Toon posts:

Draadloos Netwerk Gehacked...

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat iemand mijn draadloos netwerk heeft gehacked :(
Als alle pc's af staan flikkeren de lampjes van de modem soms intensief.

Ik gebruik wep encryptie en heb de sleutel een paar dagen geleden veranderd maar dit blijkt niet te helpen :/

Wat moet ik doen :?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:52

GaMbiNo

1337

Kan je in de modemsettings niet zien wie er allemaal verbonden zijn?
Aan de hand van MAC adressen of IP adressen?

Overigens hoeft het niks te zeggen dat de lampjes flikkeren, hij kan ook gewoon een verbindingspunt zoeken oid.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Hoe weet je dat? Merk je dat je snelheid naar beneden gaat? En soms knipperen van de lampjes van een modem ook gewoon zonder dat pc's aan staan. :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Kan je de connecties op basis van MAC adres toegang geven, een beetje meer specs zou ook wel handig zijn btw.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aparte ethernet ADSL modem. De lampjes hierop flikkeren alleen als er iemand op internet surft. De lampjes op mijn wireless router flikkeren ook (die van WLAN) als ik niet bezig ben.

Verwijderd

Meten = weten. Wat je nu hebt zijn vage vermoedens, gebaseerd op lampjes.

Ik stel voor dat je je netwerk eens in de gaten gaat houden. Gaat er veel verkeer over je modem? Ook als alle PCs uitstaan?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Mijn accesspoint (een Linksys) houdt keurig bij vanaf welke MAC-adressen er verbinding is gemaakt, misschien kun jij dat ook doen... Als je er niets vreemds tussen ziet staan is er niets aan de hand denk ik.

Misschien heeft je buurman ook een wlan en pikt je accesspoint die signalen ook op. Dat kan geen kwaad, hij doet er verder niets mee. Hij zal de lampjes dan ook wel de hele tijd zien knipperen als jij online bent.

Met het programma NetStumbler kun je zo zien of er meer wlans in de buurt zijn.

Welkom op GoT btw! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 29-04-2004 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn momenten dat de lampjes helemaal niet flikkeren en soms gewoon uren aan een stuk flikkeren als zot als al mijn pc's uitstaan (de lampjes van de ADSL modem dus!). Heb deze router al meer dan een jaar en nog nooit aan de hand gehad :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 14:15 ]

Verwijderd

Nogmaals: vergeet die lampjes. Je belt toch ook niet direct de politie als iemand ligt te slapen :?

Ga even systematisch aan de gang met je netwerk. Controleer dataverkeer en logs, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 29 april 2004 @ 14:11:
Met het programma NetStumbler kun je zo zien of er meer wlans in de buurt zijn.
Juist even geprobeerd en zie alleen mijn eigen router

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:17:
Ga even systematisch aan de gang met je netwerk. Controleer dataverkeer en logs, etc.
Hoe begin ik daaraan?

In mijn router zie ik zo geen mogenlijkheid...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 14:19 ]

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat voor router heb je, dan weten we wat meer....

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Als je in je router de mogelijkheid hebt om alleen connecties vanaf bepaalde MAC-adressen toe te staan zou ik dat gebruiken.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 14:01
Misschien goed om even te kijken welke lampjes flikkeren... Het kan ook een stukje verkeer (broadcast, ARP of DHCP-request van je router of accesspoint) vanaf het nternet zijn. Veel modems hebben aparte lampjes voor inkomend / uitgaand verkeer (denk er aan: verkeer dat inkomt, heeft vaak een response = uitgaand)

• musiman
  • Laatst online: 19-05 12:42

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Probeer ff te sniffen wat er zoal gebeurt. Hier heb je allerlei wireless sniffers voor. Commerciële en minder commerciële tools.

Kijk bijvoorbeeld even hier: http://www.networkintrusion.co.uk/wireless.htm
Of download even een knoppix-std iso hier: ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/knoppix-std/
Dit is een linux-on-cd versie van Knoppix met een HELEBOEL security tools, ondermeer wireless sniffers. En gelijk wat hack tools, want MOCHT je iemand op je netwerk vinden ... ;)

Make music, not war

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 15:25

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

@ TS: Mag ik vragen welk merk/type WLAN router je hebt?

* Buzz_Lightyear is verbaasd dat niemand dit eerder gevraagd heeft

edit:
behalve DannyVersluis dan :+

[ Voor 21% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 29-04-2004 14:28 ]

An Explanation of l33t Speak

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:17:
Nogmaals: vergeet die lampjes. Je belt toch ook niet direct de politie als iemand ligt te slapen :?

Nou die lampjes zijn toch een wel zijn enige indicatie op dit moment.

Als ik de TS was.. zou ik in de me router/accesspoint even mijn eigen mac adressen instellen en de computers echt allemaal uitzetten.

Daarna gaan kijken wat er gebeurd met de lampjes. Als deze nog steeds flikkeren kun je in iedergeval concluderen dat deze van af zijn eigen machines binnenkomt.

En misschien is het dan gewoon zijn Wake On Lan optie die aanstaat in zijn bios

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
DannyVersluis schreef op 29 april 2004 @ 14:22:
Wat voor router heb je, dan weten we wat meer....
Goede vraag, er staat niks op de behuizing. Heb die 2de hands gekocht...
Ip nummer is 192.168.0.1 das het enigste dat ik weet

Edit : Heb diagnostic pagina gevonden :) Laat direct meer weten...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 14:31 ]

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 15:25

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Screenshotje dan maar?

An Explanation of l33t Speak

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:29:
[...]

Goede vraag, er staat niks op de behuizing. Heb die 2de hands gekocht...
Ip nummer is 192.168.0.1 das het enigste dat ik weet
Helemaal NIETS? Geen enkel lettertje of cijfertje? Of een serie- of typenummer? Onderkant? Achterkant? Desnoods schroef je hem open! :)

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 13:09

BJD

anders post je hier ff een paar screenshots daarvan. miss kunnen wij adhv die screenshots bepalen van welk merk de router/wlan AP is.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
* mabarto vraagt zich af waarom hij nog geen reacties ziet met "schakel wireless eens uit"

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 29 april 2004 @ 14:31:
[...]
Helemaal NIETS? Geen enkel lettertje of cijfertje? Of een serie- of typenummer? Onderkant? Achterkant? Desnoods schroef je hem open! :)
Er zat blijkbaar aan de onderkant een stikkertje, met de nadruk op zat...

Openschroeven :X Ga ik toch niet risceren...

Heb ondertussen een DHCP lease log pagina gevonden :) Ik zie hier bv staan dat er gisteren rond half 12 een ip is gereleased. En ik denk niet dat er toen een pc op stond

Verwijderd

Topicstarter
barto018 schreef op 29 april 2004 @ 14:34:
/me vraagt zich af waarom hij nog geen reacties ziet met "schakel wireless eens uit"
En hoe wil ik dan nog internetten :P

Verwijderd

Naar mijn weten duurt het hacken van een 128bits webkey nog best lang. Je moet daarvoor toch minstens een paar gig (encrypte) data voor afluisteren alvorens de key te kunnen achterhalen. Dus als je de wep key veranderd zou het zeker enkele dagen rustig moeten zijn.

naar mijn mening, gebaseerd op de gegevens informatie, is hier helemaal niets aan de hand!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 13:09

BJD

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:35:
[...]

Er zat blijkbaar aan de onderkant een stikkertje, met de nadruk op zat...

Heb ondertussen een DHCP lease log pagina gevonden :) Ik zie hier bv staan dat er gisteren rond half 12 een ip is gereleased. En ik denk niet dat er toen een pc op stond
Staat er ook bij aan welk MAC adres dat ip is gegeven?
op je pc kun je daarna start->uitvoeren doen. dan typ je als je een windows 2000/XP pc hebt cmd in en als je een windows 98* BJD pc hebt command.
Daarna typ je in het venster wat verschijnt ipconfig -all in en dan krijg je je eigen MAC adres (+nog een hele hoop andere info) te zien.

Verwijderd

heb je misschien kabel internet? Dan kunnen lampjes op je modem ook knipperen vanwege verkeer van anderen.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:39:
Naar mijn weten duurt het hacken van een 128bits webkey nog best lang. Je moet daarvoor toch minstens een paar gig (encrypte) data voor afluisteren alvorens de key te kunnen achterhalen. Dus als je de wep key veranderd zou het zeker enkele dagen rustig moeten zijn.

naar mijn mening, gebaseerd op de gegevens informatie, is hier helemaal niets aan de hand!
Ik kan enkel 64-bit wep key ingeven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:42:
[...]

Ik kan enkel 64-bit wep key ingeven
dan nog! na verandering van wep key zet je je pc's gelijk uit. Dan kan er echt niemand op je wireless lan komen. Als je dan wel lampjes ziet knipperen is het geen gehackte wlan.

Gewoon broadcast verkeer op je kabel.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:35:
[...]

Je riskeert toch niets? :? Van openschroeven gaat een apparaat niet stuk ofzo.. Ik zou zo'n ding -juist- openschroeven om te weten wat voor typenummer het is. Maar misschien heb ik wel een openschroef-fetisj. :z Don't get me wrong hoor, ik wil niets opdringen...
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:43:
[...]

dan nog! na verandering van wep key zet je je pc's gelijk uit. Dan kan er echt niemand op je wireless lan komen. Als je dan wel lampjes ziet knipperen is het geen gehackte wlan.

Gewoon broadcast verkeer op je kabel.
Inderdaad.

[ Voor 30% gewijzigd door Bergen op 29-04-2004 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar verdachte dhcp-leases gevonden (midden in de nacht terwijl iedereen slaapt) 192.168.0.4 en 192.168.0.5 meestal.

Kan je ook een lease krijgen als je niet over de wep key bezit?

Verwijderd

Dat doet er niet toe. Vergelijk die MAC-addresses eens met de MACs van jouw apparatuur. Dan weet je of ze van jou zijn of niet.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:25
En post eens een keer een screendump van je config pagina (waar al meerdere malen om is gevraagd).
En heb je adsl of kabel?

Roomba E5 te koop

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

sig69 schreef op 29 april 2004 @ 14:58:
...
En heb je adsl of kabel?
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:09:
Ik heb een aparte ethernet ADSL modem.
Lezen is ook een vak. :*

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:53:
Dat doet er niet toe. Vergelijk die MAC-addresses eens met de MACs van jouw apparatuur. Dan weet je of ze van jou zijn of niet.
Neen dit is niet mijn mac adres. Het mac adres wat erin staat is 48-61-63-6b-65-64

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien een andere pc in huis met dat MAC-adres?

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 29 april 2004 @ 15:11:
Misschien een andere pc in huis met dat MAC-adres?
Geen enkele, allemaal bekeken daarjuist. De mac adressen van hier beginnen allemaal met 00-xx-xx-xx-xx-xx

Verwijderd

Waarom moeilijk doen??

Als alle PC's uitstaan dan zet je toch gewoon je modem ook uit???

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Gewoon het programma Airnare gebruiken, zie je precies welke computers zijn verbonden met je draadloze netwerk.
En het werkt ook nog op een normaal netwerk !! :)

Verwijderd

hou je netwerk actief zet alle pc's uit en schijf op hoeveel kb/mb/gb eruit is gegaan ga gewoon de volgende dag kijken of dit in grote getallen is verandert. als dit het geval is dan kun je aan gehacked denken, als er een router bij in zit zoek dan het ip van de router op, ga naar een browser(ie ofso) typ dit in en zoek het kopje verkeer op en ga kijken wat er staat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:16:
Waarom moeilijk doen??

Mijn vader staat meestal rond 5-6 uur op om te werken voor zijn werk en dan moet die de modem in mijn kamer komen aanzetten... We kunnen wel heel de boel naar onderen verhuizen maar dat doe ik liever niet.
sig69 schreef op 29 april 2004 @ 14:58:
En post eens een keer een screendump van je config pagina (waar al meerdere malen om is gevraagd).
En heb je adsl of kabel?
Adsl, hoe doe je dat in Windows 98?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:16:
Waarom moeilijk doen??

_/-\o_ Helemaal mee eens, ik vind het echt BullS**T dat mensen hun modem 24/7 aan laten staan terwijl ze hem dan niet gebruiken |:(

En dan maar klagen dat hun Alcatel 510 doorgerband/kapot is :? :/

/EDIT :
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:21:
Mijn vader staat meestal rond 5-6 uur op om te werken voor zijn werk en dan moet die de modem in mijn kamer komen aanzetten... We kunnen wel heel de boel naar onderen verhuizen maar dat doe ik liever niet.
Hmm........ ja OK :)
Adsl, hoe doe je dat in Windows 98?
Gewoon Print Screen ?? Of ALT + Print Screen :)

[ Voor 37% gewijzigd door nero355 op 29-04-2004 15:24 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@ FireFry'

oke heb je een digitale camera ? of een scanner ? of een webcam MAAK foto's met 1 v.d ze apparaten en zet de router online
deze zet je digitaal op een (web)pagina zodat we erbij kunnen ... (www.htmlgoodies.com) hoe je een webpagina maakt met plaatjes :)

met de [print -scrn] knop + MS word kan je van programma's screenshots maken. deze "plak"je in Word

door http://192.168.0.1" in internet explorer in te tikken kan je de webpagina van die router in tikken meestal staat daar wel een merk of fabrikant van dat ding .. of bij de update pagina van dat ding (dat je de software elektronisch van die router bij werkt) kom je ook op de webpagina uit .. vervolgens staan er nog meestan links naar vragen en de website van de fabrikant ... teminste meestal..

door in start-->run/uitvoeren te tikken het volgende (vet gedrukte)
"command"
en in het dos-scherm het volgende
"ipconfig /all >> c:\ip.txt" en de inhoud van ip .txt van elke pc die je hebt te posten kunnen we je verder helpen

een MAC adress ziet eruit als: de volgende regel
code:
1
2
3
4
5
Fysiek adres . . . . . . . . . . . .  : 00-10-B5-E2-16-73

of

00:10:B5:E2:16:73

let op een mac adres is een aantal tekens in 6x(paren van 2) = in totaal 12 tekens lang en

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 29-04-2004 15:26 ]

Tja vanalles

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 11:08

Haan

dotnetter

Nee, ik ga altijd 's nachts naar de meterkast om daar mn modem uit te zetten |:(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Hoe omzeilt zo een hacker eigenlijk de wep key. Moet toch steenvast zijn :?

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
HyperDevil schreef op 29 april 2004 @ 15:18:
Gewoon het programma Airnare gebruiken, zie je precies welke computers zijn verbonden met je draadloze netwerk.
En het werkt ook nog op een normaal netwerk !! :)
Waar is dit programma te vinden?
Google geeft geen resultaten....
Cracksearcher ziet ook nix :+

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pff, wat een moeilijk doen zeg, TS geeft totaal geen info. Lijkt ook niet echt zijn best te doen. Het is blijkbaar te moeilijk om merk/model te noemen, terwijl dat gewoon in de beheer pagina staat.

@TS: volg nou eens gewoon de adviezen op en begin met het registreren van de mac-adressen die in je huis worden gebruikt. Daarna ga je naar je beheer-page en stel je in dat alleen die mac-adresen mogen connecten.
Probleem opgelost.

Verwijderd

uit dat mac adres is de fabrikant van het netwerk product te halen.

http://www.coffer.com/mac_find/

info:
http://www.iana.org/assignments/ethernet-numbers

vreemd dat dat nummer van jou niet gevonden kan worden.....

Verwijderd

Topicstarter
Heb de oplossing gevonden :)

Trekken gewoon onder de telefoonstekker uit als we internet niet nodig hebben. Dan kan de router + modem ook gewoon blijven opstaan.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

KillerAce_NL schreef op 29 april 2004 @ 15:26:
Pff, wat een moeilijk doen zeg, TS geeft totaal geen info. Lijkt ook niet echt zijn best te doen. Het is blijkbaar te moeilijk om merk/model te noemen, terwijl dat gewoon in de beheer pagina staat.

@TS: volg nou eens gewoon de adviezen op en begin met het registreren van de mac-adressen die in je huis worden gebruikt. Daarna ga je naar je beheer-page en stel je in dat alleen die mac-adresen mogen connecten.

Probleem opgelost.
erhm

of het is zo dat wij niet snappen dat hij niet snapt wat wij vragen.... kijk als iedereen hetzelfde referentie punt heeft zodat we weten waarover we praten dan is het makkelijk en zeker als iedereen exact begrijpt waar wij het over hebben.

m.a.w ga jij eens aan je Oma/Opa - of een Digibeet uitlegen wat Mhz, CPU-tijd Userland/Kernel en Bits/Bytes is en het nut van Word VS Word-perfect. een referentie kader kan je pas hebben als iedereen weet waar jij het over hebt. dan pas kan je alles uitleggen. Een foute aanname is het als jij het over zwaar technische ...meuk hebt ... en de gene weet net wat een muis + Toetsenbord is en monitor is en helemaal te gek blij is dat hij de PC aankrijgt en dan OOK nog Kan PATIANCEN ;)

* vso sorry moest het ff kwijt dit ...

ps FireFry Vraag ook als je het niet snapt ..maar geef men wel de info die ze nodig hebben... als je niet snapt wat ze bedoelen vraag dan meer uitleg zodat we elkaar begrijpen.

want voor beide partij-en (hulpverleners en hulpvragende) schiet het niet op als ze elkaar niet begrijpen

Tja vanalles

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:33:

Trekken gewoon onder de telefoonstekker uit als we internet niet nodig hebben. Dan kan de router + modem ook gewoon blijven opstaan.
HUH?
En jij denkt dat hij/zij dan geen toegang meer tot je netwerkje heeft? :?
Ik heb overigens nog steeds het vermoeden dat er niks aan de hand is maar je oplossing is een beetje te simpel. ;)

Verwijderd

Dus het is prima dat je verbinding misbruikt wordt als je die zelf ook aan het gebruiken bent maar het is niet prima als dat gebeurt als je er zelf niet mee bezig bent? Vreemd hoor.

Ik denk niet dat je gehacked bent hoor. maar stel dat het zo is. dan kan er vanaf jouw PC misschien wel bergen spam verstuurd worden. lekker.

Het blijft vreemd dat dat mac adres 'onbekend' is. Ik kan er geen vendor van vinden.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:10
Oplossing gevonden, maar je weet nog steeds niet zeker of je wel een probleem had.
Persoonlijk zou ik daar geen genoegen mee nemen...

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 12:01
Beginnen mac adressen niet altijd met 00-XX ??? Ik dacht dat het iets te maken had met de betreffende fabricant.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

HIJ IS WEL GEHACKED

mac: 48-61-63-6b-65-64

zet eens om in ascii ! krijg je "Hacked" !!!!!!!!!!!!

edit: probeer maar in vb: ?chr("&H48") & chr("&H61") & chr("&H63") & chr("&H6b") & chr("&H65") & chr("&H64")

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 15:45 ]

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:33:

Dat een oplossing ???
Komop zeg, en dat ga je echt niet lang volhouden

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:44:
HIJ IS WEL GEHACKED

zet eens om in ascii ! krijg je Hacked!!!!!!!!!!!!!
Hmmz, oké...in dat geval de router maar eens een reset geven en iets beter beveiligen.

Verwijderd

Een beetje hacker heeft allang de mac adressen van de pc's op het interne netwerk opgeschreven, dus mac filtering is geen optie meer. Hij beheerst de techniek voor het veranderen van een mac address. hij kan je kennelijk je wepkey breken. Dus je bent nergens meer.

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:48:
Een beetje hacker heeft allang de mac adressen van de pc's op het interne netwerk opgeschreven, dus mac filtering is geen optie meer. Hij beheerst de techniek voor het veranderen van een mac address. hij kan je kennelijk je wepkey breken. Dus je bent nergens meer.
Wel.

Mac adressen eigen pc's veranderen en opschrijven,
router resseten/op nieuw instellen en mac filtering aanzetten en adressen invoeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Weezer-DC op 29-04-2004 15:52 ]

• nero355

nero355

HIJ IS WEL GEHACKED

edit: probeer maar in vb: ?chr("&H48") & chr("&H61") & chr("&H63") & chr("&H6b") & chr("&H65") & chr("&H64")
LOL Humor gozer :D Best 1337 om zoiets te doen 8) _/-\o_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 10:09
Wat ik wel een beetje vreemd vind aan dit verhaal is dat het erop lijkt dat dit allemaal pas gebeurd als alle pc's uit staan.

Waarom zou een hacker dit dan alleen doen als alles uit staat.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• Weezer-DC
nero355 schreef op 29 april 2004 @ 15:51:
[...]

LOL Humor gozer :D Best 1337 om zoiets te doen 8) _/-\o_
Misschien wel een tweaker :)

• Weezer-DC
maupie schreef op 29 april 2004 @ 15:52:
Wat ik wel een beetje vreemd vind aan dit verhaal is dat het erop lijkt dat dit allemaal pas gebeurd als alle pc's uit staan.

Waarom zou een hacker dit dan alleen doen als alles uit staat.
Als hij zelf bezig is flikkerende ledjes al,
dan valt het dus niet op...

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15
Weezer-DC schreef op 29 april 2004 @ 15:51:
[...]

Wel.

Mac adressen eigen pc's veranderen en opschrijven,
router resseten/op nieuw instellen en mac filtering aanzetten en adressen invoeren.
jups, maar...

schakel wireless pas in nadat de mac filtering aanstaat, edit alle troep dus via je kabeltje... er is altijd een USB of UTP aansluiting voor een pc :)

• Weezer-DC
Suicyder schreef op 29 april 2004 @ 15:53:
[...]

jups, maar...

schakel wireless pas in nadat de mac filtering aanstaat, edit alle troep dus via je kabeltje... er is altijd een USB of UTP aansluiting voor een pc :)
Yep, configgen via wired verbinding,
haal de antenne er eerst dus af.
Als alles dicht zit antenne erop en pc aandoen.

Verwijderd

/me denkt dat topic starter al afgehaakt heeft.... damn, net nu we zeker weten dat hij gehacked is. Krijgen we straks een hoop spam vanaf zijn IP.

@firefry, ben je er nog?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 15:56 ]

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

HIJ IS WEL GEHACKED

LOL, goed gezien Hasse.

Ik zou met netstumbler de buurt ingaan of kijken of er soms iemand lang in een geparkeerde auto blijft zitten. Banaan in zijn uitlaat dan.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Verwijderd

ja, ik had nog nooit zo'n raar mac adres gezien. Ik kon de vendor ook niet vinden en toen viel me op dat de hex codes allemaal in het ascii gebied met letters zitten. Wel maf hoor.

Kent iemand firefry misschien? Hij heeft denk ik net gemist dat hij gehacked is. Hij heeft mogelijk alleen maar opmerkingen gezien als: waarschijnlijk niets aan de hand...

oeps.

edit: kan een modje hem niet een e-mail sturen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 16:04 ]

Verwijderd

goed gezien hasse _/-\o_ _/-\o_

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:24:
Hoe omzeilt zo een hacker eigenlijk de wep key. Moet toch steenvast zijn :?
ik geloof dat mits:
- er een redelijke hoeveelheid dataverkeer is, en
- de hacker heeft redelijk wat cpu kracht

je de key binnen enkele dagen kan kraken.

dus mocht je dit toch nog lezen en eenmaal de beiveiliging juist hebben ingesteld is het aan te raden elke x dagen je key te veranderen.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

lol hasse jij bent scherp! :)

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik denk zelf dat de hacker de router aan de ts verkocht heeft, daarom geen stickers! Dus de hacker komt over het bedrade netwerk binnen!

Ik schat een linksys oid met alternatieve firmware ... Zou je een firmware kunnen ontwikkelen die bij het aansluiten meteen alle instellingen ff mailt aan de hacker?

Ik krijg het gevoel dat het niet uitmaakte wat de TS ook deed, de hacker kwam elke keer weer binnen!

[ Voor 54% gewijzigd door garage op 29-04-2004 16:49 ]

Koop een taart en ga het vieren!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zou toch echt op zoek gaan naar het typenummer, dan kun je ook kijken of je een firmware-update kunt krijgen.

Verwijderd

je meot 1 gb afluistren. maar dit is normaal. ik hou het radio verkeer hier in de buurt aardig inde gaten- en zelfs als het dood is knippert er zat. en het zegt eigenlijk niets... WEP is onveilig als de tering. WPA is WEL veilig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 16:49 ]

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik zou zelf onder geen beding die router nog vertrouwen, eruit met dat ding en een nieuw apparaat met garantie in een winkel kopen!

Het is voor 'ons' als tweakers ook goed om te weten wat voor een apparaat het betreft. Als er via omwegen draadloze routers in omloop worden gebracht met zulke firmware's dan is het handig om te weten.

Koop een taart en ga het vieren!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:50:
Ik heb een paar verdachte dhcp-leases gevonden (midden in de nacht terwijl iedereen slaapt) 192.168.0.4 en 192.168.0.5 meestal.

Kan je ook een lease krijgen als je niet over de wep key bezit?
NEE. Volgens het OSI model is de verbinding die eerst moet bestaan, voordat je er een protocol overheen kan leggen.
Dus geen WEP key = geen verbinding = geen TCP protocol = Geen DHCP lease.

Maar als ik deze topic goed lees, zit firefry zich wellicht helemaal het apelazarus te lachen wellicht???

Rond 1 april heb ik namelijk ook zo'n topic gezien....

En anders is die router wellicht gewoon voorzien van gehackte firmware.
oplossing: flash dat ding, of koop een andere.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

vind ut wel een beetje een raar verhaal. hoe verander je trouwensje mac?

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 17:00:
vind ut wel een beetje een raar verhaal. hoe verander je trouwensje mac?
adapter eigenschappen in aparaatbeheer ???

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 29 april 2004 @ 17:02:
[...]

adapter eigenschappen in aparaatbeheer ???
waar dan ?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eigenschappen van je NIC of WLAN kaart en dan kijken bij Network Addres of MAC.
Die kan of op auto (=fabrieksinstelling) of op zelfverzonnen adres.

{signature}

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

waarbij alleen even moet worden aangemerkt dat niet elke hakkie-takkie-oewa kaart dat ondersteunt in Windows.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 23:01

erwinb

Probeert iets secure te doen

En het gaat over een ADSL modem,
meestal zit daar geer Windows OS in.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
ebstore schreef op 29 april 2004 @ 17:15:
En het gaat over een ADSL modem,
meestal zit daar geer Windows OS in.
Ze bedoelen de wireless clients in dit geval.

Verwijderd

ja het lijkt mij het makkelijkste om de mac van de client aan te passen want het is zo'n gedoen om in de log-files van de adsl modem te gaan rotzooien

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 12:01
Kan het niet met ARP tabellen?? Dat je aan een bepaald mac adres een ip geeft of andersom??

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

nog een (minder fraaie) oplossing: netwerkkaart erbij prikken in 1 pc met daarop de router waarbij de wifi gedeactiveerd wordt en de pc configureren dat ie tunnels accepteerd over wifi en de clients instellen dat ze via een tunnel de verbinding leggen?

nog even over het wijzigen van het macadres: in een router kan je meestal alleen het externe (WAN) macadres wijzigen en het interne niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 17:25 ]

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Firefly is geinformeerd.

Gewoon de modem uitzetten is uiteraard een onzin oplossing, en geen echte oplossing, immers wilt de TS het internet op, kan de hacker ook weer gewoon het internet op.

Misschien als de hacker de FBI pagina gaat proberen te hacken en dus de politie bij de TS op de deur klopt dat deze begrijpt dat het eruit trekken van de telefoon niet genoeg is.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

En we hebben niet het idee dat de TS ons bij de neus genomen heeft ????? :+ :D :+

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 17:42:
En we hebben niet het idee dat de TS ons bij de neus genomen heeft ????? :+ :D :+
Ik wel zo'n beetje na pagina 2 al ;)

Verwijderd

ik had dit een keer op mijn hub.. er was geen traffic en toch had ik een kermis effect

het bleek dat Load Balancing aangevinkt stond bij TCP/IP instellingen.

Verwijderd

of hijft twee persoonlijkheden.... en kraakt zn eigen netwerk

Verwijderd

Topicstarter
Ik leef dus wel degelijk nog :)

Ik ben ondertussen naar de winkel geweest, en raad eens wat, ik heb een Linksys WRT54G gekocht met WPA encryptie 8)

In een nieuw computerwinkeltje gegaan. Was zo een linux freak die me ineens de volledige uitleg heeft gedaan van WEP, WPA, IPSEC, ...
En hij was kei fier aan het vertellen hoe de Linksys WRT54G eigenlijk linux draaide en al de custom/hacked firmware die ervoor bestond.

Op 10 Minuutjes thuis geinstalleerd en compleet beveiligd!
Laat hem nu nog maar eens proberen te hacken >:)

PS : Iemand een 2de hand draadloze router kopen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 19:03 ]

Verwijderd

Dit gaat ook nergens meer over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.