Reserator + Parhelia

Pagina: 1
Acties:

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen wil ik graag mijn pc passief koelen.

cpu: Athlon 1400
hdd: 2x 40 gb Maxtor
video: Matrox Parhelia

Voeding wil ik laten koelen door de Silentmaxx Prosilence (fanless). Ik wil voor de rest waterkoeling gebruiken en dan wel de Zalman Reserator. Ik heb alleen een Matrox Parhelia en ik kan maar niet zien of de aangerade gpu block (ZM-GWB1) past op deze kaart. Hij is er voor Nvidia en voor Ati. Mijn vraag is dus of deze gaat passen of anders is er iets anders dat er wel op gaat passen zodat mijn systeem alsnog fanless gaat draaien. (zonder mn Parhelia te vervangen :P)

Alvast bedankt

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. er loopt op dit moment ook ene topic hierover Hoe Matrox Parhelia beter koelen?! staat zelfs nog in active topics :P

Gaat over hetzelfde dus gewoon daar maar in vragen lijkt mij :)

[ Voor 19% gewijzigd door Apen-nootjes op 29-04-2004 14:25 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• R.A.
  • Niet online
Ja klopt heb ik ook gezien, en doe ik ook aandachtig volgen. Maar dat gaat niet over waterkoeling. En ik wil graag iets hebben voor bij de reserator

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

R.A. schreef op 29 april 2004 @ 14:27:
Ja klopt heb ik ook gezien, en doe ik ook aandachtig volgen. Maar dat gaat niet over waterkoeling. En ik wil graag iets hebben voor bij de reserator
Ok... Ik had begrepen dat het ook over luchtkoeling ging... mijn excuses dan :) dan heb ik niks gezecht...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• sybian
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

sybian

Dude!!!!

het lijkt me dat je ieder koelblok aan de reserater kan hangen (mischien dat je een verloopstukje nodig hebtvoor de goede buisdikte). ik denk dat je op zoek moet naar een waterkoelblok voor de Parhelia. maar daar heb je google voor. >:)

Verwijderd

Een 1400 passief koelen lijkt me een leuke uitdaging. Als er een proc warm word dan is het wel de 1400 :X

• R.A.
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:37:
Een 1400 passief koelen lijkt me een leuke uitdaging. Als er een proc warm word dan is het wel de 1400 :X
Ik wil (zoals aangegeven) de processor koelen met de Zalman reserator... Dus hij word wel gekoeld. De uitdaging is de Parhelia

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Fewture doelt dan ook op het passief koelen door de Reserator. Ik neem aan dat je de werking van het ding kent? ;) Anders is het doornemen van dit topic: Zalman Reserator en een aantal nieuwsitems op techsites evenals op de Zalman-site aan te raden.

De 1400 staat namelijk als een flink heethoofd bekend, en het is maar de vraag of de Reserator, zelfs als die op een optimale locatie staat, de 1400 gezond kan koelen :)

LinkedIn
Instagram

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:09

Epsilon

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:37:
en eigenlijk valt dat nog wel mee :)
Voor die tijd wel ja

130w (1600mhz op 2.1v) was nogal wat zeg, poeh poeh. Standaard was het een watt of 85. Op zich niet veel meer als de huidige topmodellen.
Nu spreken we over 200w als je een barton op 2800-2900mhz draait op 2.3-2.25v

[ Voor 10% gewijzigd door Epsilon op 29-04-2004 14:51 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:18

Exigence

dnkroz

Koop ergens een Duron 1600 of 1800 of een Athlon XP. Vaak willen die makkelijk met een lagere Vcore werken, en dan ben je tenminste van die hete Thunderbird af.

• Astennu
  • Laatst online: 06-02 16:55
Remy schreef op 29 april 2004 @ 14:48:
Fewture doelt dan ook op het passief koelen door de Reserator. Ik neem aan dat je de werking van het ding kent? ;) Anders is het doornemen van dit topic: Zalman Reserator en een aantal nieuwsitems op techsites evenals op de Zalman-site aan te raden.

De 1400 staat namelijk als een flink heethoofd bekend, en het is maar de vraag of de Reserator, zelfs als die op een optimale locatie staat, de 1400 gezond kan koelen :)
Ik zou een geunlockte Tbred zoekken voor 30 pleuries die op 1.6 clocken of meer. Die worden niet warm en voor je 1400 krijg je nog wel 30-40 euro ben je sneller en hij wordt veeeeeel minder warm :) en blokje op je kaart is niet moeilijk mocht het niet door de gaten gaan pak je lekker AS Athesive en lijm je em er op. Er af kan nog wel maar is niet aan te raden tis dan toch een risico maar het kan wel.
Epsilon schreef op 29 april 2004 @ 14:50:
[...]

Voor die tijd wel ja

130w (1600mhz op 2.1v) was nogal wat zeg, poeh poeh. Standaard was het een watt of 85. Op zich niet veel meer als de huidige topmodellen.
Die cijvers kloppen niet volgens mij. standaart barton zit op 79 watt met 1.65 volt en dan 2166 MHz. Sandra gaf bij mij 140 watt aan op 2.1 volt 2700 MHz. Die thunderbirds worden echt wel warmer dan de huidige bartons.

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 29-04-2004 14:58 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• R.A.
  • Niet online
Dus ik moet mn cpu vervangen voor een XP versie (kan door flashen van bios nu tot Atlhon 2000XP gaan). En dan doormiddel van die AS Athesive de gpu block lijmen op mn parhelia. Zou wel heel erg vet zijn al zou het lukken. Bedankt voor alle snelle reply's

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Lijkt missschien een off-topic vraag, maar welke Maxtors zijn dat die je hebt? Ik heb namelijk het idee dat je een stil systeem wilt maken en denkt dat de fans veel herrie maken, maar er is een aardige kans dat die Maxtors de meeste herrie maken en dan is het een beetje zonde om dik 400 euro te gaan neerleggen voor voeding + resorator om er vervolgens achter te komen dat je systeem nog een takkeherrie maakt. Kan je beter voor nog geen 100 euro een nieuwe stille schijf kopen die nog twee keer zo groot is ook.

• R.A.
  • Niet online
zimbab schreef op 29 april 2004 @ 15:04:
Lijkt missschien een off-topic vraag, maar welke Maxtors zijn dat die je hebt? Ik heb namelijk het idee dat je een stil systeem wilt maken en denkt dat de fans veel herrie maken, maar er is een aardige kans dat die Maxtors de meeste herrie maken en dan is het een beetje zonde om dik 400 euro te gaan neerleggen voor voeding + resorator om er vervolgens achter te komen dat je systeem nog een takkeherrie maakt. Kan je beter voor nog geen 100 euro een nieuwe stille schijf kopen die nog twee keer zo groot is ook.
Had nog even voor de zekerheid gekeken maar het is 1 maxtor en 1 seagate. Die maxtor maakt niet zoveel herrie maar die andere wel. Ze zijn binnenkort aan vervanging toe want af en toe willen ze met booten niet doorspinnen (weet niet hoe je het anders moet zeggen, maar bedoel dat die niet op volledige toerental komt en dan moet ik mn pc rebooten totdat hij het wel pakt)

Verwijderd

Epsilon schreef op 29 april 2004 @ 14:50:
[...]

Voor die tijd wel ja

Ja, maar daar staat dan een prom op he. Een Raserator is dus passieve WC. Dat word kokendheet met een 1400. Het voltage van een 1400 is ook 1.75 std btw ;)

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
Ze zijn binnenkort aan vervanging toe want af en toe willen ze met booten niet doorspinnen (weet niet hoe je het anders moet zeggen, maar bedoel dat die niet op volledige toerental komt en dan moet ik mn pc rebooten totdat hij het wel pakt)

dat ligt niet aan je schijven hoor dit probleem had ik ook
het ligt aan de voeding zeker weten!!

suc7

Ja zou ik ook zeggen

Pagina: 1