Hoe Matrox Parhelia beter koelen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb een Matrox Parhelia 128mb bulk kaart. De koeling van deze kaart is versleten en maakt veel lawaai. Als ik de heatsink aanrak is deze zeer warm (kan mijn vinger er niet ophouden).

Wie heeft er ervaring met het beter koelen van deze kaart?

Ik had begrepen van een vriend dat een passiefe Zalman koeler niet gaat passen :(

Het belangrijkste is stilte ik ga de kaart toch niet overclocken omdat ik geen spelletjes speel.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 10:22

FastBunny

Give it the Works !

Heb je geen garantie meer erop? Dacht dat Matrox 2 jaar garantie gaf :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kan er toch gewoon een andere fan op schroeven :? En dan op 5 volt laten draaien, dan hoor je em amper :)

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Pastasaus schreef op 28 april 2004 @ 17:06:
Je kan er toch gewoon een andere fan op schroeven :? En dan op 5 volt laten draaien, dan hoor je em amper :)
De heatsink is nu al niet aan te raken. Dus met de fan op 5v koelt hij nog minder. Misschien dat er een andere grotere fan op past. Weet iemand of dat past?

Verwijderd

meten is weten

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 13:49

Syzzer

Prutser

Audi_S2 schreef op 28 april 2004 @ 17:10:
[...]

De heatsink is nu al niet aan te raken. Dus met de fan op 5v koelt hij nog minder. Misschien dat er een andere grotere fan op past. Weet iemand of dat past?
Anders mod je er een 80mm fan onder en zet je die op 5V. HEb je vast en zeker genoeg flow en lekker stil ook. Wel originele fan uitzetten dan natuurlijk.

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 07:14
Ik denk dat je er ook het beste een 80mm fan of een grotere fan voor kunt schroeven en dan op 7 of 5 volt laten draaien.
Je kunt ook een oude heatsink pakken van een cpu en die er dan onder maken met ty-wraps of zo, dat koelt ook goed en dan de fan ook weer op 5 of 7 volt laten draaien.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-04 08:48

Silentpuma

To much mind...

Als je om te beginnen het onderstaande topic eens doorneemt ben je al een heel eind ;) Reken er wel op dat je er zelf een koelblok op moet modden want ik kan me zo 1 2 3 geen speciale koeler voor een Parhelia bedenken...

[Koeling] Hoe koelen jullie je videokaarten?

Use the Search Luke...

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:15

Meneer aard

Porsche rulez!

Silentpuma schreef op 28 april 2004 @ 20:52:
Als je om te beginnen het onderstaande topic eens doorneemt ben je al een heel eind ;) Reken er wel op dat je er zelf een koelblok op moet modden want ik kan me zo 1 2 3 geen speciale koeler voor een Parhelia bedenken...

[Koeling] Hoe koelen jullie je videokaarten?
Pak een socket a heatsink, adhesive, plakken drogen en klaar

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Volgens de verpakking van mijn Zalman ZM80C-HP past hij wel DEGELIJK op een parhelia (lijkt me sterk dat hij niet past, zitten verstelbare "armpjes" op en een breder GF4 blokje bij voor gaten die verder weg zitten), maar wordt de optionele fan ZM-OP1 aangeraden op de parhelia, omdat die nogal heet wordt.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 22:22:
Volgens de verpakking van mijn Zalman ZM80C-HP past hij wel DEGELIJK op een parhelia (lijkt me sterk dat hij niet past, zitten verstelbare "armpjes" op en een breder GF4 blokje bij voor gaten die verder weg zitten), maar wordt de optionele fan ZM-OP1 aangeraden op de parhelia, omdat die nogal heet wordt.
Is er iemand die deze Zalman cooler passend op zijn Parhelia heeft?

Verwijderd

Als je een beetje handig bent kan je gewoon een oude heatsinks nemen en deze bevestigen. Indien er bevestegings gaten zijn via de gaten anders koop je ff adhesive of doodgewoon superlijm met in het midden beetje thermal paste.

Afhankeljik van je hs en casetemp kan je passief werken.
Pagina: 1