonz gaat daar moeilijk over lopen doen. DAAR reageer ik op, en nergens anders.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 20:36:
[...]
Moet je Fonz niet de schuld gaan geven omdat hij blijkmaar zijn mening niet mag geven op een discussieforum.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Paniohitus op 05-05-2004 22:24 ]
BF1: Don-Panio
I couln't agree more...Preddie schreef op 05 mei 2004 @ 22:22:
Wat zeikt iedereen hier zeg. Ik vond het best vermakelijk hoe die bepaalde stukken oversloeg en het zal aan me kont roesten of die over een bepaald stukje 1000x gedaan heeft. Het is toch gewoon leuk dat iemand de moeite neemt om te laten zien dat het ook zo kan? Boeiend of die dan saved of whatever. Hij zal er vast niet vanuit gegaan zijn dat mensen dat record proberen te verbeteren....
En speedrun of niet, het blijft een leuk filmpje
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
^^ with stupid.
[ Voor 7% gewijzigd door Possible op 06-05-2004 12:59 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Heb je een site/linkje?deuxani schreef op 06 mei 2004 @ 13:51:
Die van Quake is idd ook heel cool, maar Doom 2 is pas echt heel gruwelijk!!
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
[ Voor 111% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:55 ]
Tnx.. ik heb ondertussen via google en DC++ een aantal avi's gevonden van quake 1 en doom2 gespeedrunt, maar dat is idd echt ziekelijk snelCpt.Morgan schreef op 16 mei 2004 @ 02:02:
[...]
http://www.planetquake.com/qdq/
Daar staan alle Quake en Doom 'speedruns'...
\o/
Schiet tussen de palen en je scoort!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq