Toon posts:

ATI Radeon 9200 i.c.m. spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk zullen hier al tig topics over zijn, maar ik zit met een brandende vraag die ik ff niet zo snel kan terugvinden..

Ik heb een pc met een ATI Radeon 9200SE grafische kaart, ik probeer zojuist het spel Far Cry te spelen(groot spel), wat nogal traag gaat. In het begin is het nog wel te doen maar vooral bij de tussen filmpjes zie je dat het geluid helemaal niet parallel loopt met het beeld. Het reageert gewoon veel te traag.

Ik vind dit een raar iets want dit is een vrij nieuwe pc, die naar mijn idee dit spel gewoon makkelijk aan moet kunnen.
Ik heb via Windows Update sowieso alle updates al geïnstalleerd.

Moet ik misschien wat drivers ofzo downloaden? Of ligt het toch aan de instellingen.

Wie me wat tips kan verlenen, graag ;)

Verwijderd

Hi,

Ik denk dat het aan je radeon ligt. Far cry veriest een super vga kaart als je het met medium/hihg detail wil spelen. Ik denk gewoon dat je Radeon te traag is. Probeer is alle detail op low te zetten en de reslolutie ook op bijvoorbeeld 800x600 als dat nog kan in far cry. Laat het even weten. Post even je specs van je pc. Mischien kunnen we daar wat mee. Suc6

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 02:04:
Ik vind dit een raar iets want dit is een vrij nieuwe pc, die naar mijn idee dit spel gewoon makkelijk aan moet kunnen.
Vind je het niet een beetje dwaas om dit zo zeker te weten en toch deze topic te openen?

Antwoord op je vraag: de 9200SE is een gestripte versie van een niet zo snelle videochipset. Veel langzamers kun je niet meer kopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ff in het kort de specs;
Intel Pentium 2.80 Ghz, 512 MB DDR intern, 128 MB DDR Ati Radeon 9200

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 02:12:
videokaart gewoon te slecht. Wil je farcry goed spelen denk dan aan een ati radeon 9600pro of hoger oid. Rest van je systeem trekt het wel.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 02:12:
Inderdaad een aardig snel systeem, op de videokaart na dan, en dat is jammer. Als je er nu een nieuwe, snellere videokaart erin zou bouwen draait alles naar alle waarschijnlijkheid als een zonnetje.

Zoals hierboven al staat aangegeven is de R9200 nu eenmaal niet zo'n moderne kaart meer.

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 30 april 2004 @ 02:11:
[...]

Vind je het niet een beetje dwaas om dit zo zeker te weten en toch deze topic te openen?
euhmm :?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

9200SE? Oh..de 64-bits versie van de 9200 ... de DX8 kaart die langzamer is als een 8500 ....

Juist ja... de kaart is gewoon erg langzaam!

Nu ik raadt aan minstens een 9500 Pro te zoeken!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Compufreaky schreef op 30 april 2004 @ 02:14:
[...]

videokaart gewoon te slecht. Wil je farcry goed spelen denk dan aan een ati radeon 9600pro of hoger oid. Rest van je systeem trekt het wel.
aha, dan idd maar op zoek naar een betere videokaart

bedankt voor de reacties iig :)

Verwijderd

Ik zelf had eerst ook dat probleem op de comp van mijn zusje die heeft een geforce fx5600 ultra 256 mb draait aardig op 800 x 600 medium detail had zelf een ti 4600 heb die de deur uitgedaan en een radeon 9800pro gekocht ( € 195 ) spel draait nu prima op mijn 3.0 p4 HT met 1 GB pc3200 geheugen alles max op 1280-1024 had eerst een 9600 xt gehaalt is ook leuk maar dan kan je alleen maar spelen op max 1024-768 alles high. dus terug gebracht de zelfde dag. :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 02:16:
[...]

aha, dan idd maar op zoek naar een betere videokaart

bedankt voor de reacties iig :)
Ik begrijp dat je .. je deels vergist kan hebben. Alle kaarten uit de 9x00 serie van ati zijn DX9 ...maar... 9100 en de 9200 niet! De 9100 en de 9200 waren "remakes" van de 8500.

Nu ja, de 9600 Pro/Xt doet wonderen.....9800 Pro daartegen is spotgoedkoop en ..de performance is heerlijk hoog.

[ Voor 10% gewijzigd door swampy op 30-04-2004 02:24 ]

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 02:04:

Als je de volgende keer weer een nieuwe kant en klare PC koopt onthou dan dat de grote fabrikanten* (bijna) altijd een goedkope 3D kaart (of zelfs een onboard ding) in hun PC's stoppen om geld te besparen omdat de meeste mensen toch alleen maar naar het merk processor en het aantal MHz's kijken :)

(*Dell, Compaq, HP enz enz)

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Killalot op 30-04-2004 02:39 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:58
Goed gezegt je word gewoon genaaid waar je bij staat

Verwijderd

Topicstarter
Sir_Killalot schreef op 30 april 2004 @ 02:35:
[...]

Als je de volgende keer weer een nieuwe kant en klare PC koopt onthou dan dat de grote fabrikanten* (bijna) altijd een goedkope 3D kaart (of zelfs een onboard ding) in hun PC's stoppen om geld te besparen omdat de meeste mensen toch alleen maar naar het merk processor en het aantal MHz's kijken :)

(*Dell, Compaq, HP enz enz)
Ja je hebt helemaal gelijk, maar ik had naar de specs gekeken, ik zag staan 128 mb videokaart van het merk Ati dus ik dacht het zal wel goed zitten O-)

Gelukkig wel opgelet dat ik hem niet onboard zou hebben.

Die kaartjes zijn trouwens niet echt goekdoop ik zag die ATI Radeon 9800 Pro staan voor 250 euro :/

N.B. Ik had hem ook liever zelf in elkaar gezet maar m'n pa wilde perse een kant en klare :X

Verwijderd

Exirion schreef op 30 april 2004 @ 02:11:
[...]

Antwoord op je vraag: de 9200SE is een gestripte versie van een niet zo snelle videochipset. Veel langzamers kun je niet meer kopen.
Een 9200Se is gewoon een nog verder gestripte versie van een al trage chipset. Hij was dan al niet snel. Maar nu ze hem uitgerust hebben met een 64 bit geheugen bus issie helemaal traag. (IPV 128 net zoals de 9600Se.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 13:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 13:20:
[...]

Ja je hebt helemaal gelijk, maar ik had naar de specs gekeken, ik zag staan 128 mb videokaart van het merk Ati dus ik dacht het zal wel goed zitten O-)

Die kaartjes zijn trouwens niet echt goekdoop ik zag die ATI Radeon 9800 Pro staan voor 250 euro :/

N.B. Ik had hem ook liever zelf in elkaar gezet maar m'n pa wilde perse een kant en klare :X
Dat is het hem nou juist, niet om jou maar iets waar ik me DOOD om kan ergeren.

Ooohw er staat ATI op dan zal het wel goed zijn. Net zoiets als mensen die zeggen IK WIL PERSE EEN PENTIUM. Even daargelaten wat de meningen zijn over Intel. Maar mensen die niet eens weten hoe en wat en alleen maar een reclametje gezien hebben en zeggen IK WIL EEN PENTIUM. Dat vindt ik zooooooo oeeeerdom.

Overigens als je een snelle vid kaart wilt hebben hoef je niet perse te kijken naar ATI ook een extreem groot misverstand gelukkig begrijpt 60% van de GOT bezoekers dat hier wel want met een goedkope FX5900 XT kan je ook heeeel mooi uit de voeten.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[...]

Mmm, ik heb zelf de middenweg bewandelt. Bij Informatique zelf mijn hardware uitgekozen na onderzoek en hem bij hun in elkaar laten zetten .....

Ik weet van elke stukje hardware in mijn pc wat ik er van mag verwachten....en dat is een lekker gevoel!

Oh ja, de 9800 Pro kun je krijgen rond 200 euro ..... leuk prijsje voor een top kaartje. Ex-koning van de 3d wereld...

Verwijderd

RTFI i = internet zoek wat benchmarks voor je kaart of benchmarks van de nieuwste kaarten de nv40 van nvidia is ook getest met far cry op een site, misschien anantech dus als die alles op high kan of net niet dan kan jouw kaart dat zeker niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 13:29:
[...]

Dat is het hem nou juist, niet om jou maar iets waar ik me DOOD om kan ergeren.
Haha, ik begrijp precies wat je bedoelt, ik heb het misschien beetje raar geformuleerd, en heb mezelf misschien veel meer noob laten overkomen dan ik ben. Het is idd een afweging geweest, en in dit geval een verkeerde, maar heb er wel van geleerd.

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 30 april 2004 @ 13:30:
[...]

Mmm, ik heb zelf de middenweg bewandelt. Bij Informatique zelf mijn hardware uitgekozen na onderzoek en hem bij hun in elkaar laten zetten .....
Dat is voor de volgende keer waarschijnlijk een beter plan :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 23:07
Delta9 weet je wat een leuk betaalbaar kaartje is voor de gemiddelde gamer.

Een Geforce4 Ti 4200 met 64 Mb.

En ja ik heb hem zelf ook en speel FarCry met alles op Medium en in 1024*768 ;)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 13:37:
[...]

Dat is voor de volgende keer waarschijnlijk een beter plan :)
Mwah, dan weet je wat je koopt, heb je nog steeds garantie en hun support! Ouders blij en jij blij.....

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 30-04-2004 13:42 ]

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Kortom: die 9200SE is prut, waar je bijna niet reeel mee kan gamen!!! Koop gewoon een Ati Radeon 9600XT, dan kan je voorlopig weer vooruit!!!

Ik denk dat het topic wel dicht kan met de volgende link: http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Een beetje eigen onderzoek en je had alles zelf kunnen vinden!!!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 22:46
[...]

Je hebt ook nog eens een 256 mb Geforce FX5200, voor dat ding is zelfs 128 mb overkill, laat staan 256 mb :X 8)7

Nooit alleen naar mb's kijken, bijv. bij de Geforce Ti4200 zijn de 64 mb versies sneller dan de 128 mb versies, omdat die 64 mb versies lagere timings hebben...

Verwijderd

lagere timinges EN snellere geheugen...
de 64 mb versies hadden 500 mhz en de 128 444 ofzow...

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik zou gewoon even wachten totdat de X800 serie van ATI uitkomt dan worden de 3dkaarten nog stukken goedkoper dan nu op dit moment.

Geduld dus.

Wil je toch dat je hem goed kan spelen met alles op zijn hoogst en overige games zoals Doom III ook goed kan spelen zou ik voor de 9800pro gaan deze is niet zo duur meer en erg high end.

Tevens zou niet voor de 9600pro/xt gaan want als Doom III en HL2 uitkomen dan draait het weer voor geen meter.

ALs je dan ook daadwerkelijk kwaliteit wil hebben.

Verwijderd

onzin, de 9800 pro zakt misschien tot 160 euro, maar veel waarschijnlijker is dat de kaart er gewoon uit gaat en vervangen wordt door een duurder x800 model, hetzelfde bij Nvidia.
Overigens moet je nooit een 9600 kopen, waste of money. Paar euros meer en je hebt een veel beter presterende kaart.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Radeon 9200 SE gehad was zelfs trager dan men Geforce 4 MX 440 SE.Ze haalden allebei 4200 punten met 3d mark se, maar de radeon kon ook de nature test doen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gatygun schreef op 30 april 2004 @ 14:05:
Tevens zou niet voor de 9600pro/xt gaan want als Doom III en HL2 uitkomen dan draait het weer voor geen meter.
Let op : ALS :P Dit is trouwens tevens een bullshit reactie want je weet niet wat die spellen gaan eisen van je hardware en ik stel voor om dit soort reacties te verbieden op GoT word er beetje schijtziek van :/

OnTopic :

Ik zag laatst een 5900XT voor 166 € Is dat niet een optie :? Ik ben zelf Pro ATI op het moment maar die 5900XT is wel erg goedkoop nu en sneller dan een 9600XT :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zoek een aantal benchmarks op waarbij ATI en NVidia kaarten gebruikt worden, dan kies je daar een aantal leuke kaarten uit en zoek je de prijs op.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Ik heb een ATI 9200 SE gekregen van mijn pa, omdat iemand anders blijkbaar nog geen AGP had in zijn machine, dus voor een 10 euro kon hij hem mee nemen :D

Ik heb hem gekregen en mijn Geforce 2 Ti 64MB vervangen voor deze 9200 SE
Mijn bevinding met een benchmark is dat hij nu wel alle Pixel Shader achtige dingen uitvoerd, maar dat de totale score nog geen 500 punten (gemiddeld) omhoog is gegaan.

Nah goed ... in games vind ik dat ik geen voordeel heb gekregen met deze kaart. In UT2k4 zie ik zelfs meeer LAG dan bij mijn Geforce 2 Ti.
Morgen ben ik op een LAN Party, maar ik zal mijn oude videokaart meenemen, just in case het echt niet meer te doen is.

Als je een nieuwe PC koopt en je wilt gamen, is deze videokaart 9200SE in deze tijd belangrijk om te mijden!

* VisionMaster spaart maar voor een "nieuw ATI of nVidia kaartje"

[ Voor 4% gewijzigd door VisionMaster op 30-04-2004 15:11 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Originele vraag is ruimschoots beantwoord, en voor vragen welke videokaart je dan moet hebben kan je beter even een aantal reviews/roundups lezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.